Kertokaapa mielipiteenne...3v ja mönkijä?

Ok,jos saa akkukäyttösen ja kulkeee max.5km/h..

Ei vais en tiedä minkälainen lapsesi on..Joten aika lapsi kohtaista.

Omalle 4v. ei tulisi mieleenkään hommata,on sen verta vauhtia ja vaarallisisa tilanteita harrastava jäppinen.
 
Joo, siis itse en missään nimessä haluaisi moista laitetta vielä tuolle vauhtipäälle. Mutta kun tuo pojan setä oli just semmoisen pojalle ostanu... :| kysymättä meiltä... nyt vaan mietin, että mitäs sitte :/
 
Sone
Mitä järkeä? Kohta ei pennuilla ole mitään mielikuvitusta kun kaikki on vaan ostamista. Lapsia kiinnostaa tasan kolme päivää uusi lelu minkä ne saa, joten ei niihin kannata mitään hirveitä summia laittaa..

3 veelle pitäs vielä riittää hiekkalaatikko, kukat, kivet ja männynkävyt pihalla ;)
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
Joo, siis itse en missään nimessä haluaisi moista laitetta vielä tuolle vauhtipäälle. Mutta kun tuo pojan setä oli just semmoisen pojalle ostanu... :| kysymättä meiltä... nyt vaan mietin, että mitäs sitte :/
Voi ei... No eihän sitä kehtaa takaskaan antaa.. Laittakaa oottamaan sivummalle että poika vähän kasvaa isommaksi..
 
vieras
Mä sanoisin varmaan pojan sedälle, että pistetään se odottamaan, kunnes on enemmän pojalla järkeä päässä. Ehkä setäkin siitä tajuaa, ettei ensi vuonna tuo jotain pientä moottoripyörää vaiheeksi pojalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Meillä on 2,5vuotiaalla akkukäyttöinen pikkupomo. Kulkee varmaan 1km tunnissa :LOL:

Mutta en mä vielä mönkijää ostas omaa, mönkijän kyydissä on kuitenkin monesti ollut kun mökillä ollaan ajettu, mutta ei tosiaankaan lujaa silloin.
Meillä on kanssa tollanen mopo :). Sillä ei kyllä kovaa pääse, kävellen pääsee aikuinen paljon lujempaa. Herra sai sen mummin ja vaarin naapurien lapsenlapselta, joka sai jonkun paremman tilalle. Ja nyt se on meiltäkin jo joutanut isomammalaan, jossa sillä ajaa joskus yhden kierroksen, lähinnä se on siellä varastoituna.

Mönkkäriä en ostais missään nimessä tolle rasavillille, joka täyttää syyskuussa 3.
 
Voi ei... No eihän sitä kehtaa takaskaan antaa.. Laittakaa oottamaan sivummalle että poika vähän kasvaa isommaksi..
Joo, näin me varmaan tehdään. Viedään mökille odottamaan, että poika kasvaa ja saa vähän järkeä päähän.
Mutta harmittaa, kun vaan tilaa viemään sinne menee...
 
Mä sanoisin varmaan pojan sedälle, että pistetään se odottamaan, kunnes on enemmän pojalla järkeä päässä. Ehkä setäkin siitä tajuaa, ettei ensi vuonna tuo jotain pientä moottoripyörää vaiheeksi pojalle.
Pitää tosiaan mainita sedälle asiasta. Mun isä oli mönkijää ostamassa tuolle pojalle, mutta uskoi sitten mun jyrkän ein jälkeen. Mun isä sentään kysyi ekaksi, että saako ostaa.

Mä en tykkää yhtään että vaan istutaan tekemättä mitään jossain mönkijän päällä. Kunnon juoksut tai leikit pihalla, niin saa sitä liikuntaakin.
 
äiti kans
Siis haloo!!!! Se on vain vempain muiden joukossa!!!!
Nykyaikana tota kaiken maailman krääsää tuleeja menee ovista ja ikkunoista. Jos pentu on sen lahjaks saanu, niin antaa toisen ny opetella. Se ajamisen taito on ihan hyvä oppia, ennemmin tai myöhemmin.
Ja ei noi pelit ja vempeleet itsekseen vaarallisia ole; vaarallisiksi ne tekee käyttäjät (ja lapsen tapauksessa vanhemmat jotka ei valvo). Se on sen hetken huuma, ku se jaksaa sitä kiinnostaa. Sen jälkeen mönkkäri vaan kiertoon, seuraavalle taaperolle :) Ne pienimmät kestää aika monen lapsen käytön, ku ne on niin vähän aikaa per lapsi.

