Kertokaapa mielipiteitänne, koskee miestäni!

  • Viestiketjun aloittaja mä en jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti
mä en jaksa enää
yritän mahdollisimman lyhyesti kertoa..
nämä tapahtunut tässä vuosien varrella ja olen vaan tyytynyt kaikkeen ja pitänyt ns normaalina.

Tässäpä esimerkkejä; valittaa minua huonoksi rahankäyttäjäksi ja siksi ei anna minun enää hoitaa meidän laskuja. lapsilisät tulee mun tililleni mutta mies siirtää ne heti omalle tililleen. samoin kotihoidontuki, jätttää hieman tililleni, suurinosa siirtää omalleen.
Mä en pääse miehen tilitietoihin, hän käy välillä päivittäin katsomassa minun tilitapahtumat.

Ostelee minulta kysymättä kallliita laitteita, esim. viime vkolla tuli kotiin minikannettavan läppärin kanssa. osti kuulemma itselleen leikkikaluksi. Sanoi että ajatteli nyt kerrankin ostaa jotakin itselleen omilla rahoillaan.
Sitä ennen osti järjestelmä-kameran, josta kyllä mulle puhui. mutta sanoin että liian kallis. osti silti.
Sitten osti pölypussittoman imurin, ihan ok.. vanha meni rikki mutta ko. imuri maksoi melkein 500e!
Sitten toi viinaa Virosta yli 200eurolla, kysyi minulta mielipidettä mutta teki toisin.
Nämä lähes kaikki mies ostanut luotolla.mulla ei mitään luottokortteja ole.

On usein pahantuulinen, haukkuu lapsia, äksyilee niille jatkuvasti, mulle valittaa pikkuasioistakin jne.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa enää:
yritän mahdollisimman lyhyesti kertoa..
nämä tapahtunut tässä vuosien varrella ja olen vaan tyytynyt kaikkeen ja pitänyt ns normaalina.

Tässäpä esimerkkejä; valittaa minua huonoksi rahankäyttäjäksi ja siksi ei anna minun enää hoitaa meidän laskuja. lapsilisät tulee mun tililleni mutta mies siirtää ne heti omalle tililleen. samoin kotihoidontuki, jätttää hieman tililleni, suurinosa siirtää omalleen.
Mä en pääse miehen tilitietoihin, hän käy välillä päivittäin katsomassa minun tilitapahtumat.

Ostelee minulta kysymättä kallliita laitteita, esim. viime vkolla tuli kotiin minikannettavan läppärin kanssa. osti kuulemma itselleen leikkikaluksi. Sanoi että ajatteli nyt kerrankin ostaa jotakin itselleen omilla rahoillaan.
Sitä ennen osti järjestelmä-kameran, josta kyllä mulle puhui. mutta sanoin että liian kallis. osti silti.
Sitten osti pölypussittoman imurin, ihan ok.. vanha meni rikki mutta ko. imuri maksoi melkein 500e!
Sitten toi viinaa Virosta yli 200eurolla, kysyi minulta mielipidettä mutta teki toisin.
Nämä lähes kaikki mies ostanut luotolla.mulla ei mitään luottokortteja ole.

On usein pahantuulinen, haukkuu lapsia, äksyilee niille jatkuvasti, mulle valittaa pikkuasioistakin jne.

No jos hieman kertoisit itsestäsi vielä. Millainen rahankuluttaja sitten olet?
 
Vastaan nyt vielä ennenkuin tiedän millainen oikeasti olet.

Ensinnäkin on väärin, ettet näe myös miehen tilitietoihin. Sinun tulisi tietää tuollaisessa tilanteessa edes, että kuka nostaa mitäkin ja milloin (eli sun pitäisi päästä tilitietoihin käsiksi, vaikket sitten pääsisikään nostaa sieltä mitään).

Isommat hankinnat tulisi tuollaisissa tapauksissa minusta keskustella, eikä voi ostaa itselleen tuollain vain yhtäkkiä uutta "lelua". Oletan siis, että teillä on "yhteiset" rahat, vaikka mies laskut ja rahaliikenteen hoitaakin, koska ottaa sun saamat rahat itselleen.
 
