Kertokaa, miten sitä jaksaa kuunnella ihmisten loukkaavia kommentteja kun neljäskin lapsi samaa sukupuolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja think
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua eniten harmittaa, kun mun isommat tytöt on jo koululaisia ja ne joutuu kuuntelemaan tuota "kyllä teidän pitäis vielä se poika tehdä"-juttua, silloin sanonkin yleensä, että olen niin onnellinen mäistä olemassaolevista LAPSISTANI (monikaan nykyisen elämäni ihmisistä ei tiedä, että olen aikoinaan menettänyt esikoisPOIKANI)

Ehkä se on jokin kiertoilmaisu kysyä, joko teillä on lapsiluku täynnä, vai vieläkö suunnittelette perheenlisäystä.

Mulla on vaa yksi tyttö, mutta toivon salaa seuraavienkin olevan tyttöjä :) (kolme olisi vielä "tilauksessa".)

Ja jotkut toivoo pelkkiä poikia. Typerää tuollainen. Kaikki me ollaan erilaisia ja se sukupuoli ei kuitenkaan mikään elämää isompi asia ole.

Ajatelkaa että "voi miten ihmiset on pikkusieluisia" ja kuitatkaa hymyllä ja sanokaa, että me kyllä ollaan ylpeitä ja onnellisia näistä lapsista.

On oikeasti UPEAN näköistä kun on isä ja äiti ja mukana on 4 poikaa/tyttöä, se on vaikuttavan näköistä mielestäni :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja ylp:
Musta on jotenkin hienoa, kun perheessä on monta samaa sukupuolta olevaa lasta. Jotenkin upeaa, kun on vaikka neljä poikaa tai viisi tyttöä. Vau! Taisin lukea pienenä liikaa "Pikku naisia" -kirjasarjaa. :D Mulla on itselläni tyttö ja poika ja sekin on tietysti hienoa, mutta ihan yhtä hienoa olisi ollut vaikka he olisivat samaa sukupuolta.

Minäkin ajattelen vähän näin, että siinä on jotain aivan erityistä, kun on iso sarja tyttöjä tai poikia. Itsellä on molempia, ja tosi kiva näinkin, mutta kysymys on minun mielestäni siitä, että ihminen haluaa ja osaa nähdä asiat aina valoisalla tavalla. Jos on paljon tyttöjä, näkee siinä kaikkea positiivista ja mukavaa, jos on poikia, alkaa kokea sen erityisen mukavana jne. Ehkä tämä on tällainen ajattelutapatesti, että onko ihmisellä yleensä tapana nähdä asioissa valoisia puolia vai alkaako pohtia negatiivisia puolia, ongelmia, menetänkö tässä nyt jotain.

mielenkiintoisia ja hyviä ajatuksia

En minä ainakaan ihanampaa lasta olisi voinut toivoa kuin tämä viides tyttö. Sen piti olla juuri tämä lapsi, eikä kukaan muu :heart: Vaikea uskoa että joku tämän haluaisi palauttaa ja vaihtaa toiseen sukupuoleen :D http://www.aijaa.com/v.php?i=3825550.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
En minä ainakaan ihanampaa lasta olisi voinut toivoa kuin tämä viides tyttö. Sen piti olla juuri tämä lapsi, eikä kukaan muu :heart: Vaikea uskoa että joku tämän haluaisi palauttaa ja vaihtaa toiseen sukupuoleen :D http://www.aijaa.com/v.php?i=3825550.jpg

Aivan syötävän suloinen! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:

Kiits, niin minustakin. Ja sillä pitäis jonkun mielestä munat olla :D

Ihana! :)

keski-ikään jo ehtiessä, että poikalasten vanhempia ihaillaan avoimemmin. Ja täytyy sanoa (oma kasvatus tehnyt tehtävänsä) että olen itsekin todella ylpeä pojistani. Minulle on aina riittänyt "tyttäreksi" kummitytär.

Suloinen on. =)

Mutta eikö hän lienisi ihan yhtä suloinen ja ihana vaikka olisikin sattunut olemaan poika?

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Suloinen on. =)

Mutta eikö hän lienisi ihan yhtä suloinen ja ihana vaikka olisikin sattunut olemaan poika?

