No kertokaas sit et mitä ihettä ja kummaa tässä nyt sit on

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Tuossa yhen kaverin kanssa juttelin puhelimessa.
Tuli puheeks et oon nyt saikulla tään flunssan ym. takia.
Se kysy heti et mites nyt sit saan lapset aamulla tarhaan ja iltapäivällä kotiin.
Sanoin ettei muksut mee tarhaan. Minä kert oon kotona, vaikkakin vähän kipeenä niin ei muksujen tarvii mennä tarhaan. Ihan riittävästihän nuo kerkee olla tarhassa ain koko päivän silloin kun minä oon töissä. Kai se vapaa on niillekin hyväksi. Kaveri oli ihan kauhuissaan!! Miks ihmeessä en vie tarhaan ja kaikkee.
Sitä paitsi lapsillakin on tota nuhaa ja yskää. Ja jos minult tää masutauti tarttuu lapsiin niin onko järkee viedä ne sinne tartuttamaan kaikki muutkin?

Ukko on tänäänkin ulkoillut lasten kanssa kun omilta hommiltaan jouti. Minä oon tehny ruokaa muksuille ja sit vaan ollaan oltu ja pelailtu pelejä yms. rentouduttu!
Eli muksuilla on ihan hyvä olla kotonakin vaikka oonkin kipeenä!
Hoidinhan kipeenä lapset silloinkin kun kukaan ei ollu tarhassa ja olin kotiäitinä |O

Juu, monien mielestä on täysin käsittämätöntä jos miulla on vapaapäivä koulusta niin lapsellakin on hoidosta Tai jos pääsen kahdeltatoista niin haen pojan sillon, en puoli viideltä. Muut tehköön niinkun lystää mutta miks miä en saa rauhassa tehä näin? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No vaikka se että jos olet työkykyinen niin miksi sitten olet saikulla?

No en nyt ihan työkykyinen ole juu! En saa mennä tarhaan (missä oon töissä) ripuloimaan ja oksentamaan!! Ja kuumeisena ei parane riehua!
Omani kyllä saan hoidettua kuten olen saanut silloinkin kun he eivät olleet ollenkaan tarhassa ja minulla oli mahatauti!!

Ja sit se! Kun tää alkoi minulla lauantai iltana, voihan nuo muksutkin nyt kantaa tätä pöpöä ja esim aamulla aloittaa ripuloinnin!
Tänäänhän ne olis sit tarhassa voinu tartuttaa muutkin lapset!

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

No en nyt ihan työkykyinen ole juu! En saa mennä tarhaan (missä oon töissä) ripuloimaan ja oksentamaan!! Ja kuumeisena ei parane riehua!
Omani kyllä saan hoidettua kuten olen saanut silloinkin kun he eivät olleet ollenkaan tarhassa ja minulla oli mahatauti!!

Ja sit se! Kun tää alkoi minulla lauantai iltana, voihan nuo muksutkin nyt kantaa tätä pöpöä ja esim aamulla aloittaa ripuloinnin!

No ei varmaan muutenkaan kannata duunissa riehua :D ja kyllä sinä taidat olla jo tartuttanut porukkaa siellä.
Kotiäitien tulee hoitaa lapsensa vaikka pää kainalossa, töissäkäyvien ei tarvitse. Niinkuin joku jo tuolla sanoi, niin ne jälkitaudit voivat olla pahat, jos ei hoida itseään kunnolla.

Minä ainakin vanhempana sanoisin että iso kiitos ettet vie lapsia hoitoon jos saattaa olla että tartuttavat muille jonkun mahataudin. nimimerkillä kiitos sille joka tartutti noron meille kun piti toinen lapsi tuoda hoitoon kun toinen sairasti kotona :headwall:

Kyllä mäkin pidin tytön hoidosta vapaalla viimeviikon, itse olin saikulla migreenin takia (7 megreeniä viikon aikana). Eihän se tuo migreenikään mikään herkkusairaus ole mutta mieluummin kuitenkin pidin tytön kotona. Pystyin kuitenkin suunnilleen pystyssä olemaan ja jos tuli heikompi olo niin mentiin sitten tytön kanssa yhdessä lepäileen. Ja missään vaiheessa en ollu niin heikossa kunnossa etten lasta ois voinu hoitaa, siks pidin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

No ei varmaan muutenkaan kannata duunissa riehua :D ja kyllä sinä taidat olla jo tartuttanut porukkaa siellä.
Kotiäitien tulee hoitaa lapsensa vaikka pää kainalossa, töissäkäyvien ei tarvitse. Niinkuin joku jo tuolla sanoi, niin ne jälkitaudit voivat olla pahat, jos ei hoida itseään kunnolla.

No niitten parinkymmenen 2 vuotiaan kanssa tarvii touhuta pikkusen enemmän kuin kahen 3,5v ja 6,5v kanssa! Että semmosta riehumista vaan!
Kummasti lapset vaan tykkäs kun saivat jäädä äipän kans kotia!

No, sehän on jokaisen oma asia viekä itse sairaana, lapset hoitoon vai ei! Miä en vie!
Sitä paitsi en jaksas ees kävellä tuol umpihangessa tarhaan ja takas aamulla ja iltapäivällä! Yhes reissus menee aikaa n.30-45min. Isäntä jos veis ja hakis autolla niin hoidossa oisvat 7-17. Eipä ois kivaa.

Mutta jos todella on kipeä, niin eikö silloin ole parempi että äiti lepää ja toipuukin hyvin? Vai olenko mä ainoa, joka 38 asteen kuumeen ja siitä yli aikana olen oikeasti toimintakyvytön?

Yhteistyössä