Kertokaas sellainen mokkapalojen ohje missä kuorrute oikeasti jähmettyy

KiviäkinKiinnostaa

Aktiivinen jäsen
24.05.2007
28 518
23
38
Ku mä oon räpeltäny sellasii missä se kuorrute on jäänyt juoksevaksi liuruksi vaik jääkaapissa yrittää saada jähmeäksi. Tarttis vissiin laittaa enempi tomusokeria mitä ohjeessa sanotaan vaan mahtaako tulla liian äklömakeaksi. ..

Oon tehny kohta 20 v näin

Ensin sulatan n 50 g voita
siihen lisään 4 rkl kaakao jauhetta
sitte 4 rkl kahvia, maitoa, mehua tai mitä vaan keksii
ja lopuksi tomusokeria sen verran että on sopivan paksuista. Kyllä mulla yleensä enemmän menee kuin se puoli pakettia. Mutta nuo mun ruokalusikallisetkin on kyllä mitä sattuu.

Ei kun tulee hyvää ja passelia kuorrutetta :D Mun mies leipoo oikeasti maan parasta suklaaruutua. Niin joo, tietysti kaakaojauhe kuuluu mukaan, joku pari rkl ehkä. Mutta pointti on että elä nuukaile tomusokerissa! Ja suklaaruutu on parhaimmillaan seuraavana päivänä!

Kantsii muuten kokeilla sulattaa levyllinen tummaa suklaata tohon kuorrutteeseen vielä lisäksi. Tulee paksu ja hyvä kuorrute. :) Eli ihan normi kuorrute, mutta siihen lisäksi sulaa tummaa suklaata!

Hei! Olisiko kellään vinkkiä miten saa mokkapalojen kuorutteen pehmiämään kun se on jo tortun päällä? Jähmettyi nimittäin liian nopeasti :( Eikä ole itselle tulossa vaan ystävälle tilauksesta.

Yhteistyössä