Kertokaa minulle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haavanlehti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haavanlehti

Vieras
Etsin positiivisia kuulumisia parisuhteista.
vastatkaa kysymyksiin, tämä on "testi", mutta saatte itse keksiä ja laskea pisteet.

1) Onko poikaystäväsi / miehesi koskaan aloittanut uutta harrastusta sinun suositeltuasi/ koska sinä harrastat sitä harrastusta.

1b) Kuinka usein sinä olet kiinnostunut uudesta harrastuksesta vain jotta saisit olla miehesi /poikaystäväsi kanssa.

2) Kuinka monta samaa kirjaa poikaystäväsi / miehesi on lukenut sinun kanssasi, joko siksi että hänellä kiinnostaa samat kirjat tai siksi että hän haluaa jakaa kanssasi saman ajatus- ja kokemusmaailman. Jos on lukenut samoja kirjoja niin kummasta syystä? Siksi että hän haluaa vai siksi jotta pääsisi sinua lähelle?

2b) kuinka moneen merkkihenkilöön/ historialliseen tapahtumaan/ kirjaan/ lehteen/ elokuvaan / bändiin olet itse perehtynyt jotta voisit olla lähempänä poikaystävääsi / miestäsi ja ymmärtää hätnä paremmin?

3) Kuinka monta kertaa poikaystäväsi/miehesi on katsonut kanssasi sinun valitsemaasi vuokraelokuvaa mukisematta ja leikkimättä "yliheteroa".

4) Kuinka monta kertaa olet kehdannut ehdottaa poikaystävällesi/miehellesi että katsotte
yhdessä romanttisen elokuvan ja sitten juttelette siitä kuinka samat asiat pätevät teidän tunteissanne?

5) Kuinka monta kertaa tämä on tapahtunut JA kuinka monta kertaa on tapahtunut se että olette sinun aöloitteestasi vuokranneet tappeluelokuvan jotta miehesi/ poikaystäväsi ei ajattelisi että olet "niitä blondi-naisia"

6) Kuinka monta kertaa olet teeskennellyt henkisen "orgasmin" siitä että suomi teki maalin.

7) Kuinka paljon sinua todella kiinnostaa urheilu?

8) Kuinka monesta sellaisesta bändistä ja sen musiikista pidätte tai teeskentelette pitävänne, joka EI ole poikaystäväsi / miehesi fanittama alunperin.

Ilmeisesti nämä kysymykset ovat tarkoitetut kaupunkilaisille, jotka häkeissään tarkkailevat toisiaan ja kuvittelevat parisuhteen olevat jotakin tekemistä ja näyttämistä. Kyllä on paljon kasvamista....

Alkuperäinen kirjoittaja haavanlehti:
Etsin positiivisia kuulumisia parisuhteista.
vastatkaa kysymyksiin, tämä on "testi", mutta saatte itse keksiä ja laskea pisteet.

1) Onko poikaystäväsi / miehesi koskaan aloittanut uutta harrastusta sinun suositeltuasi/ koska sinä harrastat sitä harrastusta.

Ei, en ole koskaan suositellut mitään varsinaista harrastusta enkä kyllä harrastakaan pahemmin mitään. Ehkä on alkanut syömään hieman terveellisemmin ja käy toisinaan kävelyllä kanssani.

1b) Kuinka usein sinä olet kiinnostunut uudesta harrastuksesta vain jotta saisit olla miehesi /poikaystäväsi kanssa.

En koskaan. Mieheni on kiinnostunut vanhoista autoista, en viihdy hänen kanssaan autotallissa mutta lähden toki ajelulle kun hän haluaa lähteä kokeilemaan uutta autoa.

2) Kuinka monta samaa kirjaa poikaystäväsi / miehesi on lukenut sinun kanssasi, joko siksi että hänellä kiinnostaa samat kirjat tai siksi että hän haluaa jakaa kanssasi saman ajatus- ja kokemusmaailman. Jos on lukenut samoja kirjoja niin kummasta syystä? Siksi että hän haluaa vai siksi jotta pääsisi sinua lähelle?

Ei yhtään. Minä luen aika paljonkin, mieheni ei yhtään. Jos olen juuri lukenut mielenkiintoisen kirjan saatan keskustella siinä esille tulleista aiheista mieheni kanssa, toimivat ihan kivana keskustelunavauksena vaikka mies ei itse kirjaa olekaan lukenut.

2b) kuinka moneen merkkihenkilöön/ historialliseen tapahtumaan/ kirjaan/ lehteen/ elokuvaan / bändiin olet itse perehtynyt jotta voisit olla lähempänä poikaystävääsi / miestäsi ja ymmärtää hätnä paremmin?

