Kertokaas hienovarainen ja kohtelias tapa saada yllätysvieraat poistumaan

• Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Tuli viiden jälkeen yllätysvieraita ja lähtivät juuri äsken. Vaikka ainakin 20 kertaa sanoin, että pitäisi tässä vielä tehdä työjuttujakin ennen aamua. Mikä siis on hienovarainen ja kohtelias tapa ilmaista: HÄIVY JO!!!!

Keittiksellä nyt ei ole pieniä lapsia, joten hän tuskin pesee junnun hampaita ja menee lukemaan iltasatua, mutta kaikki vieraat eivät tajua muuten siitäkään, vaikka laittaisi lapsia nukkumaan.. kovaan ääneen korostaen sitä, kuinka on jo myöhä ja aamulla aikainen herätys. Ei vaikka haukottelisi tämän tästä, mainitsisi väsymyksestään, katsoisi kelloa... ja vieraat senkun istuu.. Ei vaikka kysyisi, moneltako sulla alkaa työt aamulla jne..

Kenkien tuominen on aika tehokas vihje.

se on RASITTAVAA! mullaki on eräs epämieluisa tuttu joka saattaa olla klo 14-20.
Siinä valittelen kuinka hemmetin väsyny ja poikki oon ja meinaan oikeesti nukahtaa sohvalle. teen ruokaa ja kotihommia enkä välttämättä ees juttele palijo mittää ja sitte iltahommia rupian laittelee mut eij.. sitte jouvun just sanoon jotain että "apua mun pittää käydä vielä kaupassa" ja lähdetään samalla ovenavauksella ja joudun raahautuun sinne hemmetin kauppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Keittiksellä nyt ei ole pieniä lapsia, joten hän tuskin pesee junnun hampaita ja menee lukemaan iltasatua, mutta kaikki vieraat eivät tajua muuten siitäkään, vaikka laittaisi lapsia nukkumaan.. kovaan ääneen korostaen sitä, kuinka on jo myöhä ja aamulla aikainen herätys. Ei vaikka haukottelisi tämän tästä, mainitsisi väsymyksestään, katsoisi kelloa... ja vieraat senkun istuu.. Ei vaikka kysyisi, moneltako sulla alkaa työt aamulla jne..

Kenkien tuominen on aika tehokas vihje.
Mä veikkaisin, et saattas jopa tehota jos nuorta herraa lähtis taluttamaan hampipesulle ja pissalle...
Voisit vaikka laulaa junnulle jonkun karhunpoika sairastaa sävelen ja nukuttaa pojan makaamalla ite sängyn vieressä.

Keittiönoita
Tää on oikeesti raivostuttavaa. Olin ajatellut hoitaa työjutut tänään klo 18-24 välisenä aikana ja mennä sitten nukkumaan. No nyt kello on puoli kymmenen eli kun tästä työjutut aloitan, kello on 03:30, kun pääsen nukkumaan. Ja aamulla pitäisi taas lähteä toimistolle.

E
Miksei vain voi sanoa, että "En haluaisi olla epäkohtelias, mutta nyt on kertakaikkiaan pakko heittää sinut pihalle, että ehdin tehdä nuo työhommat alta pois?"

Näin minä ainakin teen. En harrasta muutenkaan mitään outoja vihjailuja tyyliin "ohhoh kun väsyttää, onpa kello jo paljon", koska eihän se välttämättä tarkoita, että haluan vieraan poistuvan. Joskus on ihan kiva sosialisoida vaikka ramaisisikin.

Menet pisulle kännykkä piilotettuna taskunpohjalle. Sieltä sitten laitat minulle mayday-tekstarin ja simbsalabin: 10 minuutin päästä soi puhelin ja sinun on ihan pakko lähteä nyt juuri viemään yhdet työasioihin liittyvät paperit eräälle henkilölle. Vieraat kun tarjoavat kyytiä, et tietenkään sitä tarvitse, kiitos vain, koska hoidat koiran iltalenkin samalla.

Tällainen kontrahti on ihan hyödyllinen olemassa. :kieh: :kieh:

Yhteistyössä