kertokaas nyt teiän mielipide tästä mun maalaustöherryksestä

Piipi Pöppiäinen

Aktiivinen jäsen
18.05.2006
3 921
0
36
http://www.aijaa.com/v.php?i=1584079.jpg

onko toi liian tumma teiän mielestä toi väri,yritin kuvitella ton koko eteiseen ja pelottaa että tulee liian pimeä,toisella seinällä on se pohjaväri...mä en osaa päättää että maalaanko vaan tolla pohjavärillä ja unohan ton koristetelan,sillä kyl tuli kiva "elävä" pinta mut toi väri mietityttää

Hienohan tuo on. Eikä mun mielestä edes liian tumma. Valkoinen ovi tuo tuohon kivan kontrastin. Mä varmaan maalaisin kaikki seinät samalla, mutta toki mä en tiedä miten suuri/pieni tuo tila on ja miten sopii muuten.

Mun mielestä tosi kiva väri =)

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Hienohan tuo on. Eikä mun mielestä edes liian tumma. Valkoinen ovi tuo tuohon kivan kontrastin. Mä varmaan maalaisin kaikki seinät samalla, mutta toki mä en tiedä miten suuri/pieni tuo tila on ja miten sopii muuten.

Mun mielestä tosi kiva väri =)

tila ei oo kovin suuri sellanen 7-9 neliötä...mä yritän ottaa koko eteisestä kuvaa hetkonen,saa vähän paremman käsityksen

Meillä paljon vahvoja värejä: tummaa ruskeaa ja kanervanpunaista.
Hyvä sähkö suunnittelu ja luonnonvalkoinen tuo avaruutta ja valoa. Turhaa tehdä pimeitä tummia koppeja, kun väriä saa kotiin vaikka joka seinä ei olisikaan samanlainen.
Myös tekstiileillä saa lisättyä/hillittyä tarpeen mukaan. Meillä esim. olkkarissa valkoiset pitsiverhot tasapainottamassa. Luonnon valo tulee esteettömästi sisään.

No nyt olen tuon viimeisimmän kuvan jälkeen sitä mieltä että EHDOTTOMASTI maalaat kaikki seinät samalla tavalla. Ensinnäkin: tummat värit ei automaattisesti pienennä, voi olla jopa päinvastoin. Riippuu paljon mm. täällä jo mainitusta valaistuksesta ja muista väreistä (matto, listat, ovet, kalusteet yms.). Toisekseen ainakin mä itse olen kovasti mieltynyt tumman värin ja valkoisen yhdistelmään. Valkoinen raikastaa tuota todella. Kolmannekseen: mun mielestä tuosta eteisestä tulee liian levoton jos on eri väriset seinät. Laita samalla värillä vaan ja saat näyttävän kokonaisuuden.

By the way, millainen tela sulla on? Näyttää niin hyvältä tuo kuvio...

No nyt olen tuon viimeisimmän kuvan jälkeen sitä mieltä että EHDOTTOMASTI maalaat kaikki seinät samalla tavalla. Ensinnäkin: tummat värit ei automaattisesti pienennä, voi olla jopa päinvastoin. Riippuu paljon mm. täällä jo mainitusta valaistuksesta ja muista väreistä (matto, listat, ovet, kalusteet yms.). Toisekseen ainakin mä itse olen kovasti mieltynyt tumman värin ja valkoisen yhdistelmään. Valkoinen raikastaa tuota todella. Kolmannekseen: mun mielestä tuosta eteisestä tulee liian levoton jos on eri väriset seinät. Laita samalla värillä vaan ja saat näyttävän kokonaisuuden.

kiitos,kiva saada vähän toisilta mielipiteitä ja mä nyt sun kommentin jälkeen katoin vähän eri silmällä ni tosiaan kivasti toi valkonen ovi tulee esille ku toi tumma maali on...ja tela on sellanen k-raudasta ostettu säämiskätela,sellanen koriste tela..se on sellanen tavallinen tela missä on säämiskäriekaleita tuppona..ja mä olin yllättyny miten kiva toi kuvio on ku märkänä sitä ei oikeen nähny vielä...mä alan kallistua kanssa siihen että vaaleempi matto ja jotain kivaa ku keksin ni siitä voikin tulla aikas hieno =) hei ja kiitti nyt mua ei harmita enää niin paljoa

