Kertokaa, miten sitä jaksaa kuunnella ihmisten loukkaavia kommentteja kun neljäskin lapsi samaa sukupuolta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja think
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1 tyttö ja 1 poika, ja mulle olis ihan sama olisko mulla 5 tyttöä vai 5 poikaa :0
Tuttavapiirissä löytyy niitä joilla pelkästään 4 poikaa tai 4 tyttöä ja mun mielestä aivan ihanaa ku on tollanen poika/tyttökatras!

Meillä kaksi tyttöä ja oman jaksamiseni takia ei lähitulevaisuudessa ole suunniteltu yrittävämme kolmatta. Ja kun tulee noita kommentteja, että "millon te sitä poikaa yritätte?" niin vastaan vaan että kyllä ne tytöt tuo poikia sitten. Meille se on aivan sama onko tyttöjä vai poikia, onnellisia ollaan kun on lapsia ja vielä terveitäkin. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
en mä tiiä, mut jos on 4 poikaa niin on se kuitenkin aika coolia ja arvostetumpaa kuin olis vaan tyttelöitä, se mua kävis jo sääliks ja kovasti

Hyi, ois aivan kauheaa jos ois vain poikia, ei jos ois kolme mutta neljä :x Koita jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja miten vain:
Ei sillä väliä ollut, kiva kun on molempia yhet. Kummassakin ne omat juttunsa mitä opeteltava kun kasvavat, mutta toisaalta toinen tyttökin olisi ollut ihan yhtä toivottu, isäkin keksi ihanan nimen. Sitten olisimme saattaneet ajatella sitä kolmatta, mikä nyt todennäköisesti ei tule sitten tapahtumaan.

Eli olisitte yrittäneet sitä poikaa sitten? Meillä on neljä lasta joista kolme ekaa on poikia ja viimeinen tyttö. Toki ajattelin, että tyttökin olis kiva, mutta ei me lapsia tehty sillä, että saatais välttämättä se tyttö. Ei siis oo yks toivottu poika ja tyttö sekä 2 poikaa joitten olis pitänyt olla tyttöjä..
Jos oikein vaikeasti selittää.. :)

Meillä on kolme tyttöä, kolmatta odottaessa sain kyllä kuulla että jos se nyt ois poika.
Ihan kun me ei ois koko lasta haluttu, vaan poika.
Sanoin kyllä et tyttö on tilattu, mut ainahan haikara voi kuulla tilauksen väärin. Itsellä siis oli vahva tunne tytöstä ja työnimi oli tytön.
Kun kuopus syntyi, minä eikä mieheni edes muistettu katsoa tai kysyä kumpi tuli. Niin onnellisia oltiin että lapsi synty hengissä (oli ihan sininen ja napanuora katkaistiin kaulanympäriltä kun pää vaan näky). Sitten vasta kun lapsi oli jo rinnalle nostettu kysyin; onko tämä tyttö. Piti itse tarkistaa jalkovälistä.
Nyt vauvakuume alkaa hiipiä, enkä yhäkään osaa sanoa että toivoisin poikaa. Olen niin onnellinen kolmesta ihanasta tytöstä, etten osaa ajatella että pitäisi se poika saada.
MUTTA jos minulla olisi kolme poikaa, olisin heistä varmasti yhtä onnellinen, enkä tyttöä osaisi toivoa.
Mielestäni sukupuolella ei ole mitään väliä, vaan sillä että se on oma lapsi, eikä sitä mistään hinnasta vaihtaisi pois.
Rakastakaa lapsianne oli ne tyttöjä, poikia tai molempia!!

5 tyttöä. Moni on sanonut, että pitää vaan tehdä niin kauan lapsia, että se poikakin saadaan. Jokaiselle oon sanonu, ettei lapsia enää tuu, kun sterilisaatio on tehty, niin siitä huolimatta kuulema mieli vielä muuttuu ja iltatähdeks tehdään poika...

Kun meille tuli toinen poika, jotkut koittivat "lohdutella" että kyllä te sen tytönkin vielä saatte tai että "Älä välitä, kyllä ne pojat sitten aikanaan tuo tyttöjä."

Minä vastasin jämäkästi että "Mitä tarkoitat? Poikaa toivoin ja pojan sain, ja jos vielä kolmas joskus hankitaan niin poikaa toivon siitäkin."
Kun tarpeeksi toistin tätä, niin ihmettelijät eivät tajunneet enää harmitella. Ärsytti kyllä suuresti, kun moni automaattisesti oletti että halutaan molempia sukupuolia.

3 tyttöä :heart: Minulta kysyttiin kun kerroin odotusaikana, että tyttö tulee että onko se lapsivesitulos 100%??? :laugh: :laugh:
Ja tytön syntymän jälkeen alkoi puhe siitä yhdestä lapsesta vielä..jos pojan saisitte. Sanoin, että ei tule!

