Kertokaahan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vauvakuume"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vauvakuume"

Vieras
Missä kuussalapsesi on syntynyt ja mitä huonoja ja hyviä puolia siinä on mielestäsi ollut?
Itse haluaisin lapsen ja mietin että mikä vuoden aika ois tavallaan paras vauva-aikaa ajatellen (jos siihen pystyy itse vaikuttamaan, kun monesti ei pysty)

Jokaisella vuodenajalla on hyvät ja huonot puolensa, kesällä ei tarvitse pukea mutta ulkona on hellettä, talvella nukkuu hyvin ulkona mutta ensin on se pukemisrumba...

Keskity siis ennemminkin miettimään, milloin TE olette valmiita vauvan tuloon? Aina aikaa ei voi valita ja yllätyksiä saattaa tulla. Mutta kelejä tärkeämpää on sinun ja miehesi halu ja valmiudet tulla äidiksi ja isäksi, tuon pienen tytön tai pojan vanhemmiksi :)

Onnea matkaan kun aika on!

kesäkuun lapsi syntyi meille nyt viime kesänä. Mun mielestä parhain aika ois siinä huhti-touko-kesä. Kesäkuu ei ollut (ainakaan nyt) kovinkaan kuuma, vasta heinäkuussa tuli ne helteet. Lapsen kans pääsee ulkoilemaan heti eikä tarvi vuorata vaatteilla.

Ei sitä todellakaan voi valita. Helpoin aika olis varmaan loppukevät, kun kesä olis tulossa. Ei pukemista pakkasiin jne.

Ja mulla on kaksi joulukuista (muiden mielestä tosi huono, mutta meille ok, ei haittaa myöskään lapsia itseään), yksi lokakuinen ja yks kesäkuussa syntynyt. Kaikkia yhtä lailla hoidettu ja rakastettu.

meillä esikko syntynyt heinäkuussa- vauvan kannalta kiva kun ei tarvinnut pukea. mä vihasin kärvistellä sen loppuraskauden.
nyt seuraava tulossa maalis-huhtikuussa... mietin että miten selviän mahan kanssa koko talven+ esikon pukeutumisrumban jne.
paras olisi tosiaan huhtikuun loppu- toukokuu, lämpenee, vauvaa ei tervii topata, mutta itse ei tarvii vielä helteissä kärvistellä...

Mulla marraslapsi. En keksi oikeastaan huonoa, kiva oli kun sitten seuraavana kesänä poika oli jo konttausiässä ja pystyi sopivasti päästämään maahan tutkimusretkille. Talvi meni helpost, ei ollu edes kovia pakkasia..

niin mullahan näitä on jo kolme ja kaks on kesälapsia ja yksi alkukevään...mietintää aiheuttaa juuri tuo syksy ja talvi pakkasineen.Ja tuo synnytyslaitoksen rauhallisuus kyllä kuulostaa oikein hyvältä koska en välttämättä pääse heti sieltä kotiin lähtemään vaikka haluaisin ja mun ja vauvan vointi sen sallis koska edellinen syntyi jo ennen kun ehdin ees sairaalaan niin sitä ei kai luokitella normaaliksi synnytykseksi...

[QUOTE="hmm";22270523]meillä esikko syntynyt heinäkuussa- vauvan kannalta kiva kun ei tarvinnut pukea. mä vihasin kärvistellä sen loppuraskauden.
nyt seuraava tulossa maalis-huhtikuussa... mietin että miten selviän mahan kanssa koko talven+ esikon pukeutumisrumban jne.
paras olisi tosiaan huhtikuun loppu- toukokuu, lämpenee, vauvaa ei tervii topata, mutta itse ei tarvii vielä helteissä kärvistellä...[/QUOTE]

lisäyksenä vielä, että oli kyllä ihanaa esikon kannalta kun läheni vuoden ikää ja kesä tuli. oli helppo opetella kävelemään ja voi sitä ihmettelyä, mitä kaikkea sieltä pihalta löytyikään :)<3

[QUOTE="niin";22270495]Synnytyslaitoksilla on hiljaista syksystä ja alkutalvesta niin ei tarvitse pelätä joutuvansa olemaan käytävällä sermien takana vauvansa kanssa...[/QUOTE]

Just sillon kun me oltiin sielä niin tuli hirveä ryysis synnärille. Äitejä ja vauvoja sitte koetettiin tunkea jokapaikkaan. Me oltiin onneksi menty vuodeosastolle just ennen joten saatiin paikka huoneesta. Mut mieki kärvistin päivystyksessä koska synnytysosasto oli sulussa.

Meillä on laskettu aika huhtikuun loppupuolella, ja se on varmaan ihan hyvä aika ku ei oo enää niin kamalan kylmä, mutta ei vielä helteitäkään. Itelle vaan hankala ku koko talvi pitää koittaa pärjätä ison mahan kans...

Yhteistyössä