kertokaas mielipiteenne, oi te palstan viisaat naikkoset ja miekkoset :) (ristiäisistä)

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Niin kun nuo Peikkiksen ristiäiset lähestyy. Ja mulle tuli yhtäkkiä hirvittävä tarve laulaa luikauttaa :D . Mä olen pienenä flikkana kovasti esiintynyt ja laulanut paljon kappaletta Ihme ja kumma. Ja mun mielestä se on ihana kappale joka sopii pienelle ihmiselle.

Niin olisko ihan typerä idea jos muutaman säkeistön luikauttaisin vaikka kastetilaisuuden päätteeksi? Ei mulla mitään taustamusiikkia olis enkä koko kappaletta vetäis mut tosiaan muutaman säkeistön.

Teilatkaa vaan ihan suoralta kädeltä mun idea jos se on ihan älytön. Lisätietoa vielä sen verran että mä tulen boheemista ja taiteellisesta suvusta, jossa kernaasti esiinnytään aina kuin mahdollista. Mies taas tulee jäyhästä ja muodollisesta suvusta, mutta kuitenkin uskoisin että heilläkään ei olis luikauttamista vastaan :)

Turkilmas
Tota mäkin mietin että jos itseä alkaa itkettää. Kun mä kuitenkin itse muistan miten pienenä tuota esitin. Ja miten pieni itse olin. Ja nyt mulla on tuo pieni... no nyt jo alko itkettää :ashamed:

Kannatetaan!!
Mutta siinä laulussa on lyhyet säkeistöt, niin kannattaa harkita koko laulun laulamista. Ja jos suku/muu juhlaväki ei ole kovin lauluinnokasta porukkaa, niin toisen virren voi korvata sun laululla. Mä olen NIIIIIIIIN monissa ristiäisissä laulanu/soittanu (millon mitenki ), ja usein se toinen virsi on just esityksellä korvattu.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Tota mäkin mietin että jos itseä alkaa itkettää. Kun mä kuitenkin itse muistan miten pienenä tuota esitin. Ja miten pieni itse olin. Ja nyt mulla on tuo pieni... no nyt jo alko itkettää :ashamed:
Laulat etukäteen paljon sitä, niin se on vähemmän tunteita herättävä sun omassa mielessä. Elä ajattele mitä laulat! Ja itse ristiäispäivän jännitys vie varmasti osan herkkyydestä. Mut tosi hienoahan se on, jos pystyt siihen!! :flower:

Laula ihmeessä:) Ite en pystyisi kyseistä kappaletta laulamaan ilman itkuja, mutta eipähän se haittaa (päinvastoin ), jos muutama kyynel laulamisen aikana poskelle vierähtääkin :heart:

Meillä tuo samainen laulu laulettiin pojan ristiäisissä vähän yli vuosi sitten (3 säkeistöä ) ... aivan ihana kappale, mun lempparilastenlaulu :heart:

Tottakai laulat, ihana ajatus ja erilaisuutta tavanomaiseen. Meillä anoppi on tavannut lausua runon lapsenlapselleen ristiäisten yhteydessä, se on ollu kyllä kaunis ja mieleenjäävä tapa ja meillä esim. nelosen ristiäisten yhteydessä siunattiin kolme muuta lasta ristiäisten yhteydessä, kakkosen ristiäisissä oli kodinsiunaus ym.

Turkilmas
No mä laulan sit :D . Ristiäiset on ens viikon lauantaina ja nimenkin oon täällä jo paljastanut. Se on vähän erikoinen, mutta oikein tarkkaan mietitty ja jokaiselle nimelle on selitys/tarina. Ja mies tulee siis ruotsinkielisestä suvusta jossa ruotsinkieliset nimet on aivan arkipäivää.

Hirmuiset selittelyt ennen paljastusta. Nimeksi tulee: Daniel Peik Ivar :heart:

No mä laulan sit :D . Ristiäiset on ens viikon lauantaina ja nimenkin oon täällä jo paljastanut. Se on vähän erikoinen, mutta oikein tarkkaan mietitty ja jokaiselle nimelle on selitys/tarina. Ja mies tulee siis ruotsinkielisestä suvusta jossa ruotsinkieliset nimet on aivan arkipäivää.

Saako udella, et mikä teidän esikoisen nimi on? Eikö teillä ole toinenkin poika... :ashamed: (Ei muista... )

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Saako udella, et mikä teidän esikoisen nimi on? Eikö teillä ole toinenkin poika... :ashamed: (Ei muista... )
Esikoinen on Sebastian Joakim :heart:

Ihanat nimet teillä :heart:

Turkilmas

Ihanat nimet teillä :heart:
kiitos =)

No ei oo tosi! En tiiä muistakko, mut meijän Toivohan on ihan samannäkönen ku teijän Peikkis, samanlainen jättiläinenki ja meilläki on nimijäiset ens viikon lauantaina. Pitäsköhän munki laulaa? :whistle: ;) ...Taidan jättää kyllä väliin, ku tässä ku koetin, tuli koira nopeesti pelastamaan ja nuolemaan mun naamaa, ku se tais luulla, et mul on joku hätänä...! :LOL:

Ei mut oikeesti, on tosi hieno idea laulaa! Ja musta ainaki on ihan huippua, et otitte ton Peikin kans nimeen mukaan. :D

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ihana nimi tuo Peik :heart:
Ei muissakaan vikaa, mutta Peik kolahtaa.
Kiitos =) . Kerronpa vielä nimen syntytarinan. Kun me odotettiin esikoista, niin mielessä pyöri 3 nimeä. Sebastian, Daniel ja Joakim. Niistä jäi sitten tuo Daniel yli ja ajateltiin että seuraavalle sitten.

Tällä kertaa pyöri taas 3 nimeä mielessä: Daniel, Julius ja Oliver. Kunnes yhtenä aamuna katsoin poikaa ja hän näytti AIVAN Danielilta. Danieliksi myös äitini jo kutsui vauvaa ja sama nimi oli sairaalan papereissa. Ja sitten päätettiin että Daniel tuo on :heart: .

Jo odotusaikana mä kerroin että näin unta vauvasta ja hän oli Peikkopoika tummine tuuheine hiuksineen ja viisaine nappisilmineen. Ja sellaisen sitten synnytin, just samanlaisen kuin unessani :heart: . Peikkopojasta vääntyi siis tuo Peik ja isänsä ylpeänä mainostaa että hänen keksimänään =) .

Ivar taas kulkee suvussa. Ainakin miehelle erittäin rakkaalla isoisällään oli tuo toisena nimenä ja isällään taas kolmantena. Siksi otettiin se mukaan täydentämään Peikkiä ja kunnioittamaan edesmennyttä "Kära faffa"- kuten mieheni asian esitti =)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
No ei oo tosi! En tiiä muistakko, mut meijän Toivohan on ihan samannäkönen ku teijän Peikkis, samanlainen jättiläinenki ja meilläki on nimijäiset ens viikon lauantaina. Pitäsköhän munki laulaa? :whistle: ;) ...Taidan jättää kyllä väliin, ku tässä ku koetin, tuli koira nopeesti pelastamaan ja nuolemaan mun naamaa, ku se tais luulla, et mul on joku hätänä...! :LOL:

Ei mut oikeesti, on tosi hieno idea laulaa! Ja musta ainaki on ihan huippua, et otitte ton Peikin kans nimeen mukaan. :D
Ihana koira :LOL: :LOL: . Laula ihmeessä sinäkin. Lauletaan meidän jätti-Peikkopojillemme =) :heart: samana päivänä :flower:

Yhteistyössä