KESÄ 2010 hoidot

PCO:ta on tosiaan muillakin kuin ylipainoisilla (esim. mulla on ja BMI heittelee siinä 21 tienoilla).

snoww: Yksityisten hinnoista kyselit... Meille tehtiin yksityisellä, 2 ovulaatioinduktiohoitoa, 2 inseminaatioo ja 2 IVF:ää (toinen epäonnistui heti alkuunsa ja siitä ei täyttä hintaa jouduttu maksamaan). Yhteensä meni sellanen 5000€.

Kiva, kun ketju on "herännyt" kesän jälkeen =) Ainut vaan, että sais plussanneitten määrä lisääntyä pikapuoliin!!!

Tänne ei kummempia. RV 38+1 meneillään. Viime viikolla neuvolassa sanoi, et vauva on laskeutunut, mut eipä mitään olotiloja lähestyvän synnytyksen suhteen. Yli lasketunajan uskon menevän. Hyvin jakselen edelleen ja lähenkin tästä ½ tunnin päästä salille :wave: Vauvan tavarat alkaa olla valmiina, jotain pieniä juttuja pitää vielä hommata, mut ennättää myös sitten kun vauva on syntynyt.
 
snoww, ihana toi sun enkö ookki paska- kysymys ja sen perässä sievä hymy :D Mä kyllä luulen, että lapsesta ku lapsesta voi löytyä se aikuisia raastava "riiviö", vaikka kuin olis kotona opetettukin, miten käyttäydytään. Se taitaa kuulua asiaan, että pitää kokeilla, että onks ne aikuiset ihan tosissaan. Mut joo ymmärrän kyllä snoww mitä meinaat. On lapsia, joihin ihastuu simän räpäyksessä ja toisia, joihin meinaa hermot mennä ja kiintyy (jos kiintyy) vasta ajan kanssa.
Mutta siis Barba, sä kirjotatki niin ihanasti noista tukipojista. Susta tulis varmasti hyvä sijaisäiti, tuntuu että rakkautta sulla riittää jaettavaksi :) Ootteko te jo tukiperhekuvioita varten käyny sen pride-koulutuksen? Eikös se kuulu käydä ennen sijaisvanhemmuutta? Oikein ittenikin takia toivon, että teistä tulis sijaisvanhempia, kun mua kiinnostais tosi paljon kuulla siitä prosessista. No kyllä mä kuitenki ensisijaisesti vielä toivon, että te saisitte nyt ekaks vielä biologisen lapsen ja ehkäpä sit jossain myöhemmässä vaiheessa saisitte vielä sijaislapsen :) Tai siis toivon näin jos se on teiän oma toive, kuten jotenki oletan..

Lili, mä olin ihan sanaton sen sun edellisen kirjotuksen jälkeen. Jotenki on kyllä kaikki myötätunto sun puolella.. Voi kunpa kunpa... :hug: Niin ja siis haluan sun blogiosoitteen.

Ja ihana kuulla Serasta ja Einasta! Uskomatonta, että Sera ja Susukin on jo niin pitkällä, enää hujaus vaan ja ootte äitejä :)

niin ja snoww, toi odottaminen on niin perseestä... voi hyvänen aika.. mulla on niin aivot lahonnu, että en muista miks te taas joudutte odottamaan.. no eipä kai sen väliä.

Iinis mitä kuuluu?

pärjäillään kaikki me!!
 
Hoimenta,hoimenta=)

Oi,miten Lakan H-hetki jo lähellä,ihanaa kohta saadaan taas vauva uutisia:heart:

Snoww,ymmärrän kyl mitä tarkoitit,mutta tosiaan ainakin täällä meilläpäin tukiperhettä tarvitsevilla lapsilla on yleensä useitakin ongelmia ; Käytöshäiriöitä,ylivilkkautta,jopa eriasteisia kehityshäiriöitä yms. Tulevathan he yleensä perheistä,jossa vanhemmilla/vanhemmalla ei ole ollut rahkeita toimia kaikkensa antaen lastensa hyväksi.Perheissä voi olla alkoholismia,väkivaltaa ja kaikkea muutakin HIRVEÄÄ:( Ja tarkoitan nyt näitä ongelmia ihan yleisesti,en todellakaan puhu nyt omista tukilapsistani tai heidän perheestään:D Mä olen taas semmonen ihminen,et rakastan KAIKKIEN lapsia,jokainen on ihana omista heikkouksistaan/poikkeuksellisuudestaan ( vaikee sana :) ) huolimatta.Tiedän,että olen kyllä juuri omalla alallani,hoidanhan jo työkseni toisten tärkeimpiä ja kalleimpia aarteita:heart:

Kielo,kyllähän toi PRIDE-koulutus ois oikeesti pitänyt käydä jo ennen tukiperheeksi ryhrymistä,mutta täällä on niin huutava pula tukiperheistä ja mulla kun on koulutusta vähän sieltä sun täältä ( viime keväänä just sain päätökseen erityislapsenhoidon,ihmettelen edelleen et miten sen läpi sain,se oli just samaan aikaan kun meidän edellinen hoito: / ) Mut kyl mä haluaisin tonkin koulutuksen käydä,jos ne meidät vielä sinne huolii:rolleyes: Mut siinä tapauksessa ainakin,jos sijaisperheeksi pääsemme,niin eiköhän toi ole kaikille ihan pakollinen.

