kertokaahan omia inssi kauhukertomuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mokasin viimeisessä risteyksessä ennen katsastuskonttoria ja kirosin sitä kovaan ääneen, kun huomasin mokani ja sanoin , että "tähän tais tyssätä"Oli just juhannus tulossa ja katsastusmies sanoi, että"aika paha moka oli, mutta kun itse huomasit virheesi, niin uskon, että tit opiksesi.Onnea pääsit läpi" Olin ihan :o Ja aivan onnesta litteenä

no en istuis varmaankaan tässä jos ei olis ollu innssissä sillä ukolla niitä polkimia,eikä varmaan se ajattajakaan olis hengissä.. :ashamed: lähdin kolmion takaa ajamaan ku olin katsovinani että ei tuu autoja ja sitte sieltä hyökkäski valkonen auto sivulta,sillon oli tosin luntaki maassa niin auto maastoutu aika kivasti, eli kiitokset ajattajalleni ku nykäs jarrut pohjaan :wave:

eli en siis läpässy sitä, mut kaikista jännintä oli se että eka inssi ei jännittäny pätkääkään ja tokalla kerralla olin ihan löysät housussa niin sitte meni läpi :D

otat vain rauhallisesti, autokoulussa opetettaan että edelliseen pitää pitää väliä mut risteykseen tultaessa inssi sanoi et ei tartte väliä jättää.. ota siitäki sit selvää mut kaikki meni oikein eikä yhtään virhepistettä antanut. Kannattaa ottaa ihan rauhassa ja aja ilman kiirettä pitäen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
otat vain rauhallisesti, autokoulussa opetettaan että edelliseen pitää pitää väliä mut risteykseen tultaessa inssi sanoi et ei tartte väliä jättää.. ota siitäki sit selvää mut kaikki meni oikein eikä yhtään virhepistettä antanut. Kannattaa ottaa ihan rauhassa ja aja ilman kiirettä pitäen.

kiitos.
olen vaan kamala panikoija ja tämä kestänyt silti niin kauan kun mä oon panikoinut ja pelännyt ihan kamalasti.
ja sitten kun tuollainen tärkeä hetki niin ihan varmasti sössin jo perusasioissa kuten meen päin punasia/stop merkkiä

Mä en mokannu mitenkään, mutta autokoulun ope mokasi, ja pahasti!! Tämä opettaja omistaa siis täällä meidän paikkakunnalla autokoulun, ja myös läheisen paikkakunnan autokoulun. Molemmissa on omat autot. Yllättäen, kun meillä oli inssipäivä edessä (4 inssikuskia ), niin meidän auto olikin menny edellisenä päivänä huoltoon, eikä se ollu ehtiny saada sitä takasin, eli jouduttiin ajamaan täysin uppo-oudolla , toisen paikkakunnan opetusautolla. Opettaja vaan sano, että jokainen saa ajaa uudella autolla, ennen kun joutuu kokeeseen. Neljästä kuskista yksi (minä :D ) sai kortin tuona päivänä... Ja kaikilla muilla meni muuten ajo hyvin, mutta kukaan muu ei saanu siinä rakkineessa pakkia päälle!! Ja siitä pomppasi...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kiitos.
olen vaan kamala panikoija ja tämä kestänyt silti niin kauan kun mä oon panikoinut ja pelännyt ihan kamalasti.
ja sitten kun tuollainen tärkeä hetki niin ihan varmasti sössin jo perusasioissa kuten meen päin punasia/stop merkkiä

jos otat tuon kannan voin sanoa että menee päin honkia. Eli kun istut inssiautoon jos on eri kuin millä olet ajanut tähän asti, niin käy läpi kaikki toiminnot, huokaiset syvään ja lähet ajamaan, ota sen kanta että olet ajamassa normaalia ajoa ei mitään inssijuttua. Ja jos sattuu niin että inssi kysyy et ootko ajanut esim. keskustassa sano ettet niinkään vaikka olisitkin.. :whistle:

kiitos.

