kesä tulee ja pk:n tytsyt vähentää taas vaatetta :(

• Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eiköhän kuulu ihan normaaliin työpaikkapukeutumiskäytäntöön, että olkapäät ei oo paljaana, napa ei vilku ja polviin asti pitäis hamonen tai housut ylettyä. Ihan työpaikalla kuin työpaikalla, että voihan tuosta jopa mainitakin. Ei se takoita että pitää säkkiin pukeutua, vaan ottaa toiset huomioon ja ylipäätään huomioida mikä ero on työpaikka ja vapaa-ajan vaatetuksella.
Just näin :) täällä on taas melko musta-valkoinen ajattelu tosta vaatetuksesta eli djellaba tai napapaita/minihame on ainoat vaihtoehdot :LOL:
tai sitten tässä on jälleen kyse siitä miten kukakin asian kokee..
itse en pidä minihameena hametta joka ulottuu puoleen väliin reiteä, mutta jotkut pitävät ja jotkut sen tuomitsevat.. sama shortseissa.. toppi, ei se tarkoita napapaitaa vaan ihan normi toppia missä näkyy paljasta pintaa yläruumiissa kuitenkin niin että rinnat peittyy..

päiväkotitäti
Ja anteeksi nyt vaan, mutta kyllä meillä päiväkodin henkilöstöllä on ihan muut miehet mielessä, kuin teidän omat rakkaat kullannuppunne. Mulla ei tulis mieleenkään vilkuilla aviossa olevia mun hoitolasten isukkeja. Ei kuulu ihan mun työmoraaliin. Ja toi toppi farkkushortsiyhdistelmä mikä tuolla edellisellä sivulla oli on ihan ok, vaikka paita alkaa olla siinä rajoilla. Olkapäät paljastava. Meillä ainakin pomo on sanonut kesäpukeutumisesta näin, että shortsit mielellään ihan pikkasen polven yläpuolelle ja hameen kanssa just leggarit alle. Olkapäät ei mielellään paljaana. Esimerkkiähän me pukeutumisella annetaan myös lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Örppi:
No en tykkäisi minäkään. Onhan ne siellä lasten esikuvana, ei kiitos mitään Britney-lookia. Meillä päikkärissä on enemmänkin ongelma kun vähentävät lasten vaatteita heti kun hiukan alkaa lämmetä, vaikka ollaan nimenomaan sanottu ettei meidän tytöltä vielä saa. Olivat kuitenkin jättäneet pukematta villapuvun ulos, vaikka tyttö oli kertonut, että äidin mielestä nää kaikki pitää olla. Nyt sitten tyttö yskii toista viikkoa keuhkojaan pihalle eikä tosiaan pääse päikkäriin tätejä rasittamaan. Ja sitten vielä sanoi, kun asiasta juteltiin, että tätien mielestä ollaan hölmömpiä kuin muut vanhemmat. Eiköhän sitten kuitenkin tunnetu oma lapsemme parhaiten. Kiitos tädit! Lapsi on tosi kipeä ja tuntee, että ollaan muita huonompia, kun puetaan järkevästi säätilan ja lapsen oman tarpeen mukaan |O
pakko tarttua tähän, lasten esikuvina.. toisin kuin vanhemmat jotka saavat vipeltää kotonaan vaikka alasti jos siltä tuntuu? olla rannalla bikineissä, käyttää juurikin niitä minishortseja ja narutoppeja?
puhumattakaan niistä muista ihmisistä jotka täällä kylissä ja kaupungeissa liikkuvat ja pukeutuvat sääolosuhteiden mukaisesti siinä missä muodin oikkujenkin..
Et ilmeisesti itse ole koskaan ollut töissä? ;) Kuuluu ihan normi käyttäytymissääntöihin että tilanteessa kuin tilanteessa asianmukainen vaatetus ja uimaranta vapaa-ajalla on ihan eriasia kuin työpaikan piha työaikana.
huoh :headwall: työpaikan piha auringonpaisteessa kesähelteella, todellakin voi pitää kevyttä vaatetta..
siinä paljaassa ihossa ei oel mitään pahaa, hävytöntä,irstasta jne.
tosin mulla nyt ei ole ongelmaa vaikka pankkitäti istuisi mua vastapäätä tissipaidassa ja lyhyessa hameessa.. kas kun mä koe ongelmaksi muiden pukeutumista.. ;)
ja edelleenkin mulla on työasu, tumma goretex haalari, joka on löysä.. se on kesähelteellä todella perseestä ja jos saisin valita niin työasuni olisi todellakin toisenlainen.. ihan liikkumisen, lämpötilan ja mukavuuden takia..

