Kertokaa te joilla on tietoa.

Mulla ollu kohta parin vuoden ajan melki jatkuvasti kummatkin munasarjat todella kipeenä. Välillä menny lääkäriin kaksinkerroin ja itku kurkussa. Aina on kaikki ollu kunnossa ja mitään poikkeavaa ei ole ollu. Viime perjantaina sain lähetteen sairaalaan, kun oli lämpöä ja alavatsa todella kipee ja olin pitkittäny monta päivää jo tossa vaiheessa sitä menemistä. Taaskin oli kaikki kunnossa, eikä mitään poikkeavaa ole. Kivut jatkuu edelleen aika kovina ja mulla alkaa olla kohta mielenterveys mennyttä noitten kipujen takia... En vaan jaksa enää. Jätin tänään oma lääkärille soittopyynnön ja keskiviikkona pitäis soittaa mulle. Nyt vaan alkaa olla mitta täynnä noita kipuja. 14- vuotiaasta saakka kärsiny rajuista menkkakivuista, jotka hieman hellitti, kun tytär synty, että ei enää ihan konttailua, oksentelua ja pyörtymisiä mihin sattuu. Tyttären syntymän jälkeen alko noi munasarjakivut ja olin varma, että ne menee nopeesti ohi, kuinka väärässä ihminen voi oikein olla. Jumalattomat kivut noissa ja ne alkaa aina, kun menkat on menny ohi ja jatkuu seuraaviin menkkoihin asti. Alan nyt vaatia, että mun munasarjat poistetaan. Pillerit ja sun muut testattu, ei ole ollu apua niistä. Buranaa menee helvetillisiä määriä ja ne helpottaa vaan hetkeks ja kipu jää tuntumaan buranasta huolimatta jomotuksena. Kun kipu on täydessä terässä se on polttavaa, mulla on huono olo ja tuskan hikinen olo. En kerta kaikkiaan voi kuvitella, että elän näitten kipujen kanssa siihen saakka kunnes vaihdevuodet alkaa, ei jumalauta, ennemmin teen itsemurhan, kun kärsin näistä kivuista. Mun mielestä mulla on oikeus omaan kroppaani, mä päätän, mitä sille tehään ja tiedän myös tarkkaan, mitä olen tekemässä ja asiaa olen mielessäni ehtiny käydä läpi monet kerrat. Olen 28- vuotias ja meille riittää yks lapsi, enempää ei meille tulis muutenkaan.
Jos oma lääkäri ei suostu, niin etin lääkärin joka suostuu leikkamaan noi munasarjat pois. Mulla on oikeus omaan kroppaan ja siihen liittyviin päätöksiin. Tää asia on tarkkaan harkittu ja tiedän, mitä olen tekemässä. En vaan jaksa lopun ikää elää näitten kipujen kanssa, koska olen joutunu olemaan useesti töistäkin pois näitten kipujen takia, kun kivut ollu niin kovia. Kohta menetän työpaikkani tällä touhulla ja sen jälkeen varmaan kaiken muunkin :(.
 
,.,
Sen enempää asiasta tietämättä, mutta tuli mieleen ne rakkulat? Äärettömän kivuliaat, on omakohtaista kokemusta. Mulla hävisi itsestään ja tuli kylläkin takas aika nopeasti
 
Väestöliiton sivuilta. Munasarjojen poisto
Munasarjojen poisto aiheuttaa vaihdevuosioireita ja lisäksi mieshormonipitoisuuden vähenemistä puoleen. Muutokset voivat aiheuttaa haluttomuutta, masennusta ja yleisen hyvinvoinnin huononemista. Munasarjojen poiston jälkeen annettava hormonikorvaushoito voi kuitenkin helpottaa oireita.

Muista siis vaatia hormonihoito korvaamaan Munasarjojen poiston aiheuttamia oireita. Lisäksi pidä huoli ettei osteoporoosi pääse yllättämään.
 

Yhteistyössä