Mut nyt meni taas hetki arvokasta työaikaa,hups,joten palataan taas,nyt leikkipuisto kutsuu:p
 
Hei ihanaa kun täällä on taas äksöniä!!! :kiss:

Noi Barban tukilapset kuulostaa ihanilta, ja mä kans niiiin nostan hattua!!!! Me käytiin taannoin adoptioinfossa (juu, kypsytellään ajatusta, ja varmaan jossain vaiheessa käynnistetään prosessi, jos ei ala hoidoista tuloksia kuulumaan, rakkautta riittää kyllä) ja siellä kuultiin myös noista vaihtoehdoista. Haluaisin kans kovasti, mutta luulen, että mulle olis hankalaa se, ettei voi tehdä lasten suhteen (mä siis mietin lähinnä sijaislapsia) mitään itsenäisiä ratkaisuja, että olis tavallaan riippuvainen toisten mielipiteistä kaikessa. Ja tuntuu, että olis hyvä, että olis kokemuksia lastenhoidosta entuudestaan. Noi Barban poitsut on niiiiiin onnekkaita kun pääsivät just teille!!! :heart:

Kiitos, Kielo. Mua jäi ihan kamalasti vaivaamaan se aiempi kirjoitukseni, että toivottavasti kukaan ei kokenut sitä niin, että mä en olis iloinen teidän vauvoista... Olin niin surkeana kuitenkin, etten edes jaksanut ruveta enää korjailemaan. Mutta ehdinkin jo vähän blogissa miettiä sitä, että miks se tuntuu siltä, että muiden vauvauutiset surettaa, ja tulin siihen tulokseen, että siksi, kun koko ajan takaraivossa sanoo se pieni ääni, että ne ihmeet tapahtuu muille... ja osa meistä kun jää kokonaan lapsettomiksi, niin jokainen muualta tuleva vauvauutinen saa pelkäämään, että samalla se todennäköisyys sille, että just me ollaankin se ilman jäävä pari, kasvaa. Osasinkohan selittää oikein ;)
Oon ihan mielettömän iloinen kaikkien teidän vauvoista ja plussista, ja on niiiiiiiin ihanaa lukea teidän kaikkien kuulumisia!!!!!!!!! :hug: ja :heart:
Laitan sulle Kielo yv:nä sen blogiosoitteen. Se on ihan alussa vasta, mutta jospa sinne tässä matkan varrella kertyis asioita...

Älä huoli snoww, täällä ollaan ja pysytään ;) Ja ihanaa, että kaikki plussakerholaisetkin jaksaa käydä täällä vielä!!!!! :kiss:

Tsemppiä lakka :) voin kertoo ihan satavarmasti, että jos mä joskus oon noilla samoilla viikoilla, niin EN mee salille... :LOL: Aion niiin hyödyntää olotilaani tekosyynä, ja ottaa vaan löysästi, heh heh :popcorn:

Einallekin vielä superhyper:hug: ja jokaiselle muullekin.
Iinikselle myös huuuuuuurjasti tsemppiä, kerrohan miten menee!!!???? (Mäkin olen vähän tuolta muualta kuulumisia kurkkinu ;))
Ja Sususta haluaisin kans kuulla jotain :heart:

Nyt pitää kiitäää!!!!!! (tähän kohtaan se Barban juoksuhymiö...)
 
HEISSAN PITKÄSTÄ AIKAA KAIKKI IHANAT!!
Nyt loppuu lorviminen ja palailen teitä vielä tänne zemppailemaan kenellä vielä hoitoja edessäpäin on ja tietty jännäilemään tulevia vauvauutisia:))
Lili:mun teki jo aiemmin mieli sulle jotain kirjottaa mutta päätin jättää väliin koska mikään ei tuossa olotilassa jossa olit ois ollu ilkeempää kun lukea jo vauvan saaneelta kommenttia.mä en meinaan itekään ois sitä kestänyt hoitovaiheessa ja ollessani ihan ranteet auki meiningillä.oon kuitenkin tosi ilonen että oot saanut taas uutta voimaa ja toivoa lähteä koitokseen jälleen kerran.Mä ottasin kans mielelläni sen sun plogios.yksärinä jos annat=)
Snoww:uskomatonta että joudutte noin pitkään odottamaan voi kiesus, ei oo enään valkoihmisen hommaa hermoille kyllä..ei riitä sanat kertomaan miten kypsää touhua tuo kunnallisella tuntuu taas olevan!!!jaksuja..
barbis:eek:ot kyllä tosiaan aivan uskomaton ja ihanaa että ootte saaneet lapsosia sinne teille joille rakkautta riittää, toivon myös kuitenkin että kaiken jälkeen saatte vielä sen omankin, oot niin sen myös ansainnut.Sunlaisias tyyppejä pitäs olla kyllä maailmassa enemmän:heart:
lakka:voi jee sulla on kohta tosipaikat tiedossa huh, ihan jännittää sitte kuulla miten kaikki meni, tuuhan kertomaan, ja on uskomatonta miten joku ees kykenee ajattelemaan salille menoa noilla viikoilla, mulla postilaatikolla käyntikin oli ihan tuskaa.meillä poika syntyi lapsiveden menoilla 38+2....että ootahan vaan kohta se sieltä saattaapi putkahtaa;)
kivaa kuulla Einastakin pitkästä aikaa=)
on:täällä kesä mennyt aika lailla sumussa ja vauva-arkeen totutellessa.Sunnuntaina saatiin ristiäiset kunnialla hoidettua ja nyt sitten odotellaan sitä 3.kuukauden rajapyykkiä joilloin koliikin ois tarkotus helpottaa;)
oon kyllä käyny säännöllisesti kurkkimassa teidän kuulumisia ja nyt varmaan tulee taas kirjoteltuakin kun alkaa tää ketjukin vilkastumaan.onhan meillä kuitenkin vielä zempattavia täällä ja ennen ei ketjua lopetella ennenkuin jokainen on parhaaseen lopputulokseen päässyt!!! kivaa alkavaa syksyä kaikille!!!
 
