Kertokaas mikä ois kuumeiselle pienelle hyvää syötävää/juotavaa?

Mahoton mirri

Aktiivinen jäsen
06.07.2004
6 962
0
36
Eli oikee ruoka ei nyt tytölle oikein uppoo mut kaikki missä on kunnolla makua (kaupan pizza, pätkikset, trippimehut jne.) uppoo paremmin. Soittelin päivystykseen kun neidillä menee estolääkitys pissatulehdukseen ja nyt ollut aamusta asti kuumetta niin kotona seurataan aamuun asti.

Pointti oli kuitenkin se et kun se täti siellä sanoi et voi antaa iiihan mitä vaan tytöllä alas menee (mehusta juuri sanoi et tottakai voi antaa) mut oisko ideoita mihinkään terveellisempään ruokaan :laugh: Vai antaisinkohan vaan "herkkuja" et saa ees jostain energiaa pieni kultamuru :D

Mä oon todennut omista lapsistani, et kun ovat kipeenä niille ei taho maistua mikään, joten oon tyytyväinen jos ne ees jotain syö vaikkei sit oiskaan ihan kauhian terveellistä esim: just ne pillimehut, vanukas, pitsa. Kuhan jotain vaan suostuu ottamaan.

Mä kyllä oon antanut jos poika on kipee niin melkeen ihan mitä se vaan haluaa. On muutenki aika huono syömään ja kipeenä syö vaan jäätelöö,nikke-vanukasta ja fantaa. Joten niitä saa kipeenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mikku-Pirtsu:
Ihan sairaalan lastenlääkärin ohjeen mukaan kun lapsi on kipee/kuumeessa niin mihan ikä vaan maistuu ja hyvällä omalla tunnolla :)

Joo, näin minäkin vähän oon käsittänyt. Eli annanpa sitten ihan hyvällä omalla tunnolla mikä vaan alas menee. Vesi onneks menee ja mehu, mut "oikee ruoka" ei, paitsi tuo pizza. :D

Yhteistyössä