Kertokaahan follikkeleistanne! ;)

Gynekäynti takana. Selkeästi pco-tyyppiset munasarjat siellä edelleen näkyy :'(
Vasemalla oli yksi 10mm follikkeli, ei kuitenkaan "johtotähteä" näkynyt vielä, koska oli kp 8. Limis ok.
Mutta, eikö tuo ole ihan lupaavan kokoinen kiertopäiviin nähden?? Eri asia sitten lähteekö se kehittymään..Haaveilenko turhaan oviksesta?

Minkä kokoisia teillä on ollut?

Ai niin, ja clomi-resepti on odottamassa!! B)
On meidän viimeinen toivo, sen pidemmälle emme ajatelleet mennä hoidoissa..
 
Mulla on erittäin lievä pco, johon aloitettu 1 1/2 vkoa sitten metformiini ja seuraavaan kiertoon otetaan clomit ja ruiskutetaan munajohtimet varmuuden vuoksi puhtaiksi, siis jos ei ole nyt tärpännyt.

Ensimmäisellä kerralla lääkärissä näkyi keskiviikkona munasolu 18mm ja ovistesti positiivinen la eli irtosi luultavasti su, en tajunnut silloin tehdä uusinta testiä...

Viimeksi lääkärissä ultrassa näkyi maanantaina munasolu 11mm ja lääkäri käski laskeskella sen mukaan oviksen eli että kasvaisi n.1-2mm/pv ja laskin sen irtoavan seuraavana maanantaina ja näin kävi eli ovistesti oli positiivinen la&su.

Eli nyt vain laskeskelemaan :) Tottakai jokaisella on yksilöllistä kuinka nopeasti kasvaa, mutta mulla ovis aina todella myöhään 25/37 ja siksi otettiinkin tuo metformiini ja sitten kohta clomit kehiin. Pidän peukkuja, että sieltä sulta 7-8pv:n päästä irtoilee kaveri ja hedelmöittyy ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.04.2007 klo 13:20 malttamaton kirjoitti:
Mulla on erittäin lievä pco, johon aloitettu 1 1/2 vkoa sitten metformiini ja seuraavaan kiertoon otetaan clomit ja ruiskutetaan munajohtimet varmuuden vuoksi puhtaiksi, siis jos ei ole nyt tärpännyt.

Ensimmäisellä kerralla lääkärissä näkyi keskiviikkona munasolu 18mm ja ovistesti positiivinen la eli irtosi luultavasti su, en tajunnut silloin tehdä uusinta testiä...

Viimeksi lääkärissä ultrassa näkyi maanantaina munasolu 11mm ja lääkäri käski laskeskella sen mukaan oviksen eli että kasvaisi n.1-2mm/pv ja laskin sen irtoavan seuraavana maanantaina ja näin kävi eli ovistesti oli positiivinen la&su.

Eli nyt vain laskeskelemaan :) Tottakai jokaisella on yksilöllistä kuinka nopeasti kasvaa, mutta mulla ovis aina todella myöhään 25/37 ja siksi otettiinkin tuo metformiini ja sitten kohta clomit kehiin. Pidän peukkuja, että sieltä sulta 7-8pv:n päästä irtoilee kaveri ja hedelmöittyy ;)

Utelen lisää...
Oliko nuo ovikset ihan luomuja vai oliko sinulla lääkitys päällä?
Niin ja mikä ovistesti?
 
Mulla todettu PCO. Clomit ei auttanu mulla yhtää. Sit on kokeiltu femaria,(vähän kuin clomit mut uudempi ja tehokkaampi lääke) sillä saatu pikkaset follikkelit kasvamaa, mutta ei tarpeeksi. Ja nyt menossa femarin kanssa puregon pistokset. Nyt ilmeisesti saadaa jotain tulosta.
 
mm -72 Utele vaan ;)

On ollut ihan luomuja nuo molemmat ovikset mitä nyt on ultrattu. Olemme siis Felicitaksessa tutkimuksissa ja minun verikokeista jotka oli otettu kunnallisella marraskuussa yllättäen löytyikin syy (vaikka terveyskeskuslääkärin mielestä oli ok) eli tuo LH:n ja FSH:n väärä suhde toisiinsa, joka viittasi pco:hon. Ultratessa sitten näkyikin oikeassa 10 pientä munasolua ja sitten tuo yksi iso 18mm, mutta rakenteeltaan munasarjat eivät olleet pahasti pco:maiset eli ei helminauhamaiset. Uusinta verikokoeiden perusteella aloitettiin nyt sitten metformiini lääkitys 2.4. milloin siis samalla ultrattiin tuo 11mm munasolu. Ovistesteinä mulla on aikaisemmin ollut mammaksin ja nyt viimeksi Aconin testejä kotitestit.comista. Molemmat ovat toimineet loistavasti useamman kierron ajan eli aina näyttäneet ovulaation. Nyt sitten odottelen menkkoja alkavaksi viikon päästä ja jos alkaa niin seuraavaksi sitten otetaan clomifen käyttöön tarkoituksena aikaistaa ovista ja lyhentää kiertoa. Vähän vaan pelottaa tuo monisikiöisyyden vaara, kun tuntuu mulla tuo munasolu kasvavan tarpeeksi isoksi muutenkin ja irtoavankin ihan hyvin. Ollaan kyllä jo etukäteen mietitty ja sovittu miehen kanssa, että kuinka monen munasolun kanssa aletaan touhuilemaan ;) Tsemppiä ja munasolun kasvattelua!<br><br>
 

Yhteistyössä