kertokaapa mielipiteenne!!

:D Olen saanut aikamoista palautetta, mm. Jepeltä.. :LOL:
Mutta kertokaapa mulle hyvät immeiset, kumpi "parempi" :
130t e laina ja 120 neliön talo talleineen vai 200t e laina ja 170 neliön luxus talo????

Ihan muuten vaan haluun tietää onko meitä "järki immeisiä" muitakin, vai meneekö laatu kaiken edelle???? Järki vai laatu??

Tää on vaan mun mielipide ja ilkeen sanoo 3n lapsen äitinä, että meillä ei rahaa 200e t lainasta jäis ku ehkä ruokaan... Ja me ei olla valmiita elään niin... Kukin taplaa tyylillään..... :wave:
 
nimetön
viisas ottaa järjen käteen asuntolainaa miettiessä, ja tajuaa minkäkokoisen lainan pystyy hoitamaan kunnialla!!!!Kyllä on nykyajan immeisillä mopo karannu käsistä näiden hullujen asuntolainojen kanssa, eivät varmaan tajua että velkarahaaan se vaan on :eek: Mutta kun kaiken pitää olla viel vähän hienompaa kun naapurissa....

Kyllä mä ainakin tyydyn tähän omaani(uusi ja meidän elintasoon nähden hieno)ja 120000E lainaan, ja saekin hirvittää vaikk tulot onkin ihan jees!!
 
Täältä ei saa 170 000 euroalla mitään taloa, jonkun vanhan remontoitavan korkeintaan, joten sinänsä ymmärrän, että kasvukeskuksissa on vaan hinnat pilvissä.

Sen vuoksi haetaan vaan asuntoa, koska ei saataisi tuollaisia lainoja, ja en pystyisi öitä nukkua, jos yli 100000-120 000 lainan ottaisin...
 
Kiitän.. :D
Tokihan minä sen ymmärrän ett' etelä suomessa ei saa omaa kovinkaan "halvalla"... Ja vuokrat pilvissä... (mulla sukulaisia siellä, jotka rakentaa ite kpl tavarasta, ku halvin vaihtoehto).

Meillä täällä pohjosessa sikäli hyvät oltavat että rakentaa voi avaimet käteen periaatteella alle 130t e, jos osais, ois tehny kpl tavarasta, ois saanu 80t e.... :/

Mutta tosiaan hirveesti kuulee uutisissa juttuja yms, että kuin ihan tavalliset työläiset ottaa näitä 200t e lainoja.... Saapi sitte hautaan asti elää kieli vyön alla....

Mut korostan vielä että tää on vaan mun mielipide, :wave:
 
Minä olisin valmis ottamaan aika ison lainan että saan sellaisen talon kun haluan... vaikken minä kyllä mitään luksusta haluaisikaan :)

Mutta periaatteessa voisin hyvin maksella isoa lainaa loppu elämäni ja vastineeksi asustella perheineni unelmaympäristössä.

Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten (tällä hetkellä mies opiskelee ja minä kotiäitinä/etäopiskelen, että ihan hyvä näin vuokralla...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2005 klo 14:27 juupajuu kirjoitti:
:D Olen saanut aikamoista palautetta, mm. Jepeltä.. :LOL:
Mutta kertokaapa mulle hyvät immeiset, kumpi "parempi" :
130t e laina ja 120 neliön talo talleineen vai 200t e laina ja 170 neliön luxus talo????

Ihan muuten vaan haluun tietää onko meitä "järki immeisiä" muitakin, vai meneekö laatu kaiken edelle???? Järki vai laatu??

Tää on vaan mun mielipide ja ilkeen sanoo 3n lapsen äitinä, että meillä ei rahaa 200e t lainasta jäis ku ehkä ruokaan... Ja me ei olla valmiita elään niin... Kukin taplaa tyylillään..... :wave:
olen kanssa samaa mieltä, pienemmän lainan puolella siis. Meillä jonkun ajan päästä talon rakennus edessä ja en kyllä isoa velkataakkaa halua meille. Ollaan mietitty 120-130 neliön taloa, jossa olisi laajennusvaraus ullakolla, sinne huoneita lisää jos perhe kasvaa.

Onneksi saadaan tämä asunto myytäessä vähän voittoa joka pienentäisi rakennusbudjettia entisestään.

juupajuu:lle kysymys eli minkälaisen talon rakensitte ? Mitkä lattiamateriaalit ? Kylppärissä laatat ? ILmastointia ? Lämmitysmuoto ? Siis mitkä seikat on vaikuttanut teidän pieneen raksalainaan ????
Mielenkiinnolla odottelen =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2005 klo 14:20 äiskä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2005 klo 14:27 juupajuu kirjoitti:
:D Olen saanut aikamoista palautetta, mm. Jepeltä.. :LOL:
Mutta kertokaapa mulle hyvät immeiset, kumpi "parempi" :
130t e laina ja 120 neliön talo talleineen vai 200t e laina ja 170 neliön luxus talo????

Ihan muuten vaan haluun tietää onko meitä "järki immeisiä" muitakin, vai meneekö laatu kaiken edelle???? Järki vai laatu??

Tää on vaan mun mielipide ja ilkeen sanoo 3n lapsen äitinä, että meillä ei rahaa 200e t lainasta jäis ku ehkä ruokaan... Ja me ei olla valmiita elään niin... Kukin taplaa tyylillään..... :wave:
olen kanssa samaa mieltä, pienemmän lainan puolella siis. Meillä jonkun ajan päästä talon rakennus edessä ja en kyllä isoa velkataakkaa halua meille. Ollaan mietitty 120-130 neliön taloa, jossa olisi laajennusvaraus ullakolla, sinne huoneita lisää jos perhe kasvaa.

Onneksi saadaan tämä asunto myytäessä vähän voittoa joka pienentäisi rakennusbudjettia entisestään.

juupajuu:lle kysymys eli minkälaisen talon rakensitte ? Mitkä lattiamateriaalit ? Kylppärissä laatat ? ILmastointia ? Lämmitysmuoto ? Siis mitkä seikat on vaikuttanut teidän pieneen raksalainaan ????
Mielenkiinnolla odottelen =)
tässäpä sulle vastauksia... Mehän siis olemme oulun liepeillä, joten täällä halvampaa rakentaa kuin etelä suomessa...
Meillä tulee tapetit seiniin, laminaatti lattia, eteiseen laatat. ja tietty vessaan ja kylppäriin... :D
Ja ilmastoitnti on, lattia lämmitys... takka leivinuuni, tiilerin.
terassi, käyttö ullakko... talli 60 neliöä, materiaalit. (sen ainoastaan mies tekee itse).
Mitä muuta tahdot tietää??? :wave:
 

Yhteistyössä