Kertokaa pliis endometrioosin oireita jos teillä sellainen on:))

• Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti
endo
jos sulla on endo, tiedät sen kovasta kivusta kuukautisten aikaan
tärinäkipua, eli kävellessä, autossa istuessa tai mikä tahansa tärähdys sattuu niin hitosti
vessassa et pysty käymään isolla hädällä kun vatsa sattuu niin paljon ja on myös ummetusta, vaikkei vatsa kovalla olekaan (tosi outoa)
aivan järkyttävä "tauti"

ja jos oikein olen ymmärtänyt niin virtsaputkentulehduksessa pissatessa kirvelee niin pirusti, jos pahaksi mennyt niin saattaa mennä jopa munuaisiinkin asti, hoitamattomana

"ongelma"
jos sulla on endo, tiedät sen kovasta kivusta kuukautisten aikaan
tärinäkipua, eli kävellessä, autossa istuessa tai mikä tahansa tärähdys sattuu niin hitosti
vessassa et pysty käymään isolla hädällä kun vatsa sattuu niin paljon ja on myös ummetusta, vaikkei vatsa kovalla olekaan (tosi outoa)
aivan järkyttävä "tauti"

ja jos oikein olen ymmärtänyt niin virtsaputkentulehduksessa pissatessa kirvelee niin pirusti, jos pahaksi mennyt niin saattaa mennä jopa munuaisiinkin asti, hoitamattomana
Eihän sitä pysty mitenkään hoitamaan pois? Näkeesitten kun kuukautiset alkavat että sattuuko paljon, mutta nyt minulla sattuu vain kun käyn vessassa niin alavatsa mutta ei muuten.

"vieras"
[QUOTE="ongelma";23333805]Eihän sitä pysty mitenkään hoitamaan pois? Näkeesitten kun kuukautiset alkavat että sattuuko paljon, mutta nyt minulla sattuu vain kun käyn vessassa niin alavatsa mutta ei muuten.[/QUOTE]

Kannattais käydä lääkärissä otattamassa virtsakoe. Kuulostaa kyllä enemmän virtsatietulehdukselta.

"mä"
[QUOTE="ongelma";23333805]Eihän sitä pysty mitenkään hoitamaan pois? Näkeesitten kun kuukautiset alkavat että sattuuko paljon, mutta nyt minulla sattuu vain kun käyn vessassa niin alavatsa mutta ei muuten.[/QUOTE]

sen pystyy hoitamaan pois vain leikkauksella, ja oireita voi lievittää esim. hormonikierukalla ta muulla hormonaalisella ehkäisyllä joka pitää kivut poissa

"hmmm"
itse epäilen endoa kans, kivut on kamalat kuukautisten aikaan ja ulostaminen on aivan hirveätä silloin, myös viikkoa ennen kuukautisten alkamista alavatsa kipeytyy ja pienet tärähtelyt tuntuu todella pahasti vatsassa.
välillä myös yhdyntäkipuja.

mulle ei käy hormonaalinen ehkäisy, joten siitä en tule koskaan saamaan apua :(
lääkäriin ajattelin varata ajan nyt maanantaina.

:)
[QUOTE="hmmm";23333948]itse epäilen endoa kans, kivut on kamalat kuukautisten aikaan ja ulostaminen on aivan hirveätä silloin, myös viikkoa ennen kuukautisten alkamista alavatsa kipeytyy ja pienet tärähtelyt tuntuu todella pahasti vatsassa.

lääkäriin ajattelin varata ajan nyt maanantaina.[/QUOTE]

Mulla ei nyt näidän oireiden aikana vielä ole kuukautisia ollut, mutta toivottavasti kohta alkaa. olis kyl pitäny jo alkaa mut myöhässä n. viikon, ei säännölliset. Mulla ei noi tärähtelyt mitenkään tunnu. Vain sillon kun niin sanotusti tunkee ulos päin kuin vessassakin:D

"mä"
[QUOTE="hmmm";23333948]itse epäilen endoa kans, kivut on kamalat kuukautisten aikaan ja ulostaminen on aivan hirveätä silloin, myös viikkoa ennen kuukautisten alkamista alavatsa kipeytyy ja pienet tärähtelyt tuntuu todella pahasti vatsassa.

lääkäriin ajattelin varata ajan nyt maanantaina.[/QUOTE]

sitten vaan lääkäriin ja sano itse että epäilet endoa, kaikki ei sitä osaa edes kuvitella
itse jouduin melkein vuoden kitumaan kipujen kanssa joka kuukausi kun lääkäri vaan ihmetteli että miksi on muka niin kipeä ja mahtaa työnantaja ihmetellä kun olen kerran kuussa pois töistä, lopulta pääsin naislääkärille (gyne) joka sanoi että saattaa olla endo, ihmettelin että mikä se on kun en ollut koskaan ennen kuullutkaan :O

laittoin lähetteen sairaalaan ja pääsin leikkaukseen (tähystykseen) ja löytyi nedo, leikattiin ja parani hetkeksi, kunnes uusi, nyt mulla hormonikierukka ja kivut pysyneet poissa lähemmäs 4 vuotta.

:)
[QUOTE="mä";23334265]sitten vaan lääkäriin ja sano itse että epäilet endoa, kaikki ei sitä osaa edes kuvitella
itse jouduin melkein vuoden kitumaan kipujen kanssa joka kuukausi kun lääkäri vaan ihmetteli että miksi on muka niin kipeä ja mahtaa työnantaja ihmetellä kun olen kerran kuussa pois töistä, lopulta pääsin naislääkärille (gyne) joka sanoi että saattaa olla endo, ihmettelin että mikä se on kun en ollut koskaan ennen kuullutkaan :O

laittoin lähetteen sairaalaan ja pääsin leikkaukseen (tähystykseen) ja löytyi nedo, leikattiin ja parani hetkeksi, kunnes uusi, nyt mulla hormonikierukka ja kivut pysyneet poissa lähemmäs 4 vuotta.[/QUOTE]

Siis onko endossa vain kuukautiskivut kovat ja se saattaa häiritä ulostamista?

Yhteistyössä