Kesäkuiset 2022

Heippa,

Liityn varovaisesti tänne teidän joukkoon, LA 15.6 Kolmas lapsi, mutta en yhtään osaa vielä luottaa tähän raskauteen, vaikka keskenmenojakaan ei oo ollut. Odotettiin kaveria lähes vuosi, ehkä siksi on vaikea vielä uskoa onneen

Oireiluna lähinnä ajoittainen etominen ja jäätävä jätskihimo EDIT: vatsa myös aivan sekasin, tätä ei ollu edellisissä raskauksissa?!
Sama täällä, maha sekaisin enkä aiemmista ainakaan vastaavaa muista. Mun etomisen karkotin on sitruunajäätee ja mieliteko yllättäen sama, kun esikoisesta eli Hesen kananugetit hapanimeläkastikkeella. Muista 3 odotuksesta en varsinaisia mielitekoja muista olleen.
Meillä viidennen odotus aluillaan ja toisesta kierrosta jo ilmaantui viivat tikkuun, olo niin epätodellinen ja oikeastaan epäuskoinen, kun ei vielä ole ultrassa käyty. 6+1 meneillään, LA 10.6.
 
Hei taas, ja tervetuloa uusille! :) Laitoin nyt ittenikin listalle vaikka edelleen tosi epäuskoinen fiilis enkä usko että pystyn luottamaan tuolla sisällä ketään olevan ennenkun sen ultrassa näen. Toivottavasti täällä keskustelu pysyy aktiivisena vielä pitkään kun ei tosiaan vielä hetkeen uskalla faceryhmään liittyä.

Oireetonta kovin on, välillä jotain kevyttä etovaa oloa mutta eipä muuta. Digitesti polttelee kaapissa, mut aattelin kokeilla tehdä sen vasta ens viikon alussa kun pitäs olla viikot yli 5. Jospa siihen sais sen 3+ sitten.

Meille tosiaan toinen lapsi tulossa, ja olin jo unohtanu miten piinaavia nämä ensiviikot on. Tsemppiä jokaiselle!<3
 
Voi morjens testihulluutta. Päätin tehä tänään vielä yhen pc:n ja säästää digiä ens viikkoon. Noh, se pc:n pe**ele näytti vähän himmeämmältä kuin toissapäivänä. Niinpä uitin myös rfsun minkä olin viimeksi tehny kolme päivää sitte. Siihen tuli sentään selkeästi paljon vahvempi viiva. Sit alko kuitenkin ahdistaa ja päätin tehä sen viikkodigin. Ja se EI TOIMINU!! Ai luoja että mulla ärsytti ja ärsyttää edelleen. Avauduin aiheesta ystävälle joka kysy hajotinko sitä. No tietenkään en ollu semmosta tajunnu mut sit hajotin ja ne viivat mitä sisällä olleissa liuskoissa oli, vastasi Googlen haun mukaan pitkälti sitä 2-3 tulosta. Menkoista laskettuna 5+1 tänään, mutta voi olla muutaman päivän vähemmänkin tietysti.

Mut hitto minkä epävarmuuden tämä säätö sai aikaiseksi. Vihaan alkuraskautta. Tämä on pahinta piinaa ikinä. Ehkä ostan vielä ens viikolla yhden digin ja toivon et sitten tulis se 3+. Eihän sekään mitään lupaa mut ainakin tietäs että toistaiseksi hormonit nousee kuten kuuluu.

Oireeton olen edelleen mutta ihan älyttömän kärttynen koko ajan. Ei meinaa hermo riittää yhtään mihinkään tai kehenkään.
 
Moikka, täällä myös kesäkuinen tulossa. Oikeastaan olin jo eka tuolla toukokuisissa koska menkkojen mukaan nyt ois 8+1 ja la 28.5., mutta koska tää alkuraskaus on ollu niiiin oireeton väsymystä ja ihan pientä etovaa oloa ja nyt torstain jälkeen ei oo ollu ees niitä ni panikoin ja kävin tänään alkuraskauden ultrassa koska olin ihan varma ettei kaikki voi olla hyvin. Kaikki siellä kuitenki oli hyvin, tyyppi vaan vastas 1,5vk pienempää ku menkkojen mukaan eli nyt onki viikkoja vasta 6+5 ja laskettu aika siirty 7.6.2022. Ihana kun nyt pystyy sitte nauttimaan tästä helposta raskaudesta eikä elämään pelossa.

