Kertokaa miten nukutatte n.1 vuotiaanne -.-

• Viestiketjun aloittaja Mama
  • Ensimmäinen viesti
1v8kk mutta on nukahtanut samanlailla jo kauan. Iltapesu, potalle luetaan siinä kirjoja, vaippa jalkaan ja yöpuku päälle, halaa mut ja isinsä sekä antaa pusut, lasketaan sänkyyn ja heilutetaan ja toivotellaan hyvät yöt...sitten pois huoneesta ja sinne se nukahtaa.

Meillä on aina toiminut kunnon riehumisen ennen nukkumista, hampaiden pesu, ja huoneeseen jossa jo pimeetä pullo suuhun ja hyvän yön toivotukset. sinne lapsi on nukahtanut tai välillä jutellu yksin..

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja KangasP-Akka:
1v8kk mutta on nukahtanut samanlailla jo kauan. Iltapesu, potalle luetaan siinä kirjoja, vaippa jalkaan ja yöpuku päälle, halaa mut ja isinsä sekä antaa pusut, lasketaan sänkyyn ja heilutetaan ja toivotellaan hyvät yöt...sitten pois huoneesta ja sinne se nukahtaa.
Äh, arvaa vaan oonko kateellinen ... :/ Toi oiskin niin unelmaa, inhottavaa kun joka ilta menee herrmot tohon toimintaan...

ida
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
meillä normi iltarutiinit ja sänkyyn vien, annan pusun ja sanon taikasanat (kauniita unia, rakastan sinua), sinne se sit yksin simahtaa. Tätä on harjoteltu jo 3kk iästä asti.
Sama meillä, ekan vuoden simahti ja nukkuikin hyvin, mutta viimeset 8 kk olla aika kamalaa.

vieras
Mä en päivystä vieressä vaan teen muita hommia samalla ja siellä saa ulista...tietyn väliajoin käyn kippaamassa takasin maate ja jos huuto yltyy kovaksi niin sylissä rauhoitellen... tuntikin menee helposti iltasin tota ruljanssia. Oon aika täynnä tätä kans :( Siihen vielä pari-kolme yöheräämistä päälle.

..
Vien lapsen omaan sänkyyn ( meidän sängyn vierssä) ja meen viereen makaamaan ja esitän nukkuvaa. Ei mee korkeintaan kuin 5min niin tyttö nukkuu ja ite hipsin pois :D ja aamulla herää, yöllä ei kertaakaan..

Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en päivystä vieressä vaan teen muita hommia samalla ja siellä saa ulista...tietyn väliajoin käyn kippaamassa takasin maate ja jos huuto yltyy kovaksi niin sylissä rauhoitellen... tuntikin menee helposti iltasin tota ruljanssia. Oon aika täynnä tätä kans :( Siihen vielä pari-kolme yöheräämistä päälle.
Juu, meillä kans herätään yöllä 1-2 krt. No helposti vierähtää tunti juu täälläkin. Plaah, ihan toivoton olo, tuntuu että oon tehny jotain väärin kun mun lapsi alottaa huudon heti kun pitäis nukkumaan alkaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja ida:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
meillä normi iltarutiinit ja sänkyyn vien, annan pusun ja sanon taikasanat (kauniita unia, rakastan sinua), sinne se sit yksin simahtaa. Tätä on harjoteltu jo 3kk iästä asti.
Sama meillä, ekan vuoden simahti ja nukkuikin hyvin, mutta viimeset 8 kk olla aika kamalaa.
Oli se alkuun meilläkin itkua, mutta ahkerasti ravattiin hyssyttään ja aina pois huoneesta kun rauhottu ja taas alusta. Näköjään siitä kai sitten oli hyötyä kun itkut hiljalleen lakkas ja nyt jo kauan nukahtanut satunnaisia poikkeuksia lukuunottamatta hyvin.

mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Jane Doe:
Iltapullon kanssa syliin. :ashamed:

Ittekseen nukahtamisen opettelu alkaa sitten kun ollaan siihen valmiita. :)
sama täällä ja jos ei tuohon nuku vielä, niin pidetään viekussa meidän sängys ja sit nostetaan omaan sänkyyn. Nukkuu siellä kunnes herää tuossa 3-7 aikaan ja tulee sitten meidän väliin jatkamaan uniaan. :)

v
Meillä nyt 10kk tyttö ja IHAN alusta asti laitettu nukkumaan omaan sänkyyn omaan huoneesen ja on nukahtanut itse. Nykyään kun istuu, seisoo ja kävelee, saattaa siellä sängyssä riehua puolikin tuntia, mutta nukahtaa itse. Jos menen käymään, se vain pahentaa asiaa!! Eli huoneeseen ei meillä missään tapauksessa saa mennä, ellei lapsi itke katkerasti.

Näinmeillä
Meillä 11 kk lapsi nukahtaa joko rinnalle (harvemmin) tai sen jälkeen sängyssä vierekkäin loikoillen. Siitä nostan omaan petiin. Tai sitten laitan iltamaidon jälkeen omaan sänkyyn, jossa pyöriskelee jonkin aikaa puoliunessa. Jos alkaa vaatia syliä, niin otan syliin ja nukutan siihen. Välillä nukahtaa sänkyynsä. Yritän olla joustava tuossa asiassa, en tiedä kostautuuko myöhemmin. Ajattelisin, että itsekseen nukahtaminen tulee sitten aikanaan kun sitä näin pehmeästi harjoitellaan. Huudattanut ei ole tarvinnut koskaan nukkumaan mennessä.

1v 2kk
Meillä kaksospojat jotka nukahtaa viereen. Toinen pojista tykkää tisutella äidin kainalossa ja toinen kömpii isin viereen. Menee ehkä 10min sänkyyn menemisestä, kun pojat nukkuu ja sit nostetaan omaan sänkyyn. Kerran kaks heräävät yössä.

Me tehtiin kaikkien lasten kanssa näin ihan alusta asti: lapsi sänkyyn, peittely ja kauniita unia. Annettiin kaikkien alusta asti nukkua rauhassa eikä alettu viihdyttämään ja häiritsemään nukkumaan käyntiä.

Yhteistyössä