Ja yllätys yllätys: meillä lapsilla on moinen vekotin (6v ja 3v). Molemmat tykkkää ajaa. Olin ensin ihan kauhuissani, mutta käytäntö on opettanu, ettei se sen kauheempi oo ku polkupyöräkää. :) ...kun kunnolla valvoo!
 
Voihan sillä ajella aikuisen kans ykkösvaihteella (jos on on siis bensakäyttöinen), ellei aikuinen nyt ihan hirveen jättiläinen ole. Yksin en missään nimessä antais edes harjotella, ei yhtä ainuttakaan kertaa. Ainaki meidän mönkijä kulkee 30km/h ja sillä saa pahaa jälkeä aikaan jos vehe karkaa käsistä. Meillä on kohta 8 ja 5-vuotiaat pojat ja tuota 5-vuotiastakaan ei uskalla päästää yksin muutakuin ykkösvaihteella ja pellolla jossa ei ole mitään mihin vois kolaroida.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kans:
Siis haloo!!!! Se on vain vempain muiden joukossa!!!!
Nykyaikana tota kaiken maailman krääsää tuleeja menee ovista ja ikkunoista. Jos pentu on sen lahjaks saanu, niin antaa toisen ny opetella. Se ajamisen taito on ihan hyvä oppia, ennemmin tai myöhemmin.
Ja ei noi pelit ja vempeleet itsekseen vaarallisia ole; vaarallisiksi ne tekee käyttäjät (ja lapsen tapauksessa vanhemmat jotka ei valvo). Se on sen hetken huuma, ku se jaksaa sitä kiinnostaa. Sen jälkeen mönkkäri vaan kiertoon, seuraavalle taaperolle :) Ne pienimmät kestää aika monen lapsen käytön, ku ne on niin vähän aikaa per lapsi.

Ja yllätys yllätys: meillä lapsilla on moinen vekotin (6v ja 3v). Molemmat tykkkää ajaa. Olin ensin ihan kauhuissani, mutta käytäntö on opettanu, ettei se sen kauheempi oo ku polkupyöräkää. :) ...kun kunnolla valvoo!
Jos lapsi ajaa mönkijällä yksin niin miten sinä sivusta voit mitenkään valvoa kunnolla? Ei ainakaan mun vauhti riitä pysymään monkijän perässä :eek:

 
Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
Niin sitä en vielä tiedä millainen tuo mönkijä on , onko akku vai bensä käyttöinen.. Äsken vain tuli sedältä puhelu, että siellä semmoinen oottas...
Jos on akkukäyttönen niin ne ei kovin lujaa kulje joten varmasti uskaltaa antaa ajaa mutta bensakäyttönen kulkee lujaa enkä todellakaan antais vielä 3-vuotiaan ajella, ellei aikuinen oo kyydissä mukana.

 
äiti kans
[
Jos lapsi ajaa mönkijällä yksin niin miten sinä sivusta voit mitenkään valvoa kunnolla? Ei ainakaan mun vauhti riitä pysymään monkijän perässä :eek:

[/quote]

Ne pienimmät mönkkärit ei mee ku kävelyvauhtia ja siihenki saa rajotuksen (eli menee tosi hiljaa vaikka kaasua painais kuinka). Lisäks niis on sellanen turvanaru, jota aikusen pitää pitää kädessä ja kulkee peräs (niin ku koiraa ulkoiluttais :) ) Jos jostain syystä mönkkäri kaasuttais nopeempaa ku valvoja kävelee peräs, naru irtoo lelusta ja koko lelu sammuu siihen paikkaan. Kätsyä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sivle:
siis tuolle lapselle oma mönkijä...
Ei minusta mitään järkeä. En myöskään ostaisi esim. mopoa 5-10-vuotiaille. Ennen moottorikäyttöisen pelin hallintaa pitäisi minun mielestä osata esim. pyöräillä sujuvasti, mieluiten liikenteessä. Aina on olemassa loukkaantumisriski.
 

Yhteistyössä