Kertokaapa mielipiteenne...3v ja mönkijä?

huhhuh
3,5v pojan äitinä olen aivan äimistynyt, että mönkijä näytää tämän ketjun mukaan kuuluvan poikani ikäisten "vakiovarusteisiin"!

Ikipäivänä ei ole käynyt mielessäkään, että alle 15v tarvitsisi minkäänlaista moottorikäyttöistä kulkuneuvoa, edes "hauskanpitoon". (Ja tässä tarkoitan omaksi, puuhamaat ja muut on paikkoja missä näitä voi kokeilla). Meidän pojalle on hankinnassa polkutraktori, joillaisilla myös naapurin 4-8v pojat kovasti ajelevat. Samoin polkupyörät on kovassa käytössä.

Olen suorastaan järkyttynyt. Mihin tämä maailma on menossa...?!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Mitä lapsi saa siitä, jos ajaa metri kertaa metri aluetta (jos sillä ei siis voi ajaa kun yksityisalueella)?
Nillä mennään ajamaan niille tarkoitetuille radoille :D Jos ei siis omassa pihassa ole tilaa...
Siis oikeastiko? Myös näillä akkukäyttöisillä 5km/h mopoilla?
Ymmärrän että sun pojat on vanhempia, mutta veisit siis myös 2-3v ajamaan radalle näillä?
No, meillä nyt ei akkukäyttöstä ole, mutta kyllä mentiin radalle myös 2-vuotiaan kanssa ajamaan...

Eiköhän noilla akkumopoilla saa ajaa hieman vapaammin. Tuntuu että täällä on nyt monella akkukäyttöiset ja bensakäyttöiset sekaisin... :whistle:
 
Meillä on tuollainen akkukäyttöinen mopo ja sen meno ei päätä huimaa :D mutta tyttö 3v tykkää ajella ja välillä 1v4kk poika ajaa kans, just ylettää kaasua painamaan. Meillä tuolla ajetaan sisällä, pihalle ei olla viety.
Tutun 3v tytöllä on akkukäyttöinen mönkijä ja ei sekään minusta kovaa kulje, heidän isä kävelee koko ajan vieressä kun tyttö ajaa pihalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
No sitähän se toki tarkoittaa että jos on mopo tai mönkijä ei lapsi muuta teekkään? Sulla vissiin oli 2vuotta lapsi 24/7/365 rattaissa vai mistä näin fiksun ajatuksen sait päähäsi? Jos on mönkijä, tarkoittaako se että lapsella ei ole pyörää myöskin?? :eek: :eek:
Täh, meni vähän yli...?!?!
Nimenomaan mähän kirjoitin, että haluan että lapseni liikkuu... tarkoittaa (jos et tiennyt) kävelee, pyöräilee, juoksee, työntää kärryä jne. Tyttö on 9kk asti kävellyt ja olen antanut kävellä myös pitkiäkin matkoja jne.

Jos teillä kerta molemmat, niin kuinka paljon lapsesi sitten ajaa pyörällä ja kuinka paljon menee sillä mönkijällä?
Meillä mennään päivittäin puistoon pyörällä (n.2km per suunta), sekä kauppaan tyttö ajaa pyörällä ja muutenkin iltakävelyt ajaa pyörällä. En näe mitään syytä, miksi joku noista reissuista pitäisi tehdä mönkijällä....
Mitä enemmän lapsi liikkuu, sitä onnellisempi hän on! (kannattaisi varmaan sinunkin kokeilla, kun noin suutuit ;) )
Jotenkin kuulostaa ihmeelliseltä ajatus, että joku antaisi lapsen lähteä puistoon, kauppaan yms mönkijällä. Eiköhän sillä ajeta just suljetulla alueella tai jollain pellolla.
Ai, eli asuuko kaikki mönkijän omistajat maalla omakotitaloissa?
No siinäkään tapauksessa ei olisi meille käyttöä kun rivitalossa asutaan. Enpä siis ole keksinyt vielä yhtään syytä miksi moista vekotinta hankkisin!

Toivottavasti näitä äitejä ei harmita sitten kun lapset on koululaisia ja kyllästyneitä elämään, kun mopot (ja varmaan autotkin) on jo lässyjä lasten juttuja jne. Hyvin joku kirjoitti, että mitä muuta ne sitten saa, kun kaikki on jo koettu.
Joopa, joo....
Niin tai sitten kiellät lapseltasi kaiken kivan. Siinäkin voi sitten käydä huonosti kun ei ole ikinä saanut mitään mitä on halunnut... Yhtään lasta en ole nähnyt joka ei olisi halunnut meidän lapsen mönkijää kokeilla.
Ja se että lapselle mönkijän ostaa tuskin tarkoittaa sitä että sitten saa mopot ja autot aikaisemmin.
Ja ei me ei asuta maalla eikä omakotitalossa. Edelleen kohtuus kaikessa.
Ahaa, olen siis kieltänyt lapseltani kaiken kivan?! Tunnet siis jo mut todella hyvin ;) :D Mun lapsi saa paljonkin juttuja, myös niitä mitä itse pyytää. Mm, ostimme hänelle juuri isomman pyörän koska pyysi ;) On saanut polkuauton koska halusi, jne. Ja kyllä on toys'r'usissa monta kertaa kokeillut sähköautoa, mutta en tosiaan näe mitään fiksua syytä miksi sen ostaa!
Ehkä olen sitten tylsä äiti, mutta haluan että lapseni myös kehittyy, liikkuu, touhuaa lelujensa kanssa! Meiltä löytyy pihalta, jos jonkin moista juttua, että tiedoksi vaan, tyttömme saa ehkä jopa liikaa asioita!

Mutta kerropa siis perustelut miksi hankkisin mönkijän, muuta kun että on kiva? Siis mitä hyötyä siitä on? Mitä lapsi saa siitä, jos ajaa metri kertaa metri aluetta (jos sillä ei siis voi ajaa kun yksityisalueella)?

Ja kuten itse sanoit, KOHTUUS KAIKESSA, musta mönkijä 2-3v menee jo aika paljon yli kohtuuden?!?!?
No no etkö sinä itse ensin yleistänyt kaikki ne lapset jotka ovat saaneet mönkijän ovat sitten kyllästyneitä elämään...
En sinua tunne enkä ole väittänytkään niin. Ja samassa myös myönnät että tyttösi saa jopa liikaa asioita. Eli eikö se sama kyllästyminen ole sitten edessä. Ja eikö tässä elämässä voi tehdä joitakin asioita vain siksi että se on kivaa...
Ja edelleenkään ne mönkijät eivät estä lasta liikkumasta, leikkimästä ja kehittymästä.
 
vanhanaikainen
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
3,5v pojan äitinä olen aivan äimistynyt, että mönkijä näytää tämän ketjun mukaan kuuluvan poikani ikäisten "vakiovarusteisiin"!

Ikipäivänä ei ole käynyt mielessäkään, että alle 15v tarvitsisi minkäänlaista moottorikäyttöistä kulkuneuvoa, edes "hauskanpitoon". (Ja tässä tarkoitan omaksi, puuhamaat ja muut on paikkoja missä näitä voi kokeilla). Meidän pojalle on hankinnassa polkutraktori, joillaisilla myös naapurin 4-8v pojat kovasti ajelevat. Samoin polkupyörät on kovassa käytössä.

Olen suorastaan järkyttynyt. Mihin tämä maailma on menossa...?!
Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää, mutta ymmälläni olen minäkin... Alle kolmevuotiaille korvikset korviin ja mönkijät alle... Tulee sellainen olo, että mikään ei taida enää riittää eikä lapset ole lapsia vaan miniaikuisia ja aikuiset eivät ole aikuisia vaan rahapusseja, lasten utopististenkin haaveiden toteuttajia ja ikiteinejä, jotka eivät osaa sanoa ei... mutta ehkä se on vaan tämä palsta joka tuo sellaisen vääristyneen mielikuvan, toivon niin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Mitä lapsi saa siitä, jos ajaa metri kertaa metri aluetta (jos sillä ei siis voi ajaa kun yksityisalueella)?
Nillä mennään ajamaan niille tarkoitetuille radoille :D Jos ei siis omassa pihassa ole tilaa...
Siis oikeastiko? Myös näillä akkukäyttöisillä 5km/h mopoilla?
Ymmärrän että sun pojat on vanhempia, mutta veisit siis myös 2-3v ajamaan radalle näillä?
No, meillä nyt ei akkukäyttöstä ole, mutta kyllä mentiin radalle myös 2-vuotiaan kanssa ajamaan...

