Kertokaa "KUUhulluuteen" liittyviä kokemuksia...

• Viestiketjun aloittaja Kuuhullu..
  • Ensimmäinen viesti
Kuuhullu..
..joko omia tai kuultuja. Mihin kaikkeen milestänne täysikuu vaikuttaa?Ja kuuhulluudesta yleensäkin, linkkejä, tietoa..

Itse ihmettelin .10v.sitten, kun välillä oli öitö, etten saanut unta. Oli vain niin virkeä olo, ja aamulla/päivällä töissä ei väsyttänyt. Selvisi sitten vahingossa, että noina öinä oli ollut kuutamo. Aloin "tarkkailemaan" (joski aika laiskasti,)niin kuutamoöinä sama toistui. Usein kuulin työkaverilta, että oli ollut täysikuu. Enkä tiennyt etukäteen.

Olo on myös jotenkin levottomampi silloin.
Sanotaan, että täydenkuun aikana sattuu enemmän murhia ja rikoksia.

Hörhelö
vaikuttaa siihen, että en nuku. Toisaalta se ei tunnu haittaavankaan. Huomaan vain, että yhtäkkiä ilman syytä olen hereillä koko yön ja kun tsekkaa asian ikkunasta tai kalenterista, niin on aina täysikuu. En sitä mitenkään odota, siihen varaudu tai edes muista, mutta joka kerta näin. Toimii myös, vaikka olisi pilvistä, eikä kuu näkyvissä.
Ja ei kait se nyt hirveän ihme ole vaikka kuu ihmiseenkin vaikuttaa, kun saa valtavat vesimassat meressäkin liikkumaan :)

dr
Minä heräilen öisin ja usein on iltaisin nukahtamisvaikeuksia. Myös minun kohdalta asia selvisi vahingossa, olin aina luullut vain olevani herkkäuninen, kunnes muutamia vuosia sitten aiheesta kuulin. Valvotun yön jälkeen tuli sitten katsottua kalenterista että jaahas, täysikuu.. Enkä mitenkään seuraa asiaa etukäteen, että ei ole mitään alitajuntaista. Olen töissä vanhusten parissa ja heidänkin nukkumisongelmat ovat hyvin yleisiä täydenkuun aikaan, useat valvovat.

avieras
Valvon täysikuun aikaan.

Miehen ammatissa täysikuun aikaan on selvä piikki, jolloin sähköpostiin alkaa tulvimaan yöaikaan väsättyjä valituksia elämästä ja olemisesta.

Kuun kierrosta on vanha kansa tiennyt paljon asioita. Täällä ei saa mainostaa, mutta googleta Yläkuu ja käy lukemassa lisää :)

Ihmisillä nyt sattuu olemaan välillä jaksoja, että saa huonommin unta ja sit taas jaksoja, että unta riittäis.

Ite oon arkisin kyllä aivan kujalla ton väsymyksen takia ja asiaa ei helpota yhtään fyysisesti raskas työ. Herään arki aamusin 03.00 ja iltapäivästä oon melki täysin raato. Torkahtelen istuvilteen kahvikuppi kädessä ja saatan havahtua, että ei hemmetti, että vois juoda tän kahvin, ennekuin se on sylissä. Täysikuut ei haittaa mitään ja nukun sillonkin kuin uppo tukki :D. Saan itteni pysymään pirteenä siten, että kittaan järjettömiä määriä kahvia ja juon paljon vettä, muuten hyvä, mutta eipä kauheemmin ole nälän tunnetta tällä väsymyksellä, kahvi- ja vesi määrällä :D.

Mulla myös täysikuu vaikuttaa uniin, on vaikuttanut teinitytöstä asti. Samoin nyt 7v poikamme nukkuu selkeästi levottomammin täydenkuun aikaan. En ota asiasta paineita. Yleensä nukahdan ok, mutta yön aikana heräilen monta kertaa. Sit on vaikea nukahtaa uudestaan. Mutta kuilla on eroa l. joskus pääsee vähän vähemmällä. Bilsan ope lukiossa sanoi, että taiteellisten ihmisten ongelma.

Yhteistyössä