Hei, täällähän on herätty henkiin! :) Kiva kuulla Seran, Lakan ja Einan paksukaiskuulumisia sekä vauvautuneiden Kielon ja Despen (ihan niinku mä nyt en jo muutenkin ois perillä joka inahduksesta.. :D jos pariin päivään ei kuulu mitään niin jommallakummalla puhelin kyl piipittää) Ihanaa!

Sususta ja Ellistä tosiaan ei oo kuulunut pitkään aikaa mitään!? Lili kiitos ja mustakin olis kiva lukea sun blogia ja kuulumisia! Teille ois korkea aika osua jo se onnistuminen kohdalle! <3

Muakin hymyilytti toi snowwn 'enkö ookki paska' :D <3 Et varmasti ole, itekin huomannut esim tuolla tarhassa (ollaan nyt käyty tutustumiskäynneillä) miten erilaisia lapsia siellä on.. Jotkut vie sydämen kyllä heti kerrasta ja jotkut vaikuttaa kauheilta riiviöiltä. Mut eihän sitä kaikista aikuisistakaan heti ota selvää eikä heti kiinny. Vasta tutustumisen jälkeen alkaa tuntea paremmin ja välittää. Mut täytyy kans sanoo että kyllä tekis mieli koko ajan siellä tarhassa ottaa lapsia syliin ja halata ja auttaa niitä pukemisessa kun eihän siellä kaikille tarpeeksi ole niitä hoitajiakaan. Sit tulee semmonen fiilis että onkohan tää ihan sopivaa ja saanko mä pukea tuon lapsen..

Meillä on enää 2 yhdessä oljessa pakkasessa, eilen siirrettiin kaksi. Mä olin aatellut etten tällä kerralla puhu kellekään mitään, että kerron sitten 2 vkon päästä vaan tuloksen, kun tää aivan varmasti tuottaa huonoa onnea. Mut tässä sitä taas ollaan. Ei pystynyt pitämään. Ei teiltä jotenkin kai vaan pysty :)
 
No Barba sä nyt ookki just sopiva sijaisäipäksi kun muutenki tääl ketjus muistat pitää kaikista huolta, mut äläkää ny kovin paskana mua pitäkö, kyllä mullaki on valtava sydän mut sitten ei niille lapsille ole jotka on ilkeitä joille ei tosiaan ole opetettu ja selitetty.

Mukava kuulla Iinamiinastaki, ja että oot paremmalla tuulella! :) Peukut pystys........

Ja muille vastailen/höpöttelen huomenna, olin niin vitun pitkällä lenkillä että nyt on aiva halkipoikkijapinoon, pitää saada ylimääräisiä pelastusrenkaita pois, nyt kun ei ole muutakaan tekemistä..
 
Despe!!!!! Ja iinis!!!!!! Wanhat kuomat!!! =) Kiva kuulla teistäkin!! Laitan blogios. tulemaan.

Tosi kiltisti sanottu, Despe, niinhän se on, että surun ollessa pahimmillaan kaikki vauvautuneiden kommentit voi tuntua pahalta, mutta sellasta tää vaan on... Eihän me kaikki voida onnistua yhtä aikaa :) Pitäis vaan ymmärtää ehkä oman mielenterveyden kannalta pysyä silloin pois, kun tuntuu ettei jaksa mitään, ja nuoleskella haavojaan sivummalla, ja tulla sit taas takas ku tuntuu siltä, että jaksaa... On se vaan kumma, miten sitä aina jaksaakin nostaa taas pään pystyyn ja porskuttaa eteenpäin, vaikka välillä kieris miten pohjamudissa...!!
Mut ihanaa oikeesti kuulla vauvakuulumisia, ja pidän peukkuja, et aika kuluu 3kk:n rajapyykkiin nopeesti, ja pääsette eroon koliikista ;)

Iinamiina, se on ihan oikein, ettei pysty pitämään itellään ;) sitä vartenhan täällä ollaan, että tänne just kerrotaan :LOL: Toivon niin, että te nyt onnistuisitte!!!!!!!!!!!!!!!! Hurjasti tsemppiä piinailuun :hug:

Taas kohta pitää rientää... hirveetä ku työ häiritsee vapaa-aikaa!!! Iloista päivää jok´ikiselle...!