Eiköhän noilla akkumopoilla saa ajaa hieman vapaammin. Tuntuu että täällä on nyt monella akkukäyttöiset ja bensakäyttöiset sekaisin... :whistle:
No ihan rehellisesti, en kuuna päivänä veisi noin pieniä radalle. Varmaan oikeat harrastelijat ovat tosi mielissään!

Ja te ilmeisesti harrastatte, joten olette asia erikseen veikkaan että 99% tekee niillä mopoillaan jotain ihan muuta.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Mitä lapsi saa siitä, jos ajaa metri kertaa metri aluetta (jos sillä ei siis voi ajaa kun yksityisalueella)?
Nillä mennään ajamaan niille tarkoitetuille radoille :D Jos ei siis omassa pihassa ole tilaa...
Siis oikeastiko? Myös näillä akkukäyttöisillä 5km/h mopoilla?
Ymmärrän että sun pojat on vanhempia, mutta veisit siis myös 2-3v ajamaan radalle näillä?
No, meillä nyt ei akkukäyttöstä ole, mutta kyllä mentiin radalle myös 2-vuotiaan kanssa ajamaan...

Eiköhän noilla akkumopoilla saa ajaa hieman vapaammin. Tuntuu että täällä on nyt monella akkukäyttöiset ja bensakäyttöiset sekaisin... :whistle:
No ihan rehellisesti, en kuuna päivänä veisi noin pieniä radalle. Varmaan oikeat harrastelijat ovat tosi mielissään!

Ja te ilmeisesti harrastatte, joten olette asia erikseen veikkaan että 99% tekee niillä mopoillaan jotain ihan muuta.....

Meillä siis harrastetaan "ihan omaksi iloksi"...eivät ole missän seurassa tms, vaan käyvät isänsä kanssa ajelemassa silloin, kun siltä tuntuu ja silloin, kun siellä ei ole muita tai korkeintaan toisia samanikäisiä ajelemassa... =)
 
vieras
Ei kyllä voi muuta, ku huokasta syvään. Siis tämähän on ihan mielipuolista jo. Kestoilkaa ja luomuilkaa, viherpiipertäkää ja kompostoikaa siinä sitten ja puhukaa toisella lärvillä tämmösiä. Voi helveta että on itsekästä sakkia!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Olen suorastaan järkyttynyt. Mihin tämä maailma on menossa...?!
Onhan tässä maailmassa ollut iät ja ajat moottoriurheilua :whistle: :wave:
Jos tää ekofasisti ( siis allekirjoittanut ) saisi päättää, niin moottoriurheilu olis eka laji mikä katoaisi maan päältä todella lopullisesti!!!! :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Olen suorastaan järkyttynyt. Mihin tämä maailma on menossa...?!
Onhan tässä maailmassa ollut iät ja ajat moottoriurheilua :whistle: :wave:
Jos tää ekofasisti ( siis allekirjoittanut ) saisi päättää, niin moottoriurheilu olis eka laji mikä katoaisi maan päältä todella lopullisesti!!!! :saint:
No joo, en minäkään siitä henk. koht välitä, että sais kadota :LOL: Ei ikävä tulis :whistle:
 
mammeli
Me ostettiin meidän neitokaiselle mönkijö kun se oli 1v ja 4kk. Aluksi ei tietenkään ite ajellut, mutta istui kyydissä ja nopeasti oppi kaasun käytön. Nyt typy on 4v ja ejelee jo täyttä päätä sillä. Pikku siskokin 2v jo harjoittelee. Mönkijän kaasua saa säädettyä joten vauhti ei ole päätähuimaavaa ja kypärähän on oltava. Meidän perheessä harrastetaan moottoriurheilua joten meille mönkijän osto oli ihan luotevaa.

 
Äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
No sitähän se toki tarkoittaa että jos on mopo tai mönkijä ei lapsi muuta teekkään? Sulla vissiin oli 2vuotta lapsi 24/7/365 rattaissa vai mistä näin fiksun ajatuksen sait päähäsi? Jos on mönkijä, tarkoittaako se että lapsella ei ole pyörää myöskin?? :eek: :eek:
Täh, meni vähän yli...?!?!
Nimenomaan mähän kirjoitin, että haluan että lapseni liikkuu... tarkoittaa (jos et tiennyt) kävelee, pyöräilee, juoksee, työntää kärryä jne. Tyttö on 9kk asti kävellyt ja olen antanut kävellä myös pitkiäkin matkoja jne.