Ehkä toisesta maailmansodasta tiedän nykyään enemmän. Johtuu tosin lähinnä siitä että mies on siitä puhunut. Joitakin autolehtiä olen selannut mutta en sen tarkemmin lukenut. Elokuvia katsotaan paljon yhdessä, suosittelemme toisillemme elokuvia joista olemme pitäneet. Emme tosin siksi että ymmärtäisimme toisiamme paremmin vaan ihan siksi että pidämme leffojen katselusta. Musiikkimakumme on aika samanlainen joten sitä kautta ei tarvitse toiseen tutustua.

3) Kuinka monta kertaa poikaystäväsi/miehesi on katsonut kanssasi sinun valitsemaasi vuokraelokuvaa mukisematta ja leikkimättä "yliheteroa".

Joka ikinen kerta kun tahdon. Yleensä käy pikemminkin niin päin, että minä nauhoitan jonkun elokuvan ja sanon miehelleni että se on "tyttöjen leffa" eikä varmaan häntä kiinnosta joten katson sen joskus kun mieheni on poissa. Mies yleensä sanoo että tahtoo katsoa kanssani hömppäleffojakin, romanttiset komediat menevät siis ihan mukisematta alas silloin kun minä sellaisen haluan katsoa. Mieheni on tarpeeksi sinut seksuaalisuutensa kanssa ettei tarvi leikkiä yliheteroa.

4) Kuinka monta kertaa olet kehdannut ehdottaa poikaystävällesi/miehellesi että katsotte
yhdessä romanttisen elokuvan ja sitten juttelette siitä kuinka samat asiat pätevät teidän tunteissanne?

No silloin kun noita leffoja tulee katsottua, tulee toisinaan ihan luonnollisesti puhuttua siitä miten mahdollisesti jotkut asiat sopivat meihinkin. Yleensä se ei tosin ole kovin syvällistä keskustelua, vaan lähinnä "ihan kuin sinä!" -kommentointia.

5) Kuinka monta kertaa tämä on tapahtunut JA kuinka monta kertaa on tapahtunut se että olette sinun aöloitteestasi vuokranneet tappeluelokuvan jotta miehesi/ poikaystäväsi ei ajattelisi että olet "niitä blondi-naisia"

Valitsen sellaisen leffan vain jos se minua kiinnostaa. Voin katsoa kyseisiä leffoja myös miehen aloitteesta, kuten hänkin katsoo romanttisia leffoja minun aloitteestani. Ei minun tarvitse todistaa miehelleni mitään, hän tietää etten ole tyhjäpää :)

6) Kuinka monta kertaa olet teeskennellyt henkisen "orgasmin" siitä että suomi teki maalin.

En koskaan, en ole kovin kova näyttämään tunteitani joten vaikka olisinkin iloinen siitä että Suomi teki maalin en todellakaan esittäisi henkistä orgasmia :)

Aika vähän, mutta enemmän kuin miestäni. Mies ei seuraa mitään urheilua ollenkaan, joten ei minun hänen takiaan "tarvitse" teeskennellä. Ei sillä että teeskentelisinkään.

8) Kuinka monesta sellaisesta bändistä ja sen musiikista pidätte tai teeskentelette pitävänne, joka EI ole poikaystäväsi / miehesi fanittama alunperin.

Pidämme saman tyyppisestä musiikista ylipäänsä, mutta kyseisen genren sisällä pidämme eri bändeistä. Muutama sama kohde löytyy, ja niitä toisenkin lempibändejä voi kuunnella kun ovat kuitenkin samantyylistä musiikkia. Tiedän mistä pidän, kuten myös mieheni, emme teeskentele pitävämme jostain mistä emme pidä.

En ylipäänsäkään ymmärrä miksi pitäisi teeskennellä yhtään mistään ylläolevan kysymyslistan asioista. Minä ainakin haluan olla parisuhteessa miehen kanssa joka on sellainen kuin on, ettei tarvi kymmenen vuoden päästä saada tietää että hän onkin teeskennellyt ja esittänyt olevansa jotain ihan muuta kuin on. Ihan typerää. Pisteitä en alkanut keksimään enkä laskemaan kun tiedän ilman niitäkin parisuhteeni toimivan :)

