Kertokaa mulle mitä outoo Mitja nimessä on? Monet kummastelee...

  • Viestiketjun aloittaja Pikku Mitjan äiti
  • Ensimmäinen viesti
"Menni"
Meidän lähikaupan kassatäti on Mitja, jutellaan joskus aina niin sanoinkin hänelle että ihana nimi hänellä. Oon miettinyt että oisko venäläinen kun puheesta huomaa hieman :)
 
Erehtyminen on inhimillistä
[QUOTE="Menni";30821366]Meidän lähikaupan kassatäti on Mitja, jutellaan joskus aina niin sanoinkin hänelle että ihana nimi hänellä. Oon miettinyt että oisko venäläinen kun puheesta huomaa hieman :)[/QUOTE]

Eiköhän kuitenki kassasetä eikä -täti.
 
En m tiedä. Ehkä eivät ole lukeneet yhtäainutta kirjaa missä on pyöritty venäjän puolellakin. Kaunis nimi minusta, vaikka suosikkini onkin pitkään ollut Petja.

Ja sit taas ellei oo kuullut Petja-sedästä (ja koirasta) on melkis puute yleissivistyksessä.
 
Minja_75
ihan nätti nimi...voisiko kummastelu johtua siitä, että on tosiaan sellainen diminutiivinimi eli hellittelymuoto nimestä Dimitri? Eli Venäjällä olisi tosiaan rakas lempinimi, ei se "oikea" nimi. Tää on hyvä huomioida....
 
"Jeps"
ihan nätti nimi...voisiko kummastelu johtua siitä, että on tosiaan sellainen diminutiivinimi eli hellittelymuoto nimestä Dimitri? Eli Venäjällä olisi tosiaan rakas lempinimi, ei se "oikea" nimi. Tää on hyvä huomioida....
Tiedän monia mitä kutsutaan juuri noilla lempinimillä ja oikeat nimet erikseen. En suomalaistakaan nimistä tykkää jos on ne lempinimet virallisina. Tytöillä varsinkin vanhempina on hankalaa ottaa vakavasti lissuja, kisuja ja mussuja.
 

Yhteistyössä