Kertokaa millä saan tän synnytyksen käynnistymään?

Joo,en varmaan millään,tulee sit kun tulee mut voishan sitä kokeilla jotain tässä ajankuluksi. :whistle:

Kohdunsuu on kypsä,kanava pois ja auki vähintään 2cm joten ihan otollista olis..huomenna laskettu aika eikä jaksais enää oottaa. :xmas:

Kolme ässää ei toimi... :D
 
ii
Nännien hieronta :) minulla alkoi säännölliset supistukset heti ja sitä ennen ei supistellut yhtään..ja nimenomaan mies hieroi :) Laitahan miehesi hieromaan,niin voi olla että pääsette synnyttämään!
 
mie
Omasta kokemuksesta mikään kotikonsti ei auttanut: ei ässät, ei ykköskalja, ei rappujen ravaus, ei lenkkeily ei siis mikään.... Sitten kun lopetin yrittämisen, niin johan pari päivä myöhemmin alkoi tapahtua :D Tosin, silloin oli jo rv 42+1...
Kakkosesta en stressannut laskettua aikaa enkä yrittänyt mitään, syntyi rv 39+4 :D
 
H
Saman asian kans täällä tuskailen jo rv41. Eilen sain seksiä, ei auttanut. Pitäs kait alkaa kohta imuroimaan kuin viimeistä päivää, mutta tuskin sekään auttaa. *syviä huokauksia*
 
vieras
mulla alkoi toisen lapsen synnytys kun tein "puutarhahommia" eli kyykin monta tuntia siemeniä istuttamassa lattialla (meidän puutarha on parvekkeella ja kasvihuone olohuoneessa :) ) Sitä ennen ei ollut mitään oireita, mutta yöllä sitten tuli lähtö, pikainen sellainen :)
 
joo
Apteekista haet risiiniöljyä. Tai laitat miehen hakemaan. Itse en oo kehdannu hakea sitä maha pystyssä, ku olisivat heti arvanneet mihin sitä käytän. Oon saanu 4 synnytystä sillä käyntiin viikkoa ennen laskettua aikaa. Mut ei kannata ottaa sitä, ku muutama ruokalusikallinen aluks, ku muuten vauva voi tulla syöksyvauhdilla. Mulla tuli yks puolessa tunnissa, ku otin liikaa sitä kerralla. Yleensä kestäny 1-2 tuntia synnytykset. Se öljy laittaa siis suolen toimimaan ja sitten ku muutaman kerran oot käyny ripulit tekemässä, ni alkaa supistelemaan. Meillä toi on toiminu hyvin. Mut varmaan pitää olla jo kohdunsuukin aika valmiissa tilassa, et tää toimii.
 
merja
Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuperse:
sovi joku tosi tärkeä meno esim. huomiselle tai sitä seuraavalle.. :D seksiä, siivoilua, saunaa, lepäilyä
Tuo on hyvä, sovi joku tärkeä meno, mistä et millään voisi olla pois! Tai lähde reissun päälle :D :)
 
äiti useammalle lapselle
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Se öljy laittaa siis suolen toimimaan ja sitten ku muutaman kerran oot käyny ripulit tekemässä, ni alkaa supistelemaan.
En usko :D
Ei suolen toiminta käynnistä synnytystä, mutta synnytys voi kyllä käynnistää suolen toiminnan ;)
 
vieras
itse shoppailin vaikeasti jalkaan laitettavia saappaita ja jouduin siinä sitten ihme asennoissa huhkimaan, että sain ne kengät jalkaan jne. niin kas kummaa seuraavana yönä käynnistyi synnytys :) Myös saunalla saattoi olla osansa asiassa kuten myös seksillä.. Tai sitten ei millään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Apteekista haet risiiniöljyä. Tai laitat miehen hakemaan. Itse en oo kehdannu hakea sitä maha pystyssä, ku olisivat heti arvanneet mihin sitä käytän. Oon saanu 4 synnytystä sillä käyntiin viikkoa ennen laskettua aikaa. Mut ei kannata ottaa sitä, ku muutama ruokalusikallinen aluks, ku muuten vauva voi tulla syöksyvauhdilla. Mulla tuli yks puolessa tunnissa, ku otin liikaa sitä kerralla. Yleensä kestäny 1-2 tuntia synnytykset. Se öljy laittaa siis suolen toimimaan ja sitten ku muutaman kerran oot käyny ripulit tekemässä, ni alkaa supistelemaan. Meillä toi on toiminu hyvin. Mut varmaan pitää olla jo kohdunsuukin aika valmiissa tilassa, et tää toimii.
Joo,en.Sen verran on terveydenhuollon koulutusta takana että tiedän et se voi aiheuttaa mm.niin kovat supistukset että kohtu repee ja siinä menee äiti ja vauva tai vauva voi kakkia lapsiveteen.

ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KUKAAN KOSKAAN KOKEILKO TUOTA!Vaikka jollain olis hyvin päättynytkin tuon jälkeen.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja äiti useammalle lapselle:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Se öljy laittaa siis suolen toimimaan ja sitten ku muutaman kerran oot käyny ripulit tekemässä, ni alkaa supistelemaan.
En usko :D
Ei suolen toiminta käynnistä synnytystä, mutta synnytys voi kyllä käynnistää suolen toiminnan ;)
Kyllä on mulla toiminu! Illalla, ku oon ölyä ottanu, ni yön aikana on joka kerran tullu lähtö sairaalaan. Ja siis tunti, pari sen öljyn oton jälkeen on menny ihan ripulille. Sitte on alkanu selkää särkemään ja sit supistelemaan. Sain tän vinkin yhdeltä äidiltä, jolla on 8 lasta ja se on 7 niistä saanu syntymään just risiiniöljyn avulla. Silläkin on ihan samanlailla menny, et eka ripulit, sit samantien alkanu supistukset. Tosi hyvä synnytyksen käynnistyslääke! Mut ei oo pakko uskoa...näin se vaan silti on. Kokeilkaa vaikka!
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti useammalle lapselle:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Se öljy laittaa siis suolen toimimaan ja sitten ku muutaman kerran oot käyny ripulit tekemässä, ni alkaa supistelemaan.
En usko :D
Ei suolen toiminta käynnistä synnytystä, mutta synnytys voi kyllä käynnistää suolen toiminnan ;)
Kyllä on mulla toiminu! Illalla, ku oon ölyä ottanu, ni yön aikana on joka kerran tullu lähtö sairaalaan. Ja siis tunti, pari sen öljyn oton jälkeen on menny ihan ripulille. Sitte on alkanu selkää särkemään ja sit supistelemaan. Sain tän vinkin yhdeltä äidiltä, jolla on 8 lasta ja se on 7 niistä saanu syntymään just risiiniöljyn avulla. Silläkin on ihan samanlailla menny, et eka ripulit, sit samantien alkanu supistukset. Tosi hyvä synnytyksen käynnistyslääke! Mut ei oo pakko uskoa...näin se vaan silti on. Kokeilkaa vaikka!

Ottakaa nyt ihmiset hyvänen aika selvää asioista ennenkun meette mitään risiini öljyä ottamaan.En todellakaan suosittele riskeeraamaan omaa ja vauvan henkeä. :attn:

Niin kiire mulla ei ole.
 
ammm
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBuu:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti useammalle lapselle:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Se öljy laittaa siis suolen toimimaan ja sitten ku muutaman kerran oot käyny ripulit tekemässä, ni alkaa supistelemaan.
En usko :D
Ei suolen toiminta käynnistä synnytystä, mutta synnytys voi kyllä käynnistää suolen toiminnan ;)
Kyllä on mulla toiminu! Illalla, ku oon ölyä ottanu, ni yön aikana on joka kerran tullu lähtö sairaalaan. Ja siis tunti, pari sen öljyn oton jälkeen on menny ihan ripulille. Sitte on alkanu selkää särkemään ja sit supistelemaan. Sain tän vinkin yhdeltä äidiltä, jolla on 8 lasta ja se on 7 niistä saanu syntymään just risiiniöljyn avulla. Silläkin on ihan samanlailla menny, et eka ripulit, sit samantien alkanu supistukset. Tosi hyvä synnytyksen käynnistyslääke! Mut ei oo pakko uskoa...näin se vaan silti on. Kokeilkaa vaikka!

Ottakaa nyt ihmiset hyvänen aika selvää asioista ennenkun meette mitään risiini öljyä ottamaan.En todellakaan suosittele riskeeraamaan omaa ja vauvan henkeä. :attn:

Niin kiire mulla ei ole.
no laitappa linkkiä missä on aiheesta et se hengenvaarallista
 
joo
No, se vaara on siinä, jos sitä öljyä ottaa paljon. Omasta kokemuksesta tiedän, että se puol pulloa oli liikaa, ku vauva synty puolessa tunnissa. Mut muissa synnytyksissä oon ottanu vaan pari, kolme ruokalusikallista ja synnytykset on sit ollu ihan normaaleja. Ei se määrä öljyä tee muuta, ku et tulee 2-3 kertaa ripulit. Eihän se nyt hengenvaarallista ole. Mut sit jos ottaa enemmän, ni ne ripulit vaan jatkuu ja jatkuu. Se nyt voikin olla jo vaarallista. Onneks mulla ja vauvalla oli sillonkin onnellinen loppu. En tienny sillon ekalla kerralla, et paljon sitä pitää ottaa, ni siks kävi niin. Se mun tuttu sano vaan et ota vaan aina lisää,jos ei meinaa käynnistyä. Ja kun se öljyn teho alkaa vaikuttaa vasta parin tunnin päästä sen otosta, jota en tajunnu sillon eka kerralla. Nyt tiedän, et se muutama rkl on just sopiva, et se saa synnytyksen alkamaan, mut ei kuitenkaan liian rajuna. Ehdottomasti otan seuraavassakin raskaudessa, jos vielä joskus oon siinä tilanteessa. En jaksa oottaa niitä viimesiä viikkoja...mulla on kaikki vauvat ollu silti viikkoa ennenki jo 4200-4500g painosia, et olis ollu ihan jättiläisiä, jos en olis millään käynnistelly raskauksia ja olis menny yli jopa. Ja ihan virkeitäkin ne on ollu, vaik viikkoa ennen on syntynytkin.
 
mie
Meille sanottiin jo synnytysvalmennuksessa että risiiniöljyä ei sitten pidä ottaa! kyllähän se vauva sieltä syntyy sitten kun on sen syntymäpäivä :) Itselläni toimi kyllä tuo nännien hieronta, sitä ennen ei supistellut yhtään ja kesken hieronnan alkoi supistukset HETI 3-4min välein säännöllisenä.Mies oli aivan ihmeissään että mitä supisteleeko sulla, mies siis hieroi..mukavaa touhua sillekkin :)
 

Yhteistyössä