Leffoja katsotaan välillä "tyttöleffoja" ja välillä niitä actionpläjäyksiä. Urheilusta olen ihan oikeasti kiinnostunut miehen ansiosta..kauhukseni huomaan jopa lukevani sanomalehdestää urheilusivuja jonkin verran. Kirjojakin on luettu puolin toisin toisen suosituksesta. Merkkihenkilöihin/uutisiin/elokuvaan/henkilöön/tapahtumaan ym ym ym ollaan perehdytty myöskin puolin ja toisin:)
Anteeksi "brassailu" mutta näin meillä menee...mutta,
Mitäs tällä testillä nyt ajetaan takaa? AP:lla tuntuis olevan jokin kriisi suhteessaan kun lasketaan pisteitä tällalailla. Jos sait itse nolla pistettä testistäsi sanoisin suoraan että ei teillä tunnu olevan yhteistä ja kyllä, jos tulit hakemaan täältä vahvistusta sille että suhteenne on jo hieman elähtänyt niin...taidat olla oikeassa... :/

Met katotaan molemmat esim. formuloita ja mäkihyppyä, mutta ite katon muutakin urheilua mies ei oikeastaan muuta.
Leffoja katotaan välillä samoja jos sattuu kiinnostamaan. Jos mua ei kiinnosta joko nukun tai sitten katon toisesta tv:stä muuta.
Kirjoja ei lueta kumpikaan, mies on joskus nuorempana lukenut paljonkin kirjoja. Lehdestä luetaan sitä mikä kiinnostaa ja ite en urheilusivoja lue koskaan, mies saattaa lukea tarkemmin.
Perehdytään siihen mikä kiinnostaa puolin ja toisin.

Kuulostaako tuollaisen kyselyn tehnyt sellaiselta ihmiseltä, jolla on terve ja toimiva parisuhde omassa elämässään???Aivan kun ko.henkilöllä olisi jotain hampaankolossa toista sukupuolta vastaan!Suunnatonta katkeruutta.

Ainakin meidän parisuhteessa kummankaan ei tarvitse näytellä mitään mikä ei oikeasti kiinnosta.Olemme aidosti kiinnostuneita toistemme harrastuksista, ne hipovat joiltakin osin toisiaan...liittyen eläimiin.Vaikka ovatkin muuten todella kaukana toisistaan.

Meillä jaetaan ilot ja surut, tuemme toisiamme ja puuhaamme kaikenlaista keskenämme, television ja elokuvien katselu ei ole meidän "juttumme", niin kuin se sinulle tuntuu olevan.Tai sitten vain olemme ja löhömme. =) Olemme yksinkertaisesti onnellisia yhdessä.

En ole parisuhteessa juuri nyt, mutta vastaan entisen suhteeni perusteella.

-On, ainakin saanut innostuksen kokeilla uutta, aika haastavaakin ja rohkeutta vaativaa harrastusta.

-Kiinnostuin lautailusta, jotta voisin harrastaa jotain uuden ihastukseni kanssa.

-Olen uuden tuttavuuteni kanssa katsoneet toisen kirjahyllyn läpi ja vaihdelleet/lainailleet toisen suosittelemia kirjoja.

-Leffoja ja miehen lempimusiikkia kahlaan läpi; koska olen toderlla kiinnostunut musiikista aj elokuvista ylipäätänsä. Hänellä on myös sellaisia lempibändejä/-artisteja, joista en ole ennen kuullut. Hänen lempikappaleistaan tulee hän mieleen ja ikävissään voi kuunnella niitä biisejä :)

-On usean miehen kanssa katsottu minun valitsemia vuokraelokuvia mukisematta.

-En ole itse kiinnostunut tällaisesta. Puhutaan muutenkin asiat selviksi niistä asioista, joista on tarve puhua. Tämä tapahtuu luonnostaan tai jos leffa herättää jotain ajatuksia. Ei niin, että ryhtymällä ryhdytään katsomaan leffaa ja sitten on sovittu "keskustelutunti".

-En tapaile miehiä jotka ajattelevat minun olevan jotenkin idiootti tai puhuvat alentavasti tms.

-En ikinä. En ole kiinnostunut urheilusta, enkä ole tapaillut toistaiseksi miestä, joka seuraisi urheilua aktiivisesti. Tai osa on suhtautunut urheiluun niin, että voi sitä nyt katsoa jos ei tule muuta. Osa taas seuraa esim. lautailua eikä noita perinteisiä.
-Ei yhtään.

-Pidän juuri sellaisesta musiikista kuin pidän ja sillä siisti. En ikinä teeskentele mitään tuollaista. Musiikkimaun ei tarvitse olla sama, mutta ehkä musiikkiharrastuneisuuden ennemminkin. Seuraan paljon tietyn tyyppisiä musiikkiskenejä, ja olisi ehkä ennemminkin hassua seurustella jonkun "radionkuuntelijan" kanssa.

