Kertokaas tähän asiakkaiden 'möläytyksiä' :D

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti


No mitä V.ttua, jos sieltä on saatavissa sitä kanapatonkia ni kai asiakkaalla on oikeus sitä kysyä?
[/quote]


ai, mä luulin et tässä kysyttiin möläytksiä, jotka mä ainakin käsitän sellaisina tahattomasti kysyttyinä asioina jotka syystä tai toisesta tuntuu itsestä hölmöiltä..

saihan se asiakas ne patonkinsa, parissa minuutissa enkä tietenkään sille tiuskinut ym
tuli vaan itselle sellainen tunne et ai, nekin olis pitänyt vielä ehtiä tähän mennessä tehdä.. :D

 
oon töissä vaatekaupassa ja yleensä sellaset kysymykset kuin " onko teillä täälä myynnissä mustaa paitaa?" |O |O No ootas mä mietin... :whistle:

Sit ihmettelen anteeks vaan et kun meillä ei lastenvaatteita ole myynnissä meidän myymälässä ja yleensä kerron asiakkaalle et ne löytyy X kauppakeskuksesta meidän toisesta myymälästä, niin 90% asiakkaista ei tiedä koko paikkaa, kunnes tulee kyse Euromarketista niin silloin syttyy valot.

 
Alkuperäinen kirjoittaja dayla:
Eniten raivostuttaa asiakkaat jotka alkaa huutelemaan kassajonossa isoon ääneen ja syyttämään myyjää jostain virheestä vaikka itse on mokannut!

Esim. Sanon asiakkaalle tuotteen hinnan, vaikka 10,50e jonka jälkeen alkaa hirveä älämölö että "teillä on väärät hinnat hyllyssä, siellä luki että 8,50e, meneppäs tyttö kuule tarkistamaan!"
No, soitan toiselle myyjälle joka käy tarkistamassa hinnan joka on hyllyssä ihan oikein eli 10,50e ja asiakas on ihan itse katsonut väärin.

Asiakas ei tietenkään suostu myöntämään omaa virhettään vaan jatkaa mesoamista "Ei se toinen myyjä edes missään hyllyllä käynyt katsomassa, aina teillä on väärät hinnat täällä hyllyissä" Ja kun ehdotan ystävällisesti että mies voi halutessaan itse käydä sen toisen myyjän kanssa tarkistamassa sen hinnan hyllystä, niin taas huudetaan "ei minulla ole aikaa täällä juosta ympäri taloa teidän virheiden takia"

Tollanen käytös saa mun verenpaineen aina nousemaan kun vika on asiakkaassa itsessään mutta sitten huudellaan isoon ääneen että muutkin asiakkaat varmasti kuulee ja annetaan myyjästä ihan tyhmä vaikutelma vaikka myyjä ei ole tehnyt mitään virhettä. Ja kyllä osaan virheeni myöntää ja korjata jos sellaisen teen mutta ottaa päähän ku musta tehdään idiootti muiden silmissä vaikken ole tehny mitään väärin.
Sentään osaat myöntää. Minusta kerran joku myyjä yritti tehä virheentekijää myymällä kalliimmalla kun hyllyssä sanottiin. Ja se tuote oli muistamani hintianen, oli senkin jälkeen. Korjatkoon sinne kassalle sen hinnan eikä syyttäs vaan asiakasta. Kai mä en maksa enempää ku hyllyssä sanotaan.
 
liisa
Alkuperäinen kirjoittaja autokorjaamon ajanvaraus:
Yhtään vitsiä en enää jaksa kuunnella että "äh, mikähän se mun numero on, eihän sitä koskaan itselleen soita!"

Enkä myöskään voi lakata ihmettelemästä miten ihmiset eivät muista autonsa rekkaria. "Hei vaimo! Muistatko sinä Volvon rekkaria?"
kuin vaan asiakkaan "möllötyksen", ei sano mitään ja tuijottaa vaan
 
kassa
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kun lukija ei heti huoli enaria, "se on varmaan ilmainen".
Heh heh, joo niinpäs onkin. Naurattaa pirusti kun kuulee sadannen kerran.
Tää on muuten niin rasittava :D Toiset on nää kun sanovat siinä vaiheessa kun kaikki tuotteet on lyöty kassaan "Ja ne hyvät alennukset sitten" tai summan kuultuaan "Kai tuosta voi vielä tinkiä" tai jos sanoo vaikka 15,90? niin asiakas sanoo "sovitaanko et tasan 15?". Ja huomautuksena, mä oon töissä ruokakaupassa :D
 
