Kertokaas nyt, uskallanko mie... vai en?

No joo, tässä on nyt kommenttia suuntaan jos toiseen... En mie arvannut, että tää näin paljon sikiäisi keskustelua ;)
Kiitos kaikille kuitenkin.

Mulla oli siis itsekkäänä pointtina se, että mie oisin halunut juhlistaa asiaa, mies ei niin juhlista perusta. Ekaa hääpäivää muistettiin käymällä leivoskaffeella, anopin käskystä, ja sen jälkeen hääpäivät on tulleet ja menneet, mie oon jotain aina leiponut ja miestä muistanut jollain sanomisella tai kortilla, mutta siinä ne onkin sit olleet. Mie oon tästä tasavuosipäivästä hälle jo puhunut muutamia kertoja, mutta ei tää oikeen oo ottanut tuulta alleen. Olen siis kertonut ajatuksistani ja toiveistani, mutta mies ei ole oikeen innostunut.

Sit ajattelin, että hoidan lapsille vahdin, ja katsotaan kuin käy. Nyt tuli sit tää juttu, että mein äiteetä on pyydetty muuallekin "piiaksi" samaan aikaan, että kysyi, tarvitaanko myö häntä, jos ei, niin menee muualle.

Nyt mie sit lopultakin meinasin, että jos mie perun sen koko homman... ollaan kotona ja syödään lasten kanssa kakkua ja keksejä... Miehelle se ois ainakin mieluisampaa, kun mikään mennään ulos syömään ja puhutaan parisuhteesta -läpä-läpä-juttu.
Kyllä mie sen kestän katkeroitumatta, ainakin sen voimalla, että kunhan tulee miun synttärit, niin mie pyydän siksi päiväksi äiteetä sit tulemaan, ja meen sit vaikka yksin tuulettumaan ja olemaan pois tästä toistuvasta, vaikkakin ihan mukavasta, arjesta.
Joskus vaan pitää päästä tekemään jotain ihan muuta, minun ainakin. (Vaikkakin saan mie nytkin omaa aikaa, mutta silti.)

Alunperin tein avauksen just siksi, että saisin vielä pohdittavakseni vaihto-ehtoja, joista (ehkä nirsokin) mieheni olisi voinut innostua, joskin kuten huomatuksi tuli, niitä on vaikea löytää.
Samalla minua kiinnosti se, että onko tuossa 10. hääpäivässä kenenkään muun mielestä mitään juhlistamista, vai olenko mie ihan hupsu, kun edes mietin moista.

Ja mitä tulee siihen piika-juttuun, niin en ole enkä koe olevani, piika kenellekkään... Minkäs sille mahtaa, jos toinen ei vaan ole tyyppiä, joka perustaisi juhlista tai jostain läpä-läpästä :ashamed:
 
huokaus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:01 Aurinkokunta kirjoitti:
Samalla minua kiinnosti se, että onko tuossa 10. hääpäivässä kenenkään muun mielestä mitään juhlistamista, vai olenko mie ihan hupsu, kun edes mietin moista. .
Jokaisessa hääpäivässä on juhlimista. Daiju äijä jos ei sitä tajua!
 
Minä nyt vielä laitan yhden vinkin, mistä mies vois pitää, vaikka ette mihinkään lähtisikään nyt tällä erää. Jos vaikka joku muukin lukee tätä ketjua vinkkien toivossa. :) Ite en kyllä lukenut koko ketjua, oli niin pitkä, että en tiä vaikka joku olisi jo ehdottanutkin. Mutta:

Me ollaan oltu pari kertaa miehen kanssa kalalla kahdestaan. Kerran oltiin veneellä, otin kirjan mukaan, eväät ja katselin välillä maisemia, välillä luin ja otin aurinkoa. Mies kalasteli tyytyväisenä ja kävi välillä vaan halaamassa. Toisen kerran oltiin koskella perhokalalla, oli makkaraa ja nuotiopuut jne. Mies taas kalasteli tyytyväisenä, minä harjoittelin luontokuvausta, istuin nuotiolla jne. Ei ehkä sitä mitä minä olisin ensimmäisenä kaivannut (=hemmottelua itselleni tietenkin) mutta oli ihan mukavaa, lapset hyvässä hoidossa ja sai olla vaan ihan rauhassa! :)
 
roosalla hyvä ehdotus! ja olisihan siinä tosiaan kahdestaan :heart:
saattaisi se nuotiolla istuskelu olla miehenkin mielestä hyväksyttävää läpäläätä...

myös minun mielipide on että kaikki hääpäivät on juhlimisen arvoisia =)
tavalla tai toisella. pääasia että puolisot muistaisivat toisiaan edes jotenkin!
 
tervehdys.. käys aurinkokunta vilkaisee keisarin koskien nettisivua.. joskos sieltä löytyisi jotin, kotakan kupeessa , aivan ihastuttavan pariskunnan pitämä paikka , kultakeitaan pitäjät myöskin jos eivät ole myyneet pois sitä. kaunissaari on myös loistojuttu ihan kalastajakylän miljöönä, saaressa on ravintola kaunissaaren maja , kauppa, kahvila ja tietysti museo yö paikkoja saaressa ei pahemmin ole mutta metsärannan tytöt ovat vuokranneet aittamajotusta jota varmaan saatte järjestettyä kotonakin no hyvää hääpäivää joka tapauksessa teitte tai ette mitään"erikosta"
 
Nää, mie oon hylännyt jo kaikki "juhlimisajatukset" tälläerää, mutta laittanut kaikki vinkit "korvantaakse", jos joskus tulee uus mahdollisuus.
Tai voihan noista kehitellä vaikka jotain muuta... esim. nuo retket Kotkan seudulle kesällä vaikka koko perheen (ok, totuudenmukaisemmin osa-perheen :ashamed: ) kera, tai jotain.

Tai joku laskuvarjohyppy, tai kuumailmapallolennätys ois ihan huippulahja esim. tasavuosisynttäreille... tai jotain.

Mutta kyllä tää hääpäivä-juhlinta saa mun puolesta nyt myös olla. Mie juhlin sit kesällä synttäreitäni (vaikkei ne tasavuosia ookkaan), mutta en mie ketään voi väkeen minneen läpä-läpäänkään viedä vaan siksi, että mie haluun. Tai kivaa ei oo sekään, että mie oon autonäyttelyssä vaan siks, että mies vois tavata työkavereitaan... ja ehkä tehdä töitäkin samalla :ashamed:
 
no kyl must miehen tulis pikkasen tulla vastaan.. ees puolitiehen..

vaikka ei itse niin perustakkaan mistään tollasesta mutta jos se on toiselle tärkeetä nii voi kai sitä ny ees pikkasen joustaa..??

vaikuttaa mies vaan niin ehdottomalta..

Musta toi liiton siunaus uudestaan kuulostaa kyl ihanalta..
 

Yhteistyössä