Kertokaas totuus!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen kyselijä

Vieras
Eli siis meille on tulossa toinen lapsi toukokuussa ja esikoinen on silloin 2v10kk.Kertokaa te äipät,joilla on kaksi pientä,että KUINKA raskasta se alku voi olla kun on vastasyntynyt tullut taloon?Onko ilmennyt mustasukkaisuutta esikolta?Miten sitä jaksaa ku mieheltä loppuu isyysloma?

Meillä on tytöillä ikäeroa 1v5kk ja kyllä sitä jaksaa, yllättävän hyvin alko meillä arki lutviutua, päikkäreillekkii saatto saaha yhtäaikaa ja pääs itekkii torkahtamaan :) Tietty mein kakkonen oli aika helppo pienenä nukku paljon päivällä

Vastaan ihan rehellisesti että ikinä en olisi voinutkaan unelmoida että arki kahden pienen kanssa olisi niin mukavaa ja leppoisaa. Toivon sitä samaa teillekin.

Minut peloteltiin raskauden aikana puoli kuoliaaksi joten odotin pahinta...selkeä päivärytmi ja ahkera ulkoilu&sosiaalinen elämä olivat ainakin henk.koht sellaiset asiat joihin itse pystyi vaikuttamaan ja jotka tekivät arjesta nautittavan.

No mä en muista siitä ajasta oikein mitään, kun mua väsytti niin, väsytii, väsytti ja väsytti ja en kai nukkunut puoleen vuoteen lainkaan. :snotty:

(meillä vanhimpien ikäero lähes tasan kolme vuotta)

Mutta toikii on niin yksilöllisitä, toiset saa arjen sujumaan hyvin ja toiset ei. Toisten lapset on helppoja ja toisten ei. Toiset on terveitä toiset sairaita, ei siihen miusta ikäero silleen vaikuta ne joilla on isompi ikäero voi arjesta selviytyminen olla vaikeempaa kun niillä joilla ikäeroa vaikka vuos

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitoksia kommenteista!Kyllä se arki varmaan lähtee pyörimään,ei kannattais turhia murehtia,tiedän!Jännittää vaan,ihminen on hassu:)

Minnuu jännitti kanssa ihan älyttömästi, tiiän miltä siusta tuntuu. Nyt mie jännitän että miten mie saan sujumaan kolmen kanssa arjen, mutta toisaalta selviänhän mie työssänikii neljän tai parhaillaan viiden kanssa päivittäin :)

Muista hei, kotityöt ei karkaa mihkään jos et jaksa tiskata ja lattioita putsata niin anna olla, jos jotakuta häirihtee niin anna häiritä aina voi ovelta kääntyä kotia

mulla 2 poikaa ja ikäeroa on vähä alle vuosi. sillon kuopus syntyi niin ei mielestäni ollut raskasta. nyt ku pojat ovat pian 1,5v ja 2,5v niin on raskaampaa, ehkä henkisesti. kieltää saaa vähä väliä ja välillä tappelee keskenään niin ahkerasti, että saa olla välissä koko aika. esikoisella on uhma alannu, että seki vielä lisää tätä hommaa, mutta päivääkää en vaihtais pois. välillä niin huolehtii toisistaan ja halailee ym, mutta jotkut päivät on helpompia ja jotkut raskaampia. mustasukkasuudesta, esikoinen oli niin pieni ku kuopus syntyi niin ei osannu olla oikeen mustis, nyt vähä isompana oon huomannu että on välillä mustis. kuopus on mustis myös välillä. tässä kuussa tulossa kolmas lapsi, saas nähä kuinka lähtee arki sujuun.

Meillä lapsilla oli saman verran ikäeroa ja rankkaa oli.Esikoisella mahdoton uhmaikä,vauvalla koliikki ja mies teki ympäripyöreitä päiviä.Siinä sitä kuitenkin pärjäiltiin vaikka välillä olin niin väsynyt.Lisään vielä että vauvan koliikki kesti sen 3 kk ja poika huusi lähes koko sen ajan.Koliikin loputtuakin on ollut huono uninen.

Yhteistyössä