vieras
Työskentelen erään lakisääteisen etuuden parissa. Monet kielteisestä päätöksestä suuttuneet asiakkaat uhkaa haastaa minut henkilökohtaisesti oikeuteen. Selitän aina että jospa täyttäisitte muutoshakemuksen päätöksessä annettujen ohjeiden mukaan, sillä saa asian eteenpäin. Ei, sitten tulee se tavallinen kommentti 'käräjillä nähdään'. Käy hieman sääliksi noita asiakkaita kun ymmärrys on tuolla tasolla, pahimmassa tapauksessa eivät sitten tee muutoksenhakua ajoissa ja sitten on turha rutista.
 
Melkeen kaikkiin edellämainittuihin on tullut törmättyä vuosien aikana mutta menee jo varsin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eivätkä enää edes ärsytä, mutta jotenkin mun sairas mielikuvitus jaksaa nauraa aina sille kun meille tuli vähän aikaa sitten ns. puhelinvaihde eli automaatti joka luettelee: Jos haluat myymälään, paina yksi, jos haluat ravintolaan, paina kaksi jne... No yks päivä eräs vanhemmalta kuulostava naishenkilö soitti monta kertaa, aina jostain syystä myymälän puolelle ja pyysi heiveröisellä äänellä: "Saiskos kakkoseen.. ":whistle:
 
Lähes kaikki asiakkaat kyselevät: 'eikö sinua huimaa' ja moni naisasiakas kommentoi vielä perään 'mää en uskalla nousta edes jakkaralle'
:D
Nämä samat kommentit päivästä toiseen. :whistle:

Eiköhän he tässä vuosien saatossa totu minuun, niin lopettavat päivittelyn. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
No mitä V.ttua, jos sieltä on saatavissa sitä kanapatonkia ni kai asiakkaalla on oikeus sitä kysyä?

ai, mä luulin et tässä kysyttiin möläytksiä, jotka mä ainakin käsitän sellaisina tahattomasti kysyttyinä asioina jotka syystä tai toisesta tuntuu itsestä hölmöiltä..

saihan se asiakas ne patonkinsa, parissa minuutissa enkä tietenkään sille tiuskinut ym
tuli vaan itselle sellainen tunne et ai, nekin olis pitänyt vielä ehtiä tähän mennessä tehdä.. :D

[/quote]

asiakas ei varmaan tienny mitä kaikkee oot jo tehny, et sinällään mun mielestä se ei oo mikään "möläytys" tms. jos asiakas teidän aukioloaikana pyytää jotain mikä teidän valikoimaan kuuluu...
 
:)
Asiakas seisoo kassajonossa 12 pullon olutpakkaus kädessä. Pakkauksen sanka katkeaa ja osa pulloista hajoaa pudotessaan lattialle. Menen siivoamaan sotkua ja sanon asiakkaalle hänen voivan hakea uuden pakkauksen rikkimenneen tilalle. Asiakas alkaa möykkäämään ja vaatii että kyllähän myymälän pitää tämä rikkoutunut korvata?!? Mutta ettehän te sitä edes maksanut ja olette vapaa hakemaan uuden tilalle...
 
ärräntäti jo 10v
juu,just nuo tää on sit ilmainen,kun lukija ei lue viivakoodia,tervehdit asiakasta:terve! ni toinen sanoo et:eikun sairas...onhan niitä paljonkin,mut onneksi olen mammalomalla,ni unohtunut... :)
 
vieras
Joskus nuorena olin McDonald'sissa töissä ja siellä kyllä meinasi mennä hermot useastikin päivän aikana. Varsinkin sellaisissa tilanteissa, kun kassoilla oli pitkät jonot ja jotkut ihmiset alkoivat kyselemään jokaisen hampurilaisen sisältöä. Päivästä toiseen sai toistaa samoja kysymyksiä: millä juomalla, minkäkokoinen juoma, minkäkokoiset ranskikset jne. Sitten kun 5 henkinen perhe oli luetellut kaikki mitä haluaa, täytyi alkaa yhdistämään näitä tietenkin ateroiksi, että tulisi halvemmaksi asiakkaalle. Ihan kivaa hommaahan tuo oli silloin nuorena, mutta ei kyllä enää kolmekymppinen sitä voisi tehdä :)
 