jos otat tuon kannan voin sanoa että menee päin honkia. Eli kun istut inssiautoon jos on eri kuin millä olet ajanut tähän asti, niin käy läpi kaikki toiminnot, huokaiset syvään ja lähet ajamaan, ota sen kanta että olet ajamassa normaalia ajoa ei mitään inssijuttua. Ja jos sattuu niin että inssi kysyy et ootko ajanut esim. keskustassa sano ettet niinkään vaikka olisitkin.. :whistle:

voiko ne laittaa eri auton ku millä ajanu?(siis normaalisti)sisulle näin oli tapahtunut
onko inssi yksin eli kukaan muu ei kökötä takapenkillä?
mä en muuta toivo ku että saisin sen pirun kortin kohta vuosi käyty =(

Mulla meni inssi ilman suurempia mokia läpi aikoinaan, mutta se oli varmaan kauhukokemus silti sille inssimiehelle.

Mulle nimittäin oli autokoulunopettaja sanonut, että kun juttelee siinä samalla, kun ajaa sitä inssiä niin on rennompi ajella eikä jännitä niin paljon.

No arvatkaas mitä minä tein... No puhua pälpätin suu vaahdossa koko sen inssin ajan. Inssimies oli joku hiljainen kaveri eikä oikeastaan edes vastaillut. Mietti varmaan, että toi on pakko päästää läpi, kun sitä ei perkelekään kuuntele toista kertaa täällä autossa. :D :D

voiko ne laittaa eri auton ku millä ajanu?(siis normaalisti)sisulle näin oli tapahtunut

kai ne voi. Meidän oma auto kun oli levällään korjaamossa, niin ei kai siinä ollu opettajalla vaihtoehtoja... Inssit sovittu ja kaikki...
*muoks* Ei mulla ainakaan ollu ketään inssissä kyydissä, muuta kun se katsastusukko

kiitos.

Kamulla oli toinen auto millä oli ajanut, mut kait se on sama, ainaki miulla oli ku 90-luvulla ajoin. Siinä ei ole mukana kuin sie ja inssi.

mitä kaikkee ootte inssissä joutunut tekeen?
taskuparkki?ruutuunparkkeeraus?mäkilähtö?yksuuntasille meno? ym

mä oon jo nyt niin lukossa en tuu ikinä selviäään.
jo autokoulun open kanssa hoen aina hyvin menee mut aina mä räpiköitten unohtuu vilkku tai unohdan kääntyä-ryhmittyä ym tsi laittaa vaihdetta pienemmälle

kun on tullut selvä moka niin sanooko se sit vaan ey ei tarvi jatkaa eteenpäin hylkäsit jo vaik ois vaan esm 10min ajellu

entä toistaako ohjeet jos unohdan

mä oon jo nyt niin lukossa en tuu ikinä selviäään.
jo autokoulun open kanssa hoen aina hyvin menee mut aina mä räpiköitten unohtuu vilkku tai unohdan kääntyä-ryhmittyä ym tsi laittaa vaihdetta pienemmälle

kun on tullut selvä moka niin sanooko se sit vaan ey ei tarvi jatkaa eteenpäin hylkäsit jo vaik ois vaan esm 10min ajellu

entä toistaako ohjeet jos unohdan

Paikkakunta, missä mä ajoin inssin, niin siellä on about 100 stop-merkkiä, ja saman verran tasa-arvosia risteyksiä. Mäkilähtö, peruutus parkkiruutuun, ja ison tien (valtatie 4 ) ylitys oli ne "pop"-jutut mun inssissä.

Miulla oli taskuparkkeeraus, sit piti ajella inssin sanomaan paikkaan, mut ite sain määrätä reitin ja piti selittää että miksi valitsin. Oli myös yksisuuntaisia katuja. Sekä mäkilähtöjä pari kappaletta

Tein kaikki mahdolliset virheet inssissä. Ajoin ylinopeutta, ylimääräinen kaistanvaihto, odotin kääntymistä vastaantulijoiden kaistalla, kaistanvaihto risteysalueella. Puhuin tauotta koko inssin ajan. Höpötän silloin kun minua hermostuttaa..
Tämä iso kaljupää oli koko ajan hiljaa.
Sain kortin kuitenkin, koska sepostin omat virheet sitä mukaa kun tein niitä.
Ehkä Virtanen pisti sen hermostumisen piikkiin ja antoi kortin. Huomas että tajusin mokanneeni.