Ei se sama ihminen voisi olla, jos olis poika. Sitä tuolla just hain että kun sen lapsen on saanut niin se sukupuoli ainakin mulla katoaa ja tärkeintä on se että se on juuri se ihminen joka sieltä tulikin. Ja jos olisi poika niin yhtä tärkeä olisi, mutta ei tärkeämpi eikä se meidän elämä yhtään sen mahtavampaa olisi vaikka muutamalla lapsella eri vehkeet olisikin. Minun mielestä aivan hullu ajatuskin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja ylp:
Musta on jotenkin hienoa, kun perheessä on monta samaa sukupuolta olevaa lasta. Jotenkin upeaa, kun on vaikka neljä poikaa tai viisi tyttöä. Vau! Taisin lukea pienenä liikaa "Pikku naisia" -kirjasarjaa. :D Mulla on itselläni tyttö ja poika ja sekin on tietysti hienoa, mutta ihan yhtä hienoa olisi ollut vaikka he olisivat samaa sukupuolta.

Minäkin ajattelen vähän näin, että siinä on jotain aivan erityistä, kun on iso sarja tyttöjä tai poikia. Itsellä on molempia, ja tosi kiva näinkin, mutta kysymys on minun mielestäni siitä, että ihminen haluaa ja osaa nähdä asiat aina valoisalla tavalla. Jos on paljon tyttöjä, näkee siinä kaikkea positiivista ja mukavaa, jos on poikia, alkaa kokea sen erityisen mukavana jne. Ehkä tämä on tällainen ajattelutapatesti, että onko ihmisellä yleensä tapana nähdä asioissa valoisia puolia vai alkaako pohtia negatiivisia puolia, ongelmia, menetänkö tässä nyt jotain.

Näitä on pakko peesailla!

Sukulaisperheeseen jossa on ennestään 5 tyttöä odotellaan nyt kuudetta lasta ja kovasti ultrat vaan tyttöä lupailevat. Ei tälle perheelle eikä muillekaan läheisille se sukupuoli niin merkityksellinen ole, mutta toisaalta ihanan houkutteleva tilanne. Siis jos tulee se poika niin saavat sitten senkin kokea, mutta toisaalta se kuudes tyttö täydentäisi jo aikas komian sarjan. =)

Mutta siis yelisesti se että monilapsisissa perheissä on vain yhtä sukupuolta kiinnittää ainakin oman huomioni, ihan positiivisessa mielessä. Onhan se jo melkoista säkää että aina sattuu tulemaan samaa merkkiä. Saa hienoja perhe- tai sisaruskuvia! :D

Mutta siis käytännössähän noissa on kaikissa ne positiiviset puolensa. meillä on kaksi lasta, poika ja tyttö. Ihan kiva näin, saatiin sitten kokea molemmat. Toisaalta jos olisi samaa sukupuolta niin varmasti siinäkin on ne omat juttunsa. itse alunperin olin aina tyttöä toivonut, mutta toksi pojastani suunnattoman ylpeä. Seuraavan kohdalla tietty taas toivoin sitä tyttöä, mutta samalla sitä jo mietti että toisaalta toinen poika tarkoittaisi sitä että kaikki vaatteet ja lelut menisivät mukavasti kiertoon, pojilla olisi samantyylisiä kiinnostuksenkohteita ja yhteisiä juttuja enemmän. Eli puolensa kaikessa ja loppupelissähän ne omat lapset on aina ne suloisimmat ja ihanimmat, sukupuolesta huolimatta! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Suloinen on. =)

Ei se sama ihminen voisi olla, jos olis poika. Sitä tuolla just hain että kun sen lapsen on saanut niin se sukupuoli ainakin mulla katoaa ja tärkeintä on se että se on juuri se ihminen joka sieltä tulikin. Ja jos olisi poika niin yhtä tärkeä olisi, mutta ei tärkeämpi eikä se meidän elämä yhtään sen mahtavampaa olisi vaikka muutamalla lapsella eri vehkeet olisikin. Minun mielestä aivan hullu ajatuskin :whistle:

Ei, muttei se elämä välttämättä olisi sen kamalampaa vaikka olisi joku poika joukkoon sattunutkin. ;) Poikana tuo lapsi olisi sitten omana persoonanaan se kaikista ihanin.

Meillä on viisi poikaa. Kun kuudes lapsemme tyttö syntyi, alkoivat eräät lähisukulaisemme epäillä, että olisin käynnyt vieraissa. :D Anoppi tippui penkiltä, kun kuuli vauvauutiset ja oli manannut mieheni veljelle " ettei se voi olla tyttö, varmaan pilailevat". Poikia ei olla koskaan päivitelty tai kauhisteltu, ainakaan mun kuullen! =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Aika naurettavia ne jotka säälivät pelkkien tytttöjen vanhempia. Pyyhin persettäni tuollaisten ihmisten mielipiteillä ja toivon edelleen saavani pelkkiä tyttöjä. B)

taas tätä: toivon edelleen saavani pelkkiä tyttöjä.
Toki se on ok, jos toivot mutta taas on asetelma että jompikumpi on parempi.
Kilpailua. Miksi?
Miksi toivot vain tyttöjä lisää?