kampaaja
Itse olen kampaaja ja ennen kampaajaksi opiskelua ollut töissä mm. kahvilassa ja muutamassa muussa kaupassa. Noita fraaseja ja juttuja mitä tässäkin ketjussa esiintyy niin olen toki kuullut. Kampaajana lisäksi kuulee puuduttavan määrän kaikkea mahdollista, koska se asiakaspalvelutilanne on paljon pidempi kuin ruokakaupan kassalla. Ja asiakkaita voi olla päivässä pitkälti toistakymmentäkin ja jokaisen kanssa saa puhua ne samat jutut päivänpolttavista asioista. Plus että vieressä työkaveri vielä puhuu samat jutut omien asiakkaiensa kanssa.

Mutta en minä niistä rasitu niin, että edes muistaisin tähän jotain kirjoittaa. Minä koen ainakin, että se on osa sitä työtäni eikä mitä tahansa sanova asiakas voi tietää, että montako kertaa olen tänäänkin kuullut sen tietyn asian.

Mutta se mikä kampaajana nyppii niin on hinnoista valittavat asiakkaat. Kerrankin eräs nainen otti permanentin ja kun mentiin kassalle niin hämmästeli hintaa ja sanoi, että hänen kotipitäjässäänkin sen saa xx hintaan. Teki mieli kysyä, että minkä ihmeen takia sinä et mennyt sinne perähikiälle ottamaan sitä permistäsi. Mutta ei varmaan tullut mamma ajatelleeksi, että jossain kaupungin keskustan kampaamossa hinnat on pakko pitää eri tasolla kuin jossain maalla jossa kampaamo on tehty omaan autotalliin.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
pitääkin kertoa tästä aamusta, meinasin vetää herneet nenään :snotty:

työaika alkaa 5:00 mut olin töissä jo 4:15 ku maanantaisin on niin paljon hommia ja tykkään kun ei oo ihan niin kiire..

keitin itselleni kahvia, pistin kananmunat kiehumaan, kiisseliä varten mehun kiehumaan, pesin 10 ruukkusalaattia, pilkoin tomaatit ja kurkut, otin munat kiehumasta, suurstin kiisselin, lisäsin marjat sinne, pistin nuudeleita kiehumaan, otin herne-maissi-paprikaa sulamaan salaattin, purin leipomon kuorman (15 laatikkoa ) ja laitoin vitriinit kuntoon, avasin ovet, aloin tekemään sämpylöitä, 5 eri täytteellä yhteensä 30kpl, palvelin asiakkaita, keitin lisää kahvia, pistin nuudelit valumaan, laitoin parsakaalia kiehumaan, kuorin munat, täytin 5 ruisleipää, 5 croisanttia, 10 karjalanpiirakkaa, tarkistin tilatut sämpylät, oli 70kpl niinkuin pitikin..

kello oli siinä vaiheessa 4 min yli 6 ja taas yksi asiakas tuli ja katseli vitriiniin ja kysyi, eikö kanapatonkeja oo yhtään vielä valmiina |O

laskin mielessäni pikaisesti sataan, hymyilin asiakkalle ja sanoin et jos ootat 5 minuuttia ni saat kanapatonkia..

:D
Joo, välillä asiakkailla menee todella kauan, että ne keksii mitä vitriinissä ei ole ja sit ne pyytää just sitä.
 
idiootti
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
pitääkin kertoa tästä aamusta, meinasin vetää herneet nenään :snotty:

työaika alkaa 5:00 mut olin töissä jo 4:15 ku maanantaisin on niin paljon hommia ja tykkään kun ei oo ihan niin kiire..

