KESÄ 2010 hoidot

Heissan kaikille ja hyvää pääsiäistä! :D

Snoww, joko te olette päässeet siirtoon vai onko ensi viikolla? Toivottavasti kaikki menee hyvin, oliko tarkoitus molemmat alkiot siirtää jos mahdollista?

Baby, niin se aika meni sitten nopsaan ja pääsette tekin ihan kohta hoitoon, jee!! :) Se on ihan hyvä tehdä noita suunnitelmia ja koittaa elää sitä elämää, mä elin aika kauan (turhan kauan) sitä "sitku" vaihetta, ja tuntui että vuodet vaan menee ohi.

Barba, meillä on 3 alkiota pakkasessa, mikään ei taida olla huippuhyvä joten jos ne eivät selviä sulatuksesta niin katsotaan sitten lähdetäänkö enää hoitoihin...

Meillä Neiti kasvaa hurjaa vauhtia ja on jo 6 kk maanantaina! :heart: Ja nyt on tullut kaikenlaista mielenkiintoista, kovasti osoitetaan jo mielialoja jos kiukuttaa tai halutaan jotain, ja toisaalta nyt on tullut sellaista rintalakkoilua, ei meinaa enää maito oikein kelvata. Toivottavasti on vaan ohimenevää, en haluaisi ihan vielä imetystä lopettaa. (Öisin kyllä vielä suostuu ihan hyvin ottamaan mutta päivisin tosi vaikeaa). Saattaa tosin olla että tulee myös minun lääkitys läpi (olen joutunut syömään Buranaa nyt huolella kun on ollut pahoja lihassärkyjä ja migreeniä).

Oikein ihanaa pääsiäisen jatkoa kaikille, ja toivotaan että se OIKEA kevät saapuisi jo vihdoin!
 
Barba, meillä on 3 alkiota pakkasessa, mikään ei taida olla huippuhyvä joten jos ne eivät selviä sulatuksesta niin katsotaan sitten lähdetäänkö enää hoitoihin...

Meillä Neiti kasvaa hurjaa vauhtia ja on jo 6 kk maanantaina! :heart: Ja nyt on tullut kaikenlaista mielenkiintoista, kovasti osoitetaan jo mielialoja jos kiukuttaa tai halutaan jotain, ja toisaalta nyt on tullut sellaista rintalakkoilua, ei meinaa enää maito oikein kelvata. Toivottavasti on vaan ohimenevää, en haluaisi ihan vielä imetystä lopettaa. (Öisin kyllä vielä suostuu ihan hyvin ottamaan mutta päivisin tosi vaikeaa).
Nää tekstit on kuin mun suusta! :D Meillä kans 3 alkioo pakkasessa ja tarkotuksena ois ne käyttää. Muistaakseni olivat II-luokan alkioita.

Meillä tyttö huomenna 7kk ja kans vetää raivareita imetettäessä. Yöllä vois olla tissi suussa koko ajan mut päivällä kaikki tuntuu olevan liian kiinnostavaa ympärillä :)

Baby: Ihanaa, et tekin hoitoa pääsette alottelemaan!!! :)

Snoww:lle tsempit siirtoon!!! :)
 
Eilen käyty lekurilla ja ens viikon ti siirto,limis oli 8mm. Se on jo kierron 21 päivä, se siirto päivä. En tajunnu kysyä miks nyt näin kun yleensä ollut kierron 16-17 päivä siirto. Meidän toivetta kuunneltiin ja siirretään ne molemmat alkiot. ja extrana saatiin vielä Prednisolonit joita alan popsimaan nyt perjantaina. Pakkaseen ei sitten jää enää mitään. Nyt vain toivotaan ja rukoillaan parasta lopputulosta. Jännittää kuin jousta :)
 