PS. Ai niin, Barba on vaan niiiin ihana, kun mua alko heti naurattaa jo pelkästään ku luin sen Hoimenta, hoimenta -aloituksen... senkin ilopilleri :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Dippadai, täällä taas:p

Täältä ei nyt yhtään osaa eikä malta pysyä poissa,hups,lapselle vaan palapeli pino eteen ja selitys,että hoitotäti etsii koneelta askartelumalleja:LOL:

Despe,ihana tosiaan kuulla susta piiiiitkän tauon jälkeen,nyt kyllä pysyt maisemissa,jookos? Ja toivotaan pikaista koliikin loppumista;)

Iinikselle onnentoitotukset kahdesta kyytiläisestä:heart: Josko se jo viimeinkin olisi teidän vuoro:heart: Mä jo peukutan kaikilla elimillä,pitää vinkata miehellekkin illalla,et vois olla elimet pystyssä...on nimittäin ollu turhan hiljasta sillä saralla ( tiedätte kyl mitä tarkotan;) ) No joo,tää ei kyl kuulunu nyt lainkaan tähän,mut minkäs teet...Siitä puhe,mistä puute:D

Ja Lili,ihanaa kun sä jaksoit tänne palailla ja sullekkin peukutan yhtä kovaa:heart:

Snoww,pitää hiukan korjailla tota edellistä kirjoitusta,en mäkään heti kaikkiin lapsiin rakastu ja en kyllä sano,etteikö lapsissa olis koskaan mitään ärsyttäviä piirteitä tai ettenkö näkis punasta useinkin lasten kanssa toimiessa,et normia se on,et sä oo mitenkään poikkeus:)

Ja voi teitä,täällä te ylistätte mua maasta taivaisiin,vaikka en mä oikeesti mikään kovinkaan ihmeellinen tyyppi ole:ashamed: Tämmönen tavan tallaaja,joka rämpii useimmiten niin syvällä suossa,ettei edes pipon tupsua näy:whistle: Mutta teistä kaikista mä tykkään niin hurjan paljon,että odotan jo tooooosi innolla,et päästäis näkemään koko porukalla:popcorn:

Nyt tarvittas taas tähän se juoksuhymiö,jota Lilikin kaipaili...:LOL:Heippa taas,laps tehny palapelit jo kolme kertaa:O
 
Noniin, nyt alkaa tapahtua, jo sitä on odotettukin :) Reenattu koko kesä, jotta jaksaa pitää ne kuuluisat elimet pystyssä (tai no jos ajatukset karkaa samoille raiteille ku Barballa niin.. juu ei oo reenattu.. ;). Iinis, totta kai sun piti meille tulla kertomaan! Toivon toivon, että nyt on teidän vuoro :hug:

Ja voi Lili, sä olet kans aika sissi! Niin sitä pitää, nousta taas ja uskoa ja luottaa ja rämpiä eteenpäin :heart:

snoww, sähän oot aivan huipputyyppi ja varmasti sulla on suurensuuri sydän :heart:

lakka
, en voi käsittää, miten joku kykenee salille tuossa vaiheessa... nostan kyllä hattua.. Ite jouduin jo puolesta välistä lähtien käveleenki vaan hissukseen, ja juu kyllä sen huomaa, että kunto oli sit mitä oli, mut kyllä se tässä taas on kohentunu rinsessaa kanniskellessa (on melkonen sylikissa nimittäin) ;) tsemppiä loppuodotukseen!!

..ja nyt mun on ihan pakko vähän hehkuttaa, että mä ehkä nään despen ja iiniksen kunhan vaan saisin aikaseks lähteä käymään siellä "etelässä". jeejee, tulkaa barba ja kaikki mukaan =)

mutta missäs on meidän Marlaa? ja Susu?
 
Heissan murut taas, ihanaa oli tulla pitkästä aikaa lukemaan juttuja ja huomata että täällä on täysi tohina päällä! :heart:

Lilille tsemppiä kovasti pitkän kaavan hoitoon!! :hug: Toivotaan että tällä kertaa tuottaisi tulosta! Meillä on aina pitkän kaavan hoidot onnistuneet paremmin.

Ellille onnittelut hienoista rakenneultrakuulumisista! =) koitahan jaksaa lepäillä, mitkä on olotilat?

Lakalle tsemppiä viimeisiin viikkoihin / päiviin, joko alkaa vauva ilmoitella tulostaan? =) Ja vau, olet jaksanut kuntosalillakin käydä! Omat liikkumiset on rajoittunut erittäin hitaisiin koiralenkkeihin..

snoww, ei ole todellista!! Hirmu pitkä aika odottaa hoitojen alkua! : / osittain juuri tuon takia me päädyimme yksityiselle, vaikka halpaahan se ei todellakaan ole (tosin en tiedä mitä julkinen maksaa).. Meillä ICSI hoidot maksoi Kela-korvauksen jälkeen jotain 1600 € luokkaa + lääkkeet, siihen sisältyi muistaakseni myös alkioiden pakastusmaksu ja kaikki ultrat jne. Ja tuohon "enkö ookkin paska" =) juttuun, mä TODELLA harvoin ihastun kenenkään lapseen, vaikka olisi kuinka kilttejä.. ne ei vaan ole omia, ja jokaisessa löytyy jotain "vikaa" jonka vanhemmat on saaneet väärällä kasvatuksella aikaan.. mustahan tietysti tulee ihan malliäiti ja kasvattaja, joo NOT!! =)


iinamiina, hurjasti nyt tarrasukkia, liimaa, klemmareita ja sinitarraa, että tarraisi pieni / pienet kiinni lujasti!! Täällä on myös kaikki elimet pystyssä (miehen ei, no joo se on nyt aika kortilla ollut se juttu :LOL:) Kaikki ajatukset on nyt suunnattu teidän onnistumiseen!! :heart:

marlaalle tsempit suunnittelukäynnin odotukseen, kohtahan sekin jo on! =)

Barban kuulumisia on ollut ihana myös lukea, todella hienoa että olette aloittaneet tukiperheenä, se on arvokasta ja raskastakin työtä!