jo vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Noh. Kyllähän se nyt vähän niin on että tuollaisessa(kaan) työpaikassa ei välttämättä roiskeläppähame ja pikkupikkutoppi eivät ole kyllä asiallinen varustus.
Peesi.
Ymmärrän mitä tarkoitatte, mutta on minusta vähän, miten sen sanoisi, epävarmuudesta kertovaa, jos huhtikuun melkein pakkaskelillä jo maalailee mieleensä kuvia kevyesti pukeutuneista hoitajaneitosista ja kuvittelee näiden pukeutuvan isien vuoksi niin.
"Melkein pakkaskeli"? :D
Mutta joo, tuskin ne haaveilee lasten isukeista kuitenkaan.
kyllä nyt on "melkein pakkaskelit" ainakin pk-seudulla satoi torstaina ja perjantaina lunta. Että näin. Vaikka välillä paisetelle se kumma aurinkokin.

ee
Alkuperäinen kirjoittaja Pk-lapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Pk-lapsen äiti:

Onko tämä nyt esimerkiksi sellainen asu mistä vedetään herneet nekkuun?
Kyllä toi taitaa olla just sellanen hillittömän säädytön toppi jonka läpi näkee kun hoitajatyttöjen tissit keikkuu!! Huhhuh!!!

Hahah, kyllä te ootte hauskoja :D Varokaa nyt vaan viemästä niitä miehiänne ja lapsianne kesähelteillä rannalle, kaupungille tai edes ruokakauppaan, siellä ne teinitytöt kulkee jopa tuubitopeissa, apuah!!

sama ammatti
Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Kyllä mäkin sairaanhoitaja toivoisin saavani pukeutua kevyesti kesähelteillä. Haittais vaan vähän liikaa noita aamupesuja.
Juu mä kyllä siirryn työmekkoon heti kun alkaa paahtaa ja lopettelen vasta lokakuun puolella! Viilentää kummasti:D

Öö, juoksenteleehan niitä tytyjä pikkupikku kesähepeneissä tuolla kylät pullollaan, että jos ne iskät niitä haluaa katsella niin näkee niitä muuallakin kuin siellä päikyssä. En oo hoksannu kyllä alkaa kyttäilemään miten avara kaula-aukko meidän päikyssä hoitajilla on. Tai sitten ne ei oo niin huomattavan paljastavissa vaatteissa olleetkaan.

hieman
on särähtänyt korvaan kuinka moni nyt tytöttelee täysi-ikäisiä, työssä käyviä naisia.

Itse olen 22v., työskentelen hoitajana sairaalassa ja ennen tätä hankkinut ammatin toiselta alalta. Odotan esikoistani ja minua sylettää miten herkästi minua tytötellään kun olen aivan tasavertaisesti töissä kuin 27v. työkaverini.

VAi pitäisikö minun häntä jo reilusti täditellä?