Meille siis tulossa kolmas lapsi ja osittain siksiki pelotti ettei kaikki voi olla hyvin ku kuitenki kaks onnistunutta raskautta takana ilman yhtään keskenmenoa tai muutakaan ongelmaa, mutta onneksi näköjään voi.
 
Moikka, täällä myös kesäkuinen tulossa. Oikeastaan olin jo eka tuolla toukokuisissa koska menkkojen mukaan nyt ois 8+1 ja la 28.5., mutta koska tää alkuraskaus on ollu niiiin oireeton väsymystä ja ihan pientä etovaa oloa ja nyt torstain jälkeen ei oo ollu ees niitä ni panikoin ja kävin tänään alkuraskauden ultrassa koska olin ihan varma ettei kaikki voi olla hyvin. Kaikki siellä kuitenki oli hyvin, tyyppi vaan vastas 1,5vk pienempää ku menkkojen mukaan eli nyt onki viikkoja vasta 6+5 ja laskettu aika siirty 7.6.2022. Ihana kun nyt pystyy sitte nauttimaan tästä helposta raskaudesta eikä elämään pelossa.

Meille siis tulossa kolmas lapsi ja osittain siksiki pelotti ettei kaikki voi olla hyvin ku kuitenki kaks onnistunutta raskautta takana ilman yhtään keskenmenoa tai muutakaan ongelmaa, mutta onneksi näköjään voi.
Niin samat fiilikset ❤ Kolmas ja silti miettii, et voikohan kaikki mennä yhtä hyvin kuin aiemminkin… Onneksi teillä kaikki hyvin! 😍🙏🏻 Mutta voi hitsi, nyt joudut elämään noi päivät uudestaan, kuten joku aiemmin jo piinaili 😅
 
Voi morjens testihulluutta. Päätin tehä tänään vielä yhen pc:n ja säästää digiä ens viikkoon. Noh, se pc:n pe**ele näytti vähän himmeämmältä kuin toissapäivänä. Niinpä uitin myös rfsun minkä olin viimeksi tehny kolme päivää sitte. Siihen tuli sentään selkeästi paljon vahvempi viiva. Sit alko kuitenkin ahdistaa ja päätin tehä sen viikkodigin. Ja se EI TOIMINU!! Ai luoja että mulla ärsytti ja ärsyttää edelleen. Avauduin aiheesta ystävälle joka kysy hajotinko sitä. No tietenkään en ollu semmosta tajunnu mut sit hajotin ja ne viivat mitä sisällä olleissa liuskoissa oli, vastasi Googlen haun mukaan pitkälti sitä 2-3 tulosta. Menkoista laskettuna 5+1 tänään, mutta voi olla muutaman päivän vähemmänkin tietysti.

Mut hitto minkä epävarmuuden tämä säätö sai aikaiseksi. Vihaan alkuraskautta. Tämä on pahinta piinaa ikinä. Ehkä ostan vielä ens viikolla yhden digin ja toivon et sitten tulis se 3+. Eihän sekään mitään lupaa mut ainakin tietäs että toistaiseksi hormonit nousee kuten kuuluu.

Oireeton olen edelleen mutta ihan älyttömän kärttynen koko ajan. Ei meinaa hermo riittää yhtään mihinkään tai kehenkään.
Voi ei, miten voikin käydä noin huono tuuri… 😩 Eiköhän siellä kaikki etene kuten pitääkin ❤
 
