Kertokaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minä

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
3 471
0
36
Osaako joku kertoa, vaikuttaako painonpudotus vastustuskykyyn? Heikentääkö jotenkin sitä? Puoli vuotta olen tiputtanut tasaisesti ja vähän väliä ollut kipeänä :/
Syön paljon vihanneksia ja hedelmiä, joten minkä vitamiinin puutos voisi mahdollisesti olla kyseessä...?

Joo, kyllä pitkäaikainen energiavaje vaikuttaa immuunijärjestelmään ja hormonitasapainoon. Jos kutistuu ylipainosta normaalipainoon, vaikutus on pitkällä aikavälillä tosin positiivinen. Mutta energiavajeen aikana sairastuu helpommin, iho kuivuu, tukkaa lähtee...

JOnkin verran (huom,JONKIN VERRAN) auttaa se, kun saa riittävästi vitamiineja ja kivennäisaineita (vaikka sitten tabletista). Mutta vasta kun ebergiavaje loppuu japääset tasapainotilaan, tilanne normalisoituu.

Kannattaa siis pestä käsiä ja nukkua riittävästi -väsymys nimittäin heikentää vastustuskykyä yhtä paljon!

kiitos vastauksesta, lohduttaa hieman tietää, että tämä koaika-flunssailu kuuluu kuvioon, vaikka syvältä onkin :snotty: Tavoite/normaalipainoon on vielä paljon matkaa, joten kaikki neuvot on tarpeen :)

Yhteistyössä