Kertokaas omia mielipiteitänne mulle?:)

  • Viestiketjun aloittaja Haluaa tietää...
  • Ensimmäinen viesti
Haluaa tietää...
Elikäs,minä olen aina halunnut koiran,kultaisennoutajan tai labradorinnoutajan ja sovimme mieheni kanssa että ottaisimme koiran kun alkaa kesäloma ja koulut loppuu,MUTTA minulla on laskettu aika elokuussa. Eli kysymys kuuluu,kannattaako vielä ottaa koiranpentua kun vauvakin on tulossa? Onko teillä omia kokemuksia? Pliis, kertokaa:) mutta älkää masentako minua,minä niin olen toivonut sitä koiraa että :) Pärjäisinkö vauvan sekä koiran kanssa...esimerkiksi olen miettinyt että juu saan opetettua koiran tavoille juuri ennenkuin vauva tulee mutta entäs jos koira vinkuu ulos ja en pääse heti sen kanssa...mieheni on töissä tietty...:( *huokaus niin ja jos tiedätte jotain linkkejä koirasivuille mistä voisin löytää touko-kesäkuussa olevia luovutusikäisiä pentuja niin kertokaapa ihmeessä:)
 
nyyhky
Sitten on taas yksi surullinen kiertokoira valmiina :( Oletko ihan satamiljoonatuhatsentiljoona varma, että jaksat sen koiran sillonkin, kun lapsi sairastaa ja vaatii enemmän huomiota?
 
Zoe-F
No mielummin ottaisin koiran ennen vauvan tuloa, olisi se pentu aika sitten helpompi... Ja jos on jo vauva, niin ainakaan ekaan vuoteen en koiraa ottaisi, tuntuu hankalalta ajatukselta.
 
minä taas
Juu! Kyllä mie otan sen riskin,ehkä siitä ei tuu helppoa mutta:) niin...mulla loppuu koulu vasta toukokuun viimeinen päivä joten ei kai minun kannata ennen sitä koiraa ottaa ettei se oo yksin raukka...
 
vieras
Sen koiran pitää päästä niinäkin päivinä ulos, kun vauva on sairas. Ja myös niinä päivinä, kun ulkona on -20 pakkasta, koiralla ripuli ja mies töissä. Oma piha varmasti helpottaa, mutta en ehkä kerrostaloon ottaisi ennenkuin lapsi isompi.
 
No meillä oli puolivuotinen koira kun tyttö syntyi. Samoin tyttö itse oli vajaa puolivuotias kun seuraava koira tuli. Kaksoset oli sitten 9kk kun lapukan pentu tuli. Eli ihan "vauvoja" eivät ole samaan aikaan ollet ketkään.
 
vieras
No voithan sä kokeilla. Leikitään, että sulla on nyt sekä koira että se muutaman kuukauden ikäinen vauva. Ja sitten vähän vaikeutetaan. Koiralla on ripuli, sinulla on aikaa pukea itsesi, vauva ja kantaa koira ulos..aika alkaa nnnnnnyt!! Kerkesitkö? Ja toista tämä noin kymmenen kertaa päivän aikana.
 
joanna
itse ottaisin koiran hyvissäajoin ennen laskettu,että sen kerkee opettaan sisäsiistiksi ja muutenkin pohjustaa koulutusta.
itse ostin koirani tammikuussa ja esikoiseni syntyi kesäkuussa.
pienenenkanssa on hankala lähtee ulos monesti päivässä lyhyellä varotusajalaa,siksi en ottaisi pentua sillon kun on myös vastasyntynyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No meillä oli puolivuotinen koira kun tyttö syntyi. Samoin tyttö itse oli vajaa puolivuotias kun seuraava koira tuli. Kaksoset oli sitten 9kk kun lapukan pentu tuli. Eli ihan "vauvoja" eivät ole samaan aikaan ollet ketkään.
Plus se, että sinä olit päivät töissä ja se rouva taisi sen kodin, lapset ja koirat hoitaa? Eli pyydäpä rouva linjoille kertomaan.

 
joanna
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No voithan sä kokeilla. Leikitään, että sulla on nyt sekä koira että se muutaman kuukauden ikäinen vauva. Ja sitten vähän vaikeutetaan. Koiralla on ripuli, sinulla on aikaa pukea itsesi, vauva ja kantaa koira ulos..aika alkaa nnnnnnyt!! Kerkesitkö? Ja toista tämä noin kymmenen kertaa päivän aikana.
koiralla ei luultavasti tule olemaan ripulia kovinkaan usein..
vauvan ja koirankanssa pärjää kyllä hyvin. asenne ratkaisee..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No meillä oli puolivuotinen koira kun tyttö syntyi. Samoin tyttö itse oli vajaa puolivuotias kun seuraava koira tuli. Kaksoset oli sitten 9kk kun lapukan pentu tuli. Eli ihan "vauvoja" eivät ole samaan aikaan ollet ketkään.
Plus se, että sinä olit päivät töissä ja se rouva taisi sen kodin, lapset ja koirat hoitaa? Eli pyydäpä rouva linjoille kertomaan.
No itse asiassa minä olin tuon lapukan kanssa melkein neljä kuukautta heti alkuun, kaksosten varjolla... Ja kun meillä oli ennestään koiria niin ei ollut sellainen kulttuurishokki. Ja ulkotarha, aidattu piha... Kyllä vaimo tietenkin "hoiti" koirat kun olin töissä mutta minä esim. kaikki yökusetukset ja-siivoukset.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
No meillä oli puolivuotinen koira kun tyttö syntyi. Samoin tyttö itse oli vajaa puolivuotias kun seuraava koira tuli. Kaksoset oli sitten 9kk kun lapukan pentu tuli. Eli ihan "vauvoja" eivät ole samaan aikaan ollet ketkään.
Plus se, että sinä olit päivät töissä ja se rouva taisi sen kodin, lapset ja koirat hoitaa? Eli pyydäpä rouva linjoille kertomaan.
No itse asiassa minä olin tuon lapukan kanssa melkein neljä kuukautta heti alkuun, kaksosten varjolla... Ja kun meillä oli ennestään koiria niin ei ollut sellainen kulttuurishokki. Ja ulkotarha, aidattu piha... Kyllä vaimo tietenkin "hoiti" koirat kun olin töissä mutta minä esim. kaikki yökusetukset ja-siivoukset.
No oma piha, ulkotarha ja yhdessä hoitaminen on jo eriasia. "Hyökkäsin" siis turhaa, anteeksi.

 
Koiruuksia
Eihän se helppoa tule olemaan, mutta tottakai mahdollista. Mulla on 5 koiraa, kaikki ihan tässä sisällä pyörivät, ja kaksi niistä oli pentuja kun vauva syntyi. Olihan siinä tekemistä ja totuttelemista mutta hyvin kaikki on mennyt. Asia on ihan vain susta ja sun jaksamisesta kiinni.
Jos olisin sinä, ottaisin koiran jo huhtikuussa, niin saisi opettaa sitä kaikessa rauhassa.
Kultsut oppii kuitenkin nopsaa sisäsiistiksi, jos vain olet ahkera. Meiän nuorimmainen kultsu oppi sisäsiistiksi 3kk iässä.
 

Yhteistyössä