Kielovanamolle ja Despelle toivotan mukavaa vauva-arkea!

Sera, hienoa että olet voinut hyvin!! Aika menee niin nopeaan, kohta alkaa olla meilläkin aika käsillä, HUI! =)

Muistinkohan mä nyt kaikki? Tää mun raskausdementia on välillä huolestuttava.. :D

Muuten täällä on aika mennyt mukavasti, olen tällä hetkellä kesälomalla ja siitä jään sitten suoraan mammalomalle! Ihanaa kun saa vaan olla ja valmistautua tulevaan. 4D-ultrassa käytiin ja kyllä se tyttölupaus vaan vahvistui! :heart:

Halauksia nyt vielä kaikille!

Susu + Neiti rv 32+1
 
iinamiina: Kovasti tsemppiä piinapäiviin!!!!

Susulle
mukavaa lomaa ja sitten perään äitiyslomaa :flower: Niin ja onnittelut vahvistuneesta tyttölupauksesta!

Mulla tosiaan olotila aika normi, joten siksi tuolla salillakin kykenen vielä käymään. Crossaria lähinnä käyn polkemassa ja sit lisäks käsilihaksia teen. Huomaa kyllä, ettei oo ylimäärästä tullut (nyt +6.5 kg siihen mitä painoin ennen raskautta) ja ihan normaalipainonen olen ollut. Selkä mulla vihottelee heti, jos en liikkumaan pääse.

Susu kyselikin, et onko vauva antanut merkkejä syntymisestään... No eipä ole :p Ei supistele (jos en kävele pitkää matkaa) ja muutenkin niin sellanen olo, et yli mennään lasketusta-ajasta ihan roimasti. Esikoinen syntyi rv 41+3.
 
Ompa tullut juttua paaaaljon lyhyessä ajassa! Kivaa, että ketju on taas kesän jäljiltä herännyt! :)

snoww: Juu mä tiedän että pco:ta on myös normaalipainoisilla, ja sitä vähän niinku meinasinkin, etten usko että juur millään painolla, elämäntavoilla sun muulla, on ikävä kyllä paljoakaan loppujen lopuks merkitystä raskautumisessa... Mä ainakaan raskautunu yhtään sen enempää laihanlaihana, normaalipainosena, ja pikkusen pullukkanakaan ( bmi siinä vähän yli 25 ) ennen ivf:ää :) Mä oon nyt taas hötöpäänä unohtanu, mistä teillä lapsettomuus johtuikaan, anteeks? :ashamed:
Ja noista muiden lapsista, mua ärsyttää lähinnä ne niitten vanhemmat, jotka ei oo viittiny mitään tapoja lapsilleen opettaa! Tai ovat esimerkiks kylässä, ja lapset tekee mitä niitä huvittaa, eikä vanhemmat viitti kieltää! Ja totta on, et esimerkiks toisille lapsille ilkeät lapset on "kamalia" ja ärsyttää, kun ei itte voi oikeen sanoa mitään ja opettaa, miten ollaan, ku ei oo omia! Mä en myöskään sopis siis ollenkaan varmaan tukiperheen äipäks, kun on niin paljon sitten muitten päätösten varassa... että toinen paska täällä sitte! :LOL:

Eli todellakin täälläkin hattua nostellaan BARBALLE! :heart: Kyllä sä vaan oot ihan mahtava tyyppi ja ihana ilopilleri!! :kiss:

Voi iinis!! :heart: Kaikki peukut ja elimet pystyssä täälläkin!!

Lili: Peukkuja sullekkin kovasti seuraavaan hoitoon! Koskas se taas alkoikaan? Toivotaan, että pitkä hoito on se juttu, mikä nyt tehoaa!! Haleja! :hug: Ja mä myös haluaisin osoitteen sun blogiin.

Susu: Niin kiva kuulla sustakin! :) Meinasinkin jo huolestua!! Ai susta aika on menny nopeesti? :O Mun aika matelee!! Ehkä se on se kolme päivää sitten, mikä sen tekee, minkä oot eellä! :D :D Mä niin jotenki ootan, että ollaan samaan aikaan siel tyksissä :D Kyselen siellä sitte kaikilta, että ootko sä Susu?! :LOL:

Lakan kanssa mennään samoilla linjoilla, eli ihan hyvin voisin käydä kans vielä salilla, jos vaan viittisin :p Mut pitkillä ja reippailla lenkeillä käyn kyllä pari kertaa päivässä, eikä tosiaan vielä oo missään ainakaa alkanu tuntua. Käsivarret mulla on kyl läskistyny, et käsilihaksia ois syytä munki käydä tekemässä... :whistle: Painoa on tainnu tulla 8-9kg, mut mä syön ihan liikaa! Ainaki kahden, ja välillä vähä useemmankin edestä! :LOL: Tsemppiä täältä kanssa loppuaikaan, ja varsinki siihen loppurutistukseen, mikä toivottavasti kuitenkin on jo ihan piakkoin :heart:

