Kertokaas mulle nyt et MIKS se naistenpäivä on teistä turha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Scindapsus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Scindapsus

Aktiivinen jäsen
17.08.2008
2 186
1
36
Kun en vaan pysty käsittämään minkä takia niin monen mielestä se on aivan turha ja verrattavissa jopa ystävänpäivään. :confused: Tuossa muistamisketjussa ei kukaan perustellu mielipidettään ja haluisin vaan tietää, että mikä ajatus tuon asenteen taustalla on.

Kaupallinen ihan turha pakkomuistamispäivä.Ihan niinkuin ystävänpäivät sun muut hömpötykset.Ja sitten hirvee haloo jos mies ei osta kaupasta kukkasia tai suklaatia kun kerran niin kuuluu tehdä kun on naistenpäivä.

no eihän se nyt sillätavalla ole turha, mutta jos tämän päivän takia odottaa mieheltä kukkia,suklaata ja kuuta taivaalta niin se on turha, miksi meille naisille ei riitä ihan hyväön naistenpäivän toivotus?

Itse näen naistenpäivän nimenomaan KANSAINVÄLISENÄ naistenpäivänä, ja mun mielestäni se on todella tärkeä asia. Naisten tasa-arvo on täälä meillä kuitenkin aivan eri luokkaa kuin esim. Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa. Mun mielestäni yhden päivän vuodessa voi hyvin uhrata sille, että kolmannen maailman naisten asemaan kiinnitetään huomiota, siitä keskustellaan ja se nostetaan esim. mediassakin esille.

Jos saan itse kukkia, niin se on kiva, mutta en pidä sitä millään tavoin tärkeänä. Saatan saada kukkia joskus ihan siitä syystä, että on perjantai ja mies on hyvällä tuulella...

katkerien ja kateellisten naisten kommentteja. niillä mies joka ei muista eikä arvosta naistaan mitenkän. tai sitten heillä ei ole miestä.
kyllä nainen on päivänsä ansainnut. nainen muistaa ja huomioi miestään jokapäivä arjessa paremmi kuin mies naista. tää on hyvä päivä muistuttamaan miehiä siitä mitä ovat saaneet. enkä mä edes odota että mies ostaa mitään vaan muistaa muuten. huomioi ja osaa arvostaa. toki se suklaa olis kiva ylläri :D

Ei ole mitään erityistä "ajatusta", ei vain syvällisemmin kolahda.

Olen nainen, mitäs sitten? Sukupuolessa nyt sinänsä ei ole mitään kukkien arvoista. Äitienpäivää sen sijaan AINA vietämme suureellisesti, nyt kun VIHDOIN minäkin saan ja voin sitä ihanaa juhlapäivää viettää!! :) :)

Samaa mieltä Een kanssa. Naisten oikeudet ympäri maailmaa ovat oleellisempi asia kuin se saanko suklaata tai kukkia. Turha päivä siis, jos pointti on ne kukat. Niitä saan mieheltäni ihan muutenkin.
Ystäville sanon ja osoitan heidän olevan tärkeitä ilman ystävänpäivääkin jne.

Itse näen naistenpäivän nimenomaan KANSAINVÄLISENÄ naistenpäivänä, ja mun mielestäni se on todella tärkeä asia. Naisten tasa-arvo on täälä meillä kuitenkin aivan eri luokkaa kuin esim. Aasiassa, Afrikassa ja Etelä-Amerikassa. Mun mielestäni yhden päivän vuodessa voi hyvin uhrata sille, että kolmannen maailman naisten asemaan kiinnitetään huomiota, siitä keskustellaan ja se nostetaan esim. mediassakin esille.

Jos saan itse kukkia, niin se on kiva, mutta en pidä sitä millään tavoin tärkeänä. Saatan saada kukkia joskus ihan siitä syystä, että on perjantai ja mies on hyvällä tuulella...