Muistakaa, kiitos, kunnioittaa myös nuoria naisia.

porilainen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei turhia kiusauksia isille:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei turhia kiusauksia isille:
Ainakin meidän kaupungissa on sekä päiväkoti-että perhepäivähoitajanaisilla tiukat pukeutumissäännöt. Ei narutoppeja, avaria kaula-aukkoja, ei kireitä shortseja. Jos käyttää trikoohousuja, on paidan ulotuttava takapuolen alle. :)
kuulostaa asialliselta ja hyvältä käytännöltä. :) mistähän kaupungista on kyse?
Kotka
voi harmi. :( me asutaan porissa, eli ei kannata haaveilla vaihtavansa lasten hoitopaikkaa sinne. :(
Porissa on ihan samat säännöt hoitajilla. Missä sun lapsesi on hoidossa?

dd
VOISKO JOKU VASTATA: Mikä fiksaatio ihmisillä on siihen ettei OLKAPÄÄT saa näkyä?! Tajuan kyllä ettei hamee saa olla liian lyhyt ettei römpsä vilahda, kaula-aukko saisi olla semmonen ettei nännit näy, mut mitä väliä on sillä onko t-paita vai narutoppi? Miten olkapäiden näkyminen tekee vaatetuksesta epäsoveliaan?

harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Noh. Kyllähän se nyt vähän niin on että tuollaisessa(kaan) työpaikassa ei välttämättä roiskeläppähame ja pikkupikkutoppi eivät ole kyllä asiallinen varustus.
Peesi.
Ymmärrän mitä tarkoitatte, mutta on minusta vähän, miten sen sanoisi, epävarmuudesta kertovaa, jos huhtikuun melkein pakkaskelillä jo maalailee mieleensä kuvia kevyesti pukeutuneista hoitajaneitosista ja kuvittelee näiden pukeutuvan isien vuoksi niin.
Juu, sen kyllä huomasin sanomattakin :D Mutta nyt kerrankin vastasin varsinaiseen kysymykseen.

Olin muutaman kuukauden aikoinaan pk:ssa työharjoittelussa, ja eräänä kuumana kesäpäivänä otin neuletakin pois, alla oli toppi, ihan siisti, eikä mikään tissipaita, mutta paljastihan tuo nyt käsivarret ja kaulat ja kaikki.

Olin tosi nuori, ei tullut mieleenkään että siinä olisi jotain kummallista, mutta kummasti välittömästi tuon episodin jälkeen eskarilaisten jutut olivat pelkkää tissiä ja pimppiä ja pippeliä, ja myöhemmin varsinaiset työntekijät olivat hankkineet alan kirjallisuuttakin (siis lasten seksuaalisuudesta yms).

Eikä tämä nyt ole mikään "olen pk:n lasten päiväunien kohde jee" vaan ihan hoitajien kanssa juteltiin tästä, mikä on soveliasta pukeutumista ja mikä ei.
tää on ehkä juttu mitä en ymmärrä, kun pukeutuuhan kesäisi about kaikki kevyesti, rannoilla ollaan bikineissä ja joskus jopa ilman yläosaa jne. niin miten ihmeessä lapset huomioisivat sen että tarhatädillä on toppi?
No sepä se onkin, ei tullut mieleenkään että siitä voisi olla mitään "haittaa". Eihän nyt tuo mikään katastrofi sinäällään ollut, mutta aikaa meni ennen kuin loppui ne tissinnäyttämispyynnöt ja muut.
Mä uskon täysin. Olen luokanope ja ollut myös eskaripuolella joskus töissä, ja olen todella rintava eli mulla täytyisi olla oikeasti jätesäkki tai burkha päällä, että tissit ei yhtään näy.

Olen usein joutunut tuohon tilanteeseen, vaikka en oo missään topissa tai kovin avarakaulaisessa paidassa töissä ikinä. Pelkkä tavallinen t-paita tai pitkähihainen trikoopaitakin riittää siihen että jutut on tyyliä "x:llä on ihanat tissit" ja "x:lla on isot tissit", "näyttäisitkö x tissisi", x siis mä. Tällä hetkellä mulla on 2 luokka ja yksi poika on ihan tosi lovena mun rintoihin. Oikeasti koko vuoden on tuijottanut niitä lumoutuneena, koettanut koskettaa jne. Asiasta on puhuttu pojan kanssa, hän muistaa vähän aikaa, mutta jotenkin ei vissin voi vaan sille mitään. Ihan selvästi on jollain tasolla ihastunut muhun, mutta se on hyvin pitkälti tissien syytä.

