Kertokaa mulle

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Mitäs teen tai miten nyt meen puhumaan miehen kans hänen laiskuudesta ettei hän ikinä tee mitään jos mä en käskee, kotona siis, mä niin haluan että hän ymmärtää että se ei ole vain mun homma hoita koti, ennen jopa hän auttanut enemmän, mut ennen kuulema mä olin masentunut sen takia hän on auttanut mua ja nyt kun en ole niin mä voin kaikki hoita. Hän ei ymmärrä vai mitä että olen kans väsynyt kun teen 3kerta enemmän töitä kuin hän. Eli miten puhun hänen kans että hän jotain aloittaa tehdä, edes rakentaa, eikä niin että 2lista laita kerran kuukaudessa ja se siitä. Must tuntu että mä en varma osaa puhua ollenkaan, miten te olisitte puhuneet?

Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no jos teillä on molemmilla töitä, niin ettekö voi palkata siivoojan??

Voi kyllä mä palkata, mutta hänellä viikonloput vapaita ja hän voi tehdä muuta kun heitä sukat lattialle, syödä joka paikassa ja kerää vuori astioista

no entä jos hän ei jaksa/ halua? eikö se sitten siivoa, jota sotku häiritsee? meillä onneksi molempia harmittaa, jos on sekaista, ja siksipä sotkua ei nykyään synny...

Voi kyllä mä palkata, mutta hänellä viikonloput vapaita ja hän voi tehdä muuta kun heitä sukat lattialle, syödä joka paikassa ja kerää vuori astioista

no entä jos hän ei jaksa/ halua? eikö se sitten siivoa, jota sotku häiritsee? meillä onneksi molempia harmittaa, jos on sekaista, ja siksipä sotkua ei nykyään synny...

No sitten mä en tarvitse miestä jos hän ei halua perheen takia rakentaa talo valmiiks ja siivota edes omia

No sitten mä en tarvitse miestä jos hän ei halua perheen takia rakentaa talo valmiiks ja siivota edes omia

no sähän sen sanoit! jos ei perheellä ole yhteisiä tavoitteita ja toimintaperiaatteita, niin ei se vaan voi pidemmän päälle toimia...

Vielä lisään että nyt hän siivoa, koska meillä oli riita ja mä tänään heitin astiat pois, siis ainako mun pitää toimia noin että hän ymmärrä ettei hän tekee mitään. Mä ainakin itse siivoan joka päivää ja teen ruokaa vaikka on mullakin työt ja enemmän kuin hänellä

Mitäs teen tai miten nyt meen puhumaan miehen kans hänen laiskuudesta ettei hän ikinä tee mitään jos mä en käskee, kotona siis, mä niin haluan että hän ymmärtää että se ei ole vain mun homma hoita koti, ennen jopa hän auttanut enemmän, mut ennen kuulema mä olin masentunut sen takia hän on auttanut mua ja nyt kun en ole niin mä voin kaikki hoita. Hän ei ymmärrä vai mitä että olen kans väsynyt kun teen 3kerta enemmän töitä kuin hän. Eli miten puhun hänen kans että hän jotain aloittaa tehdä, edes rakentaa, eikä niin että 2lista laita kerran kuukaudessa ja se siitä. Must tuntu että mä en varma osaa puhua ollenkaan, miten te olisitte puhuneet?

No jos keksit miten se käy niin kerro mullekin. Tosin , mä en valita sillä mies tekee töitä tosi paljon ja kun tulee väsyneenä kotiin en halua alkaa jäkättää

Vielä lisään että nyt hän siivoa, koska meillä oli riita ja mä tänään heitin astiat pois, siis ainako mun pitää toimia noin että hän ymmärrä ettei hän tekee mitään. Mä ainakin itse siivoan joka päivää ja teen ruokaa vaikka on mullakin työt ja enemmän kuin hänellä

Ei millään pahalla, mutta miehesi kuulosta nössöltä ja sinä melkoiselta pirttihirmulta :-)

Mä sanoin jopa hänelle että teenkö mä sulle tahallaan että haen masennuslääkkeet, en tee muuta kun makaan istun koneella, lihon, en käy töissä, en siis tee mitään, ehkä sä(eli hän) taas aloita tehdä jotain, eikä odotta että mun tai mun äidin pitää hoita kaikki

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:

No jos keksit miten se käy niin kerro mullekin. Tosin , mä en valita sillä mies tekee töitä tosi paljon ja kun tulee väsyneenä kotiin en halua alkaa jäkättää

joo sulla edes mies tulee väsyneenä kotiin ja mun mies istuu vain toimistossa, mistä ei paljon väsymystä pitää tulla että ei edes viikonloppuna hän jaksa liikua vähän kotona jos mä en aloita huuta