1. poikaystäväni on aloittanut uuden harrastuksen koska minua se kiinnosti. Harrastus ei enää jatku mutta yrittipä kuitenkin. Itse menen poikaystäväni kanssa kaikkiin paikkoihin joihin vaan mahdollista vaikkei minua niin kiinnostaisikaan.
2. Emme lue samoja kirjoja. On pyynnöstäni kyllä aloittanut kirjan lukemisen mutta eipä ole sitä saanut vielä loppuun.
3. Katsomme minun valitsemiani elokuvia ihan yhtä paljon kuin poikaystävänkin.
4. Eipä ole ikinä tullut mieleen ehdottaa mitään noin typerää miehelleni. Elän oikeassa suhteessa, oikeassa maailmassa enkä mitään teinielämää
5. Parisuhteessa minulla ei ole tarvetta esittää mitään mitä en ole eikä tappeluelokuvan katsominen mielestäni tee minusta yhtään vakavammin otettavaa ihmistä kuin muutkaan elokuvat. Lisäksi en myöskään seurustelisi sellaisen miehen kanssa joka leimaa minut blondibimboksi mistään syystä, saatika siitä minkälaisilla elokuvilla haluan nollata pääni.
6. Pidän jääkiekosta ja riemuitsen kun suomi tekee maalin
7. Jääkiekko on oikeastaan ainoa laji jota perheessämme katsotaan. Yhdessä.
8. Pidän täsmälleen samasta musiikista kuin ennen suhdettamme eikä meillä kukaan valita toisen kuuntelemasta musiikista.

Näillä kysymyksillähän nyt tähdättiin siihen että parien tulisi olla samanlaisia ja pitää samoista asioista tai vähintään teeskennellä pitävänsä. Mikä olisikaan tylsempää kuin seurustella itsensä kopion kanssa. Miehet ja naiset ovat erilaisia, ONNEKSI!

1) On aloittanut. Tosin meillä on ollut alusta lähtien yhteisiä harrastuksia, joiden piiristä itse asiassa toisemme löysimmekin.

1b) Hmm, en varsinaisesti ole kiinnostunut harrastuksista SIKSI, että saisin olla yhdessä avokkini kanssa. Olen kyllä lähtenyt kokeilemaan harrastuksia ihan huvikseen toisen kanssa.

2) Öh, en minä tiedä kuinka monta samaa kirjaa olemme lukeneet. Kumpikin lukee omia kirjojaan, mutta taitaa olla joitakin kymmeniä joita olemme molemmat lukeneet.

2b) En yhteenkään noilla perusteilla. Olen toki käynyt katsomassa elokuvia, joista poikaystäväni on pitänyt enemmän kuin minä ja sitä kautta löytänyt itsekin uusia elokuvagenrejä. Mutta motiivit ko. toimintaan ovat olleet muualla kuin läheisyyden etsimisessä.

3) Usein. Ihan samalla tavalla kuin minäkin olen katsonut hänen actionpläjäyksiään. Olemme molemmat elokuvaharrastajia, joten katsomme ihan mielellämme erilaisia elokuvia, vaikkeivat olisikaan omia henkilökohtaisia ykkösvalintoja.

4) En kertaakaan. Emme tarvitse elokuvia keskustellaksemme parisuhteemme kynnyskysymyksistä. Toki joskus olemme todenneet toisillemme eri asioista, että "toihan on just kuin meillä".

5) Olemme katsoneet tappeluelokuvia, mutta vain jos kumpikin ovat halunneet katsoa niitä. Tykkään itsekin esim. Tarantinon elokuvista ja Jason Stathamin roolisuorituksista.

6) En kertaakaan ole teeskennellyt. Pidän jääkiekosta.

7) Tietyt lajit kiinnostavat paljonkin. Toiset taas eivät yhtään. Useimmat urheilulajit ovat sellaisia, etten jaksa katsoa matseja vaan katson ja kuuntelen briiffaukset urheiluruudusta. Poikaystävä jaksaa seurata miltei mitä tahansa urheiluun liittyvää ja se sallittakoon hänelle. Minä voisin käyttää saman ajan vaikkapa Runoraadin katsomiseen.

8) Monistakin. Kuuntelemme erilaista musiikkia, vaikka joitakin samojakin bändejä on diggailulistoilla. Pystymme kyllä kuuntelemaan toistemme musiikkiakin, vaikkei se itselle mitään sielunruokaa olisikaan.