No mä nyt toivon vain likkoja, mutta oikiasti aivan sama kumpi tulee kunhan tulisi edes toinen lapsi. Ainahan sitä toivoa saa, mutta ei se tarkoita sitä etteikö muuta otettaisi vastaan. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Kannattaa vastata niille, ei meille poikaa/tyttöä ees kaivata. Menee jauhot suuhun.

Mun mielestä tuollainen uhoaminen on jotenkin tyhmää. Jos sitten syntyykin se poika/tyttö niin tämä ei ole toivottu?

Muutenkin outoa että ensin valitetaan kuinka toiset väheksyy teidän tyttöjä, mutta samalla itse sanotte heidän pojista ettei sellaisia edes huolisi. Harva varmaan viidennen tytön saaneellekaan pariskunnalle sanoisi sellaista.

Oikeesti, onko tuollaisia? Siis jotka katsoo pahasti jos on monta samaa sukupuolta???

Musta on tosi hauskaa jos on iso lauma tyttöjä tai poikia. Vitsailen siitä kyllä, viimeksi työkaverille joka kertoi että on kolme poikaa. Kysyin että "vieläkö aiotte yrittää?" Mutta otti vitsinä, niinkuin oli tarkoitettukin.

Mulle kelpaisi pelkkää toista sukupuolta oleva lapsilauma. Exällä oli kolme veljeä, ja niillä oli hauskaa yhdessä. Musta on kivempaa että on vaan toista sukupuolta kuin jos olis vaikka neljä tyttöä ja yksi poikarukka. Tai toisinpäin :D

Sain pojan ja kun kummisetäni tuli sairaalaan vauvaa katsomaan hän toi kortin jossa luki, Onnea oikeasta lapsesta.

Oletan, että kommentissa on kyse huonosta huumorintajusta....

Alkuperäinen kirjoittaja Mari -76:
Oikeesti, onko tuollaisia? Siis jotka katsoo pahasti jos on monta samaa sukupuolta???

Musta on tosi hauskaa jos on iso lauma tyttöjä tai poikia. Vitsailen siitä kyllä, viimeksi työkaverille joka kertoi että on kolme poikaa. Kysyin että "vieläkö aiotte yrittää?" Mutta otti vitsinä, niinkuin oli tarkoitettukin.

Mulle kelpaisi pelkkää toista sukupuolta oleva lapsilauma. Exällä oli kolme veljeä, ja niillä oli hauskaa yhdessä. Musta on kivempaa että on vaan toista sukupuolta kuin jos olis vaikka neljä tyttöä ja yksi poikarukka. Tai toisinpäin :D

Mulla on neljä tyttöä ja yksi poika. Mutta ei todellakaan mikään poikarukka.
Siskojen kanssa kasvaneena tulee hyvin toimeen tyttöjen kanssa. Kavereissa on sekä poikia että tyttöjä.
Kun viidettä odotin, hyvä ystäväni sanoi, että ihana olisi jos syntyisi viides tyttö. Mutta ihan yhtä ihanaa olisi, jos neljän prinsessan jatkoksi syntyisi pieni prinssi. Juuri näin minäkin ajattelin. En olisi yhtään sen onnellisempi jos olisi tullut viides tyttö.
Jäin 10 v. sitten viiden lapseni yh:ksi. Yhtenä iltana tyttöjen kanssa lakkailimme kynsiä ja ajattelin, että kai sen näin piti mennä, että meille syntyi neljä tyttöä ja yksi poika. Tyttöjen maailma on mulle läheisempi. Jos olisin jäänyt neljän pojan ja yhden tytön yh:ksi olisin varmasti ollut aika ihmeissäni yksin sellaisen poikalauman kanssa.
Kuopukseni olin menettää kaksikuisena. Keskimmäisen lapseni olen saattanut Jumalan kämmenelle. Minulle lapsi on lahja.

Typerää asenteellisuutta ihmisiltä. Mielestäni ei enää nykyyään ole sen hienompaa että kaikki lapset ovat poikia kuten joku väitti. Upeaa on se että on ne neljä lasta. Surkuttelijoille voit sanoa että tulevaisuudessa saat sitten tyttäriä kun pojilla on puolisot. Ja sama toisinpäin.

Yhteistyössä