Elliä kaipailen ja alan jo olla vähän huolissani...??!! :confused: Toivottavasti vietät vaan jossain leppoisasti kesälomapäiviä tietokoneen ulottumattomissa... :cool:

Kielolle ja despelle myös toivottelen ihanaa vauva-arkea! :)
 
Täällähän minä :wave: Oon ollu sairaslomalla jo rv 20 asti. Ihan hyvä vointi on ollu nyt kun kotona ollu. Maha paisuu ku pullataikina, onhan siellä jo kaksi kilonpainosta huitojaa. Meno on välillä melkosta kun tahtovat aina yhtäaikaa innostua jumppaamaan. Jännityksellä täällä ootellaan kuinka pitkään pysyvät masussa, yleensä tulevat kuulemma noin 5-3 vk etuajassa, toivottavasti ei sitä ennen ainakaan.

Mukavaa kun tämäkin ketju taas heränny henkiin kesän jälkeen =) Ei mullakaan tuohon pco:hon auttanut mikään painonpudotus, vaikka normipainonen olin alkujaankin mutta puotin painoa aika reippaasti, jos siitä ois apua vaan ei ollu. Tiedä sitäkään että mistä se sitten loppupeleissa johtuuu, että tuollainen tulee :confused: Nyt raskauden aikana tullu painoa noin 5 kg lisää tähän mennessä, ihmeen vähän, varmaan siitäkin johtuu kun aluksi oli se pahoinvointi ja sitten alkoi maha jo painamaan niin ettei taho ruokaa oikeen hirveesti kerralla mennä alas.

Jännä nähä kumpi saa ensin vauvan Sera vai Susu. Susulle onnea vahvistuneesta tyttölupauksesta! Tietääkö Sera kumpi on tulossa? Oispa kyllä hauska kun olisitte samaan aikaan laitoksella samassa huoneessa :D

Lakalle tsemppiä loppumetreille! Ei täällä kyllä tulis kuulonkaan että jaksais salille lähtä, ei kyllä saiskaan. Pikku kävelylenkkejä oon tehny koirien kanssa. Kaikki kotityötkin yms. pitäs lääkärin mukaan jätää miehelle. No sehän ei oo ongelma :D No ei, oikeesti tosi vaikia yrittää olla tekemättä juurikaan mitään.

Snoww, tuo on niiiiiiiin turhauttavaa julkisella ootella hoitoja :kieh: Ite joskus valehtelin vähän kierron päiviä yms. että sain aikastetua niitä, joo tiedän tosi viksua :whistle:

Miten Lilin hoitosuunnitelmat?

Iinamiinalle onnea kyytiläisistä ja onnen potkuja, että tarraisivat mukaan!

Mukava kuuulla barbanki kuulumisia! Ja Einalle ihanaa odotusaikaa!

Kielolle ja despelle kanssa toivottelen mukavaa vauva-arkea, jospa siitä itsekkin oikeesti pääsee nauttimaan loppu syksystä. Vaikka ei sitä kyllä vielä todeksi usko. Olen miettiny, että tuleekohan ristiriitaisia viiliksiä jos väsyy välillä ja toisaalta ajattelee sitä kuinka kiitollinen on lapsesta varsinkin kaiken tän odotuksen ja yrittämisen jälkeen. Aatteleeko sitä että pitäs olla super äippä joka ei väsy eikä valita koskaan?

Elli+ pikku prinssi ja pikku prinsessa rv 25+6
 
huomenta taas!

Ihana kuulla, että odottavilla vaikuttais kaikilla menevän aikas mukavasti :) Elli, ottaa nyt sitten ihan rennosti ja rauhallisesti niinku lääkäri määrää!! Ja kaikki muutkin, nauttikaa sen minkä kerkeette ja pystytte erinäisiltä vaivoiltanne :) Olispa hauskaa jos Susu ja Sera olisitte sairaalassa samaan aikaan!
On tosiaan aika yksilöllistä vissiin tuo painonnousu ja ylipäätään vointi raskausaikana. Sille ei kait mitenkään mahdottomasti ite edes mitään voi.. Mulla nous paino 18kg!! Loppuraskaudesta tuli pahimmillaan 1,5kg viikossa eli toisin sanoen turvotusta oli aika julmetusti. 11kg lähtikin viikossa pois ja sen jälkeenkin paino on tasasesti laskenu ja enää on yks kilo siihen, mitä viime kesänä painoin. Ja siis paino on pudonnu pelkästään vauvaa hoitamalla ja imettämällä, edes mainittavia vaunulenkkejä en oo tehny. Että älkää huoliko, jos jollakulla paino vähän enempi nouseekin, kyllä niistä kiloista yleensä kuitenkin pääsee melko nopeesti. Ja vauvalle on sitä paitsi ihana, jos saa olla pehmeässä sylissä ;)

