Kertokaa vinkkejä mitä 1-3v. hoitolasten kanssa voisi tehdä äitienpäivälahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pph

Vieras
Olisiko kellään helppoa ideaa äitienpäivälahjaksi? Olen perhepäivähoitaja ja minulla on hoidossa 1v, 2v ja 3v pojat sekä 2v tyttö joten lahja ideoita äitienpäiväksi kaivataan ja jotain kortti juttuja myös.

oli kun hoitaja haastatteli isompia lapsia, kyseli että mitä äiti merkitsee jne. Mutta noin pienten kanssa joku yksinkertainen sydän tms ja siihen joku pieni värssy. Netistä vois löytyä kaikenlaista.

mulla on tallessa semmonen kortti joltain vuodelta, jossa on liimattuna nätti kangas, jolle painettuna pienen käden jälki. takana joku runo. lapsi on nyt jo murkku ja joskus näen kortin laatikon pohjalla ja se käsi on niin pieni...

Myös sellaisen pikkutaulun vois myös tehdä, johon kankaalle painetaan just tuo käsi tai jalka, ja sen kankaan yläreunaan kiinnitetään pieni pätkä esim. pajua, josta sen voi sitten ripustaa. Viehättävän näköinen, kun painaa esim. pellavakankaalle.

eniten äitinä oon tykäänyt lasten tekemistä korteista, joihin on vaikka hoitotäti on haastattanut lasta vaikka tyyliin äiti on kiva koska...tai meidän äiti....tai sitten ihan perinteiset askartelut.
Myös odotin aina perinteistä äitienpäiväkukkaa, jonka lapsi oli koristellut. Vaikka orvokki tai annansilmä istutusruukussa ja siihin jotain koristusta.

Minä annan lasten maalata kortit ja niihin jokin runo. Lisäksi annan lasten maalata saviruukut, joihin sitten laitan jonkun kukan (esim. orvokin). Jopa 1v. osaa sormiväreillä sutata ruukun :)

Yhteistyössä