kertokaa mielipiteenne...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero ovella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero ovella

Vieras
mies lähti aamulla töihin, oli kotona n.klo16.
mä lähdin aamulla töihin ja vein lapsen hoitoon sekä hain, olin kotona n.klo17.

mies makasi sohvalla kun käytin koirat, tyhjensin tiskikoneen, täytin sen ja tein ruuan.
lähdin käymään kaupassa, purin kauppakassit ja aloin siivota.

pyyhin pölyt, imuroin, pesin lattiat, vein puhtaat pyykit kaappeihin, siivosin ruokatiskit, siivosin vessan, laitoin pesukoneet pyörimään ja järjestelin vielä eteisen ja imuroin sen.

tuona aikana pyysin apua n.5 kertaa ja mulle vastattiin "joojoo" tai täydellä hiljaisuudella, en saanut apua. kerran myös KÄSKIN miestä viemään ihan jopa roskat ja tuossa ne on edelleen eteisessä.

mies istui sohvalla tai koneella koko ajan.

aamu seitsemän jälkeen istuin alas ensimmäisen kerran kunnolla nyt klo 20.30.

meillä on tuollainen antenni-patentti olkkarissa et kuva saattaa hävitä jos toinen tulee tietokoneelle, mutta siitä selviää antennia siirtämällä.

istuin koneelle, mies makas sohvalla ja tuijotti tvtä (niinkuin koko iltapäivän ja illan), kuva hävisi telkkarista. mies tuli mun luo huutamaan, et "v*ttu sä oot itsekäs ämmä, mä katon uutisia ja sua ei vois vähempää kiinnostaa et kuva häviää kun mä katon uutisia, sä oot niin v*tun vammanen!"

kysymys kuuluu: KUKA V*TTU TÄSSÄ ON ITSEKÄS ÄMMÄ???!!!!!!!

Avioliittonne on miehesi täysihoitola, ei parisuhde. Oma mies tuntuu tuohon verrattuna oikein tosi pululta, vaikka se just käy tarvittaessa kaupassa ja joskus tyhjentää tiskikoneen oma-aloitteisesti. Tekee sentään kellon ympäri hommia yrittäjänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole miehensä äiti. Äidit passaavat lapsiaan tehden lapsilleen karhunpalveluksen, joka kostautuu sitten viimeistään miehen puolisolle, vaimolle.

Onko mies koskaan tehnyt mitään kodinhoidon eteen tai osallistunut lasten hoitoon muutoin kuin huvipuolella/leikkimisessä?
Jos ei, niin mies ei edes välttämättä osaa hoitaa yksinkertaisiakaan kodinhoidollisia tehtäviä vaan ne pitää opetella. Ja mies ei voi tunnustaa häpeämättä osaamattomuuttaan jossakin asiassa, saati kodinhoidollisissa asioissa.
Toinen vaihtoehto on, että mies yksinkertaisesti on kasvatettu siihen luuloon, että kodinhoidolliset asiat ja lasten hoito eivät kuulu miehelle vaan ne on automsaattisesti naisen tehtäviä, joista naisen pitää suoriutua mutisematta.
Kolmas vaihtoehto on, että mies on todellakin ruumiillisesti aivan poikki raskaan työpäivän jälkeen ja haluaa vain levätä. Miestä ei varmaankaan häiritse keskeneräiset kotityöt vaan hänen mielestään ne voi tehdä myöhemminkin eli sitten kun on levännyt?

Yhteistyössä