Lakka, juurikin niin, sama juttu meillä että öisin kyllä rinta maistuu mutta päivällä saa olla tooosi rauhallinen tilanne / uninen että onnistuu. Aionkin tänään lähettää isän mukana neuvolaan kyssärin että pitääkö alkaa antamaan lisämaitoa. (meillä siis täälläpäin tapana että yksi neuvolakäynti on pyhitetty isälle ja lapselle, ja se on nyt sitten meillä tämä 6 kk neuvola). :)

Snoww, itse en ole yhteenkään PAS:iin päässyt mutta voisko olla että tuota limistä vielä koitettais kasvattaa? Tsemppiä kovasti siirtoon, toivottavasti molemmat alkiot selviävät hyvin sulatuksesta!! :heart:
 
snoww, toivotaan tosiaan!! Voin uskoa, että jännittää, huhhuh. Eikös toi limis 8mm oo tosi hyvä tässä vaiheessa?

Baby, loistavaa, et tekin pääsette jo pian tositoimiin! Tuu sit raportoimaan tänne, et päästään tsemppaamaan :)

Susu ja lakka, meillä kans oli tuossa loppuvuodesta sellanen vaihe, että ei meinannu millään malttaa imeä ellei ollu väsyny. Kaikki ympärillä kiinnosti ja oli aivan toivotonta yrittääkään imettää missään muualla ku kotona. Mä yleensä yritinkin imettää heti päikkärien jälkeen, kun oli vielä vähän unitokkurassa. Mutta kyllä se tilanne taas muuttuu, meillä ainakin! Mä luottaisin siihen, että kyllä noin iso vauva kyllä syö jos on nälkä eli en uskois Susu, et lisämaitoa tarvii alkaa antamaan. Tuskin ite asiassa sen paremmin jaksaa siitäkään kiinnostua :)
 
Heippatirallaa:p

Snoww, ihanaa et siirto jo noin lähellä!! Ja kyl mustakin toi limis tässä vaiheessa kiertoo kuulostaa oikein hyvältä! Nyt vaan toivotaan et kumpikin pikkuinen sieltä pakkasesta selviää, tarttuu kiinni, jajaja:p Kivaa päästä piinailee piiiiiitkästä aikaa=)

Baby, jokos sulla tänään oli/on se alotuskäynti? Tuuhan heti kertomaan kuulumiset:popcorn:

Iinistä kaipailen kovasti, joka suunnalla:ashamed: Kaikkea hyvää sinunkin kevääseen:kiss:

Ihanaa et taas saadaan palstalle vähän eloa piinailijoiden myötä=)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille, jospa tosiaan saatais pian se oikea kevät:kieh:
 
Snowwlle jo valmiiksi peukut pystyssä siirtoa varten! Niinkuin ei Susullakaan yhtään PAS:sia takana, niin ei mullakaan, eli yhtään en osaa arvuutella miksi vasta noina kp:na siirto. Toivotaan että molemmat alkiot selviää pakkasesta ja pääset piinaileen :) Ja me piinaillaan sit myös sun kanssas ja tukena!

Ja babyn kuulumisia odotellaan.. Toivottavasti käynti oli hyvä (jos se nyt on sitten tänään tai jo aiemmin ollut, en kehtaa selata taaksepäin sivuja) :)

iinistähän se minäkin oon kaipaillut :( odotellaan että tuut sitten kertoileen johonkin sun kuulumisia kun olet itse siihen valmis. Mut ikävä on jo kova! Hyvää kevättä sulle


Tänne ei mitään kummempia.. Arkea eletään ja nautitaan siitä!
 
Ihanaa Snoww, pian piinaillaan oikein täysillä teidän puolesta :) Tiistaina sitten kaksi kyytiin! Mikä fiilis?

Kävimme stimulaatio-ohjelmoinnissa torstaina ja nyt odottelen menkkojen alkua. Kierto vain venyy ja venyy (nyt kp 31). Nyt kun ei saisi venya yhtään, ettei sitten osu vappuun. Toivottavaa oli myös ettei hoito aloitettaisi tiistaina, joilloin viikonloppu sekoittaa kuvioita. Sellaista täällä.

