Kertokaahan mulle, voiko kaupunki hakea palkkatukea työntekijän tietämättä ?

• Viestiketjun aloittaja Villakoira
  • Ensimmäinen viesti
Villakoira
Huoh :(
Piti tästäkin tulla tressin paikka muun surun ja huolen ohella.
Saanu itkee eilen ja tänään ihan tarpeeksi.

Työkkärin mielestä työtä on tarjottu, mutta minusta työntarjoomista ei ole se, että työnantaja hakee ilman
mitään yhteydenottoa tai keskustelua toisen tietämättä yksipuolisesti palkkatukea,eikä ota yhteyttä edes päätksen tultua, ainut yhteydenotto on kun koulun vararehtori soittaa pari päivää ennen työnalkua
soittaa ja kysyy tiedätkö tästä työhommasta mitään. :(

Karsensi tässä varmaan tulee sitten, työkkäri on jo kelallekin laittanut lausunnon että en ole työtön työnhakija vaan palkkatyössä. :/
Siis päätöksen tultua, tuli tuossa kirjoitusvirhe, jota en huomannut heti.

Lupa pitää olla
Ei tarvita. Itse olen halunnut palkkatukityötä ja hakemus työpaikalta täytettiin. Itse en ole mitään allekirjoittanut ennen kuin sain varsin aisen työsopimuksen allekirjoitettavaksi.
Ilman työntekijän lupaa ja etukäteis tietoa ei haeta mitään palkkatukea johan sen järkikin sanoo. Jos on ollut halukas palkkatuettuun työhön ei silloin olekaan ongelmia, mutta täysin ilmoittamatta ei edes kaupunki voi mielivaltaisesti toimia tuossa asiassa. Tuossahan muuten mennään siihen pisteeseeen, etteivät palkkatuki työnantajat enää edes hae työntekijöitä erikseen vaan valkkaavat vaan jonkun työttömän työkkärin listoilta ja laittavat työnhakijan tietämättä prosessin käyntiin. Ei niin mene ja ei saakaan mennä. Kyllä niihin palkkatukipaikkoihin haetaan samalla lailla kun muihinkin työpaikkoihin eli haastattelun ja yhteydenoton kautta.

Villakoira
Alkuperäinen kirjoittaja Lupa pitää olla;26883759:
Ilman työntekijän lupaa ja etukäteis tietoa ei haeta mitään palkkatukea johan sen järkikin sanoo. Jos on ollut halukas palkkatuettuun työhön ei silloin olekaan ongelmia, mutta täysin ilmoittamatta ei edes kaupunki voi mielivaltaisesti toimia tuossa asiassa. Tuossahan muuten mennään siihen pisteeseeen, etteivät palkkatuki työnantajat enää edes hae työntekijöitä erikseen vaan valkkaavat vaan jonkun työttömän työkkärin listoilta ja laittavat työnhakijan tietämättä prosessin käyntiin. Ei niin mene ja ei saakaan mennä. Kyllä niihin palkkatukipaikkoihin haetaan samalla lailla kun muihinkin työpaikkoihin eli haastattelun ja yhteydenoton kautta.
Niinhän se luulis menevän ja pitäisi mennä:/
Olin kaupungilla töissä määräaikaisena ja työt loppui kesäkuussa eikä työnantaja ole ollut
sen jälkeen yhdeydessä ollenkaan.
Nyt sitten oli kaupunki näin tehnyt minun tietämättä.

"satu"
Palkkatukeen ei tarvita sinun hyväksyntääsi. Sinä tiedät olevasi palkkatukityöläinen, palkka 1998 euroa kuussa. Ja näin Oulussa jossa pääsin kyseisellä tavalla töihin. Ja tuohon palkkaan tulee myös lisät elikkä viikonlopuista ja öistä korvaukset

Villakoira
[QUOTE="satu";26885563]Palkkatukeen ei tarvita sinun hyväksyntääsi. Sinä tiedät olevasi palkkatukityöläinen, palkka 1998 euroa kuussa. Ja näin Oulussa jossa pääsin kyseisellä tavalla töihin. Ja tuohon palkkaan tulee myös lisät elikkä viikonlopuista ja öistä korvaukset[/QUOTE]

Työsopimusta ei ole, kyllä työnantajan täytyy ottaa yhteyttä työntekijään ja keskustellla asiasta ennen minkään palkkatukihakemusten laittamista ja tarjota työtä.Eikä todellakaan palkka ole noin suuri, edellisellä kerralla oli 1400 e eikä mitään lisiä.

Eihän kukaan muukaan työnantaja voi vain valkata nimeä jostain listasta ja hakea palkkatukea työntekijän tietämättä ja sitten vaan pari päivää ennen työnalkua
joku soittaa työpaikalta että maanataina alkaisi työt.

Villakoira
[QUOTE="satu";26885563]Palkkatukeen ei tarvita sinun hyväksyntääsi. Sinä tiedät olevasi palkkatukityöläinen, palkka 1998 euroa kuussa. Ja näin Oulussa jossa pääsin kyseisellä tavalla töihin. Ja tuohon palkkaan tulee myös lisät elikkä viikonlopuista ja öistä korvaukset[/QUOTE]

Niin tähän työhön ei liity viikonloppu tai yötyötä, palkka on huono.
Kai sinuun kuitenkin otti työnantaja yhteyttä ja keskusteli ennen palkkatukihakemuksen laittamista
ja ilmoitti sekä päätöksestä ja työn alkamisesta aiemmin kuin pari päivää ?

Yhteistyössä