Kertokaa nyt missä ruuissa ei ole hiilihydraatteja? Ja missä taas on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Lihaa ei tartte mainita kun en syö.
JOS YRITTÄIS edes vähän vähentää niitä hiilihydraattisia, ja syödä enemmän niitä missä niitä ei ole.
Miksikään karpiksi ei minusta ole, mutta siis vois edes vähän miettiä mitä söis enemmän ja mitä vähemmän.

Ja ehdotelkaa lämpimiä ruokia, siis kotiruokia, jossa ei ole hiilihydraattejà?

Kaikki se, mikä ei ole proteiinia (liha-kala-ja maitotuotteet, munat jne) tai rasvaa, on käytännössä sitä hiilaria. Peruna, riisi, pasta ja maissi ovat varsin hiilihydraattipitoisia, eli sitten jää lähinnä tuo muu kasvisosasto...

Kananmunat liki nollahiilarisia eli niistä munakasta, keitettyjä kanannmunia, paistettuja kananmunia.

Täysrasvaisissa juustoissa kohtuuvähän hiilareita mutta jos syöt esim. leivän kanssa niin leivän hiilarit vaikuttaa tähän ettei niin kovin terveellistä.

Vihreissä kasviksissa vähän hiilareita, esim. kesäkurpitsa, parsakaali, kurkku, salaatti, pinaatti jne.

www.karppaus.info löydät tietoja aiheesta jos hiilihydraattimäärät kiinnostaa

Mäkin olen vähentänyt hiilareita ja syön kyllä paljon lihoja. Mutta sitten kananmunaa, juustoja jne. Ja kasviksia voi tutkia netissä, itse pyrin käyttämään hitaasti imeytyviä hiilareita sisältäviä. En kyllä kauheasti ole jaksanut perehtyä, mutta usein isken uuniin porkkanaa, kaalia, sipulia, kesäkurpitsaa, papuja yms, munakoisoa ja tomaattia sisältäviä sekoituksia. Tomaattimurskat on hyviä pohjiksi ja kermaa tietty voi laittaa... Munakkaat on helppoja myös. Myönnän silti, että mun kohdalla ruokavalio on aika yksipuolinen tai siis vaihtelematon, kun en jaksa nähdä vaivaa..

No ei nyt ihan hiilihydraatittomalle tarvi ryhtyä (myös karpit syö hiilareita, mutta vain rajoitetusti ja tiedostaen, mitä/millaista naamasta menee alas). ;)

Lihaa ja kasviksia. Pois peruna, pasta ja riisi, maissi. Varo bataatti, porkkana, herneet.

Muuten melekosen vappaasti. :)

Itse olen 11 mutta tahtoisin laihtua joten yriterään:X3:;)
"Dr Seralini concluded that rats which ate the GM maize had ' statistically significant' signs of liver and kidney damage. Each strain was linked to unusual concentrations of hormones in the blood and urine of rats fed the maize for three months, compared to rats given a non-GM diet.

The higher hormone levels suggest that animals' livers and kidneys are not working properly.

Female rats fed one of the strains also had higher blood sugar levels and raised levels of fatty substances caused triglycerides, Dr Seralini reported in the International Journal of Microbiology.

The analysis concluded: 'These substances have never before been an integral part of the human or animal diet and therefore their health consequences for those who consume them, especially over long time periods are currently unknown.'" Dailymail
Maltodekstrin ja glukosifruktosisirap totally out.

Yhteistyössä