Loppukaneettina samat sanat kuin Nin-a:lla. Erilaisuus on rikkautta, myös parisuhteessa. Ja suhde jossa pitää teeskennellä yhtään mitään, on kyllä heikolla pohjalla.

En voi suoriltaan vastata oikein mihinkään näistä kysymyksistä ,möntävästi. Olemme tietysti kiinnostuneita toistemme elämistä, mutta ei se tarkoita sitä että pitäisi harrastukset olla samat. Kumppani kertoo kiinnostuksen aiheistaan ja kuuntelen juttuja sujuvasti. Jotain jää päähänkin, kun kuulee samat jutut tarpeeksi moneen kertaan :D Ja sama toisten päin. Suvaitsevaisuutta ja kunnioitusta on, mutta ehdoin tahdoin en lähtisi opiskelemaan toisen harrastusta vain siksi että se kiinnostaa häntä.

Älkää enää vastatko tähän ketjuun en jaksa lukea vastauksia.
Jaksaako lie kukaan muukaan.
Aloitukseni oli täysin tuulestatemmattu eikä nuo kysymykset mielestäni kerro mitään parisuhteesta tai yhtään mistään. Hyvää juhannusta.

- Kyllä

- Ei vielä ole tullut vastaan

- Ööh! Luemme paljon samoja kirjoja, koska ne kiinnostavat. Emme lue samoja kirjoja, jos ne eivät tippaakaan kiinnosta.

- En yhteenkään. Minua kiinnostavat muutenkin ko. asiat

- Vuokraamme elokuvat yhdessä, ellei omista valikoimistamme löydy.

- No en kertaakaan! Elokuvat ovat elokuvia eikä niillä ole mitään tekemsitä todellisuuden kanssa.

- Ei kertaakaan. Eipä tykkää miehenikään "tappelu"elokuvista.

- En kertaakaan

- Formula- ykköset todella paljon. Golf samoin.

- Musiikki on minulle taustamusiikkia. En edes tunnista bändejä tai kappaleita.

Tämä taisi olla jonkun teinin tekemä testi.

Minusta tuossa testissä lienee haetaan sen tyyppistä ideaa, että onko kummatkin valmiita näkemään vaivaa, että parisuhteessa on yhteisiä mielenkiinnon aiheita ja ovatko kummatkin valmiita joustamaan.

Tunnistan noista kysymyksistä heti sen, että minä olen valmiimpi ja innokkaampi kaikkeen uuteen. Tykkäämme molemmat kirjoista, elokuvista ja musiikista, mutta kummallakin ne suuntautuvat eri genreen. Mies tykkää väkivallasta, sodasta ja fantasiasta, meikäläinen taas komediasta ja romantiikasta. Urheilusta mies ei ole tippaakaan kiinnostunut, vaan meikäläinen on se, joka jalkapalloakin katselee yömyöhään...

Minusta taas tässä testattiin sitä kuinka paljon suhteessa teeskennellään. Vaikutti siksi aika nuoren ihmisen tekemältä testiltä. Toki voi mielenkiinnosta esim. katsoa elokuvan jota toinen suosittelee, mutta jos "teeskentelee orgasmin" urheilua katsoessaan tai muuten vain teeskentelee pitävänsä samoista asioista kuin kumppani, niin suhde ei kyllä ole hyvällä pohjalla. Tai ei se ainakaan tule olemaan kovin pitkä, koska joskushan totuus paljastuu.

* en ole koskaan suositellut mitään harrastusta, koska en varsinaisesti harrasta itse mitään erikoista. perus lenkkeilyä ja silloin tällöin käsitöitä.

* meillä ei ole yhteisiä harrastuksia, mielenkiinnon kohteita taas sitten toki on.

* emme ole kirjaihmisiä

* enpä juuri mihinkään, olemme hyvin läheisiä ilman mitään tällaisia juttuja
* katsomme yleensä yhteistuumin leffoja, meillä on samanlainen maku, kauhua ja komediaa

* en harrasta romanttisia elokuvia :D olen ikään kuin meidän suhteen mies...

* näitä tällaisia tulee katsottua enemmänkin, ihan vain siksi, että ne ovat yksinkertaisesti viihdyttävämpiä kuin nyyhkyleffat

* no, meistä ei kumpikaan urheilua juurikaan seuraa, en harrasta teeskentelyä missään muodossa

* no ei sitten yhtään

* sitä bändiä "fanitetaan" mistä pidetään, emme ole kumpikaan vain miellyttämisen takia muuttaneet mielenkiintomme kohteita. jos en pidä jostakin, niin that's it, en ala teeskentelemään.

Yhteistyössä