kertokaapa mielipiteenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ladyluck2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ladyluck2007

Jäsen
31.12.2006
299
0
16
lapseni isä ei tapaa tytärtään hirveenkään usein. vaikka olemme spineet että tyttö menee sinne on se hänen vanhemmillaan ja mies itse juomassa. näin on jokakerta ilman poikkeusta. olen niin miljoona kertaa sanonut asiasta niin hyvällä kun pahallakin,mutta ei mitään tehoa. hän itse kivenkovaa väittää etti asia ole niin,vaan hän viettää paljon aikaa lapsenkanssa. itse sanoisin että kuukaudessa ehkä 4 tuntia ja senkin ajan on sitten kaamee krapula. miksi se kieltää koko asian? nyt sen kaveritkin on jo ruvennu puhumaan kuinka sillä menee liian lujaa ja kuinka huonosti hoitaa välit lapseensa. tyttö sanoi tänään,että olisi halunnut mennä isin kanssa mutta isi ei halunnut häntä. kamalaa kuulla kolme vuotiaalta,tai minkä ikäisltä vain. asiasta teki viä kamalemman se että tytöllä oli synttärit mitä se oli jo odotellukkin ja sitten se yks menee juomaan. samoin oli isänpäivänä. voinko mitään tehdä? tuntuu turhalta lasta ajeluttaa isälle kun se ei sille aikaa anna,mutta jos en vie saan huonon omantunnon ja mieheltä viä haukut päälle. onneks mulla on nyt ihana mies joka on ottanut tytönkin kun omakseen. häneltä saa hellyyttä ja on hyvä kasvattaja,vaikka meidän elämään tulikin kesken tytön uhman eikä koskaan ollut lasta pitänyt edes sylissä. mitenköhän mun pitäis toimia?

Kurjalta varmasti tuommoinen tuntuu.Onko lastenvalvojan kanssa sovittu tapaamiset vai teidän yhdessä?Ajattelin jos lastenvalvojan kanssa,kannattaisiko kysyä sieltä?

Onko teillä yhteishuoltajuus? Jos meillä ois tollasia ongelmia exän kans,niin hakisin kyllä yksinhuoltajuutta,ellei sitten ex oikeasti rupea parantamaan tapojansa :( Eihän se ole lapsellekkaan hyväksi,että isä ottaa miten sattuu :/ :hug:

ollaan itse sovittu tapaamisista,ei mies halua lastenvalvojalle. ja tuota yksinhuoltajuuttakin oon yrittänyt saada mutta mies ei suostu. suostuisi jos vähentäisin elatusmaksut johkin 60 euroon kuussa. muutenkin maksaa ne ulosotonkautta. tuo yksinhuoltajuus varmasti auttaisi mua kun passiakin sain odottaa monta kuukautta. tai sitä lupaa mikä sen piti allekirjoittaa. oikeuteen en halua mennä,lapsi siinä vaan kärsis viä enemän.

Vähemmän se oikeudenkäynti lastas vahingoittaa, kun tollanen rökäle pidemmän päälle. Eihän lasta sinne ovien taakse tuoda kuulemaan. Sitä paitsi voitte hyvin saada sovittua ne ilmankin, tapaaminen vaan lastenvalvojan kanssa ja mylly pyörimään! Mitään en elatusmaksuista tiedä, mutta kyllä mies täytyy niistäkin vastuuseen laittaa! Lapsesta kyse.

Meneppäs sille lastenvalvojalle ja kysyt asioita. Sinuna vaatisin yksinhuoltajuutta vaikka oikeuden kautta. Eikö elareissa ole joku minimi, ei mies niitä voi itse päättää?

(Mulla ei oo oikeasti aavistustkaan kuinka asiat oikeasti on, mutta sen tiedän, että toi tilanne ei ole oikein ja hyväksi lapselle.)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Meneppäs sille lastenvalvojalle ja kysyt asioita. Sinuna vaatisin yksinhuoltajuutta vaikka oikeuden kautta. Eikö elareissa ole joku minimi, ei mies niitä voi itse päättää?

(Mulla ei oo oikeasti aavistustkaan kuinka asiat oikeasti on, mutta sen tiedän, että toi tilanne ei ole oikein ja hyväksi lapselle.)

Se on ihan isän maksukyvyn mukaan :/ ja se erotus maksetaan sitten äidille jos isä ei minimiin pysty..

mä oon ollu yhteydessä lastenvalvojaan. harmitteli hänkin kun ei mies sinne suostu tulemaan. täytyy nyt ruveta jotain ratkaisevaa tekemään kun asia ei puhumalla muutu. voin vaikka huomenna neuvolassa vähän kysellä,kaipa hekin jotain tietää. turpaan saisi vetää. mullei koskaan tulisi mieleenkään hylätä lastani.

Alkuperäinen kirjoittaja neito83:
ollaan itse sovittu tapaamisista,ei mies halua lastenvalvojalle. ja tuota yksinhuoltajuuttakin oon yrittänyt saada mutta mies ei suostu. suostuisi jos vähentäisin elatusmaksut johkin 60 euroon kuussa. muutenkin maksaa ne ulosotonkautta. tuo yksinhuoltajuus varmasti auttaisi mua kun passiakin sain odottaa monta kuukautta. tai sitä lupaa mikä sen piti allekirjoittaa. oikeuteen en halua mennä,lapsi siinä vaan kärsis viä enemän.

Kyllä kannattaa siihen lastenvalvojaan ottaa yhteys,jos isä ei suostu sinne tulemaan kun sinä pyydät,niin ne sielä ainakin miehen sinne saavat! Kyllä ne osaa sielä asiansa niin ettei käräjille välttämättä tarvitse mennä:)

mies maksaa elatusmaksuja ihan maksukykynsä mukaan. se kiukuttelee kun joku sen kavereista maksaa vähemmän kun se.. ei se oikein ymmärrä miten asiat menee. olinkin valmis pienentään summaa,mutta en tuohon 60 euroon oikein suostu. onhan hän kuitenkin velvollinen lasta elättään. kuitenkin turhiin matkoihin menee kuussa rahaa kun lasta oon turhaan sinne raahannut. välimatkaa on 30 km ja mies ei ole koskaan maksanut bensoja eikä halua lasta hakea. en oo kyllä rahaa siitä pyytänytkään,mutta kuulemma etän se pitäisi ainakin puoliksi maksaa. eikä mies ole osallistunut mihinkään isoihin hankintoihinkaan,silloinkaan kun yhdessä olimme- sen vanhemmat osti tytölle polkupyörän mutta tyttö ei saa ottaa sitä tänne kotio mukaan,en ymmärrä miksi sen kieltää.

Yhteistyössä