Kesä kaksoset ja kantokoppa ongelma

Olen katsellut kesällä syntyville kaksosille vaunuja. Olen ihastunut Brion doble waviin. Ymmärtääkseni niin nämä kuin muutkin kaksosille tarkoitetut yhdistelmät ovat senverran kapeat, että niihin saa vain pehmeän kantokassin, joka on normaalin yhdistelmän kantokassia kapeampi. Mielessäni kävikin ajatus jos ostaisi vain rattaat ilman kantokasseja, joiden käyttöikä olisi todella lyhyt ja hinta n. 100 Euroa/ kpl. Lisäksi kesähelteellä ahtaan pussin luulisi olevan kuuma.

Mitä mieltä olette tai millaisia kokemuksia teillä on kesävauvoista ja pehmeistä kantokasseista? Uskaltaisiko vauvoja nukuttaa Brioissa ilman kantokassia esim. pelkän lämpöpussin päällä?
 
Moikka! Täällä samat mietinnät menossa, mutta päätös tulee olemaan varmaan aika selvä. Eli ostetaan kantokopat ihan sen vuoksi, että asutaan 3. kerroksessa ja ei ole hissiä. Ilman koppia en saa vauvoja yläkertaan.

Moni on kommentoinut aiemmin, että kesävauvoille ei koppia tarvitse vaan vauvoja voi nukuttaa patjan/pussin päällä kätevästi.

HooWee
 

Minäpäs telläydyn tähän keskusteluun mukaan vaikken kaksosia odotakaan :D

Eli meillä oli kesävauvalle tuplarattaisiin Emmaljungan pehmeän kantokassi ja on kyllä aivan huippu! Siitä saa suojatun "pesän" ja kuumakaan ei tule, kun siitä saa sen "jalkaläppäosan" irti (toimii vetskarilla). Kallishan tuo Emmaljungan kantokassi on, mut onhan se suht pitkäikäinen, kun sitä voi talvella käyttää sit lämpöpussina.

Kattinka, olen kuullut, että nuo Brion doble Wayt eivät palvele kovin pitkään, eli kuomuosa on mm. aikas matala. Jaksuja sulle! Laittelen viestiä joku päivä!!
 
Minä osallistun kanssa tähän keskusteluun, sillä sama asia meillä pohdinnassa. Ollaan kanssa ajateltu noita Brion Double Wave -vaunuja. Olemme muuttamassa rivitaloon, jolloin saan vaunut kotiovelle tai sisälle asti. Eli periaatteessa kotona en kantopusseja tarvi, mutta kaikkiin kyläpaikkoihin ei välttämättä vaunuilla sisälle asti pääse.

Gerbera ja muut kokeneemmat, mitä vaunuja suosittelette Briojen sijaan? Lisäksi on kiva kuulla kommenttia, miten on pärjätty ilman kantopusseja.

SatuKa ja tulevat heinävauvat
 

SatuKa, mulla on eri-ikäset lapsukaiset, jotka tuplissa matkustavat, eli vauva on nyt 6 kk ja keskimmäinen 2 vuotta. Meillä on Emmaljungan Twin City Crossit ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä! Liikkeessä käytiin testailemassa myös Brion kaikki tuplat, mut ei kyllä iskenyt ja ongelmaksi koettiin mm. kuomun mataluus.
 
Meillä pojat syntyneet kesän alussa ja ekana kesänä molemmille oli omat kantokassit/kopat vaunuihin. minusta olivat hyvät, vähän suojana kuitenkin, mutta tarpeeksi ilmava, ilman sitä päälyosaa( saa siis vetoketjulla kokonaan irti), ettei ihan läkähtyneet vaunuihin. Molemmilla oli oma puoli, eivät häirinneet toistensa unta jne...
Ja ihan vinkkinä, pakkohan ei ole ostaa saman merkkisiä koppia kuin itse rattaat ovat, meillä esim oran rattaat ja ostin sitten niihin marco merkkiset kantokopat ja ovat muuten paljon halvemmat kuin moni muu merkki...

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=100

*muoks* ja noista kantokopistahan saa sitten myöhemmin lämpöpussit, valjaille reijät valmiina...
 
Nostanpa tätä vähän ylemmäs...

Jos kesävauvalle ei halua kantokasseja, niin mitä siellä yhdistelmävaunun pohjalla sitten pidetään? Ei kai niitä vauvoja voi suoraan sinne vaunuihin laittaa, vai voiko?

Me ollaan päädytty vaunukaupoilla kiertämisen jälkeen Emmaljungan Twin City Crosseihin, ovat jotenkin tukevamman ja laadukkaamman oloiset kuin Brion Double Wavet. Ja Brioihin käy vain Brion oma pussi.

SatuKa

 
Meillä päädyttiin Brioihin taas juuri niiden tukevien renkaiden ja hyvän koon vuoksi. Mahtuu jalkakäytävälle muutkin kuin me tuplarattaiden kanssa. Testasimme myös monta mallia autoon ja Briot oli parhaimmat auton takatilaan meidän tapauksessa. Emmaljungat olivat muistaakseni leveämmät.
Meidän tapauksessa kyllä kantokopat menee myyntiin jo kesällä kun pojat syntyvät toivon mukaan ensi viikon aikana ja koppien käyttöiäksi jää vain tämä kevättalvi joten siinä mielessä ei koolla ole väliä. Pieniähän nämä pojat jokatapauksessa on :)

Roosa
 
Meillä on nuo brion double wavet. Pari vuotta sitten kun niitä ostettiin niin oltiin tosi kahen vaiheilla niistä ja Emmaljungan vastaavista. Nämä Briot oli kuitenkin sen 3-4 cm kapeammat, ja mahtuvat just just ovesta sisään... no mutta aiheeseen. Mun mielestä kesävauva ei ihan välttämättä kaipaa tuota koppaa. Äp-makuupussi vois olla pehmusteena vaunuissa pohjalla ihan riittävä. Aika avoinaisethan nuo vaunut on, että tuuli menee jalkopäästä herkästi sisään ilman koppia, mutta kesällä ei sekään varmaan ongelma. Mieti käytkö vaunujen kanssa neuvolassa ym. meillä ei neuvolassa pääse ihan oven eteen kärryillä, ja nuo kantokopat oli ihan välttämättömät! Pulassa olin kun jouduin kopista luopumaan, siinä sitten reppu selässä ja vauva molemmissa kainaloissa yritin vetää ovea auki... huhhuh :) ja tuosta hinta-asiasta vielä: ihan sama tarjous tuli molemmista merkeistä. Emmaljungan tarjouksessa ei ollut jalkapeittoa ja kantokopat oli Emma-merkkiset. Briolta oli omat kopat ja jalkapeitto. Meillä syksyvauvat ja sen ekan talven noita koppia käytettiin eli reilun puoli vuotta... pitäis varmaan pistää kiertoon :)
 
Meitin kaksoset syntyi heinäkuun alussa EIKÄ hankittu kantokasseja eikä niitä kyl tarvittukkaan. Vaunujen pohjalla pidin äitiyspakkauksen makuupusseja ja hyvin meni siinä :D
Neuvola reissut tein autolla niin kaukaloilla sai kuljetettua sisälle ja ulos.
 

Yhteistyössä