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi Pöppiäinen:

kiitos,kiva saada vähän toisilta mielipiteitä ja mä nyt sun kommentin jälkeen katoin vähän eri silmällä ni tosiaan kivasti toi valkonen ovi tulee esille ku toi tumma maali on...ja tela on sellanen k-raudasta ostettu säämiskätela,sellanen koriste tela..se on sellanen tavallinen tela missä on säämiskäriekaleita tuppona..ja mä olin yllättyny miten kiva toi kuvio on ku märkänä sitä ei oikeen nähny vielä...mä alan kallistua kanssa siihen että vaaleempi matto ja jotain kivaa ku keksin ni siitä voikin tulla aikas hieno =) hei ja kiitti nyt mua ei harmita enää niin paljoa

Jenkkiohjelmissa näkee tuota paljon. Siis että seinät on tummat ja ovet+muut valkoiset. Toivottavasti vaan en innostanut sua liikaa ja sitten olet katkera mulle :whistle: . Mutta mä näin oikeesti tuon "sieluni silmin" valmiina ja ainakin mun visio oli hieno :D . Ja aina noita seiniä voi maalata uudelleen...nimim. ikuinen remppaaja :) .

Pitääkin tuollaista telaa käydä katsomassa kun alan maalaamaan seuraavan kerran seiniä :) .

Jenkkiohjelmissa näkee tuota paljon. Siis että seinät on tummat ja ovet+muut valkoiset. Toivottavasti vaan en innostanut sua liikaa ja sitten olet katkera mulle :whistle: . Mutta mä näin oikeesti tuon "sieluni silmin" valmiina ja ainakin mun visio oli hieno :D . Ja aina noita seiniä voi maalata uudelleen...nimim. ikuinen remppaaja :) .

Pitääkin tuollaista telaa käydä katsomassa kun alan maalaamaan seuraavan kerran seiniä :) .

mä lupaan kautta kiven ja kannon etten oo katkera :D ja samaa sanoin miehellekkin äsken että ainahan sitä voi sitten maalata uudestaan jos kyllästyy yms...

joo toi tela on kiva paitsi hinta aika suolanen 20e :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Kiva on. Ei oo liian tumma todellakaan. Mää tykkään vahvoista väreitä ja siitä, että uskalletaan tehä oman näköstä. Tuo on hieno. Jatka vain maalaamista.

kiitti =) nii miks pitäis olla sellanen "massaseinä" ja mä jo suunnittelen mattoja sun muita :snotty: :p

onks toi eteinen auki olohuoneeseen? siis et ei ole sellainen "suljettu tila"? jos se on auki niin ei siit sitten tule liian tumma. ja tosiaan ne valot. jos eteisessä on jotain kalusteita tai seinällä jotain niin laita sinne sit sitä vaaleaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
onks toi eteinen auki olohuoneeseen? siis et ei ole sellainen "suljettu tila"? jos se on auki niin ei siit sitten tule liian tumma. ja tosiaan ne valot. jos eteisessä on jotain kalusteita tai seinällä jotain niin laita sinne sit sitä vaaleaa.

eteinen on auki olohuoneeseen ja keittiöön et ei oo suljettu tila =) tossa vähän ylempää mun vastauksessa on kaks linkkiä ni siinä toisessa on kuva miten se on "auki" olkkariin

Laitas sitten valmiista eteisestä kuva =) . Voi hitsi että alkoi taas sormet syyhyämään maalaushommiin...!!

:D mä tartutin maalauskuumeen

juu voin laittaa kuvan,tosin voipi mennä loppuviikkoon kun tuli tää maalaus onnettomuus ja paikat on vähän hellinä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

eteinen on auki olohuoneeseen ja keittiöön et ei oo suljettu tila =) tossa vähän ylempää mun vastauksessa on kaks linkkiä ni siinä toisessa on kuva miten se on "auki" olkkariin

niin sitä mä katoinkin et olis auki, mut kun en ollut varma :ashamed: mut siis kyl tollaisen tilan voi maalata kokonaan. mä vedin eka vaan käsityksen umpinaisesta eteisestä.. :snotty:

Yhteistyössä