Siis miten mä nyt viisasti puhun riidan jälkeen, mä en halua mennä puhumaan kun tiedän että meen sanomaan hänelle taas että jos et aloita jotain tehdä niin meille tulee ero.....ja jos hän jotain vastaa että ei tai ei vastaa mitään mä voin jopa hotelille mennä

Siis miten mä nyt viisasti puhun riidan jälkeen, mä en halua mennä puhumaan kun tiedän että meen sanomaan hänelle taas että jos et aloita jotain tehdä niin meille tulee ero.....ja jos hän jotain vastaa että ei tai ei vastaa mitään mä voin jopa hotelille mennä

:/
teitä on kaksi tervepäistä ihmistä siinä, eikös ?
mitäs jos nielisit kiukkua, menisit ja halaisit miestä ja sanoisit että sori tuo tussahdus, mutta että haluat ja toivot nyt kovasti, että asia otetaan pöydälle ja keskusteltais läpi - sovittain jonkinlaiset pelisäännöt vaikka ihan paperille.
jos sun mies ei ihan oikeasti silloin suostu juttelee ja keskustelee, niin hän on tampio ja typerys ( mun mittapuun mukaan :D ) ja sellasen kanssa ei kannata kauempaa elämäänsä tuhlata onnettomana ja ärsyyntyneenä elellen.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

:/
teitä on kaksi tervepäistä ihmistä siinä, eikös ?
mitäs jos nielisit kiukkua, menisit ja halaisit miestä ja sanoisit että sori tuo tussahdus, mutta että haluat ja toivot nyt kovasti, että asia otetaan pöydälle ja keskusteltais läpi - sovittain jonkinlaiset pelisäännöt vaikka ihan paperille.
jos sun mies ei ihan oikeasti silloin suostu juttelee ja keskustelee, niin hän on tampio ja typerys ( mun mittapuun mukaan :D ) ja sellasen kanssa ei kannata kauempaa elämäänsä tuhlata onnettomana ja ärsyyntyneenä elellen.

mut ei sekään ole helppoa jos me erotetaan, mun pitää kaikki aloita alusta ja lapset kärsi eniten, koska kun isää hän on hyvää, sekä muutenkin rauhallinen hän on ei juo eikä käy missään, kotona aina, MUTTA, kotona ei tee muuta kun syö, istuu netissä, katso telkkari ja jos mä huudan hänelle tai yritän haasta riita niin heti hän juokse moppin vieren ja aloita siivota, mä en jaksa ettei hän itse tajua, mä koko vkloppu olin voi sanoa niin poissa välillä vain kotona ja nukuin ehkä pari tuntia, mulle tuli hirveä olo kun näin tänään helvetin väsyneenä miten paljon mun pitää tehdä, eikä hän taas rakentanut mitään, eikä tehnyt mitä mä kiltisti sanoin

Ehkäpä sunkin tarvis aatella ettei se raha ole koko elämä ja vähentää noita töitäs. Ei ois huono idea. Kerkeisit itekkin nukkuu ni ei tarvis raivot tolleen. Ja ehkä siel vällyjen allaki kiinnostas jotain tehdäkki ettei ois noin pipo kireellä.

Ehkäpä sunkin tarvis aatella ettei se raha ole koko elämä ja vähentää noita töitäs. Ei ois huono idea. Kerkeisit itekkin nukkuu ni ei tarvis raivot tolleen. Ja ehkä siel vällyjen allaki kiinnostas jotain tehdäkki ettei ois noin pipo kireellä.

En nyt halua vähentää työt, koska mulla on sunnitelmia, sekä miks jos jaksan? Jos mä en jaksa olemaan lasten kans niin vast sitten joku työ lopetan kokonaan. Mä vaan tarvitse ymmärrystä että hän ymmärtä että pakko ja pitää auta ihan vaan perheen varten. Mä en halua lopeta työt vain sen takia että hän on laiska, mä vain kysyn neuvoja millä tavalla mä puhun? Mä en osaa edes netin kauta kertoa minkäläinen hän on, voin vain sanoa että hänellä mun verrattuna helvetisti aika tehdä mitä vaan kotona hyödyllistä

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Miten mä muistelen että sä oot kirjottanut kuinka sun mies tekee kotona kaiken? Vai oliko se sun mais aikaa sitten...?Entä jos sun mies on masentunut nyt?

Joo vast silloin hän teki, eikä hän ole yhtään masentunut, mun syy se on että aloitin kaikki tehdä ja äiti vielä autamassa niin hän näköjään rentoutui niin ettei nyt vaan ymmärrä että en mä mikään kone ole, että hänellekin kuluu tehdä saman verran kun mullekin

Yhteistyössä