Oireet välillä aaltoilleet. Rinnanarkuus ollu nyt pääoireena lähes jatkuvasti plussauksen jälkeen. Eilen oli melko voimakkaita kohtutuntemuksia, että meinasin jo ottaa särkylääkettä. Tuli tunne, että meneeköhän kesken. Mutta ei mitään vuotoja. Ja alkuraskauteen kuuluu erilaiset kivut ja kohtutuntemukset. Jospa se oli vaan säikäytys. Niin kovasti toivoisin meille tämän kasvunsa aloittaneen esikoisen kesällä syntyvän.
Tervetuloa uusillekin plussaajille. Ensimmäiset pari kuukautta on todellista piinailua ja odottelua (jatkuu se odottelu senkin jälkeen). Nyt menossa rv 5+5 ja ensimmäiseen varhaisultraan vielä 10 päivää. On nää päivät lähteneet menemään jo nopeammin kuin rv 4+0- 5+0 välillä. Se oli todellinen piinailuviikko.
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Toivon myös, että viikot vierehtää nopeasti. Tämä viikko onneksi kiireinen töiden ja koulun suhteen. Ensi viikolla sitten eka neuvola ja sitä seuraavalla toinen ultra ❤

Tuntemuksi:
Tissit ja nännit vaihtelevasti kipeet. Hieman ehkä laantunut.
Hiukset rasvottuu nopeasti ja hiuksia lähtee PALJON!
Turvotus
Väsymys

Charry ja matkustaja 6+5
 
Hei 🙂
Täällä juuri plussattu ja varovaisesti raskauteen uskoen liityn joukkoonne.
1 kkm ja yksi ihana taapero ja nyt pikkukakkonen toiveissa 💛
Viikkoja ehkä 3+5, mutta plussaa näytti aamulla.
Laskettu ois siis kesäkuun lopussa.
Facebook ryhmä kiinnostaa, kunhan raskaus hieman etenee.

Oireina väsymys ja pientä päänsärkyä.
Myöskin mahassa repäisy kipuja ja munasarjojen kohdalla toisinaan jomottelee.

Toivotaan parasta 💛
 
Joko aika on kullannu muistoja tai sitten tämä on vaan nyt pahempaa kuin viimeksi. Olen koko ajan ajatellu olevani täysin oireeton mut kyllä jotain repäisykipuja välillä on ollu ja siis tämä tunteiden myllerrys on melkoista. V***ttaa ja itkettää vuorotellen. Päänsärkyä oli jossain vaiheessa kanssa ja kevyttä etomista on toisinaan. Ärsyttää vaan kun ei oikein osaa olla varma että kuvitteleeko noita oireita vai onko ne todellisia kaikki.

Mulla on työsuhde-etu, että pääsen helposti ultrattavaksi mutta nyt tuntuu siltä etten uskalla mennä. Nousee pintaan se kkm ennen esikoista, se on tainnu jäädä vähän käsittelemättä aikanaan kun halusi vaan nopeasti unohtaa sen ja alkaa yrittämään uudelleen. En tiedä miten kestäisin sen taas. Välillä on sellainen olo että haluais unohtaa koko asian ja leikkiä etten tiedä koko raskaudesta ollenkaan.

Koin myös viime raskauden aika rankaksi parisuhteen kannalta ja sekin vähän ahdistaa että miten meidän parisuhde voi tämän jälkeen. Äh, nyt on vaan liikaa negatiivisuutta mielen päällä. Voi kunpa aika menis nopeaa. Voisin yrittää itsekin vähän ultrata myöhemmin. Viimeksi onnistuin saamaan hyvää kuvaa vauvasta 9+3 viikolla. Ei siihen nyt niin kovin pitkä aika olis..
 
Mä olen nyt reilun viikon maannut meidän "vierashuoneessa", ihan tosi kova pahoinvointi jälleen kerran. Lääkkeet ottaa pahimman oksentelun pois mut koko ajan paha olo ja syöminen ja juominen hankalaa. Hetkestä toiseen sinnittelemistä. Pitää katsoa että pitääkö mennä nesteytykseen jossain kohtaa. Mutta onneksi mies hoitaa ihan kaiken muun elämän pyörittämisen, ei tästä muuten mitään tulisi.

Muoks, tänään siis 6+5.
 
Tänään 8+1, viikon päästä olis taas ultra! :) stressaan tätä raskautta ja sen jatkuvuutta ihan älyttömästi. On vaikea uskoa että tää vauva saataisiin syliin asti.
Mä jäin tosiaan tänne kesäkuisiin vaikka la on 30.5, luotan siihen että tulee 2 päivää myöhässä niinkun veljensä :D

Raskausoireet on 100 kertaa lievempiä mitä ne oli esikoisesta. En valita siitä, mutta pelottaa toki että onko kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä