kertokaas mulle myyjän palkoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nättitähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nättitähti

Aktiivinen jäsen
14.08.2007
4 291
0
36
eli miten menee nuo iltalisät,paljonko on?
ja lauantai lisä?
koitin ettiä pamin sivuilta ja löysinkin talukkoja. en kuitenkaan noita lisiä löytäny ja kk palkkakin on hakusessa kun en tiä mikä on tää kalleusluokka.

Palkka ihan kiinni siitä, mihin ketjuun hakeudut.
Itse olen eräässä elintarvike-ketjussa töissä ja 30t/vk sopimuksella tuli esimerkiksi viime kuussa tililleni 1300. en muista lisiä tarkkaan joten niistä en mene sanomaan.
Esimerkiksi eräässä vaateketjussa puolestaan olen kuullut työntekijöillä olevan huomattavasti pienemmät palkat ja tarjolla vähemmän tunteja.
Varmimmin tiedät kun kysyt mahdollisesti jo työtä hakiessasi palkasta.

Palkka riippuu tietenkin tuntimäärästä, vuosilisistä yms.
Sitten voi olla vastuulisä, kielilisä yms....

Muuten pitäis kyllä kaikki kaupan alan palkat olla samanlaiset, siis "peruspalkka" on aina sama "saman kalleusluokan kaupoissa" .
Se on sitten eri juttu minkälaiset henk.koht lisiä siihen saa...

(mm. tradekalla oma systeemi.. ja tietenkin osastonhoitajilla ja myymälävastaavilla omat palkat...)

Elikkä jos aloitat nyt myyjänä (ensinmäinen myyjätyö) olet luultavasti myyjä I (ei tarvi erityisosaamista)
Myyjä I palkka kalleusluokka II (työvuosi 1) on 1378?/kk
Tuntipalkka (alle 37,5h/vko) 8,61?....

Iltalisä 3,83?/tunti 18-24
Lauantailisä 4,98? 13-24

(tämä siis "vanhan systeemin" mukaan...)
eilen tuli uusi tes kirja jossa uudet ryhmittelyt... voin tarkistaa jos haluat....

Jos vaan pystyt vaikuttamaan työ aikoihin kannattaa katsoa jos pärjäisit puolipäivähoidolla....
Esim. jos teet iltoja ja mies vois hoitaa... viikonloput, nyt sunnuntait antaa tuplapalkka ;)
ja sekin että jos ei ole "koko päivätyö" niin voisit pärjätä sillä 5tuntia/päivä hoitopaikassa.. tai 15pvää/kk

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
kiitos kiitos.
eli kk palkka ois 1350? plus lisät.
eipä paljoo juhlis sillä rahalla.
täytyypä miettiä. harmi noita tarhamaksuja kun menee täydet,ne verottaa nii helkutisti.

Jos sulla ei ole kokemusta yhtään niin saat alle 9 ? tunti liksaa.

Nopeesti vilkaisin tuo uusi palkkataulukko....
kk-palkka 1447? ja tuntipalkka 9,04?...

kannattaa tietenkin varmistaa minkälainen palkka todella saisit siitä työstä!!!
Ja jos lisätunteja saa helposti ;)

:)

heiii mites nyt on ajankohtanen... mistä tietää mihin palkkaryhmään kuuluu?
mulla on reilut puolitoista vuotta työkokemusta kaupasta... ja tietenkin tuolla tampereella on se työpaikka

Yhteistyössä