Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Siis eikö kukaan enää halua että lapsi liikkuu itse? Pari vuotias isketään vaunuista suoraan mönkijään ja siitä sitten parin vuoden päästä kotiin pelaamaan pleikkaa... en tajua...
Meillä tyttö (3,5v) ajaa pyörällä! On ajanut jo reilun vuoden ja saa ajaa jatkossakin! Pitkiä matkoja ajaa, näin taitetaan joka päivä useita kilometrejä.
Ei tulisi mieleenkään hankkia tommoista vekotinta!
Sitten ihmetellään kun lapset on niin lihavia ja ei liiku...hmmm....
No sitähän se toki tarkoittaa että jos on mopo tai mönkijä ei lapsi muuta teekkään? Sulla vissiin oli 2vuotta lapsi 24/7/365 rattaissa vai mistä näin fiksun ajatuksen sait päähäsi? Jos on mönkijä, tarkoittaako se että lapsella ei ole pyörää myöskin??
Täh, meni vähän yli...?!?!
Nimenomaan mähän kirjoitin, että haluan että lapseni liikkuu... tarkoittaa (jos et tiennyt) kävelee, pyöräilee, juoksee, työntää kärryä jne. Tyttö on 9kk asti kävellyt ja olen antanut kävellä myös pitkiäkin matkoja jne.
Jos teillä kerta molemmat, niin kuinka paljon lapsesi sitten ajaa pyörällä ja kuinka paljon menee sillä mönkijällä?
Meillä mennään päivittäin puistoon pyörällä (n.2km per suunta), sekä kauppaan tyttö ajaa pyörällä ja muutenkin iltakävelyt ajaa pyörällä. En näe mitään syytä, miksi joku noista reissuista pitäisi tehdä mönkijällä....
Mitä enemmän lapsi liikkuu, sitä onnellisempi hän on! (kannattaisi varmaan sinunkin kokeilla, kun noin suutuit
)
Jotenkin kuulostaa ihmeelliseltä ajatus, että joku antaisi lapsen lähteä puistoon, kauppaan yms mönkijällä. Eiköhän sillä ajeta just suljetulla alueella tai jollain pellolla.
Ai, eli asuuko kaikki mönkijän omistajat maalla omakotitaloissa?
No siinäkään tapauksessa ei olisi meille käyttöä kun rivitalossa asutaan. Enpä siis ole keksinyt vielä yhtään syytä miksi moista vekotinta hankkisin!
Toivottavasti näitä äitejä ei harmita sitten kun lapset on koululaisia ja kyllästyneitä elämään, kun mopot (ja varmaan autotkin) on jo lässyjä lasten juttuja jne. Hyvin joku kirjoitti, että mitä muuta ne sitten saa, kun kaikki on jo koettu.
Joopa, joo....
Niin tai sitten kiellät lapseltasi kaiken kivan. Siinäkin voi sitten käydä huonosti kun ei ole ikinä saanut mitään mitä on halunnut... Yhtään lasta en ole nähnyt joka ei olisi halunnut meidän lapsen mönkijää kokeilla.
Ja se että lapselle mönkijän ostaa tuskin tarkoittaa sitä että sitten saa mopot ja autot aikaisemmin.
Ja ei me ei asuta maalla eikä omakotitalossa. Edelleen kohtuus kaikessa.
Ahaa, olen siis kieltänyt lapseltani kaiken kivan?! Tunnet siis jo mut todella hyvin
Mun lapsi saa paljonkin juttuja, myös niitä mitä itse pyytää. Mm, ostimme hänelle juuri isomman pyörän koska pyysi
On saanut polkuauton koska halusi, jne. Ja kyllä on toys'r'usissa monta kertaa kokeillut sähköautoa, mutta en tosiaan näe mitään fiksua syytä miksi sen ostaa!
Ehkä olen sitten tylsä äiti, mutta haluan että lapseni myös kehittyy, liikkuu, touhuaa lelujensa kanssa! Meiltä löytyy pihalta, jos jonkin moista juttua, että tiedoksi vaan, tyttömme saa ehkä jopa liikaa asioita!
Mutta kerropa siis perustelut miksi hankkisin mönkijän, muuta kun että on kiva? Siis mitä hyötyä siitä on? Mitä lapsi saa siitä, jos ajaa metri kertaa metri aluetta (jos sillä ei siis voi ajaa kun yksityisalueella)?
Ja kuten itse sanoit, KOHTUUS KAIKESSA, musta mönkijä 2-3v menee jo aika paljon yli kohtuuden?!?!?