keitin itselleni kahvia, pistin kananmunat kiehumaan, kiisseliä varten mehun kiehumaan, pesin 10 ruukkusalaattia, pilkoin tomaatit ja kurkut, otin munat kiehumasta, suurstin kiisselin, lisäsin marjat sinne, pistin nuudeleita kiehumaan, otin herne-maissi-paprikaa sulamaan salaattin, purin leipomon kuorman (15 laatikkoa ) ja laitoin vitriinit kuntoon, avasin ovet, aloin tekemään sämpylöitä, 5 eri täytteellä yhteensä 30kpl, palvelin asiakkaita, keitin lisää kahvia, pistin nuudelit valumaan, laitoin parsakaalia kiehumaan, kuorin munat, täytin 5 ruisleipää, 5 croisanttia, 10 karjalanpiirakkaa, tarkistin tilatut sämpylät, oli 70kpl niinkuin pitikin..

kello oli siinä vaiheessa 4 min yli 6 ja taas yksi asiakas tuli ja katseli vitriiniin ja kysyi, eikö kanapatonkeja oo yhtään vielä valmiina |O

laskin mielessäni pikaisesti sataan, hymyilin asiakkalle ja sanoin et jos ootat 5 minuuttia ni saat kanapatonkia..

:D
Vitustako se asiakas tiesi mitä sä oot sielä jo kerinny tekeen, kyl mä oletan et ku pulju aukee niin sieltä saa sitä mitä listoilla lukee!!!
 
asiakas
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Minä koen ainakin, että se on osa sitä työtäni eikä mitä tahansa sanova asiakas voi tietää, että montako kertaa olen tänäänkin kuullut sen tietyn asian.
Tämä on hyvä pointti! Itse asiakkaana toivoisinkin, että asiakaspalvelijat suhtautuisivat näin. Ymmärrän toki, että 100 ja 1000 kertaa viikossa toistuvat jutut eivät naurata, mutta jollekin asiakkaalle se saattaa kuitenkin olla se yksi ja ainoa kerta, kun jotain "sutkautusta" käyttää :) Silloin sitä asiakkaana vain kuvittelee olevansa ystävällinen myyjälle, piristävänsä myyjän päivää tms. harva näitä "huonoja juttuja" laukoo vettuillakseen vaan ihan muuten vain!

 
manna
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Itse olen kampaaja ja ennen kampaajaksi opiskelua ollut töissä mm. kahvilassa ja muutamassa muussa kaupassa. Noita fraaseja ja juttuja mitä tässäkin ketjussa esiintyy niin olen toki kuullut. Kampaajana lisäksi kuulee puuduttavan määrän kaikkea mahdollista, koska se asiakaspalvelutilanne on paljon pidempi kuin ruokakaupan kassalla. Ja asiakkaita voi olla päivässä pitkälti toistakymmentäkin ja jokaisen kanssa saa puhua ne samat jutut päivänpolttavista asioista. Plus että vieressä työkaveri vielä puhuu samat jutut omien asiakkaiensa kanssa.

Mutta en minä niistä rasitu niin, että edes muistaisin tähän jotain kirjoittaa. Minä koen ainakin, että se on osa sitä työtäni eikä mitä tahansa sanova asiakas voi tietää, että montako kertaa olen tänäänkin kuullut sen tietyn asian.

Mutta se mikä kampaajana nyppii niin on hinnoista valittavat asiakkaat. Kerrankin eräs nainen otti permanentin ja kun mentiin kassalle niin hämmästeli hintaa ja sanoi, että hänen kotipitäjässäänkin sen saa xx hintaan. Teki mieli kysyä, että minkä ihmeen takia sinä et mennyt sinne perähikiälle ottamaan sitä permistäsi. Mutta ei varmaan tullut mamma ajatelleeksi, että jossain kaupungin keskustan kampaamossa hinnat on pakko pitää eri tasolla kuin jossain maalla jossa kampaamo on tehty omaan autotalliin.
Mä olen etsinyt monta vuotta kampaamoa jossa voisin saada värin ja hiustenleikkuun ilman mitään jorinoita! sais vaan rauhassa lukea lehteä, mutta ei. aina pitää käydä läpi perhesuhteet, lasten iät ja tempaukset...
 
