kertokaahan miks pitää tunkee lapset päiväkotiin ku niitä eka putkessa tehdään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
mun kaveri oikein leuhkii että oon nyt kotona VAAN nuorimman kans kun 5v ja 4v päiväkodissa ja koko päivän 7-15.30 asti..

kyllä munkin keskimmäinen oli keväällä päiväkodissa vaikka itse nuorimman kanssa kotona (illat töissä) mutta siihen on looginen selitys sillä pojalla todettu lievä "sairaus" ja on 8-14.00 hoidossa. nyt nuorimmalle koitan saada päiväkotia kun alkaa päivätyö.

mutta tänään heti tää kaveri leuhki aamu tuimaan.. "tulee oleen rauhallista kun puolet sakista pois pystyy taas tekeenkin kaikkee"
lapset kaikki 1-2v ikäerolla ja neljättä haaveilee

Alkuperäinen kirjoittaja bgt:
jos on rahaa nii miks ei? ai niin siks ei ku sua harmitta! :D

harmittaa kyllä..koska en varmaan saa nyt omalla tosta läheltä vaan 5km päästä koska kaverin lapset siellä "huvikseen" ovat..

no ei siinä kun saisees päiväkotipaikan mutta keskimmäisellä on entinen erityisryhmä paikka ja olis ollut kiva jos ois ollut saman pihan päiväkodit ny pitää aamutuimaan viedä toinen toiseen ja toinen 5km päähän
ja kun toi missä keskimmäinen on ihan lähellä n. 1km

Ihan asiallisesti totean etten minäkään ymmärrä, olen ystävä/tuttavapiirissäni yksi niitä harvoja jolla kaikki alle kouluikäiset lapset ovat kotona kun äitikin on.
Mutta jokainen tavallaan, ja en itse ole kamalasti jaksanut ihmetellä sitä miksi lapset viedään hoitoon, ehkä kaikki ei jaksa samalla tavalla, osa haluaa lapselle paljon sosiaalisia suhteita ja erilaisia tekemisiä(askartelut, retket jne), varmaan ihmisilläon erilaisia syitä.
Minä viihdyn lasteni kanssa (ja niinä känkkäränkkäpäivinä kun viihtymisestä ei voi puhua varsinaisesti, on minusta siltikin mukavaa kun kaikki ovat siinä lähellä, leikkimässä tai kiukkuamassa) vaiken aina jaksa tai viitsi samanlaista päiväohjelmaa järjestää kuin päivähoito tarjoaisi.. Meillä syödään, ulkoillaan ja ollaan ja leikitään kotosalla, yli kun vanhin tuli neljän hän kävi kerhossa muutaman kerran viikossa 2h/kerta et on kavereita joiden kanssa leikkiä. Näin meillä, muilla voi olla miten vaan.:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

harmittaa kyllä..koska en varmaan saa nyt omalla tosta läheltä vaan 5km päästä koska kaverin lapset siellä "huvikseen" ovat..

no ei siinä kun saisees päiväkotipaikan mutta keskimmäisellä on entinen erityisryhmä paikka ja olis ollut kiva jos ois ollut saman pihan päiväkodit ny pitää aamutuimaan viedä toinen toiseen ja toinen 5km päähän

no jää kotiin niiden kersojes kaa kun sitä niin kovin kannatat!?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Se on ihan hyvä arvostella muiden toimia ja keksiä omille vastaaville toimilleen joku "looginen" selitys. :whistle:

mun pojalla on vaikea dysfasia ja jos et usko niin täällä on siitä lääkäriltä lappu..jonka takia käy erityisryhmää.on 5v ja kuolaa edelleen ja puhe todella huonoa.myös liikkeissä kömpelyyttä jonka takia puheterapeutti ehdotti pojalle päiväkotia

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no jää kotiin niiden kersojes kaa kun sitä niin kovin kannatat!?

kyllä mä jo 8v olin kotiäitinä mutta välillä pitäs kai töissäkin käydä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan asiallisesti totean etten minäkään ymmärrä, olen ystävä/tuttavapiirissäni yksi niitä harvoja jolla kaikki alle kouluikäiset lapset ovat kotona kun äitikin on.
Mutta jokainen tavallaan, ja en itse ole kamalasti jaksanut ihmetellä sitä miksi lapset viedään hoitoon, ehkä kaikki ei jaksa samalla tavalla, osa haluaa lapselle paljon sosiaalisia suhteita ja erilaisia tekemisiä(askartelut, retket jne), varmaan ihmisilläon erilaisia syitä.
Minä viihdyn lasteni kanssa (ja niinä känkkäränkkäpäivinä kun viihtymisestä ei voi puhua varsinaisesti, on minusta siltikin mukavaa kun kaikki ovat siinä lähellä, leikkimässä tai kiukkuamassa) vaiken aina jaksa tai viitsi samanlaista päiväohjelmaa järjestää kuin päivähoito tarjoaisi.. Meillä syödään, ulkoillaan ja ollaan ja leikitään kotosalla, yli kun vanhin tuli neljän hän kävi kerhossa muutaman kerran viikossa 2h/kerta et on kavereita joiden kanssa leikkiä. Näin meillä, muilla voi olla miten vaan.:)

itse olin 8v kotiäitinä. vanhin meni esikouluun ja viime syksynä aloitti koulun. poika aloitti alkuvuodesta nyt erityisryhmässä mutta nyt olis parin viikon päästä lähtee töihin on tässä kotona oltukin mutta tykkäsin.
ja ei siinä mutta kun tää kaveri tietää että koitan just siihen päiväkotiin ni pitää erikseen leuhkia siitäkin ja nyt pääsee yhden kanssa shoppaileen kaupungille..

no toivon että voisin vielä saada nuorimmalle tosta läheltä tai ylipäätään jostain.

ja kun tää kaveri oikein leuhkii kaikella (en viitsi joka lausetta laittaa jos täällä pyörii) että heippa vaan kaveri =)
mutta koko ajan leuhkimista sillä kun sen lapset on päiväkodissa (tai no tänään ekaa päivää)

En mä tiedä miksi ne niitä sinne laittaa. Meillä 4lasta 4.5vuoden sisään eikä kukaan ole jalallansakkaan astunut päiväkodin tms. ovesta sisään tähän päivään mennes. Vanhin menee ekalle.

Yhteistyössä