Jos teillä kerta molemmat, niin kuinka paljon lapsesi sitten ajaa pyörällä ja kuinka paljon menee sillä mönkijällä?
Meillä mennään päivittäin puistoon pyörällä (n.2km per suunta), sekä kauppaan tyttö ajaa pyörällä ja muutenkin iltakävelyt ajaa pyörällä. En näe mitään syytä, miksi joku noista reissuista pitäisi tehdä mönkijällä....
Mitä enemmän lapsi liikkuu, sitä onnellisempi hän on! (kannattaisi varmaan sinunkin kokeilla, kun noin suutuit ;) )
Jotenkin kuulostaa ihmeelliseltä ajatus, että joku antaisi lapsen lähteä puistoon, kauppaan yms mönkijällä. Eiköhän sillä ajeta just suljetulla alueella tai jollain pellolla.
Ai, eli asuuko kaikki mönkijän omistajat maalla omakotitaloissa?
No siinäkään tapauksessa ei olisi meille käyttöä kun rivitalossa asutaan. Enpä siis ole keksinyt vielä yhtään syytä miksi moista vekotinta hankkisin!

Toivottavasti näitä äitejä ei harmita sitten kun lapset on koululaisia ja kyllästyneitä elämään, kun mopot (ja varmaan autotkin) on jo lässyjä lasten juttuja jne. Hyvin joku kirjoitti, että mitä muuta ne sitten saa, kun kaikki on jo koettu.
Joopa, joo....
Niin tai sitten kiellät lapseltasi kaiken kivan. Siinäkin voi sitten käydä huonosti kun ei ole ikinä saanut mitään mitä on halunnut... Yhtään lasta en ole nähnyt joka ei olisi halunnut meidän lapsen mönkijää kokeilla.
Ja se että lapselle mönkijän ostaa tuskin tarkoittaa sitä että sitten saa mopot ja autot aikaisemmin.
Ja ei me ei asuta maalla eikä omakotitalossa. Edelleen kohtuus kaikessa.
Ahaa, olen siis kieltänyt lapseltani kaiken kivan?! Tunnet siis jo mut todella hyvin ;) :D Mun lapsi saa paljonkin juttuja, myös niitä mitä itse pyytää. Mm, ostimme hänelle juuri isomman pyörän koska pyysi ;) On saanut polkuauton koska halusi, jne. Ja kyllä on toys'r'usissa monta kertaa kokeillut sähköautoa, mutta en tosiaan näe mitään fiksua syytä miksi sen ostaa!
Ehkä olen sitten tylsä äiti, mutta haluan että lapseni myös kehittyy, liikkuu, touhuaa lelujensa kanssa! Meiltä löytyy pihalta, jos jonkin moista juttua, että tiedoksi vaan, tyttömme saa ehkä jopa liikaa asioita!

Mutta kerropa siis perustelut miksi hankkisin mönkijän, muuta kun että on kiva? Siis mitä hyötyä siitä on? Mitä lapsi saa siitä, jos ajaa metri kertaa metri aluetta (jos sillä ei siis voi ajaa kun yksityisalueella)?

Ja kuten itse sanoit, KOHTUUS KAIKESSA, musta mönkijä 2-3v menee jo aika paljon yli kohtuuden?!?!?
No no etkö sinä itse ensin yleistänyt kaikki ne lapset jotka ovat saaneet mönkijän ovat sitten kyllästyneitä elämään...
En sinua tunne enkä ole väittänytkään niin. Ja samassa myös myönnät että tyttösi saa jopa liikaa asioita. Eli eikö se sama kyllästyminen ole sitten edessä. Ja eikö tässä elämässä voi tehdä joitakin asioita vain siksi että se on kivaa...
Ja edelleenkään ne mönkijät eivät estä lasta liikkumasta, leikkimästä ja kehittymästä.
No ehkä yleistin, ajattelin vain eteenpäin. Tuskin se pikku mönkijä kauan riittää ja kun naapurin pojalla on isompi mönkijä, niin varmaan aika nopeasti pitää itsekin ostaa isompi jne. Sitä ajan takaa, että jos kaikki on jo koettu enne kouluikää (esim. moottorivekottimet on ou ennen 5v.ikää), niin mitä lapset sitten enää odottaa?

