kertokaa "lasten suusta"-juttuja!

-mä-
Tässä muutama tiukka totuus =o)

Joosef ei ollut Jeesuksen isä. Siinä oli joku juttu aasin kanssa, mutta en muista mikä.
Sofie 6v.

Älä anna vauvoille sipulia, minä olen kokeillut.
Thea 7 v.

Olen perinyt silmät isältä ja hiukset äidiltä. Toppatakin olen perinyt naapurilta.
Sylvia 7v.

Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.
Håkan 6v.

Jos kaikki ovat ajoissa kotona, tulee perhepäivällinen. Muuten tulee usein vain pussikeittoa.
Gustav 6v.

Se joka saa hyvän kasvatuksen, siitä tulee kiltti. Sellaisella, joka saa huonon kasvatuksen on kivaa.
Tony 6v.

Avoliitto ja avioliitto on melkein samaa, paitsi että toinen on pakollista ja toinen on vapaaehtoista.
Siri 7v.

Minä en halua saada lapsia. Kinaa tulee ihan tarpeeksi nukkejen kanssa. Parempi olisi saada käytetty eläin eläintensijoituslautakunnalta.
Mina 7v.

Pappi kysyy tahdotko mennä naimisiin sen kanssa, joka seisoo siinä vieressäsi, vai haluatko mieluummin jonkun muun. Useimmiten siinä ei ole ketään toista, niin että vastataan tahdon.
Emil 7v.

Tasa-arvo tarkoittaa, että isä ja äiti tuottavat lapsia yhdessä. Ennen vanhaan vain äiti ruokki lapsen, kun isä kulki pankkiin ja takaisin.
Anette 7v.

On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä.
Pauline 8v.

Presidentin pitää pukeutua hyvin ja pitää olla punainen tukka. Presidentin täytyy osata kätellä, että voi aina sanoa: Kiitos, että olette valtioni.
Kaisa 8v.

Poliittinen elin on esimerkiksi pääministerin perna.
Odd 6v.

Jeesus kuoli pitkänäperjantaina. Kun hän eli, hän aina hoputti opetuslapsia, mutta kun hän oli kuollut, ne kävivät pitkälleen. Siksi sitä sanotaan pitkäksiperjantaiksi. He itkivät, mutta kyllä heistä oli mukavaakin lekotella vähän aikaa.
Kevin 8v.

Jeesuksella ei ollut lompakkoa, koka hänellä ei ollut taskuja. Vaipat vaan koko ajan. Sitten kävi todella huonosti.
Kevin 8v.

Joskus juhlan jälkeen tulee toinen juhlapäivä. Ei kukaan oikeastaan tiedä miksi se tulee, mutta ollaan vain iloisia ja lomalla eikä turhaan kysellä.
Anna 9v.

Ristiin voi ripustaa joulukuusen palloja, niin että Jeesuksellakin on vähän hienompaa ja hän saa riippua hyvässä seurassa.
:LOL: :LOL:
 
lounatuuli harmaana
no eilenpä sattui tällasta...

4v. tyttö halus että pukisin vaatehuoneessa "lojuvan" hääpukuni päälle että hän sais ihailla. Tein sen ja kysyin tytöltä että haluatko sinä tämän päällesi sitten kun isona meet naimisiin. Ja tyttöhän lupautui niin tekemään. Poika 6v siihen kysyi, että mitäs hän laittaa päälle kun menee siskonsa kans naimisiin...(piti itsestään selvänä että menevät toistensa kanssa naimisiin...). No sanoin että kyllä sulle hieno puku löytyy, mutta et sinä siskon kans voi naimisiin mennä, vaan jonkun toisen kivan tytön kanssa. Tyttöni tokas siihen; Nii-in, jonkun toisen muorin kanssa! *PYRSK* :D
 
" Se on hyvä se et meil ei oo kuningasta, niin me voidaan tehä mitä me halutaan! Se kuningas varmaan määrää jotain semmosta et kunnanhallituksen täytyy ostaa uusia lamppuja tai jotain semmosta."

- Hetsku 4v
 
Mun mies kysyi kerran pojalta, joka oli silloin reilu 2vee, että kerrohan mulle nyt hyvä vakioveikkausrivi, että laitetaanko 1, X vai 2. No, poika mietti hetken ja totesi; kuule mulla ei oo nyt hajuakaan :D :D
 
Poika 3-v. otti isoille tarkoitetun palapelin, pyysin antamaan palapelin takaisin minulle ettei se menisi rikki ja sanoin selitykseksi että palapeli on tarkoitettu isoille lapsille, poika kysyi hetkeäkään miettimättä "ai isillekkö?" Kyllä nauratti. :LOL: :LOL:
 
Vesselit olivat yhtenä aamuna rassaamassa telkkaria, siihen mieheni meni komentamaan et näpit irti telkkarista. Mieheni piti pitkän puhuttelun humuille, että telkkaria ei saa itse mennä näpelöimään, vaan isi tai äiti laittavat sen päälle, ja sitä rataa, suhteellisen pitkä puhuttelu. Lopulta mieheni kysyi että "tuliko tämä asia selväksi?" Siihen kaksivuotias tokaisi:"Ja aamen!"