Juh
No olisinpa millainen rahankuluttaja tahansa, en todellakaan suostuisi siihen, että mies mielivaltaisesti hallinnoi rahoja ja vaimolla ei edes oikeutta päästä katsomaan miehen tiliä... Ja siis en mistään hinnasta suostuis tuollaseen elämään.
 
clotta
Sinuna hoitaisin tilin niin että vain ja ainoastaan sinulla on pääsy siihen. PISTE.
Tekee nyt sit mitä tekee omilla rahoillaan, et varmaan pysty edes estämään mutta näin sulla olis edes jotain omaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja mä en jaksa enää:
yritän mahdollisimman lyhyesti kertoa..
nämä tapahtunut tässä vuosien varrella ja olen vaan tyytynyt kaikkeen ja pitänyt ns normaalina.

Tässäpä esimerkkejä; valittaa minua huonoksi rahankäyttäjäksi ja siksi ei anna minun enää hoitaa meidän laskuja. lapsilisät tulee mun tililleni mutta mies siirtää ne heti omalle tililleen. samoin kotihoidontuki, jätttää hieman tililleni, suurinosa siirtää omalleen.
Mä en pääse miehen tilitietoihin, hän käy välillä päivittäin katsomassa minun tilitapahtumat.

Ostelee minulta kysymättä kallliita laitteita, esim. viime vkolla tuli kotiin minikannettavan läppärin kanssa. osti kuulemma itselleen leikkikaluksi. Sanoi että ajatteli nyt kerrankin ostaa jotakin itselleen omilla rahoillaan.
Sitä ennen osti järjestelmä-kameran, josta kyllä mulle puhui. mutta sanoin että liian kallis. osti silti.
Sitten osti pölypussittoman imurin, ihan ok.. vanha meni rikki mutta ko. imuri maksoi melkein 500e!
Sitten toi viinaa Virosta yli 200eurolla, kysyi minulta mielipidettä mutta teki toisin.
Nämä lähes kaikki mies ostanut luotolla.mulla ei mitään luottokortteja ole.

On usein pahantuulinen, haukkuu lapsia, äksyilee niille jatkuvasti, mulle valittaa pikkuasioistakin jne.

No jos hieman kertoisit itsestäsi vielä. Millainen rahankuluttaja sitten olet?
ostan omat ja lasten vaatteet lähinnä kirppareilta. aikoinaan tilasin vaatteita esim h&m:stä tiliin mutta nyt ne on jo lähes kokonaan maksettu pois enkä uutta ole tilannut.

mutta kun mies ei tiedä lasten vaatetilanteesta mitään eikä kysele. ihan vaikeeta aina kun sanon että tarvisivat sitä ja tätä.
 
vieras
miksi suostut tälläiseen?

miksi miehesi saa nähdä tilitietosi, jos sinä et saa nähdä hänen?

miksi hän voi siirreellä rahoja, sinä et?

taitaa ostella sisäiseen tyhjyyteen/kurjuuteen, ja teillä menee muutenkin huonosti?

pystyy hallitsemaan sinua tällä raha-asialla?

entä oma käytöksesi?
 
ap
ja lisään vielä että kun menen lasten kanssa esim vanhemmilleni kylään ja pyydän jos mies hakisi meidät töiden jälkeen kotiin (mulla ei ole ajokorttia, isä aika sairas), se on NIIN vaikeaa. tivaa aina että no, onko vaihtoehtoja?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja lisään vielä että kun menen lasten kanssa esim vanhemmilleni kylään ja pyydän jos mies hakisi meidät töiden jälkeen kotiin (mulla ei ole ajokorttia, isä aika sairas), se on NIIN vaikeaa. tivaa aina että no, onko vaihtoehtoja?!
Millä menet vanhemmillesi kylään? Mikset tule samalla kyydillä/keinolla sieltä myös pois?