SIIRI
Alkuperäinen kirjoittaja kassa:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Kun lukija ei heti huoli enaria, "se on varmaan ilmainen".
Heh heh, joo niinpäs onkin. Naurattaa pirusti kun kuulee sadannen kerran.
Tää on muuten niin rasittava :D Toiset on nää kun sanovat siinä vaiheessa kun kaikki tuotteet on lyöty kassaan "Ja ne hyvät alennukset sitten" tai summan kuultuaan "Kai tuosta voi vielä tinkiä" tai jos sanoo vaikka 15,90? niin asiakas sanoo "sovitaanko et tasan 15?". Ja huomautuksena, mä oon töissä ruokakaupassa :D
Olenkin monesti miettinyt, että alkaako ihmiset ruokakaupan kassallakin tinkaamaan.. Itse olen sellaisessa työssä, jossa hintakeskustelu käy kiivaana, joten sitä saa sitten asikkaiden kanssakin käydä läpi monta kertaa päivässä. Ja aina pitää olla hinnasta valittamassa.. No hinnat on meillä nämä, enkä minä voi niitä mennä muuttelemaan..
 
hiljaisuutta kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja manna:
Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Itse olen kampaaja ja ennen kampaajaksi opiskelua ollut töissä mm. kahvilassa ja muutamassa muussa kaupassa. Noita fraaseja ja juttuja mitä tässäkin ketjussa esiintyy niin olen toki kuullut. Kampaajana lisäksi kuulee puuduttavan määrän kaikkea mahdollista, koska se asiakaspalvelutilanne on paljon pidempi kuin ruokakaupan kassalla. Ja asiakkaita voi olla päivässä pitkälti toistakymmentäkin ja jokaisen kanssa saa puhua ne samat jutut päivänpolttavista asioista. Plus että vieressä työkaveri vielä puhuu samat jutut omien asiakkaiensa kanssa.

Mutta en minä niistä rasitu niin, että edes muistaisin tähän jotain kirjoittaa. Minä koen ainakin, että se on osa sitä työtäni eikä mitä tahansa sanova asiakas voi tietää, että montako kertaa olen tänäänkin kuullut sen tietyn asian.

Mutta se mikä kampaajana nyppii niin on hinnoista valittavat asiakkaat. Kerrankin eräs nainen otti permanentin ja kun mentiin kassalle niin hämmästeli hintaa ja sanoi, että hänen kotipitäjässäänkin sen saa xx hintaan. Teki mieli kysyä, että minkä ihmeen takia sinä et mennyt sinne perähikiälle ottamaan sitä permistäsi. Mutta ei varmaan tullut mamma ajatelleeksi, että jossain kaupungin keskustan kampaamossa hinnat on pakko pitää eri tasolla kuin jossain maalla jossa kampaamo on tehty omaan autotalliin.
Mä olen etsinyt monta vuotta kampaamoa jossa voisin saada värin ja hiustenleikkuun ilman mitään jorinoita! sais vaan rauhassa lukea lehteä, mutta ei. aina pitää käydä läpi perhesuhteet, lasten iät ja tempaukset...
Peesi!! Mulla on tosi kiva kampaaja, mutta vielä kivempaa olisi lukea lehteä, kun kerrankin saa olla hetken rauhassa.
 
moo
Alkuperäinen kirjoittaja NouNou:
Melkeen kaikkiin edellämainittuihin on tullut törmättyä vuosien aikana mutta menee jo varsin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos eivätkä enää edes ärsytä, mutta jotenkin mun sairas mielikuvitus jaksaa nauraa aina sille kun meille tuli vähän aikaa sitten ns. puhelinvaihde eli automaatti joka luettelee: Jos haluat myymälään, paina yksi, jos haluat ravintolaan, paina kaksi jne... No yks päivä eräs vanhemmalta kuulostava naishenkilö soitti monta kertaa, aina jostain syystä myymälän puolelle ja pyysi heiveröisellä äänellä: "Saiskos kakkoseen.. ":whistle:
:LOL:
 
meTo
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työskentelen erään lakisääteisen etuuden parissa. Monet kielteisestä päätöksestä suuttuneet asiakkaat uhkaa haastaa minut henkilökohtaisesti oikeuteen. Selitän aina että jospa täyttäisitte muutoshakemuksen päätöksessä annettujen ohjeiden mukaan, sillä saa asian eteenpäin. Ei, sitten tulee se tavallinen kommentti 'käräjillä nähdään'. Käy hieman sääliksi noita asiakkaita kun ymmärrys on tuolla tasolla, pahimmassa tapauksessa eivät sitten tee muutoksenhakua ajoissa ja sitten on turha rutista.
oikeusaputoimisto?
 

Yhteistyössä