Kerran kun olin kolmevuotiasta kieltänyt sadannen kerran samasta asiasta, tuhahdin uupuneena et. Olis paljon helpompaa kun uskosit heti, eikä aina tarvitsisi hermostua. Poika tokaisi siihen että "älä unta näe!
 
kikka3 harmaana
olin kahden pikkupojan kanssa kirkossa. Pienempi sai jonkun herätyksen ja totesi isoveljelleen et tiedätkö että meidät on täällä tehty? Isoveli siihen vanhemman viisaudella: Meidät on kyllä tehty KOTONA.
 
alko kävelyllä sanomaan itkuisella äänellä moneen kertaan, että koian äntä ikki! koian äntä ikki'! äiti oli kummissaan kunnes huomasi, että tien vieressä oli koiran karvoja. kyllä nauratti ja hauskuutti kauan!
 
nelli harmaana
Meidän reilu 2-vuotiaalla pojalla on pari linja-autoa ja niillä tykkää ajella, mielellään istuu kyllä oikeassakin bussissa. Nyt bussilakon aikaan yritin selittää pojalle mitä se bussilakko tarkottaa. Tyyliin että bussikuskit eivät aja nyt bussia ja sen takia bussit ei kulje.
Poika pisti omat bussinsa pöydän reunalle peräkkäin, kädet selän taakse ja ilmoitti rauhallisesti: bussit lukossa, en aja.

Suhteellisen vauhdikas kaveri ja välillä menee mutkat suoriksi kirjaimellisesti. Pari kertaa on kupsahduksen jälkeen ilmoittanut: ei paniikkia, poika ihan kunnossa. :D
 
2v poikamme:
-isäntä oli tullut suihkusta ja lösähti soffalle nakuna. Poika näki navan ja survoi sormensa sinne sanoen:"pieni kaninkolo" :LOL:
Miehelläni ei ole ihan sixpäkkimallia tuo maha ja poju on huomannut sen ;) joten:
-kun kerran mieheni meni pojun huoneeseen(luultavasti vain alushousuilla) poju huusi ilahtuneesti silmät kiiltäen:"masu"!
-ja kun mainoksessa on ollut plussapalloukkoja poju on sanonut:"iskän näköne" :LOL:
 
Ammaliina
Minä laitoin neidin 4v hiuksia ja tyttö siinä tylsistyneenä kysyi,että koska on valmista?minä siihen,että kauneudesta pitää kärsiä. Neiti mietti hetken ja kysyi,että mitä KÄRSIÄ? missä täälä hiuksissa on kärsiä ja koska ne lähtee pois?Luuli että sanonta tarkoitti norsunkärsiä :LOL: Yritäppä siinä sitten selittää sanonaan tarkoitusta.
 
merelle
ESIKKO 2,6V ISTUI TAKAPENKILLÄ, MIES PYSÄHTYI VALOIHIN JA KUN VAIHTUI VIHREÄKSI NIIN MIES KAASUTTI HIUKAN VOIMALLISEMMIN VAHINGOSSA, SIIHEN ESIKKO SANOI HETKEN HILJAISUUDEN PÄÄSTÄ ETTÄ ;HYVÄ JUMALA ISI, ÄLÄ AJA NIIN KOVAA. :D :D
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2004 klo 17:07 Mari kirjoitti:
Meidän pojan suusta kuulee usei hauskoja juttuja, tässävielä yksi:
Poika katseli jauhelihapakettia tarkkaan ja hartaasti ja kysyi sitten "isi, onko nää kaikki madot jo kuollu?" :LOL: :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Rrrockmom-27
Eräänä päivänä tyttömme, kohta 3v kysyy; äiti, miksi isillä on mäyräkoiria autotallissa, miksi ne ei ole täällä sisällä meidän koiran kanssa?
Hetken mietittyäni ja aivojen raksutettua tajusin, että tyttö tarkoittaa niitä olut'mäyriksiä'. Oli kuullut puhuttavan kun varasimme autotalliin tupareitamme varten 'mäyräkoiria' niin mietti kovasti tätä juttua...
Oli siinä pokassa pitämistä kun selitin että ne ei ole oikeita koiria ollenkaan... :LOL: :LOL: :LOL: :D
 
Neiti, 3v6kk, sanoo pytyllä ollessaan kun asiansa tehnyt " Nyt saa pyyhkii".
Viikonloppuna ruokapöydässä saatuaa ruokansa ja piimänsä loppuun, kolautti mukin pöydälle ja sanoi kovaan ääneen " Nyt saa pyyhkii"
Huomas kyllä itsekin sanoneensa sen kiitoksen sijaan.

Nuorempi neiti, 1v6kk, luettelee numeroita jos joku laskee jotain. Aina välillä neiti höpisee " 1,2,3,4,5,6,7,8, saako tulla".
Isosisko siihen " Saa tulla"
 
Meidän 3vuotiaan pojan täytyy aina mennä pikkusiskon luo ekana kun tämä herää ja sanoa "mikäs uni possu sieltä heräs"
On kuullut kun isänsä leikkisästi sanoo tytölle näin välillä ja nyt siitä on tullut tapa ainakin isoveljelle!! =)
 
tuulispää
Meidän 2 v peitteli äitiä nakuna ja totesi "nyt tissit nukkumaan!"

ja sama tyttönen kertoi joulupukista: Joulupukki ei kysynyut multa mitään. se on ihan hassuinnäköinen. joulupukilla on hassu mekko ja höpöhattu.
 
KahviKaisa
Poikani 5 v kyseli onko isona pakko mennä naimisiin. Kerroin, että ei ole pakko, mutta jos sattuu löytymään joku kiva tyttö, niin voihan olla että sitten haluaakin naimisiin tämän kanssa. Siihen poika totesi välittömästi ettei niin käy, koska hän on jo tavannut kaikki Suomen tytöt eikä niistä löydy ketään kivaa.
 

Yhteistyössä