Elli, mä olin kesäkuussa aivan masennuksen partaalla ja kieriskelin ihan hirveissä syyllisyyden tunteissa, kun olin tolkuttoman väsyny ja oli päiviä, jolloin kaikki vauvaan liittyvä tuntu aivan ylivoimaselta. Tuli monta kertaa sellanen olo, että mä en olis ansainnu tätä ollenkaan, kun en osaa nauttia ja jonain oikein synkkänä hetkenä taisin jopa miehelle todeta, että musta taitaa olla vauvalle ja hänelle vaan haittaa, että olisko parempi, että mä lähtisin pois. Nyt kun ajattelee, niin ihan hirveetä, miten sitä menikin jonnekin alas.. Eli mulla ainakin on ollut tosi ristiriitasia oloja varsinkin sen ekan 1,5kk aikana. Tilanne on kertakaikkiaan niin uus ja kun sitä vielä on odottanu ku kuuta nousevaa ja kuvitellu koko ikänsä olevansa "luotu äidiks" ja sitten huomaa, että ei meinaakaan jaksaa, niin häpeä ja syyllisyys ja kaikki on aikamoista.. Mutta siis nyt kun meiän pikkuleidi on 3kk voin jo ihan rehellisesti sanoa, että nautin suunnattomasti äitiydestä! Edelleen hämmästelen kyllä sitä, miten totaalisesti on heittäydyttävä äidiks, ei todellakaan oo yksinkertaista (jos ollenkaan mahdollista) "ottaa omaa aikaa" tai "hoitaa parisuhdetta". Niin ja sitäkin edelleen hämmästelen, että onko tämä siis tosiaan meidän oma lapsi ja onko tää elämä ihan oikeesti totta :)

voivoi, nyt mua huolettaa, että toivottavasti en kovin pahaa mieltä saanu teille ei-vielä-raskaana-oleville tuolla äskeisellä tekstillä aikaseks... kertokaa, jos tässä ketjussa tuntuu lian kurjalta lukea näitä jo vauvautuneiden ajatuksia, niin osaan sit pitää suuni kii!

Iinis, täällä peukutetaan ja jännätään sun puolesta :popcorn:
 
Sera: Joo... ruokahalu on täälläkin ajoittain aika suuri! :D

Kielovanamo:
Noi itsesyytökset ja "huono äiti" -fiilikset on just pahimmillaan ensimmäisten kuukausien aikana. Mut hyvä, että oot ne huomannut ja pohtinut asiaa, koska nyt tilanne taitaa olla aivan toinen :heart: Mä muistan kans esikoisen aikaan eka kuukausi oli yhtä itkua ja tuherrusta siinä hormoonimyrskyssä, joten saattaa olla, et kuukauden päästä oon taas aika itkuisissa fiiliksissä täällä :p
 
Kielo: Oli pakko tulla nopeesti sanomaan vaan, että olipa ihana toi sun kirjotus vauva-arjen alusta! :heart: Sniif, ihan tippa tuli linssiin, tietysti! :) Kyllä mä olen kanssa jo monena yönä valvonu ja miettiny, et mitä jos musta ei ookkaan äidiks??!! Mitä jos mä en osaakkaan??! Vaikka kai se on loppujen lopuks ihan luontainen juttu kuitenkin, että osaa... ja jaksaa. Ihana kuulla, että teillä on alun jälkeen tilanne helpottanut, ja pystyt jo nauttimaan täysillä vauvaelämästä! :)
Ja tosta painonnoususta ja putoomisesta, ni lopputurvotus on siitä "kätevä", että se lähtee sitte helpolla poiskin :D Mulla ei onneks vielä ainakaa kovasti turvotustakaan oo ollu, joskus jos paikallaan joutuu kauan istumaan, ni hetkellisesti voi tulla, mut ei muuten. Mut tosi hyvin oot saanu muutenkin sitte putoomaan painon! Mä en saa, mä oon varma siitä, mä saan juosta vaunujen kans hulluna tuolla ympäri metsiä :D :D Mut mitä siitä, sittepä juoksen! :)

Ja Ellistä oli ihana kuulla pitkästä aikaa!! :heart: Otahan nyt sitten rauhallisesti siellä, ja pidä pikkuiset massussa vielä moooonta pitkää viikkoa! Jaksuja sairaslomailuun!

Haleja kaikille muillekkin! :hug:
 
Huomenta :) ja kiva kun täällä on säpinää!

Mua nauratti ajatus Serasta kyselemässä tyksissä kaikilta, että Ootko sä Susu? :LOL: Ajatella, jos ootte siellä yhtäaikaa =) Ihana oli kuulla teistä molemmista!!!! Ja hienoa, että kaikki on hyvin!!! Samoin Ellillä, peukut pystyssä, että pysyvät sisuksissa niin pitkään ku toivotkin ;) Hyvää vointia kaikille!!!

