Kertokaa mulle, mitä rotarokote auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun sairaalassa mulle sanottiin, että rota voi tulla aina uudestaan ja uudestaan, eli siis vastustuskyky ei ilmeisesti kehity? Niin mitä se rokote sitten auttaa? Hoitaja sanoi mulle näin, kun kysyin, että onko tää nyt meidän lapsilta sairastettu.

älä anna rokotetta!! sen saa hoidettua kotikonstein! sehän on ennen mennyt ihan nimellä lastensairaus! kaikkeen noita rokotteita yritetään tunkea, eikä yhdelläkään rokotteella ole todettu olevan tehoa, haittoja ja sivuvaikutuksia kuitenkin

Alkuperäinen kirjoittaja sanonpavaan:
älä anna rokotetta!! sen saa hoidettua kotikonstein! sehän on ennen mennyt ihan nimellä lastensairaus! kaikkeen noita rokotteita yritetään tunkea, eikä yhdelläkään rokotteella ole todettu olevan tehoa, haittoja ja sivuvaikutuksia kuitenkin

PEEEEESI!!

Meillä oli rota! Vuorotellen jokainen perheen jäsen oksensi ja kakkasi viikon. Se ei todellakaan ollut herkkua.

Osallistuimme siihen rota-rokote tutkimukseen ja en ollut yllättynyt kun pitkän ajan päästä tuli tieto että poika oli saanut lumelääkettä.

Mutta siis tietojeni perusteella antaisin lapselleni rokotteen, koska rotan sairastamisen jälkeen meillä on mennyt vatsataudit muutamalla rykäsyllä ohi! Mitään sitä vastaavaa ei ole koskaan tullut ja toivottavasti ei tulekaan!

täyttä totta tämä!

Rota-virusta on monia eri kantoja, rokotteeseen on valittu niistä joskus vaarallisimmiksi katsotut. Rokotteen pitäisi tehota juuri niitä kantoja vastaan, mutta aina voi sitten sairastua johonkin niihin muista kannoista, joiden pitäisi olla lievempiä.

Heh, no samaa mitä muutkin rokotteet. Rokote on suoja ko. tautia vastaan, mutta taudin voi saada rokotteesta huolimatta, lievempänä. Tiesittekö, että rotavirus voi viedä pikkulapsen todella huonoon kuntoon?

Ei se rota mikään pikkujuttu välttämättä ole. Tutun poika joutui sen vuoksi sairaalaan ja siskonpojallakin oli lähellä. Mun mielestä tämä "rokotteet on kuolemaksi"-hysteria alkaa mennä vähän liian pitkälle, monta "lastentautia" kuten polio on saatu niillä kitkettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mä olen aina luullut että rota voi tulla vaan kerran?

Olen kyllä kuullut että rokotteesta huolimatta sen voi saada, mutta tulee sitten paljon lievempänä.

Niin mäkin luulin, mutta lastenosaston hoitaja sanoi mulle, että sen voi saada aina uudestaan ja uudestaan. Siksi aloin miettiä, miksi sitä vastaan sitten rokotetaan.

Meillä molemmat lapset sairasti sen, molemmat joutui kuivumisen takia osastolle tiputukseen. Ettei kyllä ole helppo tauti. Ja sitten jos se vielä uusii...

Alkuperäinen kirjoittaja persvakoonasana:
Heh, no samaa mitä muutkin rokotteet. Rokote on suoja ko. tautia vastaan, mutta taudin voi saada rokotteesta huolimatta, lievempänä. Tiesittekö, että rotavirus voi viedä pikkulapsen todella huonoon kuntoon?

varmemmin sen saa ja haitalliset vaikutukset jos piikin ottaa. rokotteet ovat rahastusta......ei mitään muuta, mites kävi possupiikkien kanssa..

Meillä on annettu pian 3 vuotiaalle rotarokote ja näinä 3 vuotena on sairastanut noin 2 vuotiaana yhden lievän mahataudin. Esikoisen kanssa mentiin aika monta mahatautia tuohon mennessä läpi, että en todellakaan ole pahoillani vaikka maksoinkin 150e rokotteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mä olen aina luullut että rota voi tulla vaan kerran?

Olen kyllä kuullut että rokotteesta huolimatta sen voi saada, mutta tulee sitten paljon lievempänä.

Niin mäkin luulin, mutta lastenosaston hoitaja sanoi mulle, että sen voi saada aina uudestaan ja uudestaan. Siksi aloin miettiä, miksi sitä vastaan sitten rokotetaan.

Meillä molemmat lapset sairasti sen, molemmat joutui kuivumisen takia osastolle tiputukseen. Ettei kyllä ole helppo tauti. Ja sitten jos se vielä uusii...

Noin se muuten menikin mitä tuossa joku jo kertoi... että siinä rokotteessa on ne pahimmat viruskannat, mutta jonkun niistä lievemmistä voi silti saada. Mutta niiltä pahimmilta juuri pitäisi olla suoja.

Alkuperäinen kirjoittaja tiu:

täyttä totta tämä!

ja ei sekään kivaa ole kun lapsi on kuivumisen vuoksi tipassa ja letkuissa!!!
ei se rokote turhaa olis ollu....

Alkuperäinen kirjoittaja älkää ihmiset olko tyhmiä:

varmemmin sen saa ja haitalliset vaikutukset jos piikin ottaa. rokotteet ovat rahastusta......ei mitään muuta, mites kävi possupiikkien kanssa..

höpsistä

Alkuperäinen kirjoittaja älkää ihmiset olko tyhmiä:

höpsistä

Eiköhän sitä rokotetta testattu aika paljon vapaaehtoisvoimin...

HEI "älkää ihmiset olko tyhmiä" Rotarokote on neste joka otetaa suun kautta, ei siis piikkejä...
Rotan voi saada uudelleen, mutta yleensä parin kolmen vuoden kuluttua. Vaarallinen se on pienillä vauvoilla, joilla jo 500ml nestevajaus vaatii nesteytystä. Ite oon sairaalassa nähny yli 15 rotan takia yhtä aikaa hoidossa ollutta alle 2vuotiasta lasta. Valtaosa pääs kotiin 3vrk aikana, osalla meni viikko.

Tosin oon nähny vesirokkoon kuolleen lapsen vanhemmat. Voi vaan miettiä mitkä oli ajatukset kun vesirokkorokote tuli siitä kuukauden sisään markkinoille...

Joo kannattais ottaa selvää. Rota on vaarallinen nimenomaan niille pienille ja taitaa olla yksi yleisimmistä syistä miksi pienet joutuu sairaalaan nesteytykseen. Isommalle se on kuin mikä tahansa vatsatauti.

Ja ei mitään tekemistä possupiikin kanssa, jota ei ollut tutkittu.

Yhteistyössä