Kertookas vinkkejä ristiäisten tarjoiluun...

• Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti
"mami"
ja mitä pientä voisi laittaa kahvipöytään kun kyseessä tyttövauva ( siis tyttömäistä )? Kiitokset jo etukäteen niille jotka viitsivät vastalla:)
tällästä tarjoilua suunnittelin alustavasti:
-kahvi/tee/mehu/kivennäisvesi
-mansikka-vadelma täytekakku
-sydän-pikkuleivät ( jos löydän jalanmuotin niin teen sillä )
-makea piirakka
-kalavoileipäkakku
-kinkkupiirakka
-kasvis-juustokierteet
-geisha konvehdit

tietty pitkämatkalaisille on keitto ennen ristiäisiä, tarviikohan kahvipöytään siis muuta vielä?

Kuulostaa oikein hyvälle, nam! Hienosti olet huomioinut kala- ja kasvissyöjätkin. Ja se on hyvä, että painotus on suolaisissa tarjottavissa. Olen itse huomannut, että valitsen tarjoilupöydästä aina mielummin suolaista kuin makeaa.
Aika paljon on tarjottavia, joten halutessasi voit jättää kyllä jotain poiskin.
Ja pikkuleivistä sen verran kommenttia, että söisin mielummin sydämiä kuin pieniä jalkoja! :)
Ja erityinen suuri plus keitosta pitkämatkalaisille!!

"mami"
Kuulostaa oikein hyvälle, nam! Hienosti olet huomioinut kala- ja kasvissyöjätkin. Ja se on hyvä, että painotus on suolaisissa tarjottavissa. Olen itse huomannut, että valitsen tarjoilupöydästä aina mielummin suolaista kuin makeaa.
Aika paljon on tarjottavia, joten halutessasi voit jättää kyllä jotain poiskin.
Ja pikkuleivistä sen verran kommenttia, että söisin mielummin sydämiä kuin pieniä jalkoja! :)
Ja erityinen suuri plus keitosta pitkämatkalaisille!!
Kiitos Ilokas kommentista:) sydän-pikkuleivät on varmaankin parempi vaihtoehto ja muottikin on jo valmiina:D

"vieras"
Meillä oli sellasesta pienestä paikallisesta suklaatehtaasta siilin ja nallen muotoisia suklaakonvehteja. Oli tummaa ja vaaleaa ja valkosuklaata. Oli aika kivan näköset kaunilla tarjoiluvadilla.

"näin meillä"
Meidän kastajaispöydässä oli:

KANAPASTA , KASVISPASTA
(huomioitu mun isää sekä sen puolen sukua jokka ajoi sinä aamuna oulunläänistä meille)

tonnikala pannukakku
kinkku-juusto voileipäkakku

kerma kakku
suklaa-mansikka jäätelökakku (eli suklaa kakkupohja ja sisällä sellainen mansikkajäätelökerros)

vaaleanpunaiset bebe leivokset
kaurakeksit

lapsille "jäde baari"

lämmin elokuinen iltapäivä oli kyseessä

Yhteistyössä