Ja Kielo, kyllä se jo nyt vähän niinku kuuluu asiaan, että täällä kerrotaan vauvakuulumisia =) Enemmistö jo kuitenkin siinä tilanteessa on, joko odottaa tai jo saanut omansa. Musta ainakin on kiva lukea kuulumisia. Ja jos oma suru on niin suuri, että tuntuu, ettei jaksa, niin sit mä ainakin pysyn pois palstoilta ja netin ääreltä yleensäkin, ja murehdin itsekseni... Hienoa kuulla, että suurin väsymys on helpottamassa ja pystyt nauttimaan vauvasta täysillä :heart:

ON. Mä täällä sumuttelen Synarelaa viidettä päivää. Koskahan mahdolliset sivuvaikutukset alkais? Vielä ei tunnu ihmeitä. Oon ollut aika väsynyt, mutta oon harrastanu aika paljon liikuntaa, että se voi olla ihan vaan siitä. En ees tarkalleen tiiä, milloin menkkojen pitäis tulla, ja koska piikitykset sit mahdollisesti alkais... Kuulemma tod.näk. toimenpiteet (punktio ym.) olis viikolla 37 about. En oo jaksanu kauheen tarkkaan kysellä, kun käskettiin soittaa klinikalle sit ku menkat alkaa, ja katellaan sit tarkemmin aikatauluja taas.
 
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu


barbapörrö13---4.IVF/ICSI--------------?

wilma32----------3.ICSI----------------?

Marlaa--------3.IVF/ICSI---------------?

Lili_78-----------6. ICSI----------------vk 37 (?)

snoww----------2.ICSI-----------------?



*** PIINAILIJAT ***

iinamiina-------2.IVF 3.PAS-------------testipäivä?


PLUSSANNEET


Eintel------------1.IVF----------- + testattu 6.10.2010
lakka83----------2.IVF------------ + testattu 24.12.2010 LA 5.9.
Susu75------4.ICSI/lahjasolut----- + testattu 10.2.2011 LA 19.10
Sera2010-----1.IVF - 1.PAS------- + testattu 15.2.2011 LA 21.10
Elli82---------1.IVF - 1.PAS------- + testattu 26.3.2011 LA 2.12
Eina-------------3.IVF------------ + testattu 15.5.2011 LA 23.1


VIHDOIN NYYTTI SYLISSÄ


Pieni tiikeri--------1.IVF------- TYTTÖ 14.5.2011

kielovanamo------2.IUI-------- TYTTÖ 24.5.2011

desperate---1.IVF/ICSI 4.PAS-- POIKA 11.5.2011
 
Lili mukava kuulla, että hoito edistyy. Tyhmä kysymys: tuleeko se piinailu koskaan "helpommaksi", vai onko se aina yhtä hermoja raastavaa? Toivottavasti tämä ois nyt SE hoito. Kaikki elimet pystyssä sen puolesta. :)

Noista elimistä puheen ollen ei täälläkään miehellä oikeen nappaa, itellä kyllä nappais, ilmeisesti tämä maha ei oikeen viehätä : /

Ja Sera tyylikkäästi kiersi uteluni vauvan sukupuolesta?? ;) Aiotteko pitää salaisuutena vai tiedättekö itsekkään? Tahtoo tietää t.semiutelias :D

Mukava kuulla lakalta ja kielolta kokemuksia vauva-arjen alottelusta, niin tietää että sellaiset tunteet ovat normaaleja ja menevät ohitse. Tuosta painoasiasta, en itse kyllä mitenkään kyttää kiloja, olen ajatellut että tulee mitä tulee ja niitä voi sittten myöhemmin laihutella. Tietty siinämielessä pitää olla jokseenkin tarkkana ettei vauvoista pääse kasvamaan jätti-isoja kun ennen aikasen syntymän riski taas kasvaa kun kohtu ei niitä jaksa kantaa. Olen kanssa kuullut monilta tutuilta että lopussa sitä painoa alkaa vasta kunnolla tulemaankin ja iso osa siitä jääkin laitoksella. No onneksi kahden imetys kuluttaa kaloreita jokusen päivässä :p
 
Elli Eipä tosiaan tule helpommaksi piinailu eikä mikään muukaan. Päinvastoin. Tekninen puoli on kyllä rutiinia, pistokset, ultrakäynnit jne. mutta ei siitäkään mitään iloa ole. Sen sijaan koko ajan suru lisääntyy, ja tuntuu koko ajan vääremmältä ja vääremmältä, että me joudutaan näin pitkä tie käymään läpi. Lisäksi pelko kasvaa koko ajan, haave onnistumisesta kun tuntuu hoito hoidolta lipuvan kauemmas ja kauemmas. Eli ei helpota, vaikka joutuisikin näin pitkään hoidoissa rämpimään. Ilman mitään tietoa siitä, onnistutaanko ikinä.
 
Joo, lili oli tosiaan tyhmä kysymäs :ashamed: Ajattelin vaan että turtuuko siihen jotenki, mutta noinhan menee niin ku sanoit. Nyt kun luin ton kirjotukses niin palas mieleen just noi tunteet hoidoista, pelottavaa kuinka äkkiä se kuitenki unohtuu millasta se oli vaikka luuli muistavansa. Anteeksi tosiaan oli tosi tökerösti kysytty tuossa edellisessä viestissä :(
 
Ei se ollut Elli tökerö kysymys, älä huoli :) Saa kysyä mitä vaan. Ja oikeestaan se oli ihan aiheellinen kysymys - kyllä sitä itekin jossain vaiheessa mietti että tuleeko tää jossain vaiheessa helpommaksi. Mut ei tosiaan tule - samalla tavalla sitä edelleen jännittää ja piinailee hermorauniona... Mutta minkäs teet, no pain no gain ;) Jaksan kuitenki edelleen toivoa!
 

Yhteistyössä