Kertokaa miten nukutatte n.1 vuotiaanne -.-

• Viestiketjun aloittaja Mama
  • Ensimmäinen viesti
sdfg
Mä oon kanssa ihan tarpeeksi saanut tästä nukuttelusta. Jossain vaiheessa osasi jo nukahtaa ite kun sanottiin hyvätyöt, mutta sitten siinä 8kk vaiheilla meni taas paskaksi ja luovutettiin ja alettiin nukuttaa.

Ei tässä normaalisti kauan mene, mutta nyt esim. olin itekin niin väsy että aloin itkeä kun vauva vain parkui (joo no siis olin väsynyt ja oli muutakin mikä itketti) ja mies otti mun paikan.

Mies sen usein sinne nukuttaakin. Yöheräilyt - kerran, kaksi yössä - hoidetaan vuorotellen.

guess
Meillä poika 1v2kk ja perhepedissä nukutaan..jompikumpi menee nykyään "nukkuun" viereen ja vesipullosta juo vettä ja nukahtaa. Ei mee kauaa niin nukahtaa. Iltamaidosta luovuttiin vuoden ikäsenä ja vaihdettiin veteen hampaiden takia..Jossain vaiheessa si siitä vedestä viarotetaan, varmaan aika piankin kun ei sitä enään paljoo sängyssä juo. :D

vieras
Meillä ei ole lapsia ikinä "nukutettu". Sänkyyn, laulu, hyvää yötä ja nukkumaan. JOs huutelee perään, annetaan hetken huudella, sit takas, tutti suuhun (jos käyttää) ja pois. Sama toistetaan eleettömästi niin kauan kun on tarvis.

Meillä vaihdetaan yöpuku ja vaippa. Juodaan velli pullosta olohuoneessa, mennään pesemään hampaat ja sitten tyttö makkarin sohvalle ja syliin kuuntelemaan unilaulu. Tämän jälkeen annetaan suukko ja laitetaan pinnasänkyyn. Yleensä vähän itkustaa, mutta loppuu parissa minuutissa, jos enemmän niin sitten käydään rauhoittelemassa. Itseksensä nukahtaa.

tytön äiti
Meidän kuopus oli 1-vuotiaana huono nukahtamaan. Välillä mäkin jouduin päivystämään sängyn vieressä yli tunnin. Sitten päätin lopettaa sen. Ekana iltana annoin huutaa minuutin ja sitten menin laittamaan tytön takaisin makaamaan. Lähdin pois ja annoin taas huutaa minuutin. Tätä jatkoin, kunnes tyttö nukahti. Toisena iltana annoin huutaa kaksi minuuttia, kolmantena kolme jne. Viikon kuluessa tyttö oppi nukahtamaan itsekseen. Nyt vain lasken tytön sänkyyn, sanon hyvää yötä, sammutan valon ja tyttö nukahtaa itsekseen.

viedään sänkyyn ja sinne se nukkuu ihan itse,opetettu niin jo ihan vauvasta asti.meillä kuopus täyttää 2vko:n päästä 1v.kaikki 4lasta ollaan samanlailla opetettu,ja ihan vauvasta kun se rytmi tulee niin oppii helpommin.meillä nukuttu täydet yöunet jo 2kk ikäisestä.19.30 mennään nukkumaan ja aamu 9asti nukutaan.

Yhteistyössä