ei HYVÄÄ PÄIVÄÄ mitä kommentteja tässäkin lauottu kolmelle viimeiselle kirjoittajalle!!
ei vissiin mitään liiku sanojien korvien välissä.
Pissa virtaa ja kakka tekee patoja, sanoisin.
No ei älynlahjoja ole suotu kaikille.
Vois sanoa kommentoijalle, jos on nainen (yleensä on??) ja kommentoi että voi kun tytön saisitte että "ei se naissukupuoli näytä automaattisesti älyä ja onnea tuovan, kun lähiympäristöäni olen katsellut" tai pahoitella onko hän ajatellut mennä kuitenkin jossain vaiheessa kasvoleikkaukseen kun on luoja tuollaisen naama antanut.
Sen enempää kun lapsen sukupuolta kuin pärstäkerrointa ei voi valita vaan ne on jo syntyessä mitä on.
Että yhtä törkeää on arvostella MITÄÄN mihin ei ovi itse vaikuttaa. On se kumma ettei kaikki sitä ymmärrä ja sitten pahoitellaan ja voivotellaan.
Eikä edes kysytyä mitä asianomaiset itse haluaa, aina päätetään vaan että harmi kun ette tyttöä/pikaa saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Meille:
ollaan kovasti säälitelty sitä, että meillä on "vaan" kolme poikaa. Kaikki kyselevät, koskas te sen prinsessan teette jonon jatkoksi. Mä oon vaan virnuillut takaisin, en ole viitsinyt sanoa, että meillä ei ole aikomustakaan hankkia enää enempää lapsia. Siinähän sukulaiset ja tuttavat odottavat sitä pikku prinsessaa...:kieh:

ps. Suurin osa onnitteluista kolmannen poikamme syntymän jälkeen alkoi näin: "Voi, ette sitten vieläkään tyttöä saaneet, ensi kerralla sitten!" Mua suututti, suututti todella. Meillä kun oli ihan sama mitä sukupuolta lapsemme ovat, me halusimme nimenomaan lapsia.

Josko niistä sanojista tuo on vain hyvä läppä? Että eivät oikeasti tarkoita, mitä sanovat? Tietty järkkyä käytöstä silti.

Alkuperäinen kirjoittaja think:
jotkut luovat sääliviä katseita ja jotkut sanoo ihan ääneen mielipiteensä.
Miten ihmiset kehtaa? ja miksi jotkut kuvittelee että se ollisi kaikille onni ja autuus kun on molempia sukupuolia vaikka se joillekin sitä olisi?

Minusta harmittelut ja pahoittelu on moukkamaista, kun sitä sukupuolta ei voi itse valita samoin kun ei omaa pärstäkerrointakaan, niin olisi tosi törkeää säälitellä jonkun pärstäkerrointa että "voi sentään kun tuollaisen sait, olisin niin toivonut sinullekin ja miehellesi jotakin muuta"....

mutta ihan oikeasti hei, ajatelkaa.

Tuo onkin paha, en kelleen ole jaksanut kertoa että neljäs tyttö tulossa, en vain jaksa voivotteluja kun ei vieläkkään poikaa. Pian se iskee vasten kasvoja kun totuudenhetki koiottaa:(

Alkuperäinen kirjoittaja karloss:
No mä en tiedä onko toi sit miehillä jotenkin toisin. Mun kaveripiirissä on oikeestaan aina ollut päin vastainen tilanne, eli kumpaakin sukupuolta siittäneet "haukutaan" sekatyömiehiks ja saman sukupuolen saaneet on ammattimiehiä... Kuulostaa kyllä ällöttävältä oikeesti koko asia. Koska oikeesti sillä ei mtn väliä ole. Ehkä mä joskus itse olen miettinyt, että olisihan se ollut kiva poikakin saada, mut en ole enää sitä asiaa viittinyt sen kummemmin miettiä. Pääasia on että edes ylipäätään on lapsia saanut.

Vanha vitsi:(

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Miten ihmiset kehtaa? ja miksi jotkut kuvittelee että se ollisi kaikille onni ja autuus kun on molempia sukupuolia vaikka se joillekin sitä olisi?

Minusta harmittelut ja pahoittelu on moukkamaista, kun sitä sukupuolta ei voi itse valita samoin kun ei omaa pärstäkerrointakaan, niin olisi tosi törkeää säälitellä jonkun pärstäkerrointa että "voi sentään kun tuollaisen sait, olisin niin toivonut sinullekin ja miehellesi jotakin muuta"....

Tuo onkin paha, en kelleen ole jaksanut kertoa että neljäs tyttö tulossa, en vain jaksa voivotteluja kun ei vieläkkään poikaa. Pian se iskee vasten kasvoja kun totuudenhetki koiottaa:(

täysin sama tilanne mulla paitsi neljäs poika syntyy kesän kynnyksellä.
Halaan sua......

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
En minä ainakaan ihanampaa lasta olisi voinut toivoa kuin tämä viides tyttö. Sen piti olla juuri tämä lapsi, eikä kukaan muu :heart: Vaikea uskoa että joku tämän haluaisi palauttaa ja vaihtaa toiseen sukupuoleen :D http://www.aijaa.com/v.php?i=3825550.jpg

Aivan syötävän suloinen! =)

Kiits, niin minustakin. Ja sillä pitäis jonkun mielestä munat olla :D

Suloinen on. =)

Mutta eikö hän lienisi ihan yhtä suloinen ja ihana vaikka olisikin sattunut olemaan poika?

Niin just, aivan syötävän suloinen olisi vaikka suloinen on tyttäresikin.

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:

Halaan sua......

Sulla edes poikia niin hyväksetymämpää:(

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:

Halaan sua......

Sulla edes poikia niin hyväksetymämpää:(

jaa-a, en tiedä. Ainakin KAIKKI tuntuvat kovasti TIETÄVÄN että meille tyttöä halutaan ja he toivovat että nyt sitten vihdoin tyttö tulisi jne jne.
ikävää kommenttia tuli jo kun toinen poika syntyi, mummuilta!

Yhteistyössä