Kertokaapas mulle karppauksesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Kertokaapas mulle nyt sitten, että mitä se karppaus nyt ihan käytännössä on? (Anteeksi vain typerä kysymykseni, mutten tiedä asiasta mitään ja olen kaikki karppaus- aiheiset ketjutkin onnistunut jotenkin kiertämään. Eli onko se karppaus nyt sitten jotain sellaista, että katsotaan mitä suuhun laitetaan, vai?) Miksi karpata ja miten karpataan? Kauanko karpataan? Onko se terveellistä raskausaikana? Ja vaikka sitten niitä karppausvinkkejä.

noh, karppaus on sitä hiilareita syödään korkeintaan 20-100 g päivässä, suuntauksesta riippuen. Moni aloittaa sillä alle 20 g jotta tulee ketoosi ja makeanhimo lähtisi. Karppaajan ruokavalioon kuuluu maitotuotteet, liha, kala, kana, muna, kasvikset, pähkinät... Proteiinia tulisi syödä about gramma per painokilo, ja rasvaa niin paljon että olo on hyvä.

Karppaus mm. pitää verensokerin tasaisena ja on monilla parantanut veriarvoja. Monilla hiukset tuuhenee ja iho ei enää kuivu eikä tule finnejä jne. Raskausaikana on terveellistä karpata, vauva ja äiti saavat riittävästi rasvaa ja äidin verensokeri pysyy tasaisena. Mutta liian vähillä hiilareilla ei sillon pidä olla.

Saitkn jo ihn hyvän ohjeen. Kaikki keinotekoinen pois, esim suolaksi karkea merisuola tai Maldon tai joku ruususuola Himalajalta. Kaikki vieraat aineet kerä nestettä. Katso tuonne ja kysele, kyllä ne yleensä vastaa aina:
http://karppaus.info/forum/viewforum.php?f=10

Yhteistyössä