Just tätä ajoin itsekin takaa. Eihän tää päivä oo pelkästään mikään suomalaisten naisten päivä, päivä jolloin miehen pitäis muistaa vaan sillä on kuitenkin paljon suurempi merkitys. Ehkä ihmiset ei sit vaan tule ajatelleeks kun omasta näkokulmastaan. Ja mielestäni naistenpäivä ei muuten oo mitenkään kaupallinen...

Näin ajateltuna ajatus onkin hieno.Olet kuitenkin ainoa plussalainen joka otti esille tämän asian.Kaikki muut suurinpiirtein täällä miettivät päänsä puhki saanko suklaatia vai kukkia kun olen nainen.Huomioidaanko minua tänään kun on naistenpäivä,huomioidaanko EDES tänään kun koskaan muuten ei huomioida.Niiiiin turhaa vouhotusta.

[QUOTE="akka";23305715]Näin ajateltuna ajatus onkin hieno.Olet kuitenkin ainoa plussalainen joka otti esille tämän asian.Kaikki muut suurinpiirtein täällä miettivät päänsä puhki saanko suklaatia vai kukkia kun olen nainen.Huomioidaanko minua tänään kun on naistenpäivä,huomioidaanko EDES tänään kun koskaan muuten ei huomioida.Niiiiin turhaa vouhotusta.[/QUOTE]

Mä en jotenkin huomannut täällä tuota ajatusta, et PITÄIS jotenkin muistaa. Enemmänkin just sitä ajatusta on tullu esille, että koko päivä on ihan turha. Ja siitä ketjusta huomas, et moni sai toivotukset, halin tai pusun (joita toivottavasti tulee muinakin päivinä) ja se riitti. Mä en ainakaan itse odottanut yhtään mitään, eikä mies mulle varmasti mitään kukkia tai suklaata tänään kannakaan. Alkoi vaan ärsyttämään tuo naistenpäivän vähättely, koska taustalla on kuitenkin suurempi ajatus kuin se, saako joku suomimamma tänään kukkia vai ei.

[QUOTE="akka";23305715]Näin ajateltuna ajatus onkin hieno.Olet kuitenkin ainoa plussalainen joka otti esille tämän asian.Kaikki muut suurinpiirtein täällä miettivät päänsä puhki saanko suklaatia vai kukkia kun olen nainen.Huomioidaanko minua tänään kun on naistenpäivä,huomioidaanko EDES tänään kun koskaan muuten ei huomioida.Niiiiin turhaa vouhotusta.[/QUOTE]

On tosi harmi, kun tällaisessa oikeasti tärkeässä asiassa huomio kiinnittyy siihen kaikkein epäolennaisimpaan. Itse aion juhlistaa naistenpäivää kirjoittamalla kirjeen kummitytölleni Etiopiaan. (En tietty mainitse naistenpäivää siinä kirjeessä, se kun on perillä sitten joskus pitkän ajan päästä vasta...)

Toinen hyvä tapa juhlistaa naistenpäivää voisi olla pieni rahalahjoitus jollekin järjestölle, joka tukee naisten kouluttamista kehitysmaissa. Osaako joku heittää vinkkiä, löytyykö jostain sellainen järjestö, jolla olisi nimenomaan naisten tai tyttöjen kouluttamiseen kohdistettu rahasto?

Tiesittekö muuten, että nimenomaan naisten kouluttaminen on tärkeää kehitysmaiden lasten hyvinvoinnin kannalta? Sielä päin maailmaa kun perhekoot ovat usein suurempia kuin täälä meillä, niin yksi koulutettu nainen saattaa vaikuttaa vaikka kymmenen lapsen hyvinvointiin.

OK, hyvää naistenpäivää myös kaikille suomalaisille naisille tästä omasta näkökulmastani huolimatta...

Joo, ei todellakaan ole kyse mistään "kaupallisesta" juhlapäivästä. Se on helppo ikään kuin vähätellä asiaa nyt, kun naisten oikeudet ovat parantuneet huomattavasti monien urheiden naisten ansiosta, Silti on edelleen maita, joissa asiat eivät ole niin hyvin kuin meillä Suomessa, kuten hyvin tiedätte.