Kyllä olisi ystävällistä kertoa vaikka etukäteen toiselle, jos pitää toisen hakea jostain. Eikä vaan siten, että tule hakemaan sieltä ja täältä tähän kellonaikaan ja piste.
 
vieras
Minusta tilanne kuulostaa siltä, että mies yrittää rahankäytön estämisellä hallita sinua. Nyt nopeasti vaihtamaan tunnusluvut ja muut niin, että mies ei pääse sinun tilillesi!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja lisään vielä että kun menen lasten kanssa esim vanhemmilleni kylään ja pyydän jos mies hakisi meidät töiden jälkeen kotiin (mulla ei ole ajokorttia, isä aika sairas), se on NIIN vaikeaa. tivaa aina että no, onko vaihtoehtoja?!
Millä menet vanhemmillesi kylään? Mikset tule samalla kyydillä/keinolla sieltä myös pois?

Kyllä olisi ystävällistä kertoa vaikka etukäteen toiselle, jos pitää toisen hakea jostain. Eikä vaan siten, että tule hakemaan sieltä ja täältä tähän kellonaikaan ja piste.
mulla ei ole juuri mitään paikkaa minne mennä ja isä pyytää välillä' kylään, ovat isä ja äiti aika sairaita ja haluvat nähdä lapsia ja haluan auttaa heitä esim ruuan laitossa.
mä jotenkin ajattelisin että mielellään tulisi hakemaan perheensä kotiin.. erityisesti kun isäni on aika lopussa ja väsynyt, hän kyllä hakee meidät ja kyllä tosi monasti tuo takaisinkin. en siis aina pyydä miestäni hakemaan meitä-
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi suostut tälläiseen?

miksi miehesi saa nähdä tilitietosi, jos sinä et saa nähdä hänen?

miksi hän voi siirreellä rahoja, sinä et?

taitaa ostella sisäiseen tyhjyyteen/kurjuuteen, ja teillä menee muutenkin huonosti?

pystyy hallitsemaan sinua tällä raha-asialla?

entä oma käytöksesi?
voi olla:(
olen yrittänyt olla valittamatta/nalkuttamasta näistä asioista, lukemattomia kertoja olen yrittänyt keskustella asioista. mies usein menee vaan hiljaiseksi tai puolustelee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla ei ole juuri mitään paikkaa minne mennä ja isä pyytää välillä' kylään, ovat isä ja äiti aika sairaita ja haluvat nähdä lapsia ja haluan auttaa heitä esim ruuan laitossa.
mä jotenkin ajattelisin että mielellään tulisi hakemaan perheensä kotiin.. erityisesti kun isäni on aika lopussa ja väsynyt, hän kyllä hakee meidät ja kyllä tosi monasti tuo takaisinkin. en siis aina pyydä miestäni hakemaan meitä-
Pointti oli siinä, että jos menet vaikka kävellen sinne (asuisi vaikka 2km päässä) ja "käsket" miehesi hakemaan sinua ja vielä juuri silloin kun sinä haluat, niin miehelle voisi tulla hyvin sellainen ajatus, että ääh, taasko on "pakko" hakea. Eikö tuo voisi nyt välillä kävellä takaisin kun sinne kävellen pääsikin, eikö toinen olisi voinut sanoa tuota aikaisemmin, niin olisi tiennyt ja osannut suunnitella päivänä paremmin yms.

En siis tarkoita, etteikö olisi kohteliasta mieheltä myös hakea sinua sieltä jne. Mutta jos menet miten haluat, ja sitten vaan soitat toiselle ja oletat, että miehen on "pakko" sinut hakea, niin se on outoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi suostut tälläiseen?

miksi miehesi saa nähdä tilitietosi, jos sinä et saa nähdä hänen?

miksi hän voi siirreellä rahoja, sinä et?

taitaa ostella sisäiseen tyhjyyteen/kurjuuteen, ja teillä menee muutenkin huonosti?

pystyy hallitsemaan sinua tällä raha-asialla?

entä oma käytöksesi?
voi olla:(
olen yrittänyt olla valittamatta/nalkuttamasta näistä asioista, lukemattomia kertoja olen yrittänyt keskustella asioista. mies usein menee vaan hiljaiseksi tai puolustelee.

