Kertooko teidän mielestänne sairaalloinen kiinnostus johonkin asiaan ihmisestä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lucy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lucy"

Vieras
Siis jos joku ihminen vaikka on johonkin tv-sarjaan niin koukussa ja niin kiinnostunut, ettei muusta puhukkaan.
Jos ihminen kerää jotain niin ettei ole väliä paljonko rahaa menee tai mitä sillä materialla loppujen lopuksi tekee, silmät sokeina vain kerätään.
Jos ihminen tämän tästä tekee kalliita hankintoja ja uudistuksia kotiinsa huolimatta siitä, onko niille oikeasti tarvetta tai olisiko edes varaa.
Tai jos kyse ei olekkaan kovin kalliista hankinnoista, niin ihminen silti on häiritsevän kiinnostunut jostain, ja hankkii koko ajan jotain asiaan liittyvää.

Tuossa ESIMERKKEJÄ... Kertooko teidän mielestänne tuollainen hamstraaminen/materian haaliminen/todella suuri kiinnostus johonkin/jne jne. jotain siitä, että ihmisellä on siellä jossain pohjalla ongelmia?

Tämä aloitus siksi, että olen todella huolissani ystävästäni. En ala tarkkoja yksityiskohtia hänen käytöksestään vielä kertomaan, haluan ensin puolueettomia mielipiteitä aiheesta.

Itse kiinnostun todella harvoin mistään, mut sitten kun innostun niin myös olen! :) En tietenkään tuhlaile holtittomasti, mutta on ihan mahtavaa olla "koukussa" kun tulee hyvä olo eikä oo koskaan tylsää.

Ei kai siinä mitään pahaa ole jos on omistautunut noin kovasti jollekkin asialle, ellei se sitten esim. johda rahavaikeuksiin/lapset kärsii tmv.
Tiedän paljon koiraihmisiä. He tuhlaavat kaikki rahansa harrastuksen eteen eivätkä laske tunteja joita siihen kuluttavat. Töissä käyvät vain jotta saavat rahaa harrastaa. Ystäväpiiri koostuu lähes yksinomaan samanlaisista harrastajista, sillä muille ystäville ei ole aikaa. Ei he poikkea kuvailemastasi mielestäni millään ja silti ihan normi porukkaa ovat. Eikai se muille kuulu mihin rahansa törsää ja mitä harrastaa tai keräilee

Ei, tuo voi olla sinnikkyyden, kunnianhimon ja intohimoisuuden - ehkä myös sosiaalisen erottumisrohkeuden - merkki.

Ei viitsittäis niistää niitä vähiäkin intohimoja joita tästä maasta enää löytyy...

Yhteistyössä