Mäkilähdössä meinasin lähteä kakkosella ja auto meinasi sammua. Huomasin kuitenkin erheeni ja mainitsin siitä opelle. Ykkönen päälle ja menoksi.

Taskuparkkeerausta onneksi inssissä ei ollut, enkä viimeiseen 17 vuoteen ole sitä tarvinnut.

Sori kun änkeen tänne vaikken edes aja autoa. Mutta opiskeluaikaisten kavereiden jutut oli niin hassuja, että pakko kertoa. Pohjanmaalla kun noita mäkilähtöjä on melkosen vaikea harjoitella luonnossa. Pakollisiahan ne on, kuulemma keinomäessä harjoittelevat ;) Että jos ap oot päässyt ihan oikeisiin mäkiin, ei hätää.

Ja on mun isällä hurja inssikertomus noista mäkilähdöistä. Olitalvipakkanen, mäki jäässä ja isä piti kuorma-auto peruuttaa mäkiparkkiin ;)

Miulla oli taskuparkkeeraus, sit piti ajella inssin sanomaan paikkaan, mut ite sain määrätä reitin ja piti selittää että miksi valitsin. Oli myös yksisuuntaisia katuja. Sekä mäkilähtöjä pari kappaletta

toivon mukaan tää sanoo minne kuuluu ajaa koko ajan asuttu vuosi tällä paikkakunnalla ja ennen autokoulua en ollut IKINÄ käynyt koko paikkakunnalla (iso kaupunki) nyt kun auto opekin sanonu et lähetäämpä sinne ja sinne kaupungin alueelle niin en osais mennä ite.

toivon mukaan tää sanoo minne kuuluu ajaa koko ajan asuttu vuosi tällä paikkakunnalla ja ennen autokoulua en ollut IKINÄ käynyt koko paikkakunnalla (iso kaupunki) nyt kun auto opekin sanonu et lähetäämpä sinne ja sinne kaupungin alueelle niin en osais mennä ite.

Mulla sama oli, kyllä inssi neuvoo kun sanot, ettet tunne kaupunkia!

Pysähdyin risteyksessä ja odottelin, että pyöräilijä ehtii ylittää kadun ja ajaa auton edestä, ennen kuin jatkan matkaa. Painoin kaasua, mutta töks ja auto sammui. Käynnistin uudelleen ja sama homma. Toisen kerran jälkeen inssi huomautti muina miehinä, että huomasinkos mä mikä vaihde mulla oikein olikaan. Kolmonen tais olla :ashamed:

Päästiin lopulta katsastusaseman pihalle ja viimeisenä tehtävänä oli peruuttaminen sellasten tietöissäkin käytettävien tötteröiden väliin. Tuskan hiki otsalla yritin ja yritin, mutta
aina meinasin törmätä sellaseen tötteröön. Inssi totes, että eteenpäin saa ottaa niin monta kertaa kun haluaa, mutta kerralla on osuttava sitten niitten tötteröiden väliin. Jos niihin törmää, niin inssi on hylätty. Minä tyttö sitten otin neuvosta vaarin ja sompailin auton kanssa niin paljon, että lopulta huomasin olevani keskellä katsastusaseman pihamaata ja sieltä sitten tyynen rauhallisena pakittelin muutaman kymmenen metriä...ja ihan niitten tötteröitten väliin. Inssillä oli varmaan hauskaa, mutta kortti tulla napsahti kerralla :D

mulla oli vaan keskustassa ajoa, moottoritien pätkä ja auto parkkiin, en alkanut peruuttelemaan ollenkaan.....(Ajoin kolme kertaa inssin ja joka kerta säästyin taskuun peruutamisilta tai ylipäätään peruuttamisilta) :ashamed:

Yhteistyössä