KERTOKAAS NYT SIT IHAN REHELLISESTI

• Viestiketjun aloittaja Miettikääs tätä
  • Ensimmäinen viesti
Meil ei kyllä oikeen tällasia "väli"juhlapyhiä vietellä mitenkään kummemmin, joulua vietetään perinteisesti. Toisaalta huvittavaakin, kun kaikki toivottelee "hyvää pääsiäistä!" ja touhottaa mahottomasti; meillä ei eroo mitenkään normiviikonlopusta. Tai no, pashaa saatan tehdä, mutta tuskin kyläillään juurikaan ja lienekö kukaan meillekään eksyy... Ja voin kyllä hyvällä omallatunnolla vedellä vaikka jauhelihakastiketta sen lampaan sijaan... Eipä siinä mitään jos toiset juhlii, meillä ei oo vaan tapana hössöttää.

Mrs Cunningham
Alkuperäinen kirjoittaja Poolo:
Meil ei kyllä oikeen tällasia "väli"juhlapyhiä vietellä mitenkään kummemmin, joulua vietetään perinteisesti. Toisaalta huvittavaakin, kun kaikki toivottelee "hyvää pääsiäistä!" ja touhottaa mahottomasti; meillä ei eroo mitenkään normiviikonlopusta. Tai no, pashaa saatan tehdä, mutta tuskin kyläillään juurikaan ja lienekö kukaan meillekään eksyy... Ja voin kyllä hyvällä omallatunnolla vedellä vaikka jauhelihakastiketta sen lampaan sijaan... Eipä siinä mitään jos toiset juhlii, meillä ei oo vaan tapana hössöttää.

Pääsiäinen mikään väli-juhlapyhä oo.... :eek: Jos vietätte joulua, niin yhtälailla se pääsiäinenkin on kirkollinen juhlapyhä???

meillä
pe hiljennytään ja lueskellaan kotona
la keitellään kahvit kaukaisille sukulaisille, jotka käy kylässä (kerran vuodessa), ulkoillaan
su syödään isovanhemmilla ja pelaillaan kotona afrikan tähteä
ma mennään lasten pääsiäiskirkkoon ja ehkä mummulaan/ravintolaan syömään

Alkuperäinen kirjoittaja Miettikääs tätä:
Et kui te ny sit sitä pääsiäistä oikkeen vietätte?

Ihan to-ma aikataulutettuna !
torstai on ihan normipäivä,mies töissä ja muksu kerhossa.
illalla meen spinningiin.
perjantaina mennään mun vanhemmille syömään ja siellä muksut saa pääsiäismunansakkin.
lauantaina on mun kaverin synttärit ja lähden niitä juhlistaan. mies menee ehkä porukoilleen kersojenkanssa tai sitten on kotosalla.
sunnuntaina ollaan luultavammin vaan kotona,tai lähdetään pyörähtään jossain.
maanantaina mennään miehen vanhemmille,joko syömään tai sitten ihan muutenvaan..infrapunasaunaan =)

To: Oon töissä klo 17 asti
Pe: mies on töissä, mä men esikoisen ( ja ystävän lapsineen ) kanssa leffaan
La: kummipojan synttärit
Su: meille tulee vieraita pääsiäispäivälliselle
Ma: yleistä lepäilyä ja voimien keruuta et jaksaa kesälomaan asti :D

Ok, on tietty kirkollinen pyhä, mutta kun ei myö olla oikeen kirkossa kävijöitä (paitsi häissä ja hautajaisissa...) eikä uskonnollisia, niin jotenkin se tuntuu vaan vähän hössöttämiseltä jos kovasti hoosataan ja suunnitellaan ohjelmaa. Ite oon äitiyslomalla ja ollu jo useamman vuotta kotona, joten töistäkään ei oo lomaa ja isäntä on yrittäjä eli siis paljon töissä niin ei tuo pääsiäinen meiän arkeen suuremmin vaikuta. Anteeks jos latistan juhlatunnelmaa...

hei
perjantaina meillä harvinainen meno ja lapset on yökylässä pe-la välisen yön. Mutta la aamupäivästä perheen kesken, syömme lammasta, munia, käymme ulkoilemassa ja rauhoitutaan ja kirkossakin käydään yhdessä tapahtumassa. Aika perussetti ollut jo vuosia. Pääsiäistä ennen minä paastoan kuukauden, tämäkin on ollut jo vuosia mun oma juttu. Olemme ev.lut perhe.

To illalla käydään kiirastorstain Jumalanpalveluksessa ja ehtoollisella
Pe ei tehdä paljon mitään, paitsi meidän taloa
La sama juttu ja lisäks käyn varmaan kaupassa Turussa
Su meille on tuonut pääsiäispupu lapsille karkkeja ylläriksi
syödään jossain välissä ja jälkkärinä on pashaa
Ma ei ihmeempiä, pääsiäisateria syödään, varmaan ei lammasta tänä vuonna. En ole viel menuuta suunnitellut sen tarkempaan

Peppi
To on vielä normaalia arkea eli ei tehdä mitään tavallisesta poikkeavaa.
Pe: Lähdetään ajamaan ikaalisiin ja ollaan siellä yötä
La: Mennään titinallen taloon ja illalla ajetaan kotiin tai jonnekin, ei vielä varmaa
Su: Ei tietoa
Ma: Ei tietoa

pe: luultavasti Nokialle pulikoimaan, kiitos TigruTiikerille kun sain vaihdossa alekupongin
la: isot pojat isänsä kans American Car Show, en tiedä mitä me muu perhe sit tehtäs
su: järjestetään saunailta mun vanhemmille ja niiden lapsille (no ei ne niin lapsia oo, nuorin on 11v) eli kylpytynnyri laitetaan ja jotain hyvää syömistä, ei alkoholitarjoilua, korkeintaan mulle ja äidille jotain punkkua tms, miehille ei mitään :D
ma: en tiedä..jos aurinkoista vois vaikka tehdä laavuretken

se joku
Juuh kaikki uskonnlliset juhlapyhät pois vaan ja väki paiskomaan töitä ymppäri vuoden. Vain ja ainoastaan saa vpautuksen töistä jos on papintodistus siitä että on harrasuskovainen ja juhlapyhien viettäjä ja näin ollen tarvitsee vapaataa töistä viettääkseen uskonnollisia juhlapyhiä.

Yhteistyössä