Huom! Pregnyl on vissiin aika vähissä tällä hetkellä! Tältä paikkakunnalta ei löytynyt yhdestäkään (kolmesta) apteekista, eikä tilaamallakaan saa... Tuotannossa ongelmia tai vastaavaa. Hamstrasin reseptit tyhjiksi ennen vuodenvaihdetta kun oli kulukatto tullut vastaan, joten jääkaapista löytyi onneksi yksi annos. Muuten ei oltaisi päästy aloittamaan hoitoa. Kurjaa, että niinkin olisi voinut käydä!!
 
Toinen vain selvis mutta siitäkään ei tiedä sitten jatkaako jakautumista. Sain sen käsityksen että juuri se huippulaatuinen ei selvinnyt. Miten te käsitätte asian. Eli jos yksi huippulaatuinen on pakastettu pvänä 2 ja se huonompi pvänä 3 niin eikös se ensimmäiseksi pakastettu sulateta päivää ennemmin??

Musta ei kuulosta oikein hyvältä että huippulaatuinen ei selviä, eikö se tarkoita sitä että ykskään alkio ei jaksa.Mulle laitettiin alkio joka sulatettu tänään eli jakautumisesta ei tietoa onko sitä jatkanu.

Onko kellään kokemusta että jättääkö alkiot sitten kaikki jakautumatta tai jotain?
Ei tarvi varovaisesti kirjoitella, tykkään että puhutaan suoraan, siis kirjoitellaan..
Ei ole ennen näin sattunut että sulatettu ei jatkakaan kulkuaan, tuli vähän rytinällä nyt puun takaa. :(
 
Snoww onnea kyytiläisestä:heart: Mun käsittääkseni jokainen alkio voi olla ihan täysin erilainen, vaikka samasta "satsista" olisikin, joten voihan olla, että siirretty alkio olisi jatkanut jakautumista, jos vaan olisi ennättänyt:) Omat kokemuksethan ei siltä saralta ole hyviä, kun ne ainokaiset kaverit ei sieltä pakastimesta selvinneet ja jos oikein ymmärsin järkytyksen keskellä sillon lääkärin puheet, niin selvisivät siis sulatuksesta hengissä, mutta eivät jatkaneet jakautumista:'( Mut mä luen tosi paljon näitä kaikkia palstoja yms.aiheeseen liittyviä juttuja edelleenkin ja sen käsityksen olen saanut, et tosiaankaan kaikki alkiot eivät "toimi" samalla tavalla. Toivotaan nyt kovasti, et sait matkaasi oikein hyvän yksilön=)

Mites Babylla sujuu? Joko vuoto alko ja pääsit aloittamaan hoidon? Toivottavasti!! Tsemppiä vaan kovasti sinullekin ja tuu, tuu kertomaan nyt jokainen käänne:p

Mukavaa viikon jatkoa kaikille:wave:
 
snoww: onnea kyytiläisestä! :heart: Onneksi saitte kuitenkin sen yhden! Niinkuin barba sanoi, niin jokainen alkio on yksilö.. Ja ihan hyvin voitte onnsitua siirretylläkin alkiolla vaikkei se yhtä hyvältä vaikuttanut kuin se huippulaatuinen.. Ja tässä voisikin esittää kysymyksen: Oliko se aiemmin sulatettu niin huippulaatuinen jos se ei kerran selvinnyt?? Tämä toinen sentään selvisi sulatuksesta, eli sitä voisi jopa kutsua mielestäni paremmaksi kuin tuota "huippulaatuista"??? Tämän siirretyn täytyy olla sitkeämpi kaveri koska selvisi pakastuksesta? Toivotaan parasta ja yritetään pitää toivoa yllä viimeiseen asti! Tsemppiä ja voimia snoww piinapäiviin, ne on kamalia!

