Kertokaapas kävelytuolista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Manskumamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauhea vehje koko härveli. Kaverin lapsi tuli aina sillä tuolillaan päälle! Ja oppi sitten kävelemään varpaillaan. Kai siksi, koska se lapsi istui aina siinä tuolissa ja vanhemmat eivät muuten kävelytäneet tms...

meillä ei oo kumpikaan kävelly varpailla vaikka siinä ollutkin

No sitten kun istuu jo tukevasti, ehkä 6 kk eteenpäin ja pieniä hetkiä tietenkin.

Mä tuomitsin kanssa moisen härvelin ennen kuin meidän Emmi syntyi. :whistle: :whistle: Itki AINA, AINA ja AINA, kaiken hereilläoloaikansa eikä sitä voi kantaa aina jos on muitakin lapsia. Luojalle kiitos tuosta härvelistä, sain edes sekunnin rauhan.

Ei ole ollut mitään haittaa, vain positiivisia vaikutuksia kaikkien mielenterveydelle.

Alkuperäinen kirjoittaja venlae:
Uh. Mun rakas äitini ristiinnaulitsisi mut, jos laittaisin poikani kyseiseen hökötykseen. Tosin pelkoa ei oo, eikä meille tuolalista kukaan toisi. Lapsen normaalin motorisen kehityksen kannalta tuo on turha kapistus, jopa haitallinen.

No nyt alkoi kiinnostamaan. Kerrotko vähän faktoja väitteesi taustalta?

Uh. Mun rakas äitini ristiinnaulitsisi mut, jos laittaisin poikani kyseiseen hökötykseen. Tosin pelkoa ei oo, eikä meille tuolalista kukaan toisi. Lapsen normaalin motorisen kehityksen kannalta tuo on turha kapistus, jopa haitallinen.

Mikä tahansa härveli, mitä käytetään väärin, on haitallinen =) Ei se vika edelleenkään ole kävelytuolissa, vaan käyttäjässä...

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

Mikä tahansa härveli, mitä käytetään väärin, on haitallinen =) Ei se vika edelleenkään ole kävelytuolissa, vaan käyttäjässä...

Samaa mieltä. Tää on sarjassa "lenkkarit", "liika rasva ja sokeri", "suola" ja "vellit". :D

Meidän neiti aloitteli siinä olemaan muutamaa päivää ennen kuin täytti 6kk. Todellakin kohtuus kaikessa, hyvä vekotin ollut meille, tosin ei oo ollut enää pariin kuukauteen käytössä. Eihän lasta saa sitterissäkään pitää liikaa niin miksi pidettäisiin kävelytuolissa? Järkeä peliin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
meillä ollu molemmilla käytös kävelytuoli, esikoisen laitoin n 8kk iässä siihen ja kuopuksen n 7kk iässä.en pidä tietenkään koko aikaa siinä mut aina välillä, saa vauva muutaki tekemistä ku lattian tasolla vipeltää, ja on hyvä virike vauvalle.suosittelen

Mutta kun se lattialla oleminen on parasta jumppaa vauvalle, edistää motorista kehitystä. Kävelytuolista vastaavaa hyötyä ei ole, vaan mahdollisesti jopa haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
No sitten kun istuu jo tukevasti, ehkä 6 kk eteenpäin ja pieniä hetkiä tietenkin.

Mä tuomitsin kanssa moisen härvelin ennen kuin meidän Emmi syntyi. :whistle: :whistle: Itki AINA, AINA ja AINA, kaiken hereilläoloaikansa eikä sitä voi kantaa aina jos on muitakin lapsia. Luojalle kiitos tuosta härvelistä, sain edes sekunnin rauhan.

Ei ole ollut mitään haittaa, vain positiivisia vaikutuksia kaikkien mielenterveydelle.

sulla on samanniminen tyttö kun mulla :heart: :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauhea vehje koko härveli. Kaverin lapsi tuli aina sillä tuolillaan päälle! Ja oppi sitten kävelemään varpaillaan. Kai siksi, koska se lapsi istui aina siinä tuolissa ja vanhemmat eivät muuten kävelytäneet tms...

meillä ei oo kumpikaan kävelly varpailla vaikka siinä ollutkin

ja meillä tyttö kävelee varpaillaan vaikka ei oo koskaan kävelytuolia nähnykään:D

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
meillä ollu molemmilla käytös kävelytuoli, esikoisen laitoin n 8kk iässä siihen ja kuopuksen n 7kk iässä.en pidä tietenkään koko aikaa siinä mut aina välillä, saa vauva muutaki tekemistä ku lattian tasolla vipeltää, ja on hyvä virike vauvalle.suosittelen

Mutta kun se lattialla oleminen on parasta jumppaa vauvalle, edistää motorista kehitystä. Kävelytuolista vastaavaa hyötyä ei ole, vaan mahdollisesti jopa haittaa.

Anteeksi nyt, mutta kaikki vauvat eivät viihdy lattialla, ei edes 7-kuisena. :whistle: Sulla on esikoinen ilmeisesti ollut sellainen tapaus, joka on viihtynyt hyvin lattialla tutkiskelemassa tms. Niin mullakin oli ensimmäinen- kunnes tuli se toinen, joka muutti kaiken, myös mielipiteet.

Yhteistyössä