Lapset on niin suoria ja heistä monesta pyöreä rinta on jotenkin ihanan pehmeä ja kiva silleen.

En tiedä mikä siinä on, lapsilla on kuitenkin äidit, tällä pojallakin suht isorintainen äiti ja tod. näk. kaikki suomalaiset näkevät alastomia ihmisiä saunassa jne.

uuu mama!!
Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
meidän lapsen päikyssä on aika paljon semmosia nuoria tyttöjä, mitä lie lastenhoitajia, iältään parinkympin tienoilla. ja en kyllä tykkää siitä miten he pukeutuvat mielestäni aivan epäasiallisesti töissä kesäisin. on napapaitaa, narutoppia, lyhkästä hametta ja pikkupikkusortseja. miten niissä vaatteissa voi edes lapsia hoitaa? ja eikö ne tytöt ajattele esittelevänsä itteään lasten iseille, vai sekö niillä juuri on tarkotuksenakin? en tykkää sitten yhtään. :(
Katselen aina pk:n tyttöjä mielelläni kun käyn hakemassa lapsen. Usein yksi niistä tulee minulle juttelemaankin, jutellaan miten on päivä sujunut ja saatan heittää huumoriakin. Olen myös miettinyt, että jos tarjoaisin sille tutulle tytölle kyydin kotiin joskus. Meidän lapsi on vasta kolme, niin tuskin se tajuaa mitään syvempiä merkityksiä.

En tajua, miksi aloittaja haluaa kieltää miehiltä pienetkin ilot. Ei se parisuhdetta kaada, jos vähän fantasioi päiväkodin tytöistä, eikä vielä sekään vaikka vähän tekstailisi.

T.yksi iskä

minä vaan
mielestäni tuo ettei olkapäät näy on ihan yleiskäyttäytymisnormi työpaikoilla. Päikyt hoitajatkin ovat kuitenkin asiakaspalvelijoita, joten silloin on syytä ottaa huomioon myös ns. asiakkaat. Enkä tarkoita nyt sitä että äidit hermostuu kun isit katselee vaan joukossa saattaa olla ihmisiä joita tuollainen pukeituminen loukkaa esim. uskonnollisista syistä.

On mielikuvituksen puutetta jos ei kykene keksimään kevyitä kesävaatteita ilman että olkapäät näkyy. Kaiken lisäksi päikyssä ulkoillaan paljon, joten olisi ehkä hoitajienkin hyvä suojata itseään UV-säteiltä.

jiu
voin ap kertoa että ei me sun miestä haluta, ei nimittäin oo hirveen kova hinku alkaa äitipuoleksi sinun vitun ärsyttäville kersoillesi joita pitää jo muutenkin 8-16 hyysätä

daasd
Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti:
Mä en oikeasti ymmärrä miksei saa olkapäät näkyä? Ymmärrän vesirajahameet tms, mutta miksei saa olla siisti toppi?
Tää ei kyllä mee mullakaan jakeluun. Katsokaapa vaikka telkkarin hääohjelmia, 90 prosentilla morsiamista taitaa nykyään olla olkaimeton ja hihaton hääpuku KIRKOSSA. Miten on mahdollista että kirkossa saa olkapäät paljaana juhlia mutta päiväkodin pihalla kesällä tämä on kiellettyä? :D

e
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja pk-täti:
Mä en oikeasti ymmärrä miksei saa olkapäät näkyä? Ymmärrän vesirajahameet tms, mutta miksei saa olla siisti toppi?
Ne lasten isät eivät ole tottuneet näkemään paljaita olkapäitä, onhan se aika rietasta, mieti nyt :LOL: :D
Joo, eikä lapsetkaan oo ikinä nähneet ihmisen paljaita olkapäitä, siis herranjumala. Saunassa käydään sukelluspuvut päällä ettei vaan solisluu vilahda ja lapset ajaudu pahoille teille, hui!

Yhteistyössä