T: Eina
 
Snoww, ihan samaa mäkin aattelin ku muut, että kaikkihan ne on yksilöitä. Ja oon ymmärtäny, et noi laatupisteet kertoo vaan osatotuuden eli aivan yhtä lailla raskaus voi alkaa huonolaatuisemmallakin. Mutta voi kurjuus et näin epävarmoissa tunnelmissa jouduit alottaa piinailun.. Toivotaan tosiaan, et tunnelma kohoaa tässä parin viikon sisällä!! Tsemppiä!

Ja Baby, huh sentäs tuon pregnylin kanssa.. Mikä tilanne muuten!?
 
Kiitos vastauksista, sitä taas miettii liikaa. Tarkennan vielä kuitenkin että siis molemmat selvis sulatuksesta mutta toi ensiksi sulatettu ei vain jatkanut jakautumistaan.
Just toi mukamas parempi...

Eiköhän se tästä. Virallinen testaus vappuna mutta mulla on kaapis 21 raskaustestiä että arvaatte varmaan mitä täs vihjaan :D
 
Snoww, onnea että saitte kuitenkin yhden kyytiläisen! :heart: Toivotaan että se nyt kovasti jatkaa jakautumista!! Ja tsemppiä piinailuun ja testailuun, saatkin olla jatkuvasti pissalla! :D

Meillä silloin sanottiin että alkioiden "laatu" luokkaa on ihan turha tuijottaa, 3-luokan alkio voi kohtuun päästessään muuttua 1-luokaksi, koska maljalla ei kuitenkaan koskaan ole se oikea kasvuympäristö!! =)

Meillä silloin alkiot oli sulatuksen jälkeen ns. "elossa", mutta eivät lähteneet juurikaan jakautumaan, biologi sanoi että niitä saisi viljellä vaikka 2 viikkoa eikä ne etenisi juuri ollenkaan. Saapa nähdä sitten seuraavalla kerralla että miten selviää sulatuksesta.
 
Tuossa piruuttani mittasin lämmön ja oli 37,2 vaikka mulla 36,8 normaalilämpö.Eilen ja tänään on viluttanut.
Tytär on kuitenkin ollut tällä viikolla oksennustaudis ja kuumees mutta silti...
Onko kukaan mitannu lämpöjä näin varhaises aikaa?

Mulla oli lämmöt silloin kun ekaan icsiin lähdin ja oli se kohdunulkoinen, 37,3 lämpöä mutta en mitannut näin aikaisin.

Siis nyt OIKEESTI pudotaan korkealta jos tämä onkin vain jotain sairastelu kuumetta.
Luget tulee vetisesti pihalle. Mittaan nyt tuota lämpöä joka ikinen päivä..

Jännittää...

Mulla on lohtuna kaapis läjäpäin uusia vaatteita kesäksi, jos tästä ei sitten tulisikaan mitään.
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Miten Snoww lämmöt on kehittynyt? Onko muita tuntemuksia? Vappuun enää reilu viikko... Milloin uskallat testata ekaa kertaa? Onhan meillä alkoholiton kesä edessämme??! Näin minä uskon!

Tosi hyvä toi "lohdutuspalkinto" uusien kesävaatteiden muodossa!

Täällä menee eka piikki illalla. Kierto oli sitten 37 päivää. On kropalla vissiin yhteistyötaidot hukassa! Here-we-go-again!

Haleja täältä ja Snowwlle voimia piinailuun :)
 
Snoww, mitkäs on piinailufiilikset? Vieläkö on lämmöt korkealla? Mulla oli silloin kanssa kun raskaus alkoi, mutta en kyllä muista että minä päivänä ne alko, kun ainakin pp 9 - 12 olin ihan kaameessa flunssassa ja joka ilta nousi lämmöt. Jokos oot paljon testannut? ;) Toivotaan että ne sun kesävaatteet menee sitten ensi kesänä!! :p

Baby, teilläkin nyt sitten alkoi hoito, tsemppiä kovasti pistelyyn!! Tuuhan sitten kertomaan että miten etenee, koskas on seuraava seuranta?