No mene pankkiin ja ota tunnusluvut toisiksi. Kiellä tilitietojen näyttäminen mieheltä.
 
Mä en ymmärrä, mitä keskustelemista olisi siinä, että sä ottaisit mieheltä pois käyttöoikeuden omaan tiliisi. Perusteluina voit kertoa, että 1) haluat hallita itse omia raha-asioitasi ja 2) jos toisella on käyttöoikeus toisen tiliin, tilanteen pitäisi olla molemminpuolinen. Mutta siis miehesi hyväksyntää sä et tuolle tarvitse - sen kun otat vain yhteyttä pankkiin ja ilmoitat, että näin tehdään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja lisään vielä että kun menen lasten kanssa esim vanhemmilleni kylään ja pyydän jos mies hakisi meidät töiden jälkeen kotiin (mulla ei ole ajokorttia, isä aika sairas), se on NIIN vaikeaa. tivaa aina että no, onko vaihtoehtoja?!
Millä menet vanhemmillesi kylään? Mikset tule samalla kyydillä/keinolla sieltä myös pois?

Kyllä olisi ystävällistä kertoa vaikka etukäteen toiselle, jos pitää toisen hakea jostain. Eikä vaan siten, että tule hakemaan sieltä ja täältä tähän kellonaikaan ja piste.
enkä todellakaan sano mitään kellonaikaa, sanon että sitten kun ehdit ja jaksat. ja kysyn, en käske.
kerrankin lupasi tulla kun ehtii, meni 4tuntia että tuli
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla ei ole juuri mitään paikkaa minne mennä ja isä pyytää välillä' kylään, ovat isä ja äiti aika sairaita ja haluvat nähdä lapsia ja haluan auttaa heitä esim ruuan laitossa.
mä jotenkin ajattelisin että mielellään tulisi hakemaan perheensä kotiin.. erityisesti kun isäni on aika lopussa ja väsynyt, hän kyllä hakee meidät ja kyllä tosi monasti tuo takaisinkin. en siis aina pyydä miestäni hakemaan meitä-
Pointti oli siinä, että jos menet vaikka kävellen sinne (asuisi vaikka 2km päässä) ja "käsket" miehesi hakemaan sinua ja vielä juuri silloin kun sinä haluat, niin miehelle voisi tulla hyvin sellainen ajatus, että ääh, taasko on "pakko" hakea. Eikö tuo voisi nyt välillä kävellä takaisin kun sinne kävellen pääsikin, eikö toinen olisi voinut sanoa tuota aikaisemmin, niin olisi tiennyt ja osannut suunnitella päivänä paremmin yms.

En siis tarkoita, etteikö olisi kohteliasta mieheltä myös hakea sinua sieltä jne. Mutta jos menet miten haluat, ja sitten vaan soitat toiselle ja oletat, että miehen on "pakko" sinut hakea, niin se on outoa.
laitoin jo viestiä vähän tähän liittyen :)
mutta siis vanhempani asuvat n. 10km päässä meistä
 
nyt harmaana
Meillä on niin, että miehen tili tulee mun tilille. Miehellä on käyttöoikeus mun tilille. Mä olen äitiyslomalla. Mies hoitaa meillä raha asiat. Tosin ei niin kovin hyvin. Mulla osamaksu auto, se on aina myöhässä. Kahdesti on jouduttu yli1000 maksaa kerralla, kun on auto jäänyt maksamatta. Vuokra on myöhässä aina...aina saa pelätä, että kämppä menee alta.
Mies saattaa meidän viimeisen 100? sanoa, että kokeillaan nyt riskillä jos netti peleistä jotain sais. Eli pelaa tosi paljon nettiin. Myöntää kyllä, että on ongelma, mutta ei tee asialle mitään. Sit jos mä valitan, niin sanoo, että et sä vaan sit valita jos hän jotain voittaa..
 

Yhteistyössä