kertokaa nyt sitten miten olisi pitänyt reagoida :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Eli ei olla nähty lapsettoman ystäväpariskunnan kanssa moneen kuukauteen. Mitään selkeää syytä ei ole ollu. Tänään sitten sain vastauksen kun sitä kysyin. Siinä sanottiin meidän kolme vuotiaan olevan liian vilkas ja nenäkäs. Ja heillä ei ole lapsiystävällinen koti joten on hankalaa. Soitin ja sanoin, että onneks syy ei ole tuon kummoisempi. Sanoin, että rakastan lapsiani yli kaiken mutta olen myös objektiivinen ja ymmärrän myös heidän tuntemuksensa. Kerroin, että tuo ikä tuo omat hommansa jne. Ja asiat saatiin ok. Viimeisen kerran kun näimme olin viimeisilläni raskaana ja mies saunoi, joten joka väliin en ehtinyt pojan perään. Lapsi on normaali 3v, välillä niin rakastettava ja välillä raastaa viimeisiä hermojani :D
Puhuin sitten asiasta ystävälleni, joka sanoi ettei ymmärrä käytöstäni ja kysyi enkö muka välitä lapsistani. Siis käsitettekö te myös näin toimintani pohjalta?

Mielestäni ymmärsit asian itse ihan oikein, ystävääsi en ymmärrä. Meillä myös ei ole lapsiystävällinen koti (omamme vasta pieni vauva) ja erään ystäväni lapsiensa kanssa tekemät kyläilyt ovat molemmille rasittavia, koska hän ei kunnolla valvo vilkkaita lapsiaan (mutta stressaa silti, etteivät riehuisi) ja itse sitten joudun katsomaan heidän peräänsä. Heidän oma kotinsa on erittäin karu, joten sitä ei mitenkään voi "tuhota", joten lapsia ei oikein ole opetettu varomaan. Olemme hyviä ystäviä ja kyläilyä on silti ainakin kuukausittain, joten emme anna tilanteen häiritä liiaksi. Mutta siis ymmärrän teidän tilanteen.

Tuo eka kuulosti hyvältä, todella fiksulta ja kypsältä. Siis tuo objektiivisuus. Olen ollut ystäväsi tilanteessa, eikä todellakaan mikään helppo. Olen joutunut juoksemaan kodissamme olleiden pikkuihmisten perässä ja piilottamaan kaiken minkä voi heittää, varjelemaan mieheni kaiuttimet ja soittimet jne. Perheettömän koti ei todellakaan ole välttämättä pikkuihmisiä varten, voi olla paljonkin särkyvää ja arvokasta rikottavaksi. Nyt itselläkin perhettä, joten koti on muuttunut sen mukaan. Hienoa että ymmärrät ystävääsi :)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mielestäni ymmärsit asian itse ihan oikein, ystävääsi en ymmärrä. Meillä myös ei ole lapsiystävällinen koti (omamme vasta pieni vauva) ja erään ystäväni lapsiensa kanssa tekemät kyläilyt ovat molemmille rasittavia, koska hän ei kunnolla valvo vilkkaita lapsiaan (mutta stressaa silti, etteivät riehuisi) ja itse sitten joudun katsomaan heidän peräänsä. Heidän oma kotinsa on erittäin karu, joten sitä ei mitenkään voi "tuhota", joten lapsia ei oikein ole opetettu varomaan. Olemme hyviä ystäviä ja kyläilyä on silti ainakin kuukausittain, joten emme anna tilanteen häiritä liiaksi. Mutta siis ymmärrän teidän tilanteen.

Meillä lapsi on opetettu kyllä varomaan, ei riko mitään jne. on vaan normaali kolme vuotias. Touhuaa ja kyselee. He eivät halua lapsia ja ovat sen asian kanssa olleet sinut aina.
Enhän minäkään tykkää kaikkien lapsista, joten miksi vetää marttyyri asenne niskaan.
Kiva kun joku muukin ymmärsi mun käytöksen. Ystäväni piti sitä vaan sellaisena, etten välitä lapsistani.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -:

Meillä lapsi on opetettu kyllä varomaan, ei riko mitään jne. on vaan normaali kolme vuotias. Touhuaa ja kyselee. He eivät halua lapsia ja ovat sen asian kanssa olleet sinut aina.
Enhän minäkään tykkää kaikkien lapsista, joten miksi vetää marttyyri asenne niskaan.
Kiva kun joku muukin ymmärsi mun käytöksen. Ystäväni piti sitä vaan sellaisena, etten välitä lapsistani.

Musta olet normaali, kohtelias ja toiset huomioon ottava ihminen, joita nykyaikana on aivan liian vähän!

Ei se mitään lapsista välittämistä ole, että kynsin ja hampain tahtoo pitää kiinni oikeudestaan ottaa heidät mukaan minne tahansa, minne lapset eivät oikein sovikaan. Päinvastoin.

Yhteistyössä