Hyvää kansainvälistä naistenpäivää kaikille!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainv%C3%A4linen_naistenp%C3%A4iv%C3%A4

No voi elämä.
Eipä varmaan naisten asemaan vaikuta yks "naistenpäivä".Ihan sama jos olisi joku "nälkäisten lastenpäivä" (varmaan onkin)..poistaako se nälänhätää maailmasta? Ei.Mun mielestä tällänen lässytys ei ole muuta kuin tekopyhää.Eiköhän sitä naisten asemalle pitäisi tehdä jotain eikä ajatella kerran vuodessa.

Tuo onkin hieno ajatus, en itse niin pitkälle ole edes ajatellut.

Kai sen päivän tärkeys riippuu kokijasta itsestään? Itse en meinaa muita juhlapyhiäkään huomioida kuin joulun, syntymäpäivätkin on lähinnä lapsia varten ja nimipäivät huomaan jos joku sattuu niiden vuoksi onnittelemaan... En vaan oikein ole koskaan päässyt sisään noihin "päiviin".

Huomasin juuri että eilen tuli kuluneeksi tasan 8v siitä kun alettiin miehen kanssa seurustella, sekin jäi huomaamatta. :ashamed: Syksyllä on edessä 5v hääpäivä ja sen kunniaksi ollaan suunniteltu pientä viikonloppumatkaa ilman isompia lapsia. kuitenkin moninaisista syistä kevät tuntuu paremmalta ajankohdalta, eli jos homma onnistuu niin lähdettäisiinkin tuolle hääpäivä-reissulle jo toukokuussa.

Se vaan tuntuu vähän siltä, että: vietetään nyt yhtenä päivänä vähän naistenpäivää, niin ovat sitten tyytyväisiä. Lisäksi Naistenpäivästä tulee mielleyhtymä Neuvostoliittoon.

Kiitos linkistä! Aion nyt mennä ja lahjoittaa kansainvälisen naistenpäivän kunniaksi yhden ammatin. Haastan myös kaikki muut omasta mielestään hyvin toimeentulevat palstailijat tekemään samoin.

Ja te, joilla tilanne on väliaikaisesti huonompi (kotihoidontuella, opiskelijana, yms.) niin pistäkää muistiin ja lahjoittakaa se ammatti sitten jonain toisena vuotena, kun olette itse hyvintoimeentulevia.

On tosi harmi, kun tällaisessa oikeasti tärkeässä asiassa huomio kiinnittyy siihen kaikkein epäolennaisimpaan. Itse aion juhlistaa naistenpäivää kirjoittamalla kirjeen kummitytölleni Etiopiaan. (En tietty mainitse naistenpäivää siinä kirjeessä, se kun on perillä sitten joskus pitkän ajan päästä vasta...)
.

Mitä kautta olet saanut kummitytön Etiopiasta (olettaen että on jonkun järjestön kautta)?

No voi elämä.
Eipä varmaan naisten asemaan vaikuta yks "naistenpäivä".Ihan sama jos olisi joku "nälkäisten lastenpäivä" (varmaan onkin)..poistaako se nälänhätää maailmasta? Ei.Mun mielestä tällänen lässytys ei ole muuta kuin tekopyhää.Eiköhän sitä naisten asemalle pitäisi tehdä jotain eikä ajatella kerran vuodessa.

Haastan sinutkin mukaan tekemään naistenpäivän kunniaksi konkreettisen teon: lahjoita ammatti yhdelle kehitysmaan naiselle!

Ammatti - Toisenlainen Lahja -verkkokauppa

moneen kertaa sanottu jo mutta siis miks naista, miestä, ystävää, lasta pitää muistaa vaan kerran vuodes? eikö heitä voi muistaa päivittäin tai viikottain??

turha haloo yhdestä päivästä osta osta osta...

Yhteistyössä