Tänne ei mitään ihmeellistä, paitsi että meidän neiti näyttää nyt pikkuhiljaa itekseen lopettavan yösyömiset, viime yönäkin unta meni 9,5h putkeen! :D
 
snoww, miten menee!? Muistaakseni noi ruumiinlämmöt menee niin, että ovulaation jälkeen se kohoaa ja laskee sit ennen menkkoja, jos ne alkaa eli ehkä tosta ei kyllä vielä voi päätellä..? mut hei onks muita oireita!?
Ja tuo on ihan tosi hyvä keino vaikuttaa asiaan, et ostaa komeron täyteen vaatteita, niin ei varmasti sit mahu niihin piiitkään aikaan :) Uskotaan niin!!

Baby, no jopas sulla kierto venähti, mut ei onneks vappu nyt taida häiritä hoitoja ja vielä ehit kesäks tulla raskaaks, oi jospa jospa jospa!!

Iinikselle iso iso virtuaalihali, jos satut täällä piipahtamaan :hug:

Marlaa ja Wilma mikä meininki teillä?? Alkaa jo olla aika muhevat oltavat :)

Ja muille tätäkin kautta moi :wave:
 
Baby Susu ja Kielo: Kyllä se oli vissiin jotaki sairastelulämpöä. Ja ei valitettavasti vain minkäänlaisia oireita, ei sitten mitään. Kyllä mä lauantaina tai sunnuntaina sittenkin vasta testaan, tiistaihan oli se virallinen. Onkohan näihin pakastealkio siirtoihin pakko mennä ollenkaan, menis vain tuoresiirtoihin, nimittäin en usko että mun kohdalla passeilla onnistais. Eräskin erittäin selvä oire olisi se, että itkisin silmät päästäni jo tässä vaiheessa, siis nyt on niin tasapainoinen mieli ku olla ja voi. Ei siis millään voi olla raskaana. Tuntuu siltä että alkio lakkasi elämästä, siirrosta seuraavana päivänä, kun just silloin oli itkuisin päivä. Nää on taas näitä omia skitsoja teorioita, joita aina kehittelen.
Sellasen elohiiren tunsin alavatsas siirtopäivänä iltapäivällä, siinä tuntemukset. |O

Baby millanen hoitosuunnitelma sulla? Onnea tulevaan..:)
 
Snoww, joko on itkukohtauksia tullut? Sehän olisi hyvä merkki, eikö ;) Eipä noista tiedä, aina vissiin eri oireet vaikka lopputulos olisikin raskaus!! Hyvä minun on puhua, kun ei kertaakaan ole plussaa tikussa nähnytkään... Mutta näin olen kuullut :)

Täällä mennään Menopur 150 IU -piikki nro 5 ja huomenna UÄ. Tiedän taas lisää huomenna. Onko Menopurilla minkälaisia tuloksia?? Kertokaa mielellään. Viimeksi mentiin Puregonilla.

Ihanaa iltaa teille! Ja Snoww, ajattelen sinua!
 
Baby, meillä oli käytössä Menopur, lääkäri kertoi silloin että tällä lääkkeellä tulis vähemmän saalista mutta parempi laatuista, tiedä sitten. Kai se pätee tässäkin että mikä sopii kenellekin. Tsemppiä!

Snoww, tsemppiä sullekin vielä loppu metreille, odottele lähemmäs tiistaita. Peukut on pystyssä täällä.

Kaikille muille lämpöisiä päiviä. Ja hyvää vappua
 
Heippa murut:kiss:

Piti tulla tässä muuton lomassa toivottelemaan Snoww:lle tsemppiä loppupiinispäiville, mitkä on fiilikset ja oireet? Toivotaan, toivotaan, toivotaan:heart:

Babylle kovasti tsemppiä myös, miltä ultrassa näytti?

Kaikille hauskaa vappua:D
 

Yhteistyössä