Mutta mun mielestä mönkijät ja muut sähkö/bensalaitteet on aikuisten juttuja! Jos teininä kovasti innostuu moottoriurheilusta niin sitä voidaan sitten katsoa.

Ja kyllä aivan varmasti tyttöni kyllästyy polkuautoonsa tai työntökärryynsä niinkuin normaali kasvava lapsi, siksi yritänkin mennä leluissa kehitystä myötäillen, jotta nämä oikeat vempaimet tulevat myös vasta sitten kun on oikeasti niiden aika!!
 
vieras
Moottoriurheilua on ollut aina, mutta sitä on ajettu suljetulla radalla seuran vehkeillä. Kyllä noi onnettomuus "tilastot" mitä kuulee sairanhoitajilta kertoo kuinka hyvin on lapsia vahdittu. Tossa pellolla on tänäänkin naapurin 5 ja 7 vuotiaat kavereidensa kanssa ajelleet pitkin päivää, ilmeisesti bensa loppui tuossa seitsemän aikaa kun ääni loppui.

Mun ´puolestani ostakoon kuka mitä huvitaa ja valvokoon tai olkoon valvomatta, mutta kun tästä ilmaston muutoksesta ja energia tuhlauksesta puhutaan. NIIN näille huvikäyttöön ostetuille vehkeille saisi määrätä kunnon veron, käyttömaksun ja jonkun sortin katsastuksen. Niin on muillakin moottorivehkeillä huvikäytöstä vaan pitäisi "rangaista".
Tuskin näistä puolustelioista monikaan hankkisi 3v:lle mönkkäriä jos hinta olis vaikka vaan 3000e ja käyttömaksu 500e, tarkistus/katsastus 100e + bensasta saisi maksaa vaikka vain tuplahinnan.
 
vieras
Niin jokainenhan sen päätöksen itse tekee mitä leluja ja laitteita lapselleen hankkii tai antaa käyttöön. Ja sen mönkijänhän voi laittaa vaikka varastoon odottamaan että lapsi kasvaa. Tai myy vaikka jollekkin joka lapselleen sellaisen haluaa.

 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mitä järkeä? Kohta ei pennuilla ole mitään mielikuvitusta kun kaikki on vaan ostamista. Lapsia kiinnostaa tasan kolme päivää uusi lelu minkä ne saa, joten ei niihin kannata mitään hirveitä summia laittaa..

3 veelle pitäs vielä riittää hiekkalaatikko, kukat, kivet ja männynkävyt pihalla ;)
Älähän taas yleistä!

Meillä on tuo mönkijä ollut 3 kk ja jokaikinen päivä poika sillä haluaisi ajaa ja siitä aina puhuu!
No hieman yleistin kyllä tunnustan, mutta jokatapauksessa minun mielestä on turhuutta ostaa kalliita vempaimia noin pienelle kun on pelkässä luonnossa ja ympäristössäkin uskomattoman paljon asioita mitkä kiinnostaa ja on näkemättä. Pienelle lapselle on elämys joku ihan mitättömän pieni juttu mikä aikuiselle ei merkkaa mitään, kuten mato tai voikukka vaikkapa. Kuluttamisen määrä on ihan järkyttävää nykyään, se minua jotenkin ärsyttää. Kyllä meilläkin kotona leluja on, tottakai, mutta vastustan niiden jatkuvaa hamstraamista tai kalliiden vempainten ostoa, kun lapsi ei osaa edes sellaisia vaatia tai pyytää. Tulee se aika kun lapsi on sen verran isompi että alkaa jo itse pyytää tiettyjä juttuja, ja sitten katsotaan mitkä niistä toteutuu ja mitkä ei. Turha niitä kantaa lapsen eteen jo pienenä, sitä saa sitten tehdä koko loppuelämän jos totuttaa lapsen "saamaan kaikkea", mitä ei vielä juurikaan tarvitsisi.

Ettet nyt käsitä väärin, sanon jo tähän väliin; En suinkaan tarkoita että näin teillä on koska teillä nyt sattuu olemaan mönkijä.

Mielestäni lapsia pitäisi kannustaa käyttämään mielikuvitustaan, ja liikkua ja leikkiä heidän kanssa pihamaalla. Uskon että lapselle se on tärkeämpää kun mönkijät.

Polkupyörä on paljon paljon parempi vaihtoehto, siinä harjoittuu tasapaino ja lapsi saa samalla liikuntaa. ( paljon puhuttu aihe: nykyajan lapsien liikunnan vähyys, ei ainakaan mönkijät yms kannusta siihen omaan liikkumiseen)
 
:0
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!

Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
No sitähän se toki tarkoittaa että jos on mopo tai mönkijä ei lapsi muuta teekkään? Sulla vissiin oli 2vuotta lapsi 24/7/365 rattaissa vai mistä näin fiksun ajatuksen sait päähäsi? Jos on mönkijä, tarkoittaako se että lapsella ei ole pyörää myöskin?? :eek: :eek:
Täh, meni vähän yli...?!?!
Nimenomaan mähän kirjoitin, että haluan että lapseni liikkuu... tarkoittaa (jos et tiennyt) kävelee, pyöräilee, juoksee, työntää kärryä jne. Tyttö on 9kk asti kävellyt ja olen antanut kävellä myös pitkiäkin matkoja jne.

Jos teillä kerta molemmat, niin kuinka paljon lapsesi sitten ajaa pyörällä ja kuinka paljon menee sillä mönkijällä?
Meillä mennään päivittäin puistoon pyörällä (n.2km per suunta), sekä kauppaan tyttö ajaa pyörällä ja muutenkin iltakävelyt ajaa pyörällä. En näe mitään syytä, miksi joku noista reissuista pitäisi tehdä mönkijällä....
Mitä enemmän lapsi liikkuu, sitä onnellisempi hän on! (kannattaisi varmaan sinunkin kokeilla, kun noin suutuit ;) )
Niin että kuvitteletko sä tosiaan jos ostaa tuollaisen mönkijän että lapsi ei muuten liiku? Viitaten sanomaasi "Rattaista mönkijän kyytiin".
Mönkijä meillä on mökillä, pyörä KOTONA. Joten mitäpä luulet? Ja tuollaisella mönkijällä ei edes saa ajaa tiellä, joten enpä minäkään näe mitään syytä miksi lapseni sillä joka paikkaan menee. On mullakin auto, mutta osaan myös kävellä. Sä oot vissiin aika tyhmä, jos tosiaan kuvittelet että mönkijä tarkoittaa sitä että lapsi ei liiku. Ja en todellakaan ymmärrä mikä kirjoituksestani jäi epäselväksi.
 
Mun mielestä 3 vuotias on ennemminkin polkuautoikäinen ja sellaisella välillä käykin liikennepuistossa ajelemassa, joten meidän huusholliin ei mönkijöitä tule. Pyörää järeämpiä ajopelejä katsellaan sitten mopoiässä.
 
Tottakai
Tottahan toki, jos haluaa viettää monttubileitä! se on kiva, kun tollanen parisataa / enemmänkin kaatuu päälle ja jos pentu sopivasti jää alle.. onpa nuita isompiaki jääny alle ja kuolleet. Siis ajaessaan keikahtanee mönkijällä ja jäänee alle
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
NIIN näille huvikäyttöön ostetuille vehkeille saisi määrätä kunnon veron, käyttömaksun ja jonkun sortin katsastuksen. Niin on muillakin moottorivehkeillä huvikäytöstä vaan pitäisi "rangaista".
Tuskin näistä puolustelioista monikaan hankkisi 3v:lle mönkkäriä jos hinta olis vaikka vaan 3000e ja käyttömaksu 500e, tarkistus/katsastus 100e + bensasta saisi maksaa vaikka vain tuplahinnan.
Lämmin peesi tälle. Kuten myös mopokortille, joka sisältää pakollisen teoriaosuuden ja ajokokeen. On hyvä, että joku alkaa valvoa noiden mopopoikien tekemisiä ja osaamista ja kyllä se varmasti vähän sitä päristelyintoakin vähentää, kun